Γ. Στασινός (ΤΕΕ): «Γρηγορότερα οι διαδικασίες για τα απαραίτητα νέα έργα».

Τη μεγάλη ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών ανάθεσης μελετών νέων έργων υποδομών, στο πλαίσιο και της προσπάθειας για ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, επεσήμανε ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, μιλώντας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών-Γραφείων Μελετών (ΣΕΓΜ).

«Πρέπει να γίνουν άμεσα μικρά και μεσαία έργα»
«Αυτή τη στιγμή πρέπει να γίνουν πολύ γρήγορα συγκεκριμένες, μικρές ή το πολύ μεσαίες, υποδομές στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση των φαινομένων της κλιματικής κρίσης. Οι υποδομές αυτές θα ενισχύσουν τα υπάρχοντα έργα (τα οποία επίσης πρέπει να ενισχύσουμε ξεχωριστά). Όμως, εάν αυτά τα μικρά και μεσαία έργα δεν γίνουν γρήγορα, στο τέλος θα αναγκαστούμε να κάνουμε από την αρχή όλα τα έργα, γιατί θα καταστραφούν όλες μας οι υποδομές», τόνισε, αρχικά, ο κ. Στασινός.

«Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου»
«Θα πρέπει, λοιπόν», πρόσθεσε, «να εξετάσουμε πώς θα επισπευστούν οι διαδικασίες. Πώς θα κάνουμε γρήγορα τις συμβάσεις για αυτά τα έργα. Γιατί δεν γίνονται γρήγορα οι συμβάσεις; Επειδή υπάρχουν μεταβολές, ή έγγραφα που δεν προσκομίζονται εγκαίρως ή κατατίθενται με λάθη – όλο αυτό καθυστερεί για μήνες τις συμβάσεις, μήνες οι οποίοι θα λείψουν, ωστόσο, επειδή τα έργα πρέπει να γίνουν άμεσα. Δεν θα υπάρχει, για τον ίδιο λόγο, χρόνος να γίνουν και οι μελέτες».

«Θα χρειαστούν 7-8 χρόνια να γίνουν τα έργα και άνθρωποι θα πεθαίνουν»
Ακολούθως, επεσήμανε πως «δεν έχουμε τον χρόνο στην Ελλάδα να διαρκέσει ένα έτος η ανάθεση και η υπογραφή της μελέτης και άλλα δύο χρόνια η εκπόνησή της. Θα περάσουν τρία χρόνια και ακόμη θα γίνονται οι μελέτες, ενώ θα χρειαστούν και 3-4 χρόνια για να υλοποιηθούν τα έργα. Άρα, απαιτούνται 7-8 χρόνια για να γίνουν αυτά τα μικρά και μεσαία έργα, αλλά στο μεταξύ θα πεθάνουν άνθρωποι και θα καταστραφούν υποδομές, με τον ρυθμό που εξελίσσεται η κλιματική κρίση».

«Όλοι μαζί, να βρούμε και να καταθέσουμε λύσεις»
Κατόπιν, ο κ. Στασινός πρότεινε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να καταρτίσουν, δουλεύοντας όλοι μαζί, λύσεις για όλα αυτά τα προβλήματα και να τις καταθέσουν ύστερα στους αρμόδιους. Είπε, χαρακτηριστικά: «Θα πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας και, για να βοηθήσουμε στην επιβίωση του κλάδου και στην βελτίωση των υποδομών της χώρας, να καταγράψουμε όσα πρέπει να γίνουν και να απαιτήσουμε να επέλθουν συγκεκριμένες αλλαγές ώστε, π.χ. οι αναθέσεις μελετών να γίνονται σε τρεις μήνες και όχι σε ενάμιση ή δύο ή τρία χρόνια, για να προχωρούν τα πράγματα γρήγορα». Καταλήγοντας, ο κ. Στασινός ανέδειξε και την ανάγκη να τοποθετηθούν σε όλα τα έργα συστήματα παρακολούθησης της κατάστασής τους, έτσι ώστε να διαπιστώνεται άμεσα και έγκαιρα εάν χρειάζονται επεμβάσεις για τη συντήρησή τους, κλπ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Δ. Καλλιδρομίτου (ΣΕΓΜ): «Βιώσιμα, ανθεκτικά έργα με ολιστικό σχεδιασμό».

