Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων της Σχολής Ευελπίδων Ανάδοχος η «GDM Assets Ανώνυμη Εταιρεία»

Κατακυρώθηκε, όπως έγινε γνωστό, η σύμβαση του έργου της ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων στη Λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου στην Αττική.
Συγκεκριμένα, ως ανάδοχος έχει αναδειχθεί η «GDM Assets Ανώνυμη Εταιρεία», η οποία και είχε προσφέρει μέση τεκμαρτή έκπτωση 1%.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του εν λόγω έργου ανερχόταν στο ποσό των 3.493.756,77 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Να αναφερθεί, ότι η ανάδοχος εταιρεία έχει συνολική προθεσμία 360 ημέρες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση για να αποπερατώσει τις επεμβάσεις που προβλέπονται.

Τα έργα και σε ποια κτίρια θα γίνουν
Τον ανοικτό διαγωνισμό για την ανάθεση του εν λόγω έργου είχε προκηρύξει η Διοίκηση Μηχανικού της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού (ΑΣΔΥΣ). Τα κτίρια της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων που πρόκειται να αναβαθμιστούν από ενεργειακής άποψης είναι εκείνα του Κεντρικού Διοικητηρίου και του 13ου Λόχου (αναρρωτήριο). Ειδικότερα, στο Κεντρικό Διοικητήριο Σχολής θα πραγματοποιηθεί τοποθέτηση θερμομόνωσης στα δώματα, αντικατάσταση των υφιστάμενων κουφωμάτων από νέα ενεργειακά, εγκατάσταση συστήματος ψύξης/θέρμανσης με αντλία θερμότητας και FCU στα γραφεία του κτίσματος, αντικατάσταση συμβατικών λαμπτήρων/φωτιστικών από νέα τεχνολογίας LED και εγκατάσταση ανιχνευτών παρουσίας στις τουαλέτες. Θα λάβουν χώρα, επίσης, αντικατάσταση κεντρικής κλιματιστικής μονάδας από νέα με στοιχείο ψύξης/θέρμανσης, αντικατάσταση τοπικών συσκευών θέρμανσης/ψύξης από νέες υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης και εγκατάσταση Building Energy Management System.

Στο κτίριο του 13ου Λόχου, τώρα, θα γίνει τοποθέτηση θερμομόνωσης στο δώμα, αντικατάσταση των υφιστάμενων κουφωμάτων από νέα ενεργειακά, αντικατάσταση συμβατικών λαμπτήρων/φωτιστικών από νέα τεχνολογίας LED και εγκατάσταση ανιχνευτών παρουσίας στις τουαλέτες, αντικατάσταση των υφιστάμενων λεβήτων και καυστήρων από νέους υψηλότερης ενεργειακής απόδοσης, αντικατάσταση των υφιστάμενων boilers αποθήκευσης ΖΝΧ από νέα καλύτερης θερμομόνωσης, εγκατάσταση κεντρικής αντιστάθμισης εσωτερικής/εξωτερικής θερμοκρασίας στο δίκτυο θέρμανσης.

Εκτός των παραπάνω, θα πραγματοποιηθούν και αντικατάσταση των υφιστάμενων κυκλοφορητών με αντίστοιχους κυκλοφορητές ελεγχόμενους από inverters στα υδραυλικά δίκτυα, τοποθέτηση θερμοστατικών βαλβίδων στα θερμαντικά σώματα των θαλάμων, τοποθέτηση ακροφυσίων οικονομίας νερού στις βρύσες, εγκατάσταση ενεργητικού ηλιακού συστήματος για την παραγωγή ΖΝΧ και εγκατάσταση Building Energy Management System. Τέλος, η ανάδοχος εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει και σε εγκατάσταση μίας φωτοβολταϊκής μονάδας εγκατεστημένης ισχύος 999 kWp, με τη μεθοδολογία του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering).

