Europa: «Εξοικονομώ» και «Ηλέκτρα» φέρνουν περαιτέρω ανάπτυξη το 2023

Αυξημένο τζίρο, αλλά μειωμένη κερδοφορία κατέγραψε το 2022 ο όμιλος Europa, σε μία χρονιά που χαρακτηρίστηκε από άνευ προηγουμένου αστάθεια στην παγκόσμια αγορά αλουμινίου. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2022 ανήλθε σε ποσό 61,99 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού 49,99 εκατ. ευρώ το 2021, όμως το μικτό κέρδος ήταν σχεδόν αμετάβλητο, στα 14,47 εκατ. ευρώ, όπως και τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων, στα 2,61 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 1 εκατομμύριο ευρώ σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκαν στα 1,13 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη της χρήσης έκλεισαν στα 867.463 ευρώ, έναντι 1,27 εκατ. το 2021.

Σημειωτέον ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2022 η τιμή πρωτόχυτου αλουμινίου είχε καταγράψει αύξηση 60%, αγγίζοντας επίπεδα-ρεκόρ πάνω από τα 4.000 δολάρια/mt, ως αποτέλεσμα της υψηλής ζήτησης και των ανησυχιών της αγοράς για πιθανές διαταραχές στην προμήθεια μετάλλου από τη Ρωσία λόγω των κυρώσεων και της κατάστασης στην Ουκρανία. Ωστόσο, οι τιμές ανέστρεψαν γρήγορα την πορεία τους (το ελαφρύ μέταλλο υποχώρησε στα επίπεδα των 2.400 δολαρίων/mt στο τέλος του 2022), λόγω της επιδείνωσης των μακροοικονομικών προοπτικών και των αυξανόμενων πληθωριστικών πιέσεων.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση αλουμινίου και τα ρήγματα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας στην ετήσια οικονομική της έκθεση, οι φόβοι για τη ζήτηση εξακολουθούν να υφίστανται και παράλληλα η ενεργειακή κρίση της Ευρώπης και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν αναδείξει σοβαρά ρήγματα στην εφοδιαστική αλυσίδα τόσο του αλουμινίου όσο και της πρώτης ύλης αυτού. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το ένα τρίτο της ευρωπαϊκής παραγωγής αλουμινίου έχει πλέον περιοριστεί, ενώ κίνδυνοι παραμένουν για περαιτέρω περικοπές. Επίσης, η ζήτηση αλουμινίου εξακολουθεί να πλήττεται από την πτώση των εισοδημάτων, τις αβέβαιες γεωπολιτικές καταστάσεις, καθώς και τη συνεχιζόμενη ενεργειακή κρίση και τα υψηλότερα επιτόκια. Η πιθανή διατήρηση των τιμών των μετάλλων σε αυξημένα επίπεδα και η συνέχιση της ενεργειακής κρίσης αναμένεται ότι θα επηρεάσει το κεφάλαιο κίνησης της Europa, η οποία πάντως αναφέρει πως διαθέτει επαρκείς γραμμές χρηματοδότησης ώστε να αντιμετωπίσει τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν.

Αισιοδοξία για περαιτέρω αύξηση τζίρου
Οι προοπτικές της Europa για τη χρήση 2023, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι η περαιτέρω ενίσχυση του κύκλου εργασιών εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς και η διατήρηση της κερδοφορίας. Υφίσταται συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η θετική εικόνα του 2022 θα συνεχιστεί και φέτος, παρά το ευμετάβλητο οικονομικό περιβάλλον. Στην εσωτερική αγορά ο κύριος όγκος της ανάπτυξης του κλάδου θα έρθει από την κατασκευή ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και ανακαινίσεων στα πλαίσια του επιδοτούμενου προγράμματος «Εξοικονομώ», καθώς και από το Πρόγραμμα Ενεργειακής Αναβάθμισης Δημόσιων Κτιρίων «Ηλέκτρα». Οι στόχοι εκτιμάται ότι θα επιτευχθούν με δεδομένη τη διαφαινόμενη διατήρηση του υφιστάμενου αρνητικού κλίματος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

HIG: Το δικαστικό μπαράζ με τον Κ. Κυπριώτη και ο στόχος για 1,5 δισ. ενεργητικού

