Θ. Κάτσης (JYSK AE): «JYSK και σκανδιναβικό design, στην καρδιά των προτιμήσεων των πελατών»

Το σκανδιναβικό στυλ και design στον εξοπλισμό του σπιτιού και των εσωτερικών χώρων το αγκαλιάζει ολοένα και περισσότερο ο Έλληνας καταναλωτής, όπως σχολίασε ο Διευθυντής Εταιρικών Πελατών της JYSK ΑΕ, Θέμης Κάτσης, μιλώντας στο Build στη διάρκεια της έκθεσης Xenia 2023.

«Γνωρίσαμε τους υπάρχοντες πελάτες μας, συνάψαμε και νέες συνεργασίες»
Η διεθνής αλυσίδα καταστημάτων με είδη ύπνου και είδη σπιτιού από τη Δανία συμμετείχε στην φετινή Xenia με δικό της Business to Business περίπτερο, με το στέλεχός της να αναφέρει σχετικά: «Στην Xenia 2023 δημιουργήσαμε ένα περιβάλλον διαφορετικών χώρων, όπου οι επισκέπτες μας είχαν την ευκαιρία να εμπνευστούν από τον Σκανδιναβικό σχεδιασμό για να δημιουργήσουν την ιδανική λύση για την επιχείρηση τους με ακόμα μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων. Η ποιότητα και ανθεκτικότητα της συλλογής μας έχει πλέον δοκιμαστεί από χιλιάδες εταιρικούς πελάτες που μας εμπιστεύονται. Είμαστε ενθουσιασμένοι όσον αφορά στο πώς εξελίχθηκε η έκθεση για εμάς, διότι συν τοις άλλοις γνωρίσαμε από κοντά πελάτες που ήδη έχουν εξυπηρετηθεί από εμάς και μας έχουν γνωρίσει μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στη Ελλάδα. Θεωρούμε, λοιπόν, εξαιρετικά σημαντικό το ότι βρεθήκαμε στην έκθεση, καθώς, επιπλέον, κάναμε και νέες συνεργασίες, με νέους πελάτες, που τώρα μας γνωρίζουν για πρώτη φορά και επιθυμούν να μάθουν ακόμη περισσότερα».

«Δύσκολη η μετάβαση μετά την πανδημία, αλλά προσελκύσαμε περισσότερους πελάτες»
Ρωτήσαμε, έπειτα, τον κ. Κάτση ποια ήταν η πιο μεγάλη πρόκληση που αντιμετώπισε η JYSK ΑΕ το τελευταίο διάστημα. «Σίγουρα επρόκειτο για το διάστημα προσαρμογής στο οποίο βρεθήκαμε βγαίνοντας από την περίοδο της πανδημίας του COVID-19, η οποία ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για όλες τις επιχειρήσεις. Μέσα από τις δυσκολίες, ωστόσο, θεωρώ πως καταφέραμε να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερους πελάτες προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες που βασίζονται στις εξαιρετικές προσφορές μας και στη μεγάλη διαθεσιμότητα των προϊόντων μας. Μας δείχνουν, έτσι, ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη».

«Κερδίζει έδαφος το σκανδιναβικό design στην Ελλάδα»
Κλείνοντας τη συζήτησή μας με τον κ. Κάτση, του ζητήσαμε να μας αναφέρει τις κυριότερες τάσεις όσον αφορά στον εξοπλισμό του σπιτιού και των εσωτερικών χώρων γενικότερα στην Ελλάδα. Ο κ. Κάτσης υπογράμμισε, για αυτό το θέμα: «Μέσα από την μεγάλη γκάμα των προϊόντων μας, οι επαγγελματίες πελάτες έχουν την δυνατότητα να διακοσμήσουν τις επιχειρήσεις τους με στυλ και λειτουργικότητα. Από μοντέρνα έπιπλα έως διακοσμητικά, προσφέρουμε επαγγελματικές λύσεις που συνδυάζουν κομψότητα και πρακτικότητα με βασικό πυλώνα την εμπειρία των πελατών τους».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Thrakon: Νέο εργοστάσιο κονιαμάτων – Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο για εξηλασμένη πολυστερίνη

Σε επένδυση συνολικού ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή νέας βιομηχανικής μονάδας στα Οινόφυτα προχώρησε η Thrakon. Το νέο εργοστάσιο που εγκαινιάστηκε τη Δευτέρα, θα παράγει κονιάματα για λογαριασμό της επιχείρησης. Αυτή τη στιγμή ο όμιλος Thrakon έχει κύκλο εργασιών που ανέρχεται στα 40 εκατομμύρια ευρώ, κινούμενος διαρκώς ανοδικά τα τελευταία χρόνια. O πρόεδρος του ομίλου Thrakon, Jon Sjoborg – η οικογένεια του οποίου αποφάσισε πριν από αρκετά χρόνια να επενδύσει στην Ελλάδα -, αναφέρθηκε στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου εργοστασίου, στις προοπτικές που παρουσιάζει η ελληνική αγορά δομικών υλικών τα επόμενα χρόνια, δεδομένης και της ευρύτερης ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κατασκευαστικός κλάδος.

