Building & Construction Summit @ Costa Navarino στις 13 και 14/11

Η BOUSSIAS εδώ και 40 χρόνια πρωτοπορεί στον χώρο των κλαδικών εκδόσεων και εκδηλώσεων, με γνώμονα την άμεση και έγκυρη πληροφόρηση των στελεχών που δραστηριοποιούνται στους σημαντικότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζει ακόμη μια καινοτόμο πρωτοβουλία: Τα επιχειρηματικά summits @ Costa Navarino. Το Building & Construction Summit @ Costa Navarino είναι το απόλυτο networking event του κλάδου των Κατασκευών και της Αρχιτεκτονικής.

Mε τη συμμετοχή των:

  • Lamda Development, TEMES, TEN Brinke, MYTILINEOS, ΕΚΤΕR, ERETBO, SALFO, OTE Estate, Prodea Investments
  • Elvial, EUROPA, ΚΑΥΚΑΣ, ΚΕΒΕ, LEGRAND, NOVAMON, Schneider Electric
  • Brown Hotels, Electra Hotels
  • A&M Architects, Block722, doxiadis+, EB Architects, Elastic Architects, Pieris Architects, Potiropoulos+Partners, SPARCH, VAP Architects, Vitael
  • ΑΝΑΔΟΜΩ GROUP, BERIOS, Domiki Kritis, Epikyklos, ELEMKA, ELIN Τεχνική, GDM Assets, PAROSTEC..

….και πολλών άλλων ακόμη, το Building & Construction Summit συνδυάζει τις one-to-one επιχειρηματικές συναντήσεις, τα keynote presentations και specially curated discussion panels με ευκαιρίες για δικτύωση, σφυρηλάτηση σχέσεων και ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ των κορυφαίων stakeholders από τον κλάδο Architecture, Engineering and Construction (AEC).

Χρυσός χορηγός του Building & Construction Summit @ Costa Navarino είναι η Elvial και χορηγός η Lamda Development.

Το όραμα του Building & Construction Summit
Όραμα και στόχος του Building & Construction Summit @ Costa Navarino είναι να αποτελέσει το ετήσιο σημείο συνάντησης και δικτύωσης των decision makers των έργων κάθε χρήσης και κλίμακας με τους κορυφαίους προμηθευτές της αγοράς δομικών υλικών και solution providers, προκειμένου να συζητήσουν στοχευμένα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, τα παγκόσμια ζητούμενα από το δομημένο περιβάλλον και τα έργα κτιριακών και κρίσιμων υποδομών, τις ευκαιρίες για τον κλάδο, καθώς και τις προτάσεις των προμηθευτών για υλικά, εργαλεία και λύσεις που διασφαλίζουν το βέλτιστο αποτέλεσμα ως προς την ανθεκτικότητα, τη λειτουργικότητα, την ενεργειακή εξοικονόμηση και την αισθητική των έργων αυτών.

Μάθετε περισσότερα για το Building & Construction Summit @ Costa Navarino, εδώ.

Berling: Νέα προϊόντα, περισσότερες εξαγωγές

Με μία δυναμική παρουσία στην Οικοδομή γιόρτασε τα 55 χρόνια ιστορίας της η Berling, ο Εμπορικός Διευθυντής της οποίας, Σπύρος Καρατζής, μίλησε στο Build στη διάρκεια της έκθεσης για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας, τα οποία μάλιστα περιλαμβάνουν και λανσάρισμα ενός νέου, διαφορετικού προϊόντος. «Στην Οικοδομή παρουσιάσαμε τα 55 χρόνια μας στον τομέα του χρώματος. Berling σημαίνει 55 χρόνια σοβαρότητα, καινοτομία και ποιότητα σε αυτόν τον χώρο. Συνεχίζουμε με τις ίδιες αρχές και για… τα επόμενα 55 χρόνια», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καρατζής.

