--> 

Π. Κοντοκώστας (Μάρμαρα Κοντοκώστα): «Στόχος μας, να αναδείξουμε το μάρμαρο»

Το 1972, ο Κωνσταντίνος Κοντοκώστας δημιούργησε στη Φθιώτιδα το δικό του μαρμαρογλυφείο, εγχείρημα που σήμερα είναι η «Μάρμαρα Κοντοκώστα», η οποία έχει πια περάσει στα χέρια των γιων του. Στην φετινή Οικοδομή η «Μάρμαρα Κοντοκώστα» συμμετείχε με δικό της περίπτερο, με τον ιδιοκτήτη της, Πολυχρόνη Κοντοκώστα, να μιλά στο Build στη διάρκεια της έκθεσης για τις δραστηριότητές της εταιρείας, οι οποίες περιλαμβάνουν και εισαγωγή, κατ’ αποκλειστικότητα για την ελληνική αγορά, του περίφημου μαρμάρου Καρράρα από την Ιταλία.

«Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στην επεξεργασία, κοπή και τοποθέτηση μαρμάρου από όλον τον κόσμο. Εισάγουμε και εξάγουμε ελληνικό και ξένο μάρμαρο. Τροφοδοτούμε όλη την Ελλάδα. Δουλεύουμε πολλούς διαφορετικούς τύπους μαρμάρων, ακόμη και πολύ εξειδικευμένους στην αγορά. Η μονάδα μας βρίσκεται στο 163ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, στον Άγιο Κωνσταντίνο Φθιώτιδας. Αυτή τη στιγμή, δημιουργούμε αποθήκες στην Αθήνα ώστε να φέρουμε τα προϊόντα μας πιο κοντά στους πελάτες μας. Διαθέτουμε και αποθηκευτικό χώρο στην Ιταλία, από τον οποίο εξάγουμε μάρμαρο σε κοντινά και μη κράτη ενώ τροφοδοτούμε και την ιταλική αγορά», επισημαίνει ο κ. Κοντοκώστας.

«Κατάλληλο για όλες τις χρήσεις το μάρμαρο Καρράρα»
Ακολούθως, επικεντρώνεται στο μάρμαρο Καρράρα: «Τα τελευταία χρόνια έχουμε εξασφαλίσει την αποκλειστικότητα για αυτό το μάρμαρο για την ελληνική αγορά. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε την αξία του, την οποία θεωρούμε ότι οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τόσο καλά».

Αναφερόμενος στις συνηθέστερες κατασκευαστικές χρήσεις του μαρμάρου Καρράρα, ο κ. Κοντοκώστας υπογραμμίζει: «Κατά 90% δουλεύεται σε σαλόνια, έχει δυνατή γραμμή. Επίσης, χρησιμοποιείται σε σκάλες, τζάκια, μπάνια και τα τελευταία χρόνια και στις κουζίνες. Το υλικό που διαθέτουμε εμείς είναι στην κατηγορία του C, είναι από τα πιο σκληρά υλικά, κατάλληλο για όλες τις χρήσεις. Διαθέτουμε μεγάλη ποικιλία επιλογών για να διαλέξει ο πελάτης (ριγωτά, συννεφάτα, κ.ά.), ακόμα και σε λευκό μάρμαρο». Ο κ. Κοντοκώστας διευκρινίζει, ακόμη, ότι «πέντε λατομεία στην Καρράρα της Ιταλίας μας τροφοδοτούν με αυτό το μάρμαρο και εμείς με τη σειρά μας, αφού πρώτα το επεξεργαστούμε, το διαθέτουμε στην ελληνική αγορά αλλά όχι μόνο, καθώς το εξάγουμε κιόλας και αυτό».