Η εταιρεία διατηρεί σήμερα συνολικά 6 παραγωγικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη, τα Οινόφυτα και τον Έβρο, επικεντρώνοντας στην ελληνική αγορά αλλά και στις εξαγωγές, οι οποίες αποτελούν περίπου το 40% της παραγωγής. Εκτός συνόρων διαθέτει προϊόντα σε Μεγάλη Βρετανία, Σιγκαπούρη, Φιλιππίνες, Ισραήλ, Ρουμανία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, ενώ διαθέτει ποσότητες προϊόντων και στην κυπριακή αγορά.
Τα προϊόντα της αυτή τη στιγμή ταξιδεύουν σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου.

Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ στην επόμενη πενταετία
Oi επενδύσεις από την ίδρυση του ομίλου Thrakon έως σήμερα ξεπερνούν τα 53 εκατ. ευρώ, ενώ από την οικονομική κρίση έως σήμερα οι συνολικές δαπάνες υπερβαίνουν τα 25 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλέστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Μανώλης Παπαδάκης στο πλαίσιο των εγκαινίων. Το συνολικό επενδυτικό πλάνο της Thrakon είναι ύψους 20 εκατ. ευρώ στην επόμενη πενταετία και θα αφορά σε νέα προϊόντα, γεωγραφική επέκταση σε άλλες χώρες καθώς και νέες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό. Την τελευταία δεκαετία η Thrakon είχε αύξηση τζίρου 399% έναντι 53% που ήταν ο μέσος όρος ανάπτυξης της αγοράς, αποτελώντας μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στον κλάδο με βάση τα στοιχεία που επικαλέστηκε ο κύριος Παπαδάκης. Αυτή τη στιγμή στον τομέα των κονιαμάτων αποτελεί τον δεύτερο παίκτη της αγοράς με βάση στοιχεία που επικαλέστηκαν τα στελέχη της.

Εξοπλισμός τελευταίας τεχνολογίας
Η εταιρεία εγκατέστησε στο εργοστάσιο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, όπως σπαστήρα της Cimma, κόσκινο της γερμανικής GKM και μηχανή τυποποποίησης της Paglierani, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθυντής εργοστασίων της Thrakon στον Έβρο, Γιώργος Μυλωνάς στο πλαίσιο ξενάγησης στο νέο εργοστάσιο. Το πρόγραμμα υποστήριξης της παραγωγής δημιούργησε για λογαριασμό της επιχείρησης η Acmon Data. Η νέα βιομηχανική μονάδα ενισχύει την παραγωγική δυναμική της επιχείρησης στα κονιάματα και έχει την δυνατότητα θραύσης 30 τόνων πέτρας ανθρακικού ασβεστίου ημερησίως, ενώ επί του παρόντος λειτουργεί με περίπου 20 τόνους ημερησίως. Τα προϊόντα που θα παράγονται μεταξύ άλλων στο εργοστάσιο των Οινοφύτων είναι τσιμεντόστοκοι, δάπεδα, σοβάδες, στεγανωτικά.

Κατά τον ίδιο η εταιρεία ετοιμάζει νέα μονάδα παραγωγής, η οποία ανοίγει το δρόμο της Thrakon-Υtong για την είσοδο στην κατηγορία της εξηλασμένης πολυστερίνης, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο προς λειτουργία το 2025. Επιπλέον η επιχείρηση πραγματοποιεί έρευνες για νέο λατομείο εξόρυξης ανθρακικού ασβεστίου στα Σκούρτα Βοιωτίας, και σύντομα αναμένεται η λειτουργία ενός νέου λατομείου εξόρυξης χαλαζία στον Έβρο, το οποίο θα είναι το δεύτερο της εταιρείας που εξάγει χαλαζία. Στο πλάνο είναι να δημιουργήσει κατά το προσεχές διάστημα, κέντρο έρευνας και ανάπτυξης, όπου θα τροφοδοτεί και εργοστάσια άλλων χωρών με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μονάδα της Ιταλίας που πρόκειται να ξεκινήσει να λειτουργεί προσεχώς.

Πρώτη παραγωγή στην Ορεστιάδα το 1996
Η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγική της πορεία στη χώρα μας το 1996, με το εργοστάσιό της στην Ορεστιάδα, ενώ το 2008 δημιουργήθηκε η πρώτη της θυγατρική εκτός Ελλάδας, στη Βουλγαρία, η Thrakon Bulgaria. Το 2011 εξαγοράστηκε η Viodom στη Θεσσαλονίκη και το 2012 εξαγοράστηκε η Carmyco. Το 2020 ξεκίνησε η παραγωγή διογκωμένης πολυστερίνης στην Ορεστιάδα και το 2023 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του νέου εργοστασίου παραγωγής κονιαμάτων στα Οινόφυτα με παραγωγική δυναμικότητα 300.000 τόνων προϊόντων ετησίως. Σήμερα απασχολεί περισσότερα από 221 άτομα προσωπικά, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι απόφοιτοι ανώτερων και ανώτατων σχολών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Η αρχιτεκτονική άποψη πίσω από το case study του Elounda Hills