«Καινούργιο αστάρι και ένα νέο, διαφορετικό προϊόν»
Ρωτήσαμε, έπειτα, τον κ. Καρατζή σε ποιους τομείς θα δώσει έμφαση η ελληνική βιομηχανία χρωμάτων: «Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στο πλαστικό και στο ακρυλικό χρώμα, βγάζοντας στην κυκλοφορία την επετειακή σειρά για τα 55 μας χρόνια. Παράλληλα, θα λανσάρουμε και νέα προϊόντα. Ήδη τον επόμενο μήνα πρόκειται να λανσάρουμε ένα καινούργιο αστάρι με συγκεκριμένες ιδιότητες, ενώ τη νέα χρονιά θα λανσάρουμε ένα νέο, διαφορετικό υλικό. Κάθε χρόνο παρουσιάζουμε καινούργια πράγματα που βοηθούν τον τεχνίτη, την οικοδομή και τους καταναλωτές».

Τι τάσεις υπάρχουν στα χρώματα;

Απάντησε ο κ. Καρατζής: «Η τάση που συνεχίζεται αφορά σε χρώματα γήινα, πιο προσγειωμένα και συνάμα φιλικότερα προς το περιβάλλον, καθώς εδώ και χρόνια έχουμε μπει στη διαδικασία της βιωσιμότητας – πρέπει, μάλιστα, να αναφέρω πως τα συγκεκριμένα χρώματα ο πελάτης τα εκτιμά και τα αναζητά και, όπως θα δει κανείς και στα νέα επετειακά δοχεία μας, η Berling έχει πια αλλάξει (όπως αλλάζει όλη η αγορά και όπως πρέπει να γίνει) έχοντας εξασφαλίσει και EPD πιστοποιήσεις».

Εξαγωγές σε 29 χώρες, «ζητά το χρώμα μας ο ξένος»
Έπειτα, ο κ. Καρατζής αναφέρθηκε και στις προκλήσεις που αντιμετώπισε και θα αντιμετωπίσει η Berling. Δήλωσε, συγκεκριμένα, για το θέμα αυτό: «Δεν θα έλεγα πως υπάρχουν προβλήματα. Υπάρχει μία συγκεκριμένη αγορά, η ελληνική, με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητές της. Θεωρώ, κρίνοντας και από όσα είδα στην Οικοδομή, πως γενικώς βρισκόμαστε σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ειδικά για την Berling, να πω ότι έχει και έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, στέλνοντας τα προϊόντα της σε 29 χώρες του εξωτερικού, κάτι που σημαίνει ότι το ελληνικό χρώμα και ειδικά το χρώμα της Berling οι ξένοι το ζητούν. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή έχουμε καλό χρώμα. Διαθέτουμε πολύ καλή τεχνογνωσία και θεωρώ πως τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσει σε υψηλότερους ρυθμούς η εξαγωγική εργασία». Τέλος, ρωτήσαμε τον κ. Καρατζή εάν επηρέασαν με κάποιον τρόπο την εταιρεία Berling οι ανατιμήσεις. «Επωμιστήκαμε ένα μεγάλο ποσοστό, κάτι που θεωρώ πως βοήθησε πολύ το δίκτυο, σε γενικές γραμμές. Τώρα, σιγά σιγά, θεωρώ πως έρχεται μια ισορροπία που αποκαθιστά κάπως την τάξη», ήταν τα λόγια του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Νέες γραμμές παραγωγής για τη Fibran στη Νιγρίτα Σερρών – Στο κατώφλι των 200 εκατ. ευρώ ο τζίρος