«Οι στόχοι μας για τις εξαγωγές»
Μιας και η κουβέντα στις εξαγωγές, ο κ. Κοντοκώστας στάθηκε στους στόχους της «Μάρμαρα Κοντοκώστα» σε αυτόν τον τομέα: «Προσπαθούμε να αναδείξουμε το μάρμαρο όσο μπορούμε. Στόχοι μας είναι να διαθέτουμε όσο το δυνατόν πλουσιότερη ποικιλία υλικού, ώστε ο κάθε πελάτης να μπορεί να επιλέξει αυτό που του αρέσει και, παράλληλα, τα έργα που παραδίδουμε να είναι όμορφα και ποιοτικά».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Trade Estates: Προχωρά με «ναυαρχίδα» το Ελληνικό και εξασφαλισμένα έσοδα

Στην τελική ευθεία για την είσοδό της στο Χρηματιστήριο Αθηνών βρίσκεται η Trade Estates, καθώς από την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου έως και την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου θα διαρκέσει η δημόσια προσφορά μετοχών της εταιρείας. Μια δημόσια προσφορά που έρχεται σε μία μάλλον δυσμενή οικονομική συγκυρία, δεδομένης της αναταραχής που επικρατεί το τελευταίο διάστημα λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή. Ωστόσο, όπως σημείωσε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο πρόεδρος της εταιρείας, Βασίλης Φουρλής, «η πραγματικότητα είναι πια τέτοια που δεν υπάρχει σιγουριά, συνέχεια θα έχουμε κάποια γεγονότα», και «όταν έχεις κάτι καλό να κάνεις, πρέπει να το κάνεις σήμερα, γι’αυτό προχωράμε δυναμικά στη δημόσια προσφορά».

Η δημόσια προσφορά αφορά σε 28.169.015 νέες μετοχές που θα εκδοθούν, με στόχο να υπάρξει μια διασπορά της τάξεως του 26,5%, που μελλοντικά επιδιώκεται να αυξηθεί περαιτέρω, φτάνοντας και το 40%. Σύμφωνα με το πλάνο, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας προσφοράς, το μερίδιο του ομίλου Φουρλής στην Trade Estates θα μειωθεί από το 84% περίπουστο 64%, αυτό της Autohellas από το 12% στο 9,7% και εκείνο της Latsco Family Office από το 4,2% στο 3,1%.
Τα νέα έργα που θα φέρουν την εύλογη αξία στα 650 εκατ. ευρώ

Η Trade Estates ποντάρει για τη μελλοντική της ανάπτυξη σε έργα τα οποία έχει ήδη δρομολογήσει, και τα οποία θα ενισχύσουν την εύλογη αξία των ακινήτων της από τα 330 εκατομμύρια ευρώ (456 μετά την ολοκλήρωση του deal για το Smart Park στα Σπάτα) στα 650 εκατομμύρια ευρώ έως το 2027. «Ναυαρχίδα» αυτών των έργων αποτελεί αναμφίβολα το εμπορικό πάρκο που θα αναπτύξει η εταιρεία στο Ελληνικό, με συνολικό κόστος 68 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει στις αρχές του 2027. Στο εμπορικό πάρκο θα στεγάζεται κατάστημα ΙΚΕΑ και ακόμα επτά με εννέα καταστήματα άλλων retailers, έκτασης1.000-1,500 τ.μ. το καθένα. Η άδεια για το εμπορικό πάρκο στο Ελληνικό αναμένεται να εκδοθεί μέσα στο 2023. Ένα άλλο σημαντικό έργο που προχωρά είναι το εμπορικό κέντρο της εταιρείας στην Πάτρα, κόστους 27 εκατ. ευρώ, όπου έχει ήδη ολοκληρωθεί το ισόγειο και η κατασκευή του βρίσκεται στο 60% περίπου, με στόχο να λειτουργήσει στα τέλη του 2024 ή το αργότερο στις αρχές του 2025. Και εκεί θα ανοίξει κατάστημα ΙΚΕΑ, μαζί με ακόμα επτά ή οκτώ καταστήματα.