Με προγραμματισμό να ολοκληρώσει εντός της προσεχούς διετίας την επένδυση που συνολικά υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή του logistics center στις εγκαταστάσεις που απέκτησε από την Ελληνική Χαλυβουργία στον Ασπρόπυργο στο πλαίσιο της διαδικασίας για την εξυγίανσή της, κινείται η HIG Capital Investments. Όπως ανέφερε στο πλαίσιο δημοσιογραφικής παρουσίασης ο Κωνσταντίνος Μπήτρος, γενικός διευθυντής της Inventio, διαχειρίστριας εταιρείας της HIG στην Ελλάδα, «ο Ασπρόπυργος παρότι ήταν μία ευκαιρία να πρωτοπορήσουμε στην ελληνική αγορά, θεωρούμε ότι έχει χαρακτηριστικά που θα επιταχύνουν την ενοποίηση του σχήματος στα logistics με πρότυπους αποθηκευτικούς χώρους και συνδυάζοντας τρία μέσα μεταφοράς (πλοία, φορτηγά, τρένο). Σε ό,τι αφορά την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για τις εν λόγω εγκαταστάσεις είναι μία διαδικασία που θα τρέξει στη διάρκεια του χρόνου.

Η σιδηροδρομική διασύνδεση έχει δρόμο έως ότου ολοκληρωθεί».
Ο ίδιος ανέφερε ότι υφίσταται ζήτηση για ενοικίαση και χρήση των εγκαταστάσεων αυτών σε πολλές μορφές από εθνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για προτάσεις οι οποίες εξετάζονται και όπως είπε ο κύριος Μπήτρος «θα δούμε τι εξυπηρετεί καλύτερα οικονομικά αλλά και σε επίπεδο ανάπτυξης του ακινήτου, καθότι είναι ένα περιουσιακό στοιχείο ιδιαίτερα σπάνιο, συνδυάζοντας το τρένο με υφιστάμενη γραμμή, την προβλήτα και τη σύνδεση με το οδικό δίκτυο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διανομή στην Ελλάδα, αλλά προσβλέπουμε να λειτουργήσει ως κέντρο εισόδου των διανομέων στη χώρα μας. Το κατασκευαστικό project έχει προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ με βάση τις σημερινές αξίες».

Επενδύσεις 1,35 δισ. έως τώρα
Σημειώνεται ότι η HIG Capital έχει επενδύσει συστημικά και μακροπρόθεσμα στην Ελλάδα περισσότερα από 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει εκπονήσει πρόγραμμα νέων επενδύσεων προκειμένου να φτάσει σε αξία ενεργητικού τα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ το προσεχές διάστημα, με τοποθετήσεις ιδίων κεφαλαίων που υπερβαίνουν τα 350 εκατ. ευρώ. O κύκλος εργασιών από logistics και ξενοδοχεία ανέρχεται αυτή τη στιγμή στα 420 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 370 εκατ. ευρώ προέρχονται από τα logistics και τα υπόλοιπα από τα ξενοδοχεία.

Η δικαστική περιπέτεια με τον όμιλο Κυπριώτη
Σημειώνεται ότι η HIG αποκτήσει το 45% του ξενοδοχειακού ομίλου Κυπριώτη από την αδερφή του επιχειρηματία, Κωνσταντίνου Κυπριώτη. Πρόκειται ωστόσο για μία αρκετά περιπλεγμένη υπόθεση διότι η HIG έχει αποκτήσει και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια του ομίλου Κυπριώτη. Από την πλευρά του ο όμιλος δια του Κ. Κυπριώτη συμφώνησε εν αγνοία της HIG με τη Hotel Brain, προκειμένου η τελευταία να αναλάβει τη διαχείριση των ξενοδοχείων του. Αυτή τη στιγμή η HIG και ο Κωνσταντίνος Κυπριώτης βρίσκονται στα δικαστήρια, παρά το γεγονός ότι το fund έχει αποκτήσει ήδη το 45%, καταβάλλοντας το σχετικό τίμημα. Ωστόσο η συνιδιοκτησία είναι κάτι που σύμφωνα με τον Κ. Μπήτρο αμφισβητείται από πλευράς Κ. Κυπριώτη με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε εξέλιξη οι δικαστικές διαδικασίες για 10 διαφορετικές υποθέσεις, όπου οι πρώτες αποφάσεις αναμένονται από το τέλος του έτους και ύστερα. Επίσης, σε εκκρεμότητα βρίσκεται η διαδικασία εξυγίανσης, κάτι που καλείται να εγκρίνει η Δικαιοσύνη έως το τέλος του έτους, όπως εκτίμησε ο ίδιoς.

