Προχωρά το έργο των τριών κόμβων στην Κορινθία

Στην εκκίνηση βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή σύνθετου κόμβου στην συμβολή της παλαιάς με τη νέα εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου στους Αγίους Θεοδώρους, στα διυλιστήρια της Μotor Οil και τη διαμόρφωση της παλαιάς εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών από τον ισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως τον ισόπεδο κόμβο Λεχαίου. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 4,56 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει αναλάβει να υλοποιήσει η εταιρεία Geogenesis ΑΕ, η οποία και είχε επικρατήσει στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία προσφέροντας μέση έκπτωση 21,46%.

Ήδη στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου ο εργολάβος εγκαταστάθηκε στην περιοχή όπου θα πραγματοποιηθούν τα έργα και άρχισε τις προετοιμασίες για τα εργοτάξια, ενώ την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε από τη γενική διεύθυνση προδιαγραφών, μητρώων και απαλλοτριώσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η επίταξη ακινήτων συνολικής έκτασης 7.870,95 τετραγωνικών μέτρων που έχουν κηρυχθεί απαλλοτριούμενα από τον Μάρτιο του 2023 και είναι αναγκαία για την εκτέλεση των εργασιών.

Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, το έργο στο οποίο αφορά η επίταξη είναι μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας, εξυπηρετεί πρώτιστα το δημόσιο συμφέρον τόσο εξαιτίας της ανάγκης ταχείας υλοποίησης για την οδική ασφάλεια της περιοχής, όσο και της απορρόφησης των πόρων του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει περιορισμένη διάρκεια (μέχρι τα τέλη του 2025), ενώ η συντέλεση της απαλλοτρίωσης εκτιμάται ότι δεν μπορεί να διενεργηθεί πριν τη παρέλευση 18 μηνών και τυχόν καθυστέρηση θα προκαλέσει σημαντική οικονομική επιβάρυνση του Δημοσίου.
Σημειωτέον, πως η αποζημίωση των θιγόμενων ιδιοκτητών δεν έχει ακόμα οριστεί και θα προσδιοριστεί από ειδική επιτροπή εκτίμησης ζημιών.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή στη συμβολή της παλαιάς με τη νέα εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου ενός σύνθετου κόμβου ο οποίος αποτελείται από δύο επιμέρους κόμβους: Έναν κόμβο τύπου Τ μεταξύ του SR και της συνδετήριας οδού και το δεύτερο μέρος του σύνθετου κόμβου όπου μετρήθηκαν οι κινήσεις των τεσσάρων οδών που συμβάλλουν, ήτοι της συνδετήριας οδού, της νέας και της παλιάς εθνικής οδού και της οδού προς Καλαμάκι.

Προβλέπει, επιπρόσθετα, την κατασκευή δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων στην θέση των ισόπεδων κόμβων Αρχαίας Κορίνθου και Λεχαίου, τη βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού ανάμεσα στους δύο αυτούς ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, την κατασκευή λωρίδων επιβράδυνσης και επιτάχυνσης για τη λειτουργία των παράπλευρων οδών, τη σήμανση και ασφάλιση της παλαιάς εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, τη διευθέτηση της εισόδου και εξόδου του μηχανοστασίου των αστικών λεωφορείων με κατασκευή παράπλευρης οδού, την κατασκευή νέων εγκάρσιων οχετών και τάφρων συνέχειας, την κατασκευή κλειστού δικτύου ομβρίων κατά μήκος της οδού για την αποστράγγιση και αποχέτευση του καταστρώματος και των ανάντι παροδίων ιδιοκτησιών και τον ηλεκτροφωτισμό του τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, που βελτιώνεται, των ισόπεδων κυκλικών κόμβων και του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Στο κατώφλι νέων ανατιμήσεων η αγορά χρωμάτων

Με νέα δεδομένα και ανατροπές στην εικόνα της ξεκίνησε για τον κλάδο των χρωμάτων αλλά και ευρύτερα για τον τομέα των χημικών προϊόντων το 2024. Η κυρίαρχη εξέλιξη αφορά στην βασική πρώτη ύλη για την αγορά των χρωμάτων, το διοξείδιο του τιτανίου, η τιμή του οποίου αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το προσεχές χρονικό διάστημα, καθώς ήδη έχουν διαφανεί τα πρώτα σημάδια προς αυτή την κατεύθυνση. Ο λόγος είναι διότι ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει έρευνα για πρακτικές dumping, σε βάρος των δύο μεγαλύτερων παραγωγών διοξειδίου του τιτανίου με έδρα την Κίνα, η μία εκ των οποίων είναι μάλιστα και η μεγαλύτερη παραγωγός στον κόσμο.