Μιλώντας στη διάρκεια του συνεδρίου που διοργάνωσε ο ΣΕΓΜ η Πρόεδρος του τελευταίου, Δέσποινα Καλλιδρομίτου, υπογράμμισε το ότι είναι αναγκαίο να εκτελεστούν άμεσα, βάσει ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου, έργα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. «Τα επόμενα 20-30 χρόνια θα πρέπει να σκεφτούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση δρομολογώντας μια σειρά νέων, βιώσιμων και ανθεκτικών υποδομών. Δεν αναφέρομαι σε φαραωνικά έργα που έχουν και ένα τεράστιο κόστος, αλλά σε έργα όχι πολύ μεγάλα που θα μπορούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους», δήλωσε αρχικά η κ. Καλλιδρομίτου και συνέχισε: «Όλα αυτά τα έργα θα πρέπει να γίνουν με έναν πολύ καλό στρατηγικό, ολιστικό σχεδιασμό και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα». Θίγοντας, έπειτα, το ζήτημα των πόρων, τόνισε: «Έχουμε αυτή τη στιγμή το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ίσως να πρέπει, μόνο, να αποφασίσουμε ποια ανακατανομή των πόρων θα γίνει τώρα και πού θα διανεμηθούν αυτοί, σύμφωνα και με τις προτεραιότητες των έργων».

«Απαραίτητοι ο έλεγχος και η συντήρηση των έργων»
Κατόπιν, η κ. Καλλιδρομίτου στάθηκε στο, εξίσου σημαντικό, θέμα της συντήρησης και του ελέγχου των υφιστάμενων υποδομών: «Ορισμένα έργα είναι πάνω από 60 χρόνων. Κάποια είχαν σχεδιαστεί με συγκεκριμένες παραδοχές. Όλα αυτά τα έργα πρέπει να ελεγχθούν, να συντηρηθούν και να ενισχυθούν. Να υπάρξει μητρώο ελέγχου και συντήρησης. Ίσως, μάλιστα, να πρέπει να περιλαμβάνονται στη μελέτη της κατασκευής των νέων έργων ο έλεγχος και η συντήρηση, ώστε να εξασφαλίσουμε ότι θα διεξάγονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα».

«Στο πλευρό μας οι νέες τεχνολογίες»
Καταλήγοντας, η κ. Καλλιδρομίτου υπενθύμισε πως «οι νέες τεχνολογίες έχουν μπει στη ζωή των μηχανικών, που σχεδιάζουν πια τα έργα χρησιμοποιώντας τις. Λ.χ., “έξυπνοι” σένσορες δίνουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και drones πετούν σε δύσβατα σημεία και καταγράφουν όλο το έργο. Ακόμη, οι ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιούν τώρα τα digital twins που προσομοιώνουν άνετα ένα έργο».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ιωάννινα-Κακαβιά: Και πάλι σε τροχιά μετά τις προδικαστικές

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η κατάθεση προσφορών για το έργο τμήματος της Ιονίας Οδού, που αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, μετά τις προδικαστικές προσφυγές που προηγήθηκαν από υποψήφιους αναδόχους, οι οποίοι αμφισβήτησαν την διαδικασία και δικαιώθηκαν. Ο, ανοικτός αυτή τη στιγμή για την κατάθεση των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους, διαγωνισμός κλείνει στις 14 Νοεμβρίου. Σε αυτόν, όπως πληροφορείται το Build, προτίθεται να καταθέσει εκ νέου προσφορά το σχήμα των εταιρειών Δομική Κρήτης, ΕΡΕΤΒΟ, ΤΕΝΑ και ΕΚΤΕΡ, οι οποίες είχαν προσφύγει προδικαστικά στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό στο αρχικό σχήμα που διεκδικεί το έργο, να προστεθούν και άλλες κατασκευαστικές εταιρείες ιδίου βεληνεκούς, ήτοι 6ης τάξης με σκοπό τον επιμερισμό του ρίσκου. Ο λόγος είναι ότι αποτελεί κατ’ αποκοπή έργο, δηλαδή έχει προϋπολογιστεί εκ των προτέρων η δαπάνη από την διενεργούσα τον διαγωνισμό αρχή για το σύνολο των εργασιών που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν.