Έρχονται και νέες εξαγορές στα logistics
Στα logistics, έναν τομέα όπου η HIG έχει εξαγοράσει ήδη 6 εταιρείες, σκοπεύει να διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της με νέες εξαγορές. Θυμίζουμε ότι έχει ήδη έχει στο χαρτοφυλάκιό της τις εταιρείες Μακιός Α.Ε, την Ολυμπιάς-Κανδύλης, τη Βεϊνόγλου Α.Ε, τη Group Unit Hellas, τη Unit Shipping και την Contrade Α.Ε. Στόχος είναι η ενοποίηση των συγκεκριμένων εταιρειών υπό την λειτουργική πλατφόρμα Logistics-Streem Global Α.Ε. Σε ό,τι αφορά τον ξενοδοχειακό τομέα πρόκειται να προβεί σε νέες κινήσεις απόκτησης οργανωμένων μονάδων διαμονής, εξαγοράζοντας ό,τι βρίσκεται εντός των προδιαγραφών που θέτει το fund, δηλαδή να υφίσταται αεροδρόμιο, η εκάστοτε μονάδα θα διαθέτει περισσότερα από 280 κλειδιά, ενώ δίνεται έμφαση σε κτίρια μεγαλύτερης ηλικίας όπου απαιτείται rebranding του προϊόντος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Προχωρά η αξιοποίηση της περιοχής Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας

Υπογράφηκε, όπως έγινε επίσημα γνωστό, η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου της αξιοποίησης της περιοχής της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας (ΠΕΛ). Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 47.881.919 ευρώ. Ως ανάδοχός του έχει αναδειχθεί ένωση εταιρειών την οποία αποτελούν η ΤΕΡΝΑ ΑΕ και η P&C Development SA. Την σύμβαση συνυπέγραψε με τον ανάδοχο ο Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ανώνυμη Εταιρεία «Αμφικτυονίες AE».

Ανέγερση τριών κτιρίων
Οι προγραμματισμένες εργασίες θα γίνουν στην περιφραγμένη έκταση της ΠΕΛ, η οποία και περικλείεται από την εθνική οδό και τις οδούς Φιλίας, Γεωργίου Γεννηματά, Οδυσσέα Ελύτη και Ταϋγέτου.
Όπως έχει αποφασιστεί, στην περιοχή θα ανεγερθούν κτίριο εκθέσεων, συνεδρίων και events (που θα χωροθετηθεί στη νοτιοδυτική περιοχή της ΠΕΛ, πλησίον της οδού Φιλίας), κτίριο κοιτίδα καινοτομίας και τεχνολογίας και κτίριο κέντρου ενημέρωσης, αφού πρώτα κατεδαφιστούν οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Έκθεσης.

Επίσης, στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων θα διαμορφωθούν θεματικό πάρκο, χώροι πρασίνου (που θα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, βοτανικό κήπο και άλσος αναψυχής), πάρκο νερού και άλλα υδάτινα στοιχεία, υπαίθριο αμφιθέατρο για μουσικές ή άλλες εκδηλώσεις συνυφασμένες με τις εκθέσεις και τα συνέδρια, χώροι στάθμευσης, δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων (που θα επιτρέπει την πρόσβαση στα κτίρια της περιοχής μελέτης και τη διακίνηση των επισκεπτών προς τις υπαίθριες εγκαταστάσεις), χώροι υπαίθριων δραστηριοτήτων (με παιδική χαρά και skate park), κ.ά.

Ακόμη, στον περιβάλλοντα χώρο των κτιριακών εγκαταστάσεων θα τοποθετηθούν και τα απαραίτητα φωτιστικά, που θα διευκολύνουν τη νυχτερινή χρήση των εγκαταστάσεων, αλλά θα αναδεικνύουν και τις κτίρια και τις υπαίθριες διαμορφώσεις. Επιπλέον, θα τοποθετηθούν καθιστικά, δοχεία ανακύκλωσης απορριμμάτων, σήμανση, συστήματα ασφάλειας, ψηφιακά συστήματα smart city και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο ώστε να αποκτήσει η πόλη της Λαμίας ένα σύγχρονο πάρκο. Η συνολική προθεσμία που έχει η ένωση των δύο εταιρειών για να αποπερατώσει τις εργασίες που προβλέπονται στο πλαίσιο του έργου έχει οριστεί σε 35 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build