Σε επένδυση για την ανανέωση του μηχανολογικού της εξοπλισμού στο εργοστάσιο εξηλασμένης πολυστερίνης στη Νιγρίτα Σερρών, προχωράει η Fibran. «Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύουμε την παραγωγική μας δυναμκή, η οποία έχει φτάσει στο όριό της αυτή τη στιγμή», επισημαίνει ο εμπορικός διευθυντής της Fibran, Μιχάλης Κόντος. Κατά τον ίδιο το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο αφορά στην προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής, που θα έρθουν να προστεθούν στις υφιστάμενες. Η έναρξη υλοποίησης της συγκεκριμένης επένδυσης τοποθετείται για το 2024. Αυτή τη στιγμή η Fibran διατηρεί παρουσία σε 60 χώρες του κόσμου, ενώ παράγει τα προϊόντα της στα συνολικά 10 εργοστάσια που διαθέτει στην Ελλάδα (2 μονάδες παραγωγής), στην Ιταλία (2 μονάδες), στην Πορτογαλία, στη Σλοβενία, την Τσεχία, τη Βουλγαρία (2 μονάδες) και τη Βόρεια Μακεδονία.

Η παρουσία της εταιρείας στην έκθεση «Οικοδομή 2023»
Η Fibran παρουσίασε νέα προϊόντα με αέρα καινοτομία στο πλαίσιο της έκθεσης «Οικοδομή». «Πάγια επιδίωξή μας είναι να αναδείξουμε την καινοτομία σε προϊόντα και τεχνολογίες», επισημαίνει ο κύριος Κόντος.
Στο πλαίσιο εξαγοράς εργοστασίου που πραγματοποίησε προ διετίας στην Ιταλία, η Fibran προχώρησε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων με βάση το γύψο, όπως είναι το Fibrangyps Tecno, μία γυψόπλακα ειδικών διαστάσεων με πάχος 25 χιλιοστών.

Πρόκειται για ινοπλισμένο γύψο που χρησιμοποιείται για την κατασκευή διαχωριστικών, ενώ συνδυάζει την ελαφριά αλλά και τη συμβατική κατασκευή, εξηγεί ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας. «Πρόκειται για πυράντοχο υλικό, το οποίο χρησιμοποιεί νέες τεχνολογίες σε σχέση με τις συμβατικές κατασκευές. Προσφέρει σημαντική ηχομόνωση έως 66 db και ταχεία εφαρμογή καθότι οι πλάκες έχουν διάσταση 60Χ1.20, ενώ είναι ιδιαίτερα στιβαρό ως προς την κατασκευή του».
Ο κύριος Κόντος επικαλούμενος την αύξηση που παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η οικοδομική δραστηριότητα, εκφράζει την αισιοδοξία του για το προσεχές χρονικό διάστημα και την πορεία του ομίλου Fibran για τους υπόλοιπους μήνες του 2023. «Προϋπόθεση για τη θετική πορεία του κλάδου αλλά και τη δική μας αποτελεί να μην υπάρξουν σημαντικές επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στο Ισραήλ».

«Άγγιξε» τα 200 εκατομμύρια ευρώ
Στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς η επιχείρηση βρέθηκε στο κατώφλι των 200 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο όπως αναμένεται θα υπερβεί φέτος. To 2022 ο όμιλος Fibran κατέγραψε πωλήσεις ύψους 199,97 εκατομμυρίων ευρώ με καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους 7,1 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 168,49 εκατ. ευρώ και 22,25 εκατ. ευρώ το 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Μπορούν να αναβαθμιστούν 2 εκατ. ακίνητα έως το 2030;

Στο πρόβλημα των περίπου 2 εκατομμυρίων κτιριακών μονάδων που θα πρέπει να αναβαθμιστούν ενεργειακά κατά δύο κατηγορίες έως το 2030, αλλιώς δεν θα μπορούν να πωληθούν ή να ενοικιαστούν βάσει οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέρθηκε η Αλίς Κοροβέση, γενική διευθύντρια του ΙΝΖΕΒ και αντιπρόεδρος της Renovate Europe Campaign 2022 & 2023, στη διάρκεια ημερίδας για την παθολογία κτιρίων την οποία διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Μόνωσης στο πλαίσιο της έκθεσης Οικοδομή.

