«Πράσινο» για το master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας για το επικαιροποιημένο master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης, ανοίγοντας το δρόμο για την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ που προβλέπεται να αναβαθμίσουν σημαντικά το λιμάνι της συμπρωτεύουσας. Σημειωτέον ότι η εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας, παρότι θετική, περιλαμβάνει και επτά παρατηρήσεις σχετικά με το master plan, ενώ η αντιπολίτευση του δήμου ψήφισε αρνητικά ή λευκό. Σύμφωνα με το master plan, που έχει ορίζοντα 25ετίας, στις επιδιώξεις του σχεδιασμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι μεταξύ άλλων:

– Αύξηση της χωρητικότητας του λιμένα μέσω της προγραμματισμένης επέκτασης και αναβάθμισης των υποδομών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και βελτίωση της παραγωγικότητάς του μέσω της απόκτησης τεχνολογιών αιχμής στην χερσαία περιοχή του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
– Σημαντικές βελτιώσεις των συνολικών χερσαίων και λιμενικών υποδομών του ΟΛΘ, οι οποίες θα έχουν ως στόχο να προσελκύσουν υπηρεσίες κύριας γραμμής και να εδραιώσουν τη θέση του ως κύριου λιμένα προσέγγισης πλοίων μεγάλου βυθίσματος.
– Αναβάθμιση του λιμένα σε ένα έξυπνο λιμάνι, σε ευθυγράμμιση με τις παγκόσμιες τάσεις των λιμένων και της ναυτιλιακής βιομηχανίας, μέσω της ψηφιοποίησης και της βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντός του.
– Επέκταση της ακτίνας επιρροής του ΟΛΘ ώστε να συμπεριλάβει αγορές σε απόσταση 250-1.500 χιλιομέτρων από το λιμάνι.
– Ανάπτυξη Κέντρου Διακομιδής και Εφοδιαστικής Αλυσίδας που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη σύνδεση του λιμένα με τα εθνικά σύνορα.
– Αύξηση της δυναμικότητας ελλιμενισμού στον Τερματικό Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων, καθώς και αύξηση του αριθμού των πλοίων που εξυπηρετούνται ταυτόχρονα.
– Δημιουργία υποδομών για πεζούς και ποδηλάτες (π.χ. πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι, μονοπάτια τρεξίματος).
– Ενίσχυση της συνδεσιμότητας με το υδάτινο στοιχείο (π.χ. προκυμαία Θεσσαλονίκης).

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εξάλλου την επέκταση του Προβλήτα 6, ένα έργο για το οποίο προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία Mytilineos-Rover Maritime-HDK SA, η οποία περιμένει μέσα στους επόμενους μήνες την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος ώστε να υπογράψει τη σύμβαση και να ξεκινήσει τις εργασίες. Το έργο προβλέπει την επέκταση του κρηπιδώματος 26 του Προβλήτα 6 κατά περίπου 990 μέτρα και επέκταση του κρηπιδώματος 24 του Προβλήτα 6 κατά περίπου 800 μέτρα, καθώς και επέκταση του χερσαίου χώρου με επίχωση σε όλο το πλάτος του, κατά μήκος και όπισθεν του νέου κρηπιδώματος. Στο πλαίσιο των προτεινόμενων έργων επέκτασης του Προβλήτα 6, περιλαμβάνονται επίσης: βυθοκόρηση/εκβάθυνση του διαύλου προσέγγισης και της περιοχής ελιγμού των πλοίων, οι απαραίτητες υποδομές και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις-εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης πλοίων και διεύρυνση υποδομών σιδηροδρομικού σταθμού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Αστέρας Βουλιαγμένης: Oι real estate business έφεραν ακόμα 178 εκατομμύρια

Στο ποσό των 178 εκατομμυρίων ευρώ ανέρχονται τα έσοδα που έβαλε στα ταμεία της η Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης στο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου, από τις εισπράξεις του αντιτίμου των οικοπέδων που έχει πουλήσει στους Διαμαντή Διαμαντίδη και στο family office της Μαριάννας Λάτση. Πρόκειται για επιπλέον εισπράξεις που απορρέουν από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του συγκροτήματος. Θα θυμίσουμε ότι τα 11 από τα 13 συνολικά οικόπεδα ανήκουν στον Διαμαντή Διαμαντίδη και τα υπόλοιπα δύο στην οικογένεια Λάτση.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι φετινές εισπράξεις στο πεντάμηνο ξεπέρασαν και εκείνες του 2022 στο σύνολο του έτους, όταν ανήλθαν στα 114 εκατομμύρια ευρώ. Για να αντιληφθούμε μάλιστα τα δεδομένα που σχετίζονται με τη δραστηριότητα της Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι από τα συνολικά 205 εκατομμύρια ευρώ που πέτυχε στο πεντάμηνο, μόνο τα 15 εκατομμύρια ευρώ ήταν από τη διανομή των πελατών της εταιρείας στα ξενοδοχεία της και περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ από τα εστιατόρια και την εστίαση.