Αντίστοιχη περίπτωση και το εμπορικό πάρκο στην Κρήτη, κόστους 20,6 εκατ. ευρώ, που επίσης αναμένεται να λειτουργήσει το αργότερο στις αρχές του 2025, όμως εκεί το κατάστημα ΙΚΕΑ θα καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του χώρου (65%). Παράλληλα, η Trade Estates θα κατασκευάσει δυο έργα logistics στην Ελευσίνα, συνολικου ύψους 60 εκατ. ευρώ, και ένα εμπορικό πάρκο στα Ιωάννινα, όπου θα βελτιστοποιήσει υφιστάμενο ακίνητο και η ολοκλήρωσή του αναμένεται στο γ’ τρίμηνο 2026. Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Παπούλη, το 60% της μεικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας των εξασφαλισμένων ή υπό ανάπτυξη έργων έχει ήδη συμφωνηθεί με τους ενοικιαστές, διασφαλίζοντας τα μελλοντικά έσοδα της εταιρείας.

Σημαντική αύξηση επισκεψιμότητας στο Smart Park
Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, αυτό που διαφοροποιεί την Trade Estates από άλλες ελληνικές ΑΕΕΑΠ είναι η επικέντρωσή της στα εμπορικά πάρκα, μια κατηγορία που όπως είπε είναι ανεπτυγμένη σε όλες τις χώρες, εκτός από την Ελλάδα, καθώς πρόκειται για μία ισχυρή τάση του λιανικού εμπορίου παγκοσμίως, που βασίζεται στην προσφορά αναγκαίων προϊόντων που οι καταναλωτές μπορούν να ψωνίσουν εύκολα (necessity retail). Από την πλευρά του, ο κ. Παπουλής χαρακτήρισε εμβληματική την απόκτηση του Smart Park, που μαζί με το Florida Mall της Θεσσαλονίκης ήταν τα δύο εμπορικά πάρκα που η εταιρεία είχε βάλει στο στόχαστρο πριν από ενάμιση χρόνο, και πλέον είναι δικά της (για το Smart Park εκκρεμεί μόνο η τυπική ολοκλήρωση της συμφωνίας). Ο κ. Παπουλής στάθηκε ιδιαίτερα στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης του Smart Park, καθώς στο εννεάμηνο του 2023 η επισκεψιμότητα ήταν αυξημένη κατά 18% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Οι Έλληνες κρατούν την αγορά των εξοχικών κατοικιών – Το ξεχωριστό παράδειγμα της Πάρου

Περαιτέρω ανοδικά κινήθηκαν οι τιμές για την πώληση εξοχικών κατοικιών το 2023 με 4,7% όπως προκύπτει από σε΄΄, που παρουσίασε στο πλαίσιο του συνεδρίου για το Real Estate, Prodexpo, ο επικεφαλής της εταιρείας, Δημήτρης Μελαχροινός. Σημαντική είναι η ζήτηση που προκύπτει από διεθνείς αγοραστές, η οποία φέτος είναι αυξημένη κατά 15%, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η αύξηση της ζήτησης από εγχώριους αγοραστές κατά 20%, γεγονός που δείχνει ότι και οι Έλληνες έχουν επανέλθει δυναμικά στον τομέα των αγοραπωλησιών ακινήτων μετά από μία μακρά περίοδο καθίζησης που προηγήθηκε, ιδίως κατά τη διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης.

Ανοδικά κινήθηκαν και οι τιμές για την ενοικίαση εξοχικών κατοικιών όπου με βάση τα στοιχεία της Spitogatos αυξήθηκαν κατά 3%, ωστόσο αυτό που παρατηρείται είναι ότι υφίσταται μείωση των τιμών ενοικίασης για βίλες. Στον τομέα των ενοικιάσεων οι ξένοι επισκέπτες της Ελλάδας ενίσχυσαν τη ζήτηση κατά 5% και οι εγχώριοι ενοικιαστές κατά 2%. Αναφορικά με τους διεθνείς αγοραστές, η μεγαλύτερη ζήτηση προέρχεται από Γερμανούς πολίτες, ενώ ακολουθούν ως χώρες προέλευσης οι πολίτες των Ηνωμένων Πολιτειών, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Βουλγαρίας, της Σερβίας, της Γαλλίας, της Ολλανδίας, του Ισραήλ, του Καναδά και της Αυστραλίας.