Συνεπώς, σε περίπτωση υπέρβασης κόστους, αυτό θα επιβαρύνει τους εργολάβους καθότι στα κατ’ αποκοπή έργα δεν προβλέπεται αναθεώρηση του προϋπολογισμού εκτέλεσης σε περίπτωση υπερβάσεων. Το έργο παρουσιάζει περιπετειώδη χαρακτήρα, καθότι είχε προηγηθεί η γνωμοδότηση της ΕΑΔΗΣΥ για την προδικαστική προσφυγή που είχε καταθέσει η κοινοπραξία των κατασκευαστικών εταιρειών 6ης τάξης, Δομική Κρήτης, ΕΚΤΕΡ, ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ. Η απόφαση της Αρχής που δικαίωνε τις τέσσερις εταιρείες όριζε ταυτόχρονα την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού για την Επέκταση της Ιονίας Οδού. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 310 εκατομμύρια ευρώ.

Και οι μεγάλοι παίκτες στη διεκδίκηση του έργου
Μεταξύ αυτών που θα καταθέσουν προσφορές εκτιμάται ότι είναι και οι μεγάλοι του κλάδου, όπως Άβαξ, Άκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, Ιντρακάτ, Μυτιληναίος.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή του τμήματος της Ιονίας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό έως και την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα, το πρώτο αφορά στην διαδρομή Ιωάννινα-

Καλπάκι και το δεύτερο από Καλπάκι έως Κακαβιά.
Η διαδικασία προδικαστικής προσφυγής είχε ξεκινήσει με το αιτιολογικό από πλευράς της προσφεύγουσας κοινοπραξίας, ότι οι διαγωνισμοί που πραγματοποιούνται για τα οδικά έργα προκρίνουν αποκλειστικά τις κατασκευαστικές εταιρείες με πτυχίο μηχανικού 7ης τάξης, θεωρώντας ότι οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες πραγματοποιούνται με φωτογραφικές διατάξεις. Η αρχική καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους ήταν για τις 14/3/2023, ωστόσο οι υποψήφιοι ανάδοχοι υπέβαλαν αίτημα παροχής διευκρινήσεων για τα τεύχη δημοπράτησης, ζητώντας ταυτόχρονα την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προφορών τους, προκειμένου να έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να τις ετοιμάσουν. Εν τέλει, η παράταση δόθηκε για την κατάθεση προσφορών έως και τις 28/3 και αποσφράγιση στις 30/3 του 2023. Προηγήθηκε ωστόσο η προδικαστική προσφυγή των Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕΝΑ με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων να αναστέλλει την διαγωνιστική διαδικασία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

«Καλπάζουν» οι τιμές πώλησης και ενοικίασης κατοικιών

Σταθερά ανοδικά συνεχίζουν να κινούνται οι τιμές πώλησης και ενοικίασης κατοικιών στην Ελλάδα, με τα δεδομένα να δείχνουν ότι δεν επίκειται επιβράδυνση της τάσης αυτής στο εγγύς μέλλον, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση Greek Housing Observatory της Delfi Partners για το τρίτο τρίμηνο του 2023, που δείχνει ότι συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2022 η μέση τιμή πώλησης κατοικιών έχει αυξηθεί κατά 12% και η μέση τιμή ενοικίασης κατά 7%, ως αποτελεσμα της ισχυρής ζήτησης, σε συνδυασμό με την περιορισμένη διαθεσιμότητα. Σημειωτέον ότι τα στοιχεία αφορούν στη ζητούμενη τιμή ενοικίου ή πώλησης.

