Eurolamp ABEE: Επένδυση 15 εκατ. από το EOS Hellenic Renaissance FunD

Επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ στην εταιρεία ηλεκτρολογικού υλικού, λαμπτήρων, ειδών φωτισμού και ηλεκτρονικών ειδών Eurolamp ΑΒΕΕ ολοκλήρωσε το EOS Hellenic Renaissance Fund που διαχειρίζεται η EOS Capital Partners, με επικεφαλής τον Απόστολο Ταμβακάκη, αποκτώντας ισχυρό μειοψηφικό ποσοστό. Η Eurolamp διαθέτει δίκτυο 2.500 συνεργαζόμενων καταστημάτων με πάνω από 12 χιλ. κωδικούς προϊόντων, εκ των οποίων το 86% περίπου αποτελούν δικά της επώνυμα προϊόντα. Δραστηριοποιείται κυρίως στην Ελλάδα, αλλά εξάγει και σε 30 χώρες (οι εξαγωγές ανέρχονται στο 17% των πωλήσεων). Την τελευταία 5ετία οι πωλήσεις της έχουν υπερδιπλασιαστεί (40 εκατ. ευρώ το 2022), ενώ η κερδοφορία της σε επίπεδο EBITDA ανήλθε σε 6,7 εκατ. ευρώ περίπου.

Με τη συνεισφορά των κεφαλαίων της EOS αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά το επενδυτικό πλάνο της Eurolamp, με τη δημιουργία ιδιόκτητων αποθηκευτικών χώρων/logistics center και παραγωγικών μονάδων για χριστουγεννιάτικες κατασκευές και θα διατεθούν οι αναγκαίοι πόροι για την αποτελεσματικότερη προώθηση των προϊόντων της εταιρείας μέσω της ενίσχυσης του τμήματος marketing/branding, καθώς και για την επένδυση σε νέες κατηγορίες προϊόντων. Στόχος είναι η Eurolamp να καταστεί ο σημαντικότερος ανεξάρτητος-μη πολυεθνικός περιφερειακός παίκτης στη νοτιοανατολική Ευρώπη με ευρεία γκάμα επώνυμων προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Λαμία-Καρπενήσι: Η Αρχή Συμβάσεων «αδειάζει» τη Διεύθυνση Υποδομών για τoν διαγωνισμό των 200 εκατ.

Στο γεγονός ότι η διακήρυξη του διαγωνισμού για το οδικό έργο Λαμία-Καρπενήσι αποκλείει με αρκετές από τις διατάξεις της τη συμμετοχή μικρότερων εταιρειών που συστήνουν κοινοπραξία, αναφέρεται η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)σε σχετική της απόφαση. Μάλιστα, σε πολλά σημεία της γνωμοδότησής της η Αρχή φαίνεται να «αδειάζει» ουσιαστικά την Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών, η οποία είχε την ευθύνη διενέργειας του διαγωνισμού. Ουσιαστικά, η Αρχή δικαιώνει την προδικαστική προσφυγή των τεσσάρων κατασκευαστικών εταιρειών 6ης τάξης που είχαν συστήσει κοινοπραξία για τη διεκδίκηση της κατασκευής του έργου με εκτιμώμενη αξία 200 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Θυμίζουμε ότι οι εταιρείες Δομική Κρήτης, ΕΡΕΤΒΟ, ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ και ΕΚΤΕΡ κατέθεσαν τον περασμένο Ιούνιο προδικαστική προσφυγή, αμφισβητώντας τις διαδικασίες και τους όρους του διαγωνισμού.

