«Πράσινο» για έργα στο Κέντρο Αντισφαίρισης του ΟΑΚΑ

Το πράσινο φως για εργασίες ανάπλασης και αναβάθμισης στο Κέντρο Αντισφαίρισης του ΟΑΚΑ άναψε η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού υπό όρους.
Η σχετική μελέτη περιλαμβάνει την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τη χωροθέτηση νέων αθλητικών εγκαταστάσεων, την κατασκευή tennis club house, την ανακαίνιση υφιστάμενων κτιρίων και την ενεργειακή αναβάθμιση του Κέντρου Αντισφαίρισης ΟΑΚΑ. Πρόκειται για έργο που περιλαμβάνεται στο Συνεκτικό Πρόγραμμα Αξιοποίησης των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων Αττικής, μαζί με άλλα σημαντικά έργα στο ΟΑΚΑ, όπως η ολοκλήρωση του Ολυμπιακού Κέντρου Υγρού Στίβου, η κατασκευή του νέου κλειστού γυμναστηρίου για ξιφασκία, χάντμπολ και cheerleading και η ανακαίνιση του προπονητηρίου της άρσης βαρών.

Ως προς τις συγκεκριμένες εργασίες στο Κέντρο Αντισφαίρισης, η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων ενέκρινε τη σχετική μελέτη, χωρίς όμως το «δυνητικό γήπεδο τένις αρ. 7», του οποίου η κατασκευή σχεδιαζόταν σε απόσταση 12 μέτρων από το φρεάτιο ανάδειξης πήλινου ρωμαϊκού αγωγού, ενώ η ελάχιστη απόσταση από το εν λόγω φρεάτιο ορίζεται στα 19 μέτρα. Μέριμνα θα πρέπει επίσης να υπάρξει για τη συντήρηση του φρεατίου ανάδειξης. Επιπλέον, όλες ανεξαιρέτως οι εκσκαφικές εργασίες, συμπεριλαμβανομένων και των διαμορφώσεων, φυτεύσεων και τοποθέτησης δικτύων, θα πρέπει να γίνουν υπό την εποπτεία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής και την παρακολούθηση εξειδικευμένου προσωπικού που θα προσληφθεί για το σκοπό αυτό με δαπάνη του προϋπολογισμού του έργου, μετά από υπόδειξη της Εφορείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

ΤΕΚΑΛ: Τα έργα που παραδίδει και τα έργα που έρχονται

Στο τέλος του έτους τοποθετείται η έναρξη των εργασιών για την προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ, ένα έργο που πέρασε από αρκετές περιπέτειες καθώς η κατασκευαστική εταιρέια είχε προσφύγει σε διαιτησία κατά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, διεκδικώντας αποζημίωση για τις καθυστερήσεις στο έργο. το καλοκαίρι του 2020 ύστερα από διπλή προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το ανώτατο δικαστήριο αποφάσιζε με προσωρινή διαταγή την μερική αναστολή των έργων κατασκευής του προβλήτα κρουαζιέρας.

Για το συγκεκριμένο έργο η ΤΕΚΑΛ είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος τον Φεβρουάριο του 2020. Περίπου έναν χρόνο αργότερα, στις 15 Μαρτίου του 2022 το Συμβούλιο της Επικρατείας ερχόταν να ακυρώσει το πλαίσιο έγκρισης του master plan που είχε καταρτίσει ο ΟΛΠ για τις υποχρεωτικής επενδύσεις, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι του Πειραιά προς την Cosco Group Limited, η οποία είχε υπογραφεί το 2016. To Επικρατείας τότε έκρινε ότι οι πράξεις έγκρισης του master plan ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου).

Τα επόμενα βήματα
Το πιθανότερο είναι ότι έως και τον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η κυκλοφοριακή μελέτη του έργου και να ακολουθήσουν όλες οι υπόλοιπες απαιτήσεις που σχετίζονται με την προσκόμιση της νέας Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που επίσης αποτελεί προϋπόθεση για την αδειοδότηση του έργου. Αυτή την περίοδο η ΤΕΚΑΛ προχωράει στην παράδοση του car terminal στην προβλήτα Ηρακλέους, στο πλαίσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων από πλευράς της Cosco για την εξυπηρέτηση του λιμανιού του Πειραιά. Το έργο αυτό παραδίδεται προς χρήση αύριο, Σάββατο. Ταυτόχρονα, έχει ήδη παραδοθεί το λιμενικό έργο στην Astir Marina Vouliagmeni, ενώ εκτελούνται οι τελικές εργασίες στις κτιριακές εγκαταστάσεις και περιβάλλοντα χώρο για την αποπεράτωση του έργου μέσα στο επόμενο διάστημα.