Μεγάλη ανάπτυξη για τα προάστια του Πειραιά
Όσον αφορά συγκεκριμένα στην Αθήνα, διψήφια αύξηση καταγράφεται στις τιμές πώλησης κατοικιών σε όλες σχεδόν τις περιοχές της πρωτεύουσας, με τα νότια προάστια να πρωτοστατούν με μέση τιμή 3.611 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο και ετήσια αύξηση 14%. Αντίθετα, τα προάστια του Πειραιά διατηρούν τη θέση τους ως η πιο προσιτή περιοχή στην Αττική, με μέση τιμή 1.714 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι παρά τις χαμηλότερες τιμές, αυτή η περιοχή έχει γνωρίσει τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, με ετήσια αύξηση 23,2%. Αυτή η ανάπτυξη, σύμφωνα με την Delfi Partners, αποτυπώνει την ουσιαστική ανάπτυξη και πρόοδο που έχει σημειώσει ο Πειραιάς και τα γύρω προάστια τα τελευταία χρόνια.

Σε επίπεδο πόλης, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές πώλησης σημειώθηκαν στην Πεύκη (+34%), στο Μοσχάτο (+27%) και στην Αγία Παρασκευή (+25%).
Στα 2.164 ευρώ ανά τ.μ. οι τιμές πώλησης στον δήμο Θεσσαλονίκης Παρόμοια είναι η κατάσταση που παρατηρείται και στη Θεσσαλονίκη, με διψήφια αύξηση των τιμών πώλησης κατοικιών σε όλες σχεδόν τις περιοχές κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023. Ειδικότερα, ο δήμος Θεσσαλονίκης ξεχωρίζει ως η πιο ακριβή περιοχή, με μέση τιμή πώλησης 2.164 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, σημειώνοντας άνοδο 21,2%. Οι περιφερειακοί δήμοι παρουσίασαν επίσης αύξηση 18,9%, με τιμές κατά μέσο όρο 1.560 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ η περιοχή που πλήττεται λιγότερο είναι το υπόλοιπο του νομού Θεσσαλονίκης, που παρέμεινε σχετικά σταθερή στα 810 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με οριακή μόνο άνοδο 1,6%. Σε επίπεδο πόλης, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές πώλησης σημειώθηκαν στη Μπότσαρη – Νέα Παραλία με άνοδο 18%, στην περιοχή της Νεάπολης με άνοδο 15% και στον Εύοσμο με αύξηση 14%.

Αυξημένα κατά 30% τα ενοίκια τα τελευταία πέντε χρόνια
Την ίδια στιγμή, οι τιμές των ενοικίων στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί περισσότερο από 30% τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ η αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων έχει μειώσει τη διαθεσιμότητα ακινήτων για μακροχρόνια μίσθωση. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, τα νότια προάστια της Αθήνας διατήρησαν το προβάδισμά τους ως οι πιο ακριβές περιοχές, με μέση τιμή 11,8 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο και ετήσια αύξηση 9,1%. Επιπλέον, σε επίπεδο ανάπτυξης, το κέντρο της Αθήνας, τα προάστια του Πειραιά και ο Πειραιάς κινήθηκαν έντονα ανοδικά, με αυξήσεις +10,9%, +10,6% και +10,2% αντίστοιχα, μια τάση που ευθυγραμμίζεται με την αναζήτηση ενοικιαζόμενων ακινήτων από φοιτητές εν όψει της έναρξης του ακαδημαϊκού έτους. Στην Αθήνα, το Γουδή σημείωσε αύξηση +26% στις τιμές των ενοικίων, η περιοχή Πατησίων – Αχαρνών σημείωσε αύξηση 14% και η περιοχή Ζωγράφου είχε αύξηση 9% στις τιμές των ενοικίων.