«Όλες διαθέτουν επάρκεια»
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Αρχή στην απόφασή της, οι τέσσερις εταιρείες θεμελιώνουν εύλογο ενδιαφέρον για να μετάσχουν στον διαγωνισμό. Και αιτιολογεί την απόφασή της λέγοντας ότι και οι τέσσερις διαθέτουν την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια καθώς και την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα που απαιτείται για τη συμμετοχή τους στην διεκδίκηση του συγκεκριμένου έργου.
Εκτός των άλλων θυμίζουμε ότι η κοινοπραξία στην προσφυγή της έκανε λόγο για παρεμπόδιση της συμμετοχής της στο διαγωνισμό «λόγω διάφορων μη νόμιμων διατάξεων της διακήρυξης, οι οποίες είναι και δυσανάλογες του δημοπρατούμενου αντικειμένου». Για το συγκεκριμένο θέμα η ΕΑΔΗΣΥ αναφέρει ότι ενώ με το άρθρο 17.3 (α) της διακήρυξης του διαγωνισμού επιτρέπεται η σωρευτική κάλυψη των προβλεπόμενων απαιτήσεων, στη συνέχεια με το άρθρο 17.3 (β) ως προς την ποσοστιαία καθορισμένη εμπειρία σε έργα οδοποιίας, «απαιτείται να συντρέχει αυτοτελώς σε κάθε ένα μέλος της ένωσης (εταιρειών) η εμπειρία αυτή».

Υπολογίζεται σωρευτικά η ύπαρξη τεχικής εμπειρίας
Στο πλαίσιο της προδικαστικής προσφυγής προβάλλεται και ο ισχυρισμός των τεσσάρων εταιρειών, ότι η αρχή διενέργειας του διαγωνισμού «επιχειρεί να υπερασπιστεί τον αποκλεισμό όλων των ενώσεων οικονομικών φορέων που δεν ανήκουν στην 7η τάξη του ΜΕΕΠ, ανεξαρτήτως εάν έχουν τα προσόντα αθροιστικά να εκτελέσουν το δημοπρατούμενο έργο». Για το παραπάνω θέμα η ΕΑΔΗΣΥ δέχεται τα εξής: ότι οι υποψήφιες εταιρείες πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 14 μηχανικούς με 12ετή εμπειρία σε έργα οδοποιίας και 12 μηχανικούς με 9ετή εμπειρία και ότι σε περίπτωση κοινοπραξίας η συγκεκριμένη απαίτηση θα πρέπει να καλύπτεται σωρευτικά από τις εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτήν. Προσθέτει επίσης ότι οποιαδήποτε εταιρεία συμμετέχει είτε μεμονωμένα, είτε σε κοινοπραξία θα πρέπει να διαθέτει αθροιστικά την εμπειρία την τελευταία τρίετία για τη βασική κατηγορία που υπάγεται ένα έργο (οδοποιία) και 25% του κύκλου εργασιών για τη ζητούμενη δυναμικότητα της εταιρείας.

Στο πλαίσιο της απόφασής της η Αρχή θεωρεί ως μη αιτιολογημένη και καταχρηστική την απαίτηση όπου για να πληροί κάποιος τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής, θα πρέπει αυτά να ισχύουν για κάθε μέλος της ένωσης εταιρειών ξεχωριστά. Για την πρόβλεψη της διακήρυξης του διαγωνισμού ότι ο υπολογισμός της χρηματοοικονομικής ικανότητας και της τεχνικής εμπειρίας, ειδικά σε περίπτωση κοινοπραξίας θα υπολογίζεται αυτοτελώς με βάση την ικανότητα κάθε μέλους πολλαπλασιαζόμενη στη συνέχεια με το ποσοστό συμμετοχής του κάθε μέλους στην κοινοπραξία, η ΕΑΔΗΣΥ τοποθετείται λέγοντας ότι «δεν είναι πρόσφορη και βαίνει εκτός των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής». Τη χαρακτηρίζει μάλιστα ως «δυσανάλογα δυσμενή», λέγοντας ότι εισάγει υψηλότερες απαιτήσεις για τη συμμετοχή συμπράξεων εταιρειών. Με βάση τα παραπάνω, η Αρχή δέχεται την προδικαστική προσφυγή, προχωρά σε ακύρωση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και διακήρυξης του διαγωνισμού, ενώ ορίζει και την επιστροφή του παραβόλου που κατέβαλε η κοινοπραξία για να συμμετάσχει σε αυτόν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Διαγωνισμός της Περιφέρειας Ηπείρου για έργο οδοποιίας 23,6 εκ. ευρώ