ΤΙΤΑΝ: Πώς πέτυχε υπερδιπλασιασμό των καθαρών κερδών στο εξάμηνο

Αύξηση πωλήσεων και κερδών έφεραν στην τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι ισχυρές επιδόσεις της σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, καθώς καταγράφηκαν ισχυρά επίπεδα εγχώριας ζήτησης σε όλο το εύρος των βασικών αγορών και προϊόντων του ομίλου αλλά και ενισχυμένα επίπεδα τιμών.

Οι επιδόσεις του Ομίλου
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2023 ανήλθαν σε 1,23 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 18,7%, ενώ τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν στα 241,2 εκατ. ευρώ (+77%) χάρη στην αύξηση των πωλήσεων και στη βελτιωμένη διαχείριση του κόστους. Τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 110,9 εκατ. ευρώ, χάρη στην αύξηση του EBITDA. Ειδικότερα για το β’ τρίμηνο 2023, οι πωλήσεις της ΤΙΤΑΝ ανήλθαν σε 641 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10,3%, ενώ τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 134 εκατ. ευρώ, καθώς η ισχυρή εγχώρια ζήτηση, κυρίως στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, αλλά και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων και υποστήριξε τις αυξήσεις τιμών που πραγματοποιήθηκαν το 2022 και στις αρχές του 2023.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Marcel Cobuz, πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής του ομίλου ΤΙΤΑΝ, «πετύχαμε ένα εξαιρετικό πρώτο εξάμηνο, με ενισχυμένες τιμές οι οποίες αντιστάθμισαν τα υψηλά κόστη και αυξημένες πωλήσεις προϊόντων χαμηλού άνθρακα με ποσοστό 25% σε έργα υποδομών και άλλων σημαντικών έργων του κατασκευαστικού κλάδου. Bρισκόμαστε σε τροχιά για μια χρονιά ρεκόρ ανάπτυξης και επιτάχυνσης του χρονοδιαγράμματος για μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και του ψηφιακού μετασχηματισμού».

Ενίσχυση της κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα
Ειδικά για την Ελλάδα, σημειώνεται ότι στο β’ τρίμηνο 2023 η κατασκευαστική δραστηριότητα ενισχύθηκε, χάρη στα δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας στην ηπειρωτική χώρα, στα μικρότερης κλίμακας δημόσια έργα της περιφέρειας και στις επενδύσεις σε κατασκευές σχετιζόμενες με τον τουριστικό κλάδο, εν αναμονή ισχυρών εποχιακών επιδόσεων, όμως και η κατασκευαστική δραστηριότητα στον κλάδο κατοικιών στις αστικές περιοχές συνεχίζει να αυξάνεται.

Χάρη στα κατά κύριο λόγο αυξημένα επίπεδα ζήτησης, οι συνολικές πωλήσεις στην Ελλάδα και τη Δυτική Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2023 αυξήθηκαν κατά 21,3% και έφτασαν τα 197,3 εκατ. ευρώ, έναντι 162,7 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 16,4 εκατ. ευρώ και έφτασαν τα 36,3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, εντός του β’ τριμήνου 2023 ολοκληρώθηκε επένδυση ύψους 26 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο τσιμέντου του ομίλου στο Καμάρι, έργο-ορόσημο στο πλαίσιο του προγράμματος του ομίλου για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η επένδυση αφορά στην εγκατάσταση προασβεστοποιητή προηγμένης τεχνολογίας, ο οποίος βρίσκεται σήμερα σε πλήρη λειτουργία, με εκτιμώμενο χρόνο απόσβεσης πολύ μικρότερο από πέντε έτη. Η ενσωμάτωση του νέου προασβεστοποιητή επιτρέπει στον όμιλο να διευρύνει την γκάμα τσιμέντων μειωμένου άνθρακα, με επίτευξη ετήσιας μείωσης των εκπομπών CO2 κατά περίπου 150.000 τόνους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

«Ράπισμα» στις 7ης τάξης και αναφορές για παρακώλυση του ανταγωνισμού στο Γιάννενα-Κακαβιά

«Μπλόκο» στους όρους της αρχικής διακήρυξης του διαγωνισμού που ουσιαστικά ευνοούσαν την ανάληψη του οδικού έργου επέκτασης της Ιονίας Οδού για το τμήμα Ιωαννίνων-Κακαβιάς από κατασκευαστικές έβδομης τάξης, έθεσε και τυπικά η απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων. Μάλιστα σε σημεία της απόφασης γίνεται λόγος για μη νόμιμες πρακτικές από πλευράς της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, η οποία έχει την ευθύνη ανάθεσης του έργου.