Mεταξύ των εταιρειών που ελέγχονται για πρακτικές dumping είναι και επιχειρήσεις με έδρα στην Αμερική όπως η Chemours, η Kronos και η Tronox.
Η πεποίθησή για επιβολή δασμών αποδίδεται στο γεγονός πως όταν η Κομισιόν ανακοινώνει ότι ξεκινά έρευνα antidumping έχει ήδη πραγματοποιήσει εκτεταμένη μελέτη για το θέμα και επομένως υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία προς διερεύνηση. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή βιομηχανία διοξειδίου του τιτανίου βρίσκεται υπό σοβαρή πίεση καθώς ένας παραγωγός έχει ήδη κηρύξει πτώχευση (ο λόγος για τη Venator). Ταυτόχρονα και άλλοι παραγωγοί χημικών πρώτων υλών και προϊόντων κινούνται στο όριο ή και κάτω από τα επίπεδα κερδοφορίας. Λ.χ., η Kronos, που διοχετεύει το 65% των ποσοτήτων διοξειδίου του τιτανίου στην Ευρώπη, παρουσίασε πρόσφατα μείωση πωλήσεων για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο στη συγκεκριμένη πρώτη ύλη. Ένας από τους κύριους μοχλούς αυτών των απωλειών είναι οι χαμηλές τιμές εισαγωγής διοξειδίου του τιτανίου στην ευρωπαϊκή αγορά από την Κίνα. Επομένως, η Κομισιόν σε μία προσπάθεια να αποτρέψει τη σημαντική μείωση του μεγέθους της βιομηχανικής βάσης της Ευρώπης σε διοξείδιο του τιτανίου με πιθανή απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας και πολλών εκατ. δολαρίων ως οικονομική ζημία που θα προκύψει, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα προβεί στην επιβολή δασμών προς τους Κινέζους παραγωγούς.

Επιβολή δασμών που μπορεί να υπερβούν το 25%
Επιπλέον, για τη συγκεκριμένη υπόθεση η αγορά θεωρεί ιδιαίτερα πιθανή την επιβολή δασμών που θα υπερβαίνουν το 25% κατά τους επόμενους μήνες, ενώ την ίδια στιγμή δεν αποκλείεται η επιβολή αναδρομικών προστίμων για εισαγωγές που ήδη πραγματοποιήθηκαν. Ταυτόχρονα, το πολυήμερο ταξίδι που απαιτείται για να φτάσει ένα φορτίο έως το κατώφλι των ευρωπαϊκών τελωνείων, θέτει σε εγρήγορση τους εισαγωγείς καθώς παραγγελίες που θα δοθούν σήμερα, όταν πλέον έρθει η ώρα του εκτελωνισμού τους, μπορεί να επιβαρυνθούν με ιδιαίτερα υψηλούς δασμούς, που δεν είναι γνωστό πότε ακριβώς μπορεί να επιβληθούν.

Σε συνδυασμό με το κλείσιμο της διώρυγας του Suez η προμήθεια της συγκεκριμένης πρώτης ύλης από τους μεγαλύτερους παραγωγούς του κόσμου και της Κίνας θεωρείται από ανθρώπους της χρωματοβιομηχανίας ιδιαίτερα επισφαλής και ήδη οι τιμές των ευρωπαϊκών εργοστασίων έχουν ραγδαία αυξητική τάση ενώ τα αποθέματα ελαχιστοποιούνται. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατά το παρελθόν έχουν επιβληθεί δασμοί από 20% έως και 40%. Αυτή τη στιγμή ο ισχύων δασμός για εισαγωγή από την Κίνα είναι στα επίπεδα του 7% και θεωρείται διαχειρίσιμος. Ωστόσο θα πάψει να είναι διαχειρίσιμος εφόσον ανέλθει στα επίπεδα του 25%, όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς.

10% η έως τώρα αύξηση στην τιμή διοξειδίου του τιτανίου
Ήδη, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της βιομηχανίας χρωμάτων έχει ξεκινήσει αύξηση τιμής στη συγκεκριμένη πρώτη ύλη στα επίπεδα του 10% για αγορές ποσοτήτων που έφτασαν στη χώρα μας από τον Δεκέμβριο έως τώρα. Το ποσοστό αυτό της αύξησης τιμής στο διοξείδιο του τιτανίου μεταφράζεται σε ταυτόχρονη αύξηση τιμής στα επίπεδα του 2% έως και 3% στο κόστος του τελικού παραγόμενου προϊόντος. Η βιομηχανία χρωμάτων σε αυτή την περίπτωση θα συζητήσει για νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα, κάτι που εκτιμάται ότι θα συμβεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2024. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πάντως ότι υφίσταται γενικότερος αναβρασμός στην αγορά, δεδομένου ότι δεν υπάρχει ζήτηση στους ευρωπαϊκούς παραγωγούς χημικών προϊόντων λόγω της συνολικής ύφεσης. Εξόχως ενδεικτικά είναι τα προβλήματα ύφεσης που αντιμετωπίζει κυρίως η γερμανική αγορά ακινήτων κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Εκσυγχρονίζεται και επεκτείνεται η νέα πτέρυγα του «Ανδρ. Συγγρός»