Σε ποιες περιοχές κοιτάζουν οι ξένοι αγοραστές
Οι περιοχές της Ελλάδας που προσέλκυσαν εντονότερα το ενδιαφέρον ξένων πολιτών κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, ήταν κατά σειρά η Χαλκιδική, όπου το μεγαλύτερο μέρος των Γερμανών αναζητά εκεί την επόμενή του εξοχική κατοικία. Ακολούθησαν οι Κυκλάδες, η Καβάλα, η Θεσσαλονίκη και τα προάστια αυτής, τα νότια προάστια της Αθήνας, το κέντρο της Αθήνας, τα Δωδεκάνησα, το υπόλοιπο Αττικής, η Μεσσηνία και τα Χανιά. Αντίστοιχα οι 10 κορυφαίοι προορισμοί για εξοχικές κατοικίες που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των Ελλήνων είναι τα νότια προάστια της Αθήνας, το υπόλοιπο Αττικής, τα προάστια της Θεσσαλονίκης, οι Κυκλάδες, το κέντρο της Αθήνας, η Εύβοια, η Χαλκιδική, η Μαγνησία, τα νησιά του Αργοσαρωνικού Κόλπου και η Μεσσηνία. Εξετάζοντας επιμέρους περιοχές ενδιαφέροντος, τα νότια προάστια προσέλκυσαν ενδιαφέρον κατά ποσοστό 86% από Έλληνες πολίτες ή κατοίκους της Ελλάδας και μόλις 14% από ξένους. Οι Κυκλάδες προσέλκυσαν το ενδιαφέρον κατά 65% των Ελλήνων και κατά 35% των ξένων και η Χαλκιδική κατά 57% των Ελλήνων και κατά 43% των ξένων. Η ξεχωριστή περίπτωση της Πάρου

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της Πάρου, όπου η ζήτηση έχει αυξηθεί με σημαντική ένταση τα τελευταία τρία χρόνια. Στο συγκεκριμένο νησί των Κυκλάδων προκύπτει ότι στο τρίτο τρίμηνο του 2023 υπήρξαν 804 καταχωρήσεις ενδιαφέροντος προς αγορά, όπου το 73% αυτών αφορούσε σε εξοχικές κατοικίες. Η μέση τιμή πώλησης ανά τετραγωνικό στο συγκεκριμένο νησί αυξήθηκε κατά 21,15% στην ίδια χρονική περίοδο, ανερχόμενη στα 4.852 ευρώ. Αύξηση παρουσιάστηκε και στο κτιριακό απόθεμα του νησιού κατά 2,4% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2022, ενώ η ζήτηση αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι κατά 7%. Ειδικότερα, αύξηση κατά 10% καταγράφηκε από εγχώριους αγοραστές και μόλις 1% από αλλοδαπούς αγοραστές ως προς τη ζήτηση για την Πάρο.

Από τα προαναφερόμενα ακίνητα για την Πάρο, το 67,2% ζητήθηκε από την εγχώρια αγορά, το 4,46% από τη Γερμανία, το 4,35% από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το 3,65% από το Ηνωμένο Βασίλειο, το 2,21% από τη Γαλλία, το 1,78% από τον Καναδά, το 1,59% από την Ελβετία, το 1,45% από την Ολλανδία, το 1,29% από την Ιταλία, το 1,16% από το Βέλγιο. σε ό,τι αφορά την μέγιστη μέση τιμή για το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς στο ίδιο νησί ήταν 344.303 ευρώ, στο δεύτερο τρίμηνο ήταν 300.453 ευρώ και στο τρίτο τρίμηνο 303.683 ευρώ. Ως προς την ελάχιστη μέση επιφάνεια των ακινήτων στο πρώτο τρίμηνο ήταν στα 94,1 τ.μ., στο δεύτερο τρίμηνο στα 130,94 τ.μ. στο τρίτο τρίμηνο 84,93 τ.μ. και αντίστοιχα η μέση προσδοκώμενη τιμή ανά ακίνητο ήταν στα 5.122 ευρώ ανά τ.μ. στο πρώτο τρίμηνο του έτους, στα 4.414 ευρώ ανά τ.μ. στο δεύτερο τρίμηνο και στα 4.293 ευρώ ανά τ.μ. στο τρίτο τρίμηνο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build