Πρόκειται, συγκεκριμένα, για την αποκατάσταση και βελτίωση του υποτμήματος Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας της 2ης επαρχιακής οδού Ιωαννίνων από Πηγάδια έως Πράμαντα. Το μήκος του προς βελτίωση τμήματος είναι περίπου 8,5 χιλιόμετρα, από το τέλος του υπό κατασκευή τμήματος της σύνδεσης της Ιονίας Οδού στον ανισόπεδο κόμβο Τερόβου με τα Τζουμέρκα (πλησίον του οικισμού Πηγάδια) μέχρι μετά τον κόμβο της διασταύρωσης με την επαρχιακή οδό σύνδεσης Άρτας με τα Τζουμέρκα.

Πάνω από 23 εκατ. ευρώ το κόστος
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 23,6 εκατομμυρίων ευρώ (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ), ενώ ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίστηκε η

Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023 και ώρα 15:00.
Επίσης, ως ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής αποσφράγισης των προσφορών που θα κατατεθούν έχει οριστεί η Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2023 και ώρα 10:00. Τέλος, η προθεσμία εκτέλεσης των απαιτούμενων επεμβάσεων από τον ανάδοχο ορίστηκε σε εικοσιτέσσερις (24) μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Τα (πολλά) έργα που θα γίνουν
Αντικείμενο του εν λόγω οδικού έργου αποτελεί η βελτίωση της βατότητας της 2ης επαρχιακής οδού. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, έχει προγραμματιστεί μια μεγάλη δέσμη εργασιών. Αυτή περιλαμβάνει, συγκεκριμένα, διαπλατύνσεις, βελτίωση γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, απάλυνση και διαμόρφωση πρανών, εξυγιάνσεις οδοστρώματος σε βάθη από 0,50 μ. έως και 1,5 μ., κατασκευή συρματοκιβωτίων σε πρανή, κατασκευή τριγωνικών επενδεδυμένων τάφρων, επένδυση πρανών με ελεύθερο πλέγμα και φράκτες ανάσχεσης βραχοκαταπτώσεων και προστασίας οδού.

Θα υλοποιηθούν, επιπλέον, κατασκευή ενός τεχνικού Σ1 κλειστού στεγάστρου (τύπου cover & cut) με ανοίγματα (προς τα κατάντη) στη θέση «βράχος» μήκους ~145μ για την προστασία του οδικού τμήματος από τις μελλοντικές βραχοκαταπτώσεις των πρανών του νέου εκτεταμένου ορύγματος για την οριζοντιογραφική βελτίωση της οδού στη θέση αυτή, όπως και κατασκευή τεχνικών αντιστήριξης της οδού ήτοι 26 τοίχων βαρύτητας Τ1~Τ26 τύπου L για την αντιστήριξη του επιχώματος της μεικτής διατομής στην αριστερή οριογραμμή της οδού.

Επιπροσθέτως, θα κατασκευαστούν και 5 τεχνικά ΠΤ1~ΠΤ5 εν προβόλω καταστρώματος εδραζόμενα επί μονής σειράς πασσάλων για την διαπλάτυνση της οδού, τοίχοι αναχαίτισης καταπτώσεων στην δεξιά οριογραμμή της οδού (ανάντη) με διαμορφωμένο ρείθρο επί του όνυχα του πεδίλου τους μεταβλητού ύψους από 0.5~1.6 μ. από τη στέψη του ρείθρου, υδραυλικά έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης οδού (σ.σ. τάφροι ερείσματος, αγωγοί αποστράγγισης, αγωγοί αποχέτευσης ομβρίων, φρεάτια υδροσυλλογής) και υδραυλικά έργα απορροής ευρύτερης της περιοχής (τάφροι συνέχειας/ποδός και εγκάρσια υδραυλικά τεχνικά αποτελούμενα από 5 κιβωτιοειδείς οχετούς, 3 τεχνικά με την μέθοδο cover & cut για τη διαμόρφωση των οχετών και 8 σωληνωτοί οχετοί). Τέλος, θα γίνει και οδοστρωσία και ασφαλτόστρωση, όπως και σήμανση και ασφάλιση, της οδού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build