Αυξημένα ενοίκια και στη Θεσσαλονίκη
Αυξημένα είναι τα ζητούμενα ενοίκια και στη Θεσσαλονίκη, σχεδόν σε κάθε προάστιο και περιοχή. Ιδιαίτερα ο δήμος Θεσσαλονίκης ξεχωρίζει ως η πιο ακριβή περιοχή, με μέση τιμή ενοικίου 8,8 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, σημειώνοντας αύξηση 8,2%. Αύξηση 11,2% παρουσίασαν και οι περιφερειακοί δήμοι, με τις τιμές κατά μέσο όρο στα 6,7 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ η λιγότερο πληγείσα περιοχή είναι το υπόλοιπος νομού Θεσσαλονίκης, που παρέμεινε σχετικά σταθερς στα 3,8 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με μόνο οριακή μεταβολή. Σε επίπεδο πόλης, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές των ενοικίων σημειώ-θηκαν στη Θέρμη, με αύξηση +21%, στη Σταυρούπολη με +19 και στην Καλαμαριά με άνοδο +10%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Νίκος Δερμιτζάκης: Διπλασιασμός μεγεθών για τη Delta Dermitzakis

Σπουδαία οικονομικά αποτελέσματα καταγράφει για το 2023 η Delta Dermitzakis, ενώ πρόκειται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο, καθώς ολοκληρώνεται η ενοποίηση των Delta Duct και Delta Electrical Dermitzakis σε ένα ενιαίο σχήμα με εξειδίκευση στο MEP Engineering.

Πώς θα διαμορφωθούν οι οικονομικές επιδόσεις της Delta Dermitzakis στο τέλος του 2023;

Τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου έρχονται να επιβεβαιώσουν την αδιάλειπτη οικονομική ανάπτυξη που χάραξε η εταιρεία το 2022. Συγκεκριμένα, φέτος αναμένουμε διπλασιασμό των οικονομικών μεγεθών μας, καθώς για πρώτη φορά τα έσοδα θα σπάσουν το φράγμα των 10 εκατ. ευρώ, με πρόβλεψη οι πωλήσεις να φτάσουν τα 10,5-11,5 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη ξεκινάμε με ένα ανεκτέλεστο 4 εκατ. ευρώ από συμβόλαια έργων που θα ξεκινήσουν το 2024. Η συνταγή της επιτυχίας δεν είναι άλλη από την απόφασή μας να συνεχίσουμε να επενδύουμε στον πιο εξελιγμένο εξοπλισμό αυτοματοποίησης και βελτιστοποίησης της παραγωγής, το οποίο σε συνδυασμό με το ισχυρό ανθρώπινο δυναμικό, εξασφάλισαν τους θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης της εταιρείας, αλλά και την επέκτασή της σε νέες αγορές, όπως η Μάλτα, η Ρουμανία και η Κύπρος. Επίσης, σημαντικό ρόλο για εμάς έχουν οι μόνιμοι συνεργάτες μας, με τους οποίους κατορθώνουμε να ολοκληρώνουμε τα πιο απαιτητικά έργα εντός και εκτός Ελλάδας.

Πώς προχωρά η συγχώνευση των δύο εταιρειών και τι θα προσφέρει το νέο σχήμα;

Η συγχώνευση των εταιρειών Delta Duct Dermitzakis και Delta Electrical Dermitzakis προχωρά απρόσκοπτα υπαγόμενη στον Ν.4935/2022. Αυτή την περίοδο έχει ήδη ανατεθεί σε σώμα ορκωτών λογιστών και στις αρχές του 2024 αναμένεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ο στόχος είναι να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη Τεχνική Εταιρεία Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων, με σκοπό να παρέχει ένα σύνολο υπηρεσιών αποκλειστικά MEP Engineering. Παράλληλα, πέρα από το κομμάτι του κλιματισμού και των ηλεκτρολογικών που η εταιρεία προσφέρει In house, έχουμε δύο πολύ δυνατές συνεργασίες στο κομμάτι Ύδρευση-Αποχέτευση-Πυρόσβεση, εξασφαλίζοντας έτσι το ποιοτικό αποτέλεσμα στην εκτέλεση έργων του MEP Engineering.