Στο κύκλο έργων που τρέχει η ΤΕΚΑΛ είναι και τα δύο ξενοδοχεία που θα δημιουργηθούν στη λεωφόρο Πατησίων. Η γαλλική αλυσίδα ξενοδοχείων Boissée Finances συνεργάζεται με την Accor και τα σήματά της Ibis Budget και Ibis Styles. H Boissée επενδύει 33,4 εκατ. ευρώ για να δημιουργηθούν δύο ξενοδοχεία, τριών αστέρων, στην Πατησίων, απέναντι από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Σημαντικό έργο που δίνει και έναν νέο χαρακτήρα στην ΤΕΚΑΛ, αποτελεί το έργο ΣΔΙΤ από κοινού με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την ανάπλαση της τουριστικής μαρίνας Ναυπλίου. Η έναρξη του έργου εκτός απροόπτου τοποθετείται για το πρώτο τρίμηνο του 2024 με ολοκλήρωση το 2027. Η σύμβαση παραχώρησης είναι για 40 χρόνια και τη διαχείρισή της θα έχει η ΤΕΚΑΛ. Σημειώνεται ότι στη μαρίνα Ναυπλίου θα δημιουργηθούν εκτός από θέσεις ελλιμενισμού και εμπορικά καταστήματα, χώροι αναψυχής, σούπερ μάρκετ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

«Globiled Μ.ΕΠΕ» και «Globismart ΑΕ» μετατρέπουν σε πρότυπες διαβάσεις πεζών στη Δ. Ελλάδα

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας πρόκειται να αναβαθμίσει σε πρότυπες 344 απλές σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών της, με τον ανάδοχο αυτού του μεγάλης σημασίας και κόστους έργου να έχει αναδειχθεί.
Πρόκειται για την ένωση εταιρειών που αποτελείται από τις «Globiled Μ.ΕΠΕ» και «Globismart ΑΕ» και η οποία προσέφερε 14.253.135,07 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανερχόταν σε 14.516.129,04 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ – με ΦΠΑ: 18 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε στους 24 μήνες. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Σε τι αφορά η αναβάθμιση των διαβάσεων
Οι 344 διαβάσεις πεζών που θα αναβαθμιστούν βρίσκονται σε 93 κόμβους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Όπως προβλέπεται, το συνδεδεμένο με τους υφιστάμενους φωτεινούς σηματοδότες σύστημα έξυπνης διάβασης πεζών θα ενεργοποιείται σε συγχρονισμό μαζί τους, ώστε να ενισχύεται η προσοχή πεζών και οχημάτων που περνούν από τη διάβαση και έτσι θα γίνεται περισσότερο αντιληπτό από τα συνήθη, απλά συστήματα αναλαμπόντων φανών.Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα, ανεξαρτήτως της φύσης της διάβασης.

Αποτέλεσμα της ενεργοποίησης είναι ο φωτισμός της πεζοδιάβασης από τις συσκευές σήμανσης τύπου LED, οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε άσφαλτο και πεζοδρόμιο, καθώς και η ταυτόχρονη ενεργοποίηση των κατακόρυφων πινακίδων σηματοδότησης LED, επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα φωτεινής σήμανσής της. Σκοπός του συστήματος είναι οι οδηγοί των οχημάτων να αντιλαμβάνονται καλύτερα και από μεγαλύτερη απόσταση την ύπαρξη πεζών στις διαβάσεις.

Παράλληλα, ενεργοποιείται ένα σύνολο έξυπνων συσκευών που στοχεύουν στην καλύτερη πληροφόρηση των πεζών για τους εναπομείναντες χρόνους πρασίνου και κόκκινου και άλλα κυκλοφοριακά ζητήματα. Επίσης, σταθεροί αισθητήρες θα συλλέγουν συνεχώς πληροφορίες για περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά δεδομένα στοχεύοντας στην καλύτερη αξιολόγηση κρίσιμων μεγεθών από τους αρμόδιους φορείς και στην μείωση ή/και αποτροπή της κυκλοφοριακής συμφόρησης εντός της πόλης. Ακόμη, η Περιφέρεια θα αξιοποιήσει την αναπτυσσόμενη υποδομή αισθητήρων κυκλοφοριακής ανάλυσης και ποιότητας αέρα για να πετύχει καλύτερη ρύθμιση των φαναριών της για την βέλτιστη, ασφαλέστερη και φιλικότερη λειτουργία του οδικού της δικτύου.

Τα μηχανήματα και οι εργασίες
Στο πλαίσιο του έργου θα υπάρξει προμήθεια και εγκατάσταση, μεταξύ άλλων, 8.256 φωτεινών συσκευών σήμανσης τύπου LED επί του οδοστρώματος, 344 κεντρικών μονάδων ελέγχου φωτεινών συσκευών σήμανσης τύπου LED επί του οδοστρώματος και του πεζοδρομίου, 688 αυτοφωτιζόμενων πινακίδων ένδειξης Π-21 LED και 344 αισθητήρων καταμέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων. Θα γίνουν, τέλος και κατασκευαστικά έργα, όπως πλακοστρώσεις 2.408 τ.μ. πεζοδρομίων, νησίδων, κλπ, κατασκευή 9.632 τ.μ. ασφαλτοτάπητα πεζοδιάβασης και συντήρηση εξοπλισμού για έναν χρόνο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build