Η Αρχή που εξέδωσε την απόφαση κλήθηκε να συνεδριάσει και να γνωμοδοτήσει επί της προδικαστικής προσφυγής που κατέθεσαν τέσσερις εταιρείες έκτης τάξης, Δομική Κρήτης, ΕΚΤΕΡ, ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕ.ΝΑ. Οι τέσσερις εταιρείες με την προδικαστική προσφυγή που είχαν καταθέσει, ζητούσαν να ακυρωθεί η διακήρυξη της ανοιχτής δημοπρασίας για το συγκεκριμένο έργο, αμφισβητώντας τις πρόσθετες απαιτήσεις και όρους της και επισημαίνοντας ότι παρακωλύουν την «άθροιση της ελάσσονος ικανότητας και προσόντων των συμμετεχόντων σε κοινοπραξία».

«Όροι που περιόριζαν μη νόμιμα τον ανταγωνισμό»
Η Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έκρινε ότι στην διακήρυξη του διαγωνισμού υπήρχαν όροι μη αναλογικοί, οι οποίοι περιόριζαν «μη νόμιμα τον ανταγωνισμό» και όπως επισημαίνει «δυσχέραιναν τη συμμετοχή ενώσεων», όπως αυτή των τεσσάρων εταιρειών. Στο σχετικό κείμενο της απόφασης που έχει στη διάθεσή του το Build, αναφέρεται ότι οι όροι του προκηρυχθέντος διαγωνισμού περιελάμβαναν συγκεκριμένους περιορισμούς στην άθροιση ικανοτήτων, «εισάγοντας αναιτιολόγητη μεθοδολογία προσμέτρησης της επιμέρους ελάσσονος εμπειρίας μελών της ένωσης».

Στην ίδια απόφαση επισημαίνεται ότι είναι δυνατή η άθροιση των επιμέρους δυνατοτήτων ελάσσονος εμπειρίας μελών της κοινοπραξίας. Προσθέτει μάλιστα ότι η εμπειρία των εταιρειών έκτης τάξης εν προκειμένω, προκύπτει από τη συμμετοχή τους στην εκτέλεση περισσότερων επιμέρους σχετικών συμβάσεων κατά το παρελθόν, ακόμα και σε διαφορετικά μεταξύ τους αντικείμενα και επομένως είναι δυνατός ο συνδυασμός τους και σε αυτή την περίπτωση καθότι το συγκεκριμένο έργο απαιτεί τον συνδυασμό διακριτών μεταξύ τους αντικειμένων.

Ειδική μνεία γίνεται στη συγκεκριμένη απόφαση και στο γεγονός ότι η αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού, «υπερβαίνει τα όρια της διακριτικής της ευχέρειας και απαιτεί ότι για να προσμετρηθεί η εμπειρία σε αυτοκινητοδρόμους, θα πρέπει να προέρχεται από αυτοκινητόδρομο ή σιδηροδρομικό έργο μήκους τουλάχιστον 25 χιλιομέτρων». Τονίζει μάλιστα ότι με αυτόν τον τρόπο απαιτείται δυσανάλογη εμπειρία από τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό και απαγορεύεται η επίκληση εμπειρίας από μικρότερα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, τα οποία θα μπορούσαν να επικαλεστούν αθροιστικά τα μέλη της κοινοπραξίας προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις της διακήρυξης. Η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έρχεται ουσιαστικά εκτός από το να κάνει δεκτή την προδικαστική προσφυγή, να ακυρώσει την ίδια στιγμή την διακήρυξη του διαγωνισμού, ορίζοντας ταυτόχρονα την επιστροφή των παραβόλων που έχουν καταβάλει τα μέλη της κοινοπραξίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build