Στην έγκριση των προμελετών ανάπλασης του παραλιακού μετώπου της Αττικής που αφορούν στον λεγόμενο «αστικό περίπατο» στην Αθηναϊκή Ριβιέρα προχώρησαν από κοινού τα πέντε αρμόδια υπουργεία (Οικονομικών, Υποδομών, Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Ναυτιλίας). Το έργο αφορά το πρώτο κομμάτι της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από το Μοσχάτο έως τον δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, μήκους 18 χιλιομέτρων, και έχει σαν βασικό στόχο την ένταξη του ποδηλάτου στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό του παραλιακού μετώπου της πρωτεύουσας, με τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης ποδηλατικής διαδρομής και περιπάτου.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην τεχνική περιγραφή του έργου, αυτήν τη στιγμή σημαντικό μέρος της Αθηναϊκής Ριβιέρας έχει περιορισμένη πρόσβαση και τα προσβάσιμα τμήματα δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, καθώς παρεμβάλλονται κτίρια, δρόμοι, τραμ, κανάλια και φυσικά εμπόδια, ενώ στην ακτογραμμή έχουν ανεγερθεί πολλές παράνομες κατασκευές τα τελευταία πενήντα χρόνια. Με αυτά τα δεδομένα, αν δεν δημιουργηθεί και υλοποιηθεί ένα σχέδιο ενοποίησης και αποκατάστασης των δημόσιων χώρων, θα προκύψουν τεράστια προβλήματα κυκλοφορίας και λειτουργίας στο άμεσο μέλλον.
Ωστόσο, ξεκαθαρίζεται πως η δημιουργία και μόνο ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων δεν μπορεί να συμβάλει στην προώθηση της χρήσης του, αν και η δημιουργία ενός παράλληλου πεζοδρόμου με τον ποδηλατόδρομο, οι διαπλατύνσεις του ως χώροι στάσης, οι αναπλάσεις που πρόκειται να υλοποιηθούν, η αύξηση των χώρων πρασίνου και τα όμορφα τοπία εκτιμάται ότι μπορούν να παροτρύνουν τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης.
Αναγκαία η κατασκευή γέφυρας στο ρέμα της Πικροδάφνης
Αναλύοντας τα τμήματα του ποδηλατοδρόμου, στην τεχνική περιγραφή υπογραμμίζεται πως στην περιοχή μεταξύ Παλαιού Φαλήρου και Μαρίνας Αλίμου η διαδρομή διέρχεται από το ρέμα της Πικροδάφνης, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την κατασκευή γέφυρας για τη σύνδεση των δύο όχθεων του ρέματος. Η γέφυρα θα έχει πλάτος περί τα 7 μέτρα και μήκος 30 μέτρων.
Σημειώνεται ότι το έργο που θα δημοπρατηθεί θα περιλαμβάνει όλη την έκταση των 18 χιλιομέτρων της ποδηλατικής διαδρομής, εκτός από τα ακόλουθα σημεία:
- Φαληρικός Όρμος (εντάσσεται στην ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου που τρέχει η Περιφέρεια Αττικής)
- Μαρίνα Αλίμου (ιδιωτική επένδυση της Ελλάκτωρ)
- Τμήμα 900 μέτρων στο Ελληνικό που εισχωρεί στην επένδυση της Lamda
- Παραλιακό μέτωπο Γλυφάδας (2,25 χιλιομέτρων).
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 23.721.200 ευρώ με ΦΠΑ. Ως προς τις εργασίες που θα υλοποιηθούν, το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού προορίζεται για την κατασκευή του πεζοδρόμου (6,33 εκατ. ευρώ) και για την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου (3,86 εκατ. ευρώ), ενώ ακόμα 1,45 εκατ. ευρώ προϋπολογίζονται για τον φωτισμό του έργου και 570.000 ευρώ για την κατασκευή της γέφυρας στο ρέμα της Πικροδάφνης.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build