Ποια είναι τα σημαντικότερα έργα στο χαρτοφυλάκιο της Delta Electrical Dermitzakis και της Delta Duct Dermitzakis εντός Ελλάδας, αλλά και συγκεκριμένα στην Κρήτη;

Η Κρήτη αποτελεί σημαντική αγορά για τις εταιρείες μας, καθώς η κατασκευή νέων ξενοδοχείων και η αναβάθμιση/επέκταση υφιστάμενων έχει αυξητικό ρυθμό. Επίσης, μετά από πολύ μεγάλο διάστημα, εκτελούνται ή θα ξεκινήσουν έργα του δημοσίου μεγάλης κλίμακας, όπως ο ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο Καστελίου, το ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών, έργα ΑΠΕ και σχολικές εγκαταστάσεις, μεταξύ πολλών άλλων. Έτσι, ισχυρό είναι το αποτύπωμα της Delta Dermitzakis και στην Κρήτη. Εκεί, συμμετέχουμε σε υψηλών απαιτήσεων έργα όπως είναι το Κατάστημα Κράτησης ΙΙ στη Νεάπολη, το Κτίριο της Περιφέρειας Κρήτης, ξενοδοχεία όπως τα Mitsis Rinella Hotel, Isla Brown Hotel, Cayo Exclusive Hotel, Ηines Intercontinental Hotel, Hines Niko Seaside, Blue Palace Resort, καταστήματα εντός αεροδρομίου Χανίων, για να αναφέρω κάποια ενδεικτικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις υπογράψαμε το συμβόλαιο για το νέο Marriot Hotel στα Χανιά καθώς και για το κτίριο των τηλεπικοινωνιακών υποδομών του Εθνικού Ναυτιλιακού Πρακτορείου στη Σούδα, εντός της αμερικανικής βάσης.

Όσον αφορά τα έργα στην υπόλοιπη
Ελλάδα, η Delta Dermitzakis έχει συμμετάσχει σε κάποια από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα πόλης της Ελλάδας, διατηρώντας συνεργασία με κορυφαίες τεχνικές-κατασκευαστικές εταιρείες και μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους της ελληνικής αγοράς όπως: Ελλάκτωρ Α.Ε., Αvax S.A., Άπαξ Α.Ε., Έρμων Α.Ε., Ιντρακάτ Α.Ε., Redex A.E., Eγείρω Κατασκευαστική, Teas Α.Ε., AGT Group, Vitael Α.Ε., Εθνοκάτ Α.Ε., TEMEΣ Α.Ε., και αλυσίδες ξενοδοχείων όπως Mitsis Group, Ikos Hotels, Grecotel A.E., Hines A.E., Marriot, Grand Resort Lagonissi.

Ποιος είναι ο στόχος της ενοποιημένης πλέον Delta Dermitzakis;

Ο στρατηγικός μας στόχος είναι έως τα τέλη του 2025 να διπλασιάσουμε τα μεγέθη μας, με τις ισχυρές συνεργασίες μας, τη συμμετοχή μας σε μεγάλα έργα εντός και εκτός συνόρων, αλλά και τη δυναμική που θα προσδώσει στην εταιρεία ο μετασχηματισμός της.

