Ο κλάδος των κατασκευών συναντιέται στο Costa Navarino στις 13 & 14 Νοεμβρίου 2023

Τι είναι το Building and Construction Summit @ Costa Navarino; Είναι μια μοναδική διήμερη εκδήλωση εστιασμένων επιχειρηματικών συναντήσεων και δικτύωσης, για ανώτερα στελέχη και επαγγελματίες κατασκευών, επαγγελματίες ανάπτυξης ακινήτων και συμβάσεων, με καινοτόμους και ανταγωνιστικούς προμηθευτές στον κλάδο. Το Building and Construction Summit @ Costa Navarino είναι προσαρμοσμένο για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κλάδου όπως καμία άλλη εκδήλωση στην Ελλάδα: σε δύο ημέρες πραγματοποιούνται συναντήσεις ενός μήνα, προσφέροντας μια πρώτης τάξεως απόδοση επένδυσης, όπου κορυφαίοι buyers και decision makers, C-level επαγγελματίες και στελέχη των κατασκευών, συναντούνται με προμηθευτές προϊόντων, τεχνολογίας και υπηρεσιών του κατασκευαστικού κλάδου.

Συμμετέχουν, κατόπιν πρόσκλησης από τον διοργανωτή, Senior Αρχιτέκτονες, Πολιτικοί, Μηχανολόγοι και άλλοι Μηχανικοί στον τομέα του κτιρίου, Διευθυντές Κατασκευών, Development Director/Manager, Head of Residential Construction/Pre-Construction, Hotel|Residential|Office|CRE Site Manager, Project Managers καθώς και Υπεύθυνοι Συμβάσεων και Προμηθειών, CDO, CIO, Senior Buyers, Property Development experts, εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου και της οικοδόμησης. Παράλληλα, τα στελέχη των εταιρειών προμηθευτών του χώρου έχουν τη δυνατότητα, μέσω της συμμετοχής τους, να πραγματοποιήσουν αποκλειστικές one-to-one επιχειρηματικές συναντήσεις και να αλληλεπιδράσουν με τους συμμετέχοντες των επιχειρήσεων που πρωταγωνιστούν στον Κατασκευαστικό κλάδο.

Το πρόγραμμα για όλους τους παρευρισκόμενους περιέχει σημαντικές keynote ομιλίες και διαδραστικά πάνελ συζήτησης, ανταλλάσσοντας απόψεις, εμπειρίες και καινοτόμες πρακτικές, ενώ θα υπάρξουν και ευκαιρίες δικτύωσης και σφυρηλάτησης σχέσεων σε όλη τη διάρκεια του διημέρου, στο premium περιβάλλον του Costa Navarino. Αποτελώντας ένα σημείο συγκέντρωσης και αλληλεπίδρασης των decision makers των Κατασκευών και της Οικοδόμησης στην Ελλάδα, το Building and Construction Summit @ Costa Navarino φιλοδοξεί να καταστεί ένα Hub, το οποίο θα διαμορφώσει τον ετήσιο προγραμματισμό αγορών και προμηθειών των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, αναδεικνύοντας τις προτεραιότητες, τις ανάγκες και τις λύσεις αλλά και τις ζυμώσεις των εξελίξεων του κατασκευαστικού κλάδου.

Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε εδώ.
Συμμετοχές και χορηγίες: Έλενα Καλογρίτσα, Τ: 210 661 7777 (εσωτερικό 122), M: 6947897798, E-mail: [email protected].
Πληροφορίες: Στέλλα Τσαρτσαρά, Τ: 210 661 7777 (εσωτερικό 172), E-mail: [email protected], Λήδα Δεληγιάννη, Τ: 210 661 7777 (εσωτερικό 277), Ε-mail: [email protected].


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Το λιανεμπόριο μπορεί να διασώσει τα κτίρια – τοπόσημα της Αθήνας

Σημαντικό παράγοντα στη διάσωση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς και της φυσιογνωμίας του ιστορικού κέντρου διέρχεται από την προοπτική της οικονομικής του αναβίωσης. Αυτό επισημάνθηκε στο πλαίσιο παρουσίασης της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών που υλοποίησε για λογαριασμό του το Τμήμα Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τις εμπορικές χρήσεις του κέντρου της πόλης και το ρόλο που αυτές διαδραματίζουν στον τομέα της επιχειρηματικής, ιστορικής, αρχιτεκτονικής και ευρύτερης οικονομικής φυσιογνωμίας της πόλης.