Σημειώνεται, ότι οι πρώτες κινήσεις πώλησης οικοπέδων, από τα συνολικά 13 που βρίσκονται στην έκταση παραπλεύρως των ξενοδοχείων της Αστήρ Παλλάς, πραγματοποιήθηκαν το 2020 όταν και διατέθηκαν τα τρία από αυτά, ενώ τον Αύγουστο του 2021 πουλήθηκε ακόμα ένα και τα υπόλοιπα εντός του 2022. Η αξία των οικοπέδων που πουλήθηκαν το 2020 ήταν 21,43 εκατομμύρια ευρώ και εκείνου που πουλήθηκε το 2021 ήταν 7,17 εκατομμύρια ευρώ.

Τελείωσαν οι λιμενικές εργασίες στη Μαρίνα, ολοκληρώνεται και ο περιβάλλοντας χώρος
Σε ό,τι αφορά στις εργασίες στη Μαρίνα Βουλιαγμένης, έχουν ήδη ολοκληρωθεί εκείνες που σχετίζονται με το λιμενικό έργο της εγκατάστασης, καθότι ήδη έχουν μισθωθεί θέσεις για μεγαλύτερα σκάφη άνω των 50 μέτρων και περίπου το 55% των διαθέσιμων θέσεων ελλιμενισμού έχει ήδη «κλείσει» μεταξύ της συνδεδεμένης εταιρείας Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης και των μισθωτών. Αυτήν την περίοδο εκτελούνται ορισμένες τελικές εργασίες που σχετίζονται με τη διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων της Μαρίνας.

Η προοπτική και το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η Αστήρ Παλλάς, η οποία και διαχειρίζεται τη Μαρίνα, είναι ότι στις αρχές του Αυγούστου θα λειτουργήσει το Cova Caffe, του ομίλου LVMH (Louis Vuitton Moet Henessy), αποτελώντας την πρώτη άφιξη στον χώρο. Όσον αφορά, τώρα, στα καταστήματα λιανικής του ομίλου LVMH (Louis Vuitton, Dior) αλλά και του ομίλου Kering (Βottega Venetta, Gucci, Yves Saint Laurent), έχουν ήδη λάβει θέση στη νέα Μαρίνα. Θυμίζουμε ότι το έργο της κατασκευής της Astir Marina Vouliagmeni όπως είναι πλέον η διεθνοποιημένη της ονομασία, ανέλαβε η ΤΕΚΑΛ, ενώ ο σχεδιασμός εκπονήθηκε από το γραφείο του Χάρρυ Μπουγαδέλλη, AETER Architects.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Στο πρόγραμμα έργων του Υπουργείου Υποδομών η συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Ευρίπου

Την ένταξη της πράξης που αφορά σε βαριά συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Ευρίπου στον νομό Εύβοιας στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025 και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές» αποφάσισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Η πράξη χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ), ενώ η συνολική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 5 εκατομμύρια ευρώ και αφορά στο ποσό που χρηματοδοτείται ή θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΠΑ. Ο δικαιούχος της πράξης είναι η Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σημειώνεται, επιπλέον, ότι ως ημερομηνία έναρξης της πράξης έχει οριστεί η 20ή Αυγούστου του 2023, ενώ ως ημερομηνία λήξης της ορίστηκε η 31η Δεκεμβρίου του 2025.

Το αντικείμενο της πράξης
Το σύνολο των εργασιών που απαιτούνται για τη συντήρηση και επισκευή της Υψηλής Γέφυρας του Ευρίπου αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης πράξης. Όπως προβλέπεται, πρόκειται να πραγματοποιηθούν διαφόρων τύπων επεμβάσεις στον φορέα και στα βάθρα του κεντρικού τμήματος της γέφυρας και των γεφυρών πρόσβασης. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει συντήρηση των υπαρχόντων φορείων λειτουργίας, τα οποία θα εξυπηρετήσουν εργασίες της εν λόγω εργολαβίας, συντήρηση και επισκευή σκυροδεμάτων και οπλισμών στον φορέα και στα βάθρα της κεντρικής γέφυρας και των γεφυρών πρόσβασης και αντικατάσταση των εφεδράνων στις γέφυρες πρόσβασης.

Ακόμη, θα υλοποιηθούν σφράγιση των κενών μεταξύ των υφιστάμενων σωλήνων ελεύθερης απορροής ομβρίων και της πλάκας του καταστρώματος και μαζί (μικρή) κατακόρυφη επέκτασή τους, αποκατάσταση τοπικών βλαβών στα υπάρχοντα στηθαία ασφαλείας, επιθεώρηση αναρτήρων, επιθεώρηση χαλυβδοστοιχείων άνω και κάτω αγκυρώσεων αναρτήρων. Τέλος, η γέφυρα θα αποτυπωθεί τοπογραφικά (έτσι ώστε να μπορεί να γίνει σύγκριση με την αντίστοιχη αποτύπωση του έτους 2012), ενώ θα υπάρξει και καταγραφή του υπάρχοντος συστήματος ενοργάνωσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build