Στην κοινοπραξία ΕΚΤΕΡ-Ιλισσός η ανακατασκευή του «Ξενία» Άρτας

Η κοινοπραξία των εταιρειών ΕΚΤΕΡ-Ιλισσός Κατασκευαστική, είναι αυτή που ανέλαβε να ανακατασκευάσει το παλιό ξενοδοχείο «Ξενία» στην Άρτα. Η ένωση των δύο εταιρειών είχε συμμετάσχει στον σχετικό διαγωνισμό του δήμου Αρταίων και η οικονομική επιτροπή του δήμου ήταν εκείνη που την ανέδειξε ως προτιμητέα για την εκτέλεση του έργου. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 9,1 εκατομμύρια ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ, ενώ οι δύο εταιρείες προσέφεραν μέση έκπτωση 5%, με τη συνολική δαπάνη τελικά να υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 8,65 εκατομμύρια ευρώ. Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μετατροπή του «Ξενία» σε κέντρο πολιτισμού. Το κτίριο βρίσκεται εντός του Κάστρου της πόλης και μετά την αποπεράτωση των εργασιών θα χρησιμοποιηθεί ως δημοτικό ακίνητο πολλαπλών πολιτιστικών λειτουργιών με χρήσεις ως ωδείο, βιβλιοθήκη, ενώ σε αυτό θα φιλοξενούνται πολιτιστικές διοργανώσεις εργαστήρια και θα υφίστανται χώροι εστίασης για τους επισκέπτες.

Χρονοδιάγραμμα κατασκευής εντός 24 μηνών
Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 24 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σχετικής σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής και είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, συνολική ανακατασκευή του κτηρίου και βελτίωση των εγκαταστάσεων του εγκαταλελειμμένου κτηρίου του ΞΕΝΙΑ εμβαδού 2.183 τμ., ενεργειακή αναβάθμιση με τη χρήση έξυπνων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας, και εργασίες αναβάθμισης του περιβάλλοντος χώρου πέρα του ακινήτου του Δήμου με νέες φυτεύσεις. Εξετάζοντας το ιστορικό πλαίσιο κατασκευής του πρώην “Ξένια”, τον Δεκέμβριο του 1958 ο ΕΟΤ διενήργησε διαγωνισμό για την κατασκευή του Ξενία Άρτας. Τελικά το Ξενία σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα ομότιμο καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνίου, Διονύση Ζήβα. Ζήβας ήταν εκείνος που σχετίστηκε με τη μελέτη προστασίας της Πλάκας (1973 – 2003). Την περίοδο που εργαζόταν στον Ε.Ο.Τ. ανέλαβε τη μελέτη του Ξενία της Άρτας.

Σημειώνεται ότι το Φρούριο λειτουργούσε εκείνη την περίοδο ως ποινική φυλακή.
Ως ξενοδοχείο περιλάμβανε μόνο 20 δωμάτια και το μεγαλύτερο μέρος του αποτελούσε μεγάλους χώρους για εκδηλώσεις. Το “Ξένια” αποτέλεσε πόλο έλξης και σημείο αναφοράς για τους Αρτινούς για πολλά χρόνια. Συνδέθηκε άρρηκτα με την κοινωνική και πολιτιστική ζωή στη Άρτα, έως τα τέλη του 1992 που έκλεισε οριστικά και έκτοτε δεν ξαναλειτούργησε. Αρκετά χρόνια αργότερα και ενώ το ακίνητο είχε διέλθει από πολλά και διαφορετικά στάδια το καθεστώς διαχείρισής του άλλαξε. Έτσι, το 2012 αποφασίστηκε η παραχώρησή του στο Δήμο Αρταίων με τη σχετική απόφαση να φέρει την υπογραφή 12 υπουργών.

Πρόθεση του υπουργείου Πολιτισμού ήταν να αξιοποιηθεί για αμιγώς πολιτιστική χρήση και όχι για τουριστική, κάτι που είχε επισημάνει σε παλαιότερες δηλώσεις της ως Γενική Γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού η σημερινή υπουργός, Λίνα Μενδώνη. Το 2014 μεταγράφηκε στο υποθηκοφυλακείο και περιήλθε στην κυριότητα του Δήμο Αρταίων, ενώ το 2016 ο δήμος πρότινε τη λειτουργία του ως ξενοδοχείο-εστιατόριο, πρόταση που απορρίφθηκε από το ΚΑΣ την ίδια χρονιά. Ακολούθησε νεότερη πρόταση το 2018 από τη δημοτική αρχή για τη δημιουργία ενός πολυδύναμου πολιτιστικού κέντρου, η οποία έγινε ομόφωνα δεκτή από το ΚΑΣ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build