Ο κύριος Μπάλτας αναφέρθηκε στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η εμπορική και τουριστική αξιοποίηση των μεγάλων εμπορικών κτιρίων που αποτελούν τοπόσημα όπως έγινε στην περίπτωση του Μινιόν. Τόνισε ότι θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στους άξονες Σταδίου, Αιόλου και Αθηνάς. Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου κατά την παρουσίαση του συνόλου της έρευνας – μέρος της οποίας σας είχε παρουσιάσει πρόσφατα το Build κατ’ αποκλειστικότητα – , ανέφερε ότι η στήριξη του εμπορίου μπορεί να διασώσει τοπόσημα, διατητηρέα κτίρια και ιστορικές γειτονιές, τονίζοντας ότι αυτό είναι το μόνο μοντέλο που διεθνώς έχει αποδειχτεί ότι είναι αποτελεσματικό και βιώσιμο. Σημειώνεται ότι το κέντρο της πόλης διατηρεί τον εμπορικό του χαρακτήρα με μεγάλη ποικιλία καταστημάτων τόσο από άποψη συλλογής προϊόντων όσο και από άποψη φυσιογνωμίας και εμπορικής στρατηγικής. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, μία βόλτα στο ιστορικό κέντρο προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία και περισσότερες επιλογές από ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο (shopping mall), ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εμπειρία προς τον επισκέπτη.

Ιδιαίτερη σημασία παρουσιάζουν για την πόλη οι περιοχές που παρουσιάζουν θεματικότητα, όπως είναι για παράδειγμα η Περικλέους και η Κολοκοτρώνη που συγκεντρώνουν έναν σημαντικό αριθμό κοσμηματοπωλείων, ο οποίος ωστόσο τα τελευταία χρόνια βαίνει μειούμενος. Αντίστοιχα η Ερμού παρουσιάζει και αυτή έντονη δραστηριότητα στον τομέα ένδυσης και υπόδησης αποτελώντας μία θεματική αγορά με ποσοστό συμμετοχής 56,8% επί του συνόλου των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται κατά μήκος της. Επίσης χαρακτηριστική περίπτωση είναι η οδός Νικίου με τα προϊόντα ένδυσης – υπόδησης, υφάσματα και λευκά ήδη με συνολικό ποσοστό άνω του 40% επί των συνολικών καταστημάτων που λειτουργούν εκεί. Επίσης στην Αγίου Μόρκου υφίστανται κυρίως καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ καθώς το 57,3% ανήκει σε αυτή την κατηγορία εκ του συνόλου των δραστηριοποιούμενων επιχειρήσεων στον συγκεκριμένο εμπορικό δρόμο.

Τι συμβαίνει σε Σταδίου, Αθηνάς και Αιόλου
Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες οδικές αρτηρίες, Σταδίου, Αθηνάς και Αιόλου, η πρώτη έχει αρκετά μεγάλη κατανομή ως προς τις εμπορικές χρήσεις, ενώ το 1/3 των ισογείων παραμένει κλειστό ή αδιάθετο. Η περιοχή αυτή δημιουργεί πρόβλημα στη ροή της πόλης λόγω του μεγάλου αριθμού ανενεργών καταστημάτων, δεδομένου ότι διακόπτει τη βόλτα του πεζού, καθότι βρίσκεται στον άξονα που συνδέει την Ομόνοια με το Σύνταγμα. Η Αθηνάς παραμένει μία περιοχή με μεγάλη κατανομή και μικρό αριθμό καταστημάτων και η Αιόλου συνεχίζει να δίνει έμφαση σε ένδυση, υπόδηση και αξεσουάρ με ποσοστό συμμετοχής των συγκεκριμένων καταστημάτων που ανέρχεται στο 24,2% από το σύνολο της δραστηριότητας των καταστημάτων της περιοχής.

Οι στοές
Οι στοές από την άλλη διατηρούν τη δική τους δυναμική. Η έρευνα καταγράφει το σύνολο των στοών της περιοχής όπως η Στοά Σοφοκλής όπου το 38,9% των διαθέσιμων εμπορικών χώρων είναι κλειστοι. Η Στοά Αριστείου έχει κλειστά το 33,3% των καταστημάτων και η στοά Σταδίου παρουσιάζει εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα με μόλις το 9,1% των διαθέσιμων εμπορικών χώρων να είναι κλειστοί, ενώ το 50% των συνολικά διαθέσιμων παρουσιάζει δραστηριότητα πώλησης κοσμημάτων, ρολογιών και μπιζού. Όπως αναφέρθηκε από τον κύριο Μπάλτα, το θεματικό εμπόριο απαιτεί κίνητρα για να διασωθεί, ενώ όπως τόνισε ο ίδιος, η διάσωση των θεματικών εμπορικών περιοχών είναι σημαντική από ιστορική, πολιτιστική και κοινωνική πλευρά. Επίσης έκανε λόγο για την ανάγκη διάχυσης οικονομικής ωφέλειας από τη λειτουργία του θεματικού εμπορίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Η ΤΕΡΝΑ ΑΕ προσωρινός ανάδοχος για το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων

Η ΤΕΡΝΑ ΑΕ αναδείχθηκε, από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ως προσωρινός ανάδοχος του έργου της μετατροπής του βιομηχανικού κτιρίου του Σιλό στον Πειραιά σε Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων. Δίνεται, έτσι, όπως όλα δείχνουν, τέλος σε αυτόν τον… περιπετειώδη διαγωνισμό, στη διάρκεια του οποίου έγιναν προδικαστικές προσφυγές από τους συμμετέχοντες. Συγκεκριμένα, αφού αποσφραγίστηκαν οι τεχνικές προσφορές και το Υπουργείο αποφάσισε να αποδεχθεί το σχετικό πρακτικό, η ΤΕΡΝΑ ΑΕ έκανε την πρώτη προδικαστική προσφυγή, κατά της απόφασης για την προσφορά του σχήματος Άβαξ ΑΕ-Άκτωρ ΑΤΕ-ΕΚΤΕΡ ΑΕ. Το προαναφερθέν σχήμα έκανε, κατόπιν, τη δική του προσφυγή για την προσφορά της ΤΕΡΝΑ ΑΕ.

Εν τέλει, μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκδόθηκε νέα απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που απέρριπτε την προσφορά του σχήματος Άβαξ ΑΕ-Άκτωρ ΑΤΕ-ΕΚΤΕΡ ΑΕ, με το Υπουργείο να αποφασίζει να ανακηρύξει ως προσωρινό ανάδοχο του project την ΤΕΡΝΑ ΑΕ. Η προσφορά της τελευταίας ανέρχεται στο ποσό των 82.778.258,73 ευρώ με τον ΦΠΑ, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 89.150.651,97 ευρώ (με τον ΦΠΑ).

Πώς θα είναι το μουσείο
Το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων θα αναδεικνύει τους θησαυρούς των ελληνικών θαλασσών, αποτελώντας εμβληματικό πολιτιστικό τοπόσημο για το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας. Τον σχεδιασμό του μουσείου, δε, έχει αναλάβει το διακεκριμένο ελληνικό αρχιτεκτονικό γραφείο Tsolakis Architects. Όπως προβλέπεται, το κτίριο του Σιλό, που βρίσκεται στην Ηετιώνεια Ακτή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και λειτουργούσε ως αποθήκη σιτηρών, πρώτα θα επεκταθεί μέσω προσθήκης ενός νέου διακριτού κτιριακού όγκου και κατόπιν θα επαναχρησιμοποιηθεί ως μουσείο. Το σύνολο του κτιρίου (υφιστάμενο και προσθήκη) θα έχει συνολικό εμβαδόν 26.380 τ.μ. Το Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων θα φιλοξενήσει ευρήματα ανελκυσθέντα από όλες τις ελληνικές θάλασσες: αγάλματα, τμήματα γλυπτών, μέσα συναλλαγών, σκαριά και εξαρτήματα εξοπλισμού πλοίων, οπλικά εργαλεία, επιγραφές, είδη καλλωπισμού, χρηστική και επιτραπέζια κεραμική, εργαλεία και ποικίλα αντικείμενα, προερχόμενα από υποβρύχιες αυτοψίες, έρευνες και ανασκαφές, αλλά και αυτόβουλες παραδόσεις ιδιωτών ή κατασχέσεις. Θα συμβάλλει, μάλιστα, στην ανάδειξη των πολυάριθμων και ήδη συντηρημένων ενάλιων ευρημάτων, που μέχρι σήμερα παραμένουν άγνωστα σε αποθηκευτικούς χώρους.

Θα προσφέρει, επίσης, στον επισκέπτη την εμπειρία της κατάδυσης στο παρελθόν, με σταθμούς στον χρόνο, καταβυθισμένους οικισμούς, ναυάγια, ομοιώματα πλοίων, σκαριά και φορτία εμπορικών πλοίων, χάρτες και διαγράμματα, ψηφιακές εφαρμογές και προβολές, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα. Στο μουσείο θα μπορεί κανείς να βρει εκθεσιακούς χώρους για μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις, χώρους για εκπαιδευτικά προγράμματα και επιστημονικές δράσεις (αμφιθέατρο, βιβλιοθήκη, πολυμέσα), εργαστήρια συντήρησης, χώρους παροχής υπηρεσιών προς τους επισκέπτες (υποδοχή, βεστιάριο, πωλητήριο, αναψυκτήριο, εστιατόριο, ιατρείο) και γραφεία διοίκησης.
Η συνολική προθεσμία για την αποπεράτωση του έργου έχει οριστεί σε 26 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασής του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build