Προκηρύχθηκε επίσημα ανοικτός διαγωνισμός, για την ανάθεση του κόστους 6,9 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) έργου της ανακαίνισης, αναδιαρρύθμισης, εκσυγχρονισμού αλλά και επέκτασης του υφιστάμενου κτιρίου της νέας πτέρυγας του νοσοκομείου «Ανδρέας Συγγρός». Σκοπός των παρεμβάσεων, είναι η λειτουργική αναβάθμιση του νοσοκομείου και η βελτίωση των υπηρεσιών υγείας που αυτό προσφέρει.
Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 18 μήνες από την ημέρα που θα υπογραφεί και η προθεσμία παραλαβής των προσφορών τελειώνει στις 19 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 15:00.

Η νέα πτέρυγα του νοσοκομείου «Ανδρέας Συγγρός» αποτελεί ανεξάρτητο παλαιό κτίριο, το οποίο διαθέτει υπερυψωμένο ισόγειο με συνολικό εμβαδόν περίπου 820 υ.μ. Ο φέρων οργανισμός του κτιρίου αποτελείται από τοιχώματα λιθοδομής και η στέγαση του κτίσματος είναι ξύλινη κεραμοσκεπή. Το κτίριο στεγάζει στο υπερυψωμένο του ισόγειο Νοσηλευτική Μονάδα, που σήμερα έχει ανάγκη αναδιαρρύθμισης, ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού.

Για τη Νοσηλευτική Μονάδα, επισημαίνεται ότι
• Οι νοσηλευτικοί της θάλαμοι δεν διαθέτουν ιδιαίτερους χώρους υγιεινής.
• Δεν διαθέτει σύστημα κεντρικού κλιματισμού με ανανέωση του αέρα. Πλήθος μικρών κλιματιστικών μηχανημάτων έχουν εγκατασταθεί στο κτίριο με τα εξωτερικά τμήματά τους να προβάλουν στις προσόψεις του διατηρητέου κτιρίου, δίχως όμως να διασφαλίζουν τον σύμφωνο με τις τεχνικές προδιαγραφές του Υπουργείου Υγείας αερισμό της Νοσηλευτικής Μονάδας.
• Οι οικοδομικές κατασκευές του κτιρίου της έχουν ανάγκη ανακαίνισης (π.χ. τα ξύλινα γαλλικού τύπου κουφώματα των προσόψεων, στοιχεία στέγης).
• Ο κάτωθεν του δαπέδου του υπερυψωμένου ισογείου χώρος είναι επιχωμένος. Η επίχωση αυτή παρουσιάζει σημαντική διαφορά ύψους στα δύο άκρα του επιμήκους κτιρίου που είναι τέτοια, ώστε το βόρειο άκρο της Νοσηλευτικής Μονάδας να βρίσκεται σχεδόν στο επίπεδο της αυλής, ενώ στο νότιο άκρο το δάπεδο της Μονάδας βρίσκεται σε ύψος σχεδόν πρώτου ορόφου.
• Το κτίριο διαθέτει εσωτερικό αίθριο ώστε η συνολική κάτοψη έχει σχήμα Π. Το αίθριο διαθέτει υψηλό και χαμηλό πράσινο καθώς και πλακοστρωμένα τμήματα.
• Πέριξ του κτιρίου υφίστανται κατασκευές που δεν συνάδουν με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του κτιρίου όπως είναι, λ.χ., πρόχειρη κατασκευή φύλαξης των φιαλών (O2) των ιατρικών αερίων όλου του νοσοκομείου και μεταλλική κατασκευή στεγάστρου.

Το αντικείμενο των εργασιών έχει ως εξής:
α) Η εκμετάλλευση της μεγάλου ύψους επίχωσης κάτωθεν της υφιστάμενης Νοσηλευτικής Μονάδας για την δημιουργία ισογείου – ημιυπογείου ορόφου που θα δώσει πολύτιμο επιπλέον εμβαδόν στο νοσοκομείο. Στον χαμηλότερο αυτόν όροφο προβλέπεται η στέγαση του φαρμακείου του νοσοκομείου και βοηθητικών χρήσεων που θα εγκατασταθούν στο ημιυπόγειο τμήμα του ορόφου.
β) Η αναδιαρρύθμιση-ανακαίνιση και ο εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης Νοσηλευτικής Μονάδας.
Το έργο χρηματοδοτείται με πόρους που προέρχονται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης-NextGenerationEU.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build