Όπως ανέφερε η κ. Κοροβέση, στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά παλιά κτίρια που ανήκουν στις χαμηλότερες κατηγορίες ενεργειακής απόδοσης, με ορισμένους υπολογισμούς να φέρνουν τον αριθμό αυτών των κτιριακών μονάδων στα 2,2 εκατομμύρια. Πόσο εφικτό είναι να αναβαθμιστούν όλες αυτές οι κτιριακές μονάδες έως το 2030; Σύμφωνα με την ίδια: «Δεν είναι εφικτό να υλοποιηθεί η αναβάθμιση 2 εκατομμυρίων κτιρίων μέσα σε επτά χρόνια, εκτός αν υπάρξει κάτι πάρα πολύ συντονισμένο. Το 2030 είναι πολύ κοντά, όπως και το 2040 είναι πολύ κοντά. Ο στόχος ο δικός μας για τις κατοικίες είναι 600 χιλ. κατοικίες για την περίοδο 2021-2030, που είναι μέσα από το Εξοικονομώ. Οπότε 600 χιλ. κατοικίες, συν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γιατί έχει βγει το Εξοικονομώ και για εκεί, και επίσης έχουν βγει διάφορα άλλα Εξοικονομώ για δημόσια κτίρια κλπ. Θα πρέπει να δούμε στο σύνολο αυτά τι στοχεύουν σε τελικό νούμερο και να δούμε τη διαφορά μέχρι τα 2 εκατομμύρια, ώστε μέχρι το 2040 να μπορούν να γίνουν συντονισμένες διαδικασίες».

Το διαβατήριο ανακαίνισης κτιρίων
Η κ. Κοροβέση επεσήμανε πως αυτό που θα βοηθήσει πάρα πολύ και στη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων είναι το διαβατήριο ανακαίνισης κτιρίων, που θα δίνει τη δυνατότητα για μία σταδιακή, ριζική ενεργειακή αναβάθμιση.
«Το 2017 όταν μιλούσαμε για τέτοια διαβατήρια φαινόταν περίεργο ακόμα και σε μας, αλλά το βλέπουμε να εφαρμόζεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Πορτογαλία έχει ήδη υιοθετήσει το μοντέλο αυτό, είναι στον αρχικό της σχεδιασμό. Οπότε και η ενσωμάτωση του διαβατηρίου ανακαίνισης κτιρίων ως τρόπου ενεργειακής αναβάθμισης σταδιακά, σε τρία έως δέκα χρόνια, αποφεύγοντας και το κακό αποτέλεσμα λόγω κακών αποφάσεων στη σειρά της ενεργειακής αναβάθμισης, είναι κάτι που θα βοηθήσει. Και είναι πολύ ευχάριστο που το υπουργείο έχει ανοιχτά τα αυτά του και είναι διαθέσιμο στη συνεργασία», δήλωσε.

Απαιτούνται ριζικά μέτρα
Η γενική διευθύντρια του ΙΝΖΕΒ ξεκαθάρισε πάντως πως, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει τα μέτρα που θα ληφθούν να είναι ριζικά, αν θέλουμε πραγματικά να δούμε εθνικούς και ευρωπαϊκούς στόχους να συγκλίνουν και να φτάνουν μέχρι το 2050, υπογραμμίζοντας πως για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων. «Θα πρέπει να υπάρχει πέρα από τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία και μια τόνωση της ιδιωτικής χρηματοδότησης, γιατί δεν μπορεί το δημόσιο, εθνικό ή ευρωπαϊκό χρήμα να καλύψει την ανάγκη όλης της χώρας και των 27 κρατών-μελών», σημείωσε. Πρόσθεσε, εξάλλου, πως σε περιπτώσεις όπου ιδιώτες θέλουν να αναβαθμίσουν ενεργειακά τα ακίνητά τους με ίδια κεφάλαια, ενδεχομένως θα πρέπει να υπάρξουν κίνητρα για να κινητοποιηθούν περισσότερο οι ιδιοκτήτες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build