Το case study του Elounda Hills Resort παρουσίασαν, στην έκθεση Xenia, ο Δημήτρης Τσίγκος, αρχιτέκτων της Omniview και ο Stephan J. Clambaneva, Sustainability Consultant Elounda Hills. Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσε και ο Άγγελος Αγγελιδάκης, CEO & Development Director της Mirum Hellas και Construction Director στο Elounda Hills. Πρόκειται για το μεγαλεπήβολο έργο της Mirum Hellas, της οποίας ηγείται ο επιχειρηματίας Βιτάλι Μπορίσοφ, το οποίο προβλέπει την κατασκευή σε 5 φάσεις ενός «πεντάστερου plus» resort στην Ελούντα της Κρήτης σε έκταση σχεδόν 950 στρ., το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027. Το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης υπολογίζεται σε 500 εκατ. ευρώ. Είναι ένα «έργο ζωής», όπως ανέφερε ο κ. Αγγελιδάκης, που θα περιλαμβάνει και τη μεγαλύτερη ιδιωτική μαρίνα στην Ελλάδα, μήκους 2 χλμ. Για το project αυτό η Mirum Hellas συνεργάζεται με τον αμερικανικό όμιλο One Hotels, ο οποίος τώρα κάνει την κάθοδό του στην αγορά της Ευρώπης και το Elounda Hills Resort αποτελεί την πρώτη του απόπειρα στη Μεσόγειο.
Εναρμόνιση με το φυσικό τοπίο και βιωσιμότητα

Παίρνοντας τον λόγο, ο Δημήτρης Τσίγκος τόνισε πως το βασικό αρχιτεκτονικό concept του έργου είναι η εναρμόνιση με το φυσικό τοπίο. «Όλοι ξέρουμε ότι έννοιες όπως το υπόσκαφο και τα green roofs μέσα τους περιέχουν 3-4 υποϊδέες βιωσιμότητας, όπως η παρουσία της φύσης, η απόκρυψη του κτιριακού όγκου, η μόνωση. Αυτές οι υποϊδέες είναι πολύ σημαντικές και ήταν για μας design, όχι business, value», είπε. Προτεραιότητα είναι επίσης η κτιριακή παρουσία προς την πλευρά της γύρω περιοχής να είναι όσο το δυνατόν πιο διακριτική – παρότι δηλαδή πρόκειται για ένα κτίριο 120.000 τ.μ., κοιτάζοντάς το κανείς από τον Άγιο Νικόλαο να φαίνεται πλήρως ενσωματωμένο στο περιβάλλον του.

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται, ακόμη, στο νερό ως ευρύτερο θέμα για το resort, με τη μορφή ενός συστήματος από λίμνες και πισίνες που διατρέχουν τον χώρο, ενώ ο κ. Τσίγκος στάθηκε ιδιαίτερα στο σπα που δεν είναι τοποθετημένο στο υπόγειο, όπως συνηθίζεται, αλλά σε υπέργειο χώρο και έτσι «ανοίγει μια σελίδα στο κεφάλαιο σπα την οποία δεν έχουμε συνηθίσει». Δύο ακόμα έννοιες που εντάσσονται στον σχεδιασμό του Elounda Hills ως αρχιτεκτονικές αξίες και αξίες βιωσιμότητας είναι το βιοκλιματικό design, δηλαδή η χρήση γεωμετριών και φορμών που απαντώνται στο φυσικό περιβάλλον και το βιοφιλικό design, δηλαδή το να έρχεται ο άνθρωπος σε συνθήκες με τις οποίες μπορεί να συνδεθεί με τον φυσικό κόσμο γύρω του και να έχει καλύτερη επαφή με το περιβάλλον.

Στο κομμάτι της βιωσιμότητας αναφέρθηκε και ο Stephan J. Clambaneva, τονίζοντας πως «το να είμαστε βιώσιμοι δεν αρκεί πια. Πρέπει να δείξουμε στους φιλοξενούμενούς μας πώς να είναι αναγεννητικοί. Θέλουμε και οι επισκέπτες να εκτεθούν στις καλύτερες δυνατές εμπειρίες φιλοξενίας και να δημιουργούν έναν θετικό αντίκτυπο στη ζωή τους και στο περιβάλλον. Επιστρέφοντας στο σπίτι τους δεν θα νιώθουν μόνο αναζωογονημένοι, αλλά θα έχουν αναγεννηθεί. Θα έχουν αντισταθμίσει το αποτύπωμα νερού και άνθρακα μέσω προγραμμάτων στη διάρκεια της παραμονής τους. Οπότε δεν θα είμαστε απλά ουδέτεροι, αλλά αναγεννητικοί, δηλαδή θα αφήνουμε τα πράγματα καλύτερα απ’ ό,τι τα βρήκαν».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build