--> 

Το Build στον Πύργο του Πειραιά: Πώς εξελίσσονται οι εργασίες στο εμβληματικό κτίριο

Η Dialectica, ελληνική startup με αντικείμενο τις συμβουλευτικές υπηρεσίες προς διεθνείς θεσμικούς επενδυτές, θα είναι ο πρώτος εκ των μισθωτών του Πύργου του Πειραιά που θα κάνει ποδαρικό τον προσεχή Νοέμβριο, όπως επισημαίνει ο Νατάλης Πέτροβιτς, senior civil engineer της Dimand. Το Build είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά την εξέλιξη του έργου, που αποτελεί τοπόσημο για την πόλη και το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Όπως μας ενημερώνει ο κύριος Πέτροβιτς, ακολούθως θα παραδοθούν οι εμπορικοί χώροι του Πύργου, ήτοι το ισόγειο, ο πρώτος και ο δεύτερος όροφος, οι οποίοι πρόκειται να φιλοξενήσουν τη Zara καθώς και τη JD Sports.

Στον 3ο θα φιλοξενηθεί το f&b του Πύργου – ένα concept της Nice n Easy, καθώς και το γυμναστήριο Athlesis το οποίο θα καταλαμβάνει και χώρους του 4ου ορόφου. Στη συνέχεια, στις αρχές του 2024 θα συνεχιστούν σταδιακά οι παραδόσεις και των υπολοίπων ορόφων στους νέους ενοίκους τους. Η συνολική δομημένη επιφάνεια του Πύργου ανέρχεται στα 34.600 τετραγωνικά μέτρα περίπου, σε οικόπεδο 3.842 τ.μ. εκ των οποίων τα 6.700 τ.μ. αντιστοιχούν σε χώρους λιανικής πώλησης, τα 800 τ.μ. σε χώρο εστίασης (πλην του εξωτερικού χώρου) και τα 19.250 τ.μ. σε χώρους γραφείων. Το έργο έχει αναλάβει ως σύμβουλος ανάπτυξης η Dimand, με φορέα υλοποίησης την Piraeus Tower, εταιρεία που αποτελεί κοινοπραξία των Dimand, EBRD και Prodea Investments, μετά από την υπογραφή 99ετούς σύμβασης παραχώρησης με τον Δήμο Πειραιά.

Τις κατασκευαστικές εργασίες υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ Lead Architect είναι η BETAPLAN, Façade Architect – Common Areas Architect η PILA και Retail Architect η ASPA KST. Ο Piraeus Tower, σημείο αναφοράς για τον Πειραιά, επί του παρόντος είναι μισθωμένος στο 70% του. Εκτός των άλλων, το κτίριο διαθέτει δύο υπόγεια, στο πρώτο εκ των οποίων υφίσταται χώρος στάθμευσης 44 αυτοκινήτων και στο δεύτερο οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Επιπλέον η Piraeus Tower θα εξασφαλίσει έναν ακόμη χώρο στάθμευσης στο parking του ΟΛΠ στην Πλατεία Καραϊσκάκη, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του Πύργου, ενώ έχει χρηματοδοτήσει τη μελέτη για την κατασκευή πεζογέφυρας, με αφετηρία τον συμπληρωματικό αυτό χώρο στάθμευσης της πλατείας Καραϊσκάκη και διαθέτει τρεις απολήξεις: η πρώτη θα οδηγεί στην οδό Δημοσθένους στον Πύργο του Πειραιά, η δεύτερη στο σιντριβάνι που βρίσκεται στην περιοχή του λιμανιού μπροστά στον Πύργο και η τρίτη στην Πύλη Ε9.

Σημειώνεται πως η παλαιά όψη του κτιρίου ανακυκλώθηκε σχεδόν κατά 99%, καθώς αποτελούνταν από προφίλ αλουμινίου, σκούρα και διαφανή υαλοστάσια και μεταλλικό σκελετό, ο οποίος διατηρούσε την όψη σε απόσταση 30 εκατοστών από τον φέροντα οργανισμό. Σημαντικό μέρος του ανακυκλωμένου γυαλιού επαναχρησιμοποιήθηκε με τη μορφή νέων υαλοστασίων που τοποθετήθηκαν στη νέα όψη, η οποία αποτελείται από unitized πανέλα που έρχονται και αναρτώνται έτοιμα, μεθοδολογία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στον Πύργο του Πειραιά..

1.600 έως και 1.800 εργαζόμενοι καθημερινά στους χώρους γραφείων
Μετά από κυκλοφοριακή μελέτη ανελκυστήρων που έγινε στο κτίριο για τη χρήση από 1600 – 1800 εργαζομένους ημερησίως, υπολογίστηκε πως οι 6 διαφορετικοί ανελκυστήρες που θα τοποθετηθούν, με κατασκευάστρια τη Mitsubishi, θα έχουν μέσο χρόνο αναμονής έως 30 δευτερόλεπτα. Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά καταστήματα και τον χώρο εστίασης θα υπάρχουν αυτόνομες είσοδοι πρόσβασης των επισκεπτών. Ο Πύργος Πειραιά – ο πρώτος «πράσινος» πύργος της χώρας – θα πιστοποιηθεί στην ανώτερη βαθμίδα PLATINUM κατά το διεθνές σύστημα αξιολόγησης αειφόρων κτιρίων, LEED και παράλληλα θα πιστοποιηθεί ως κτίριο WELL, πιστοποίηση που αφορά στην ευεξία και καλές συνθήκες εργασίας των χρηστών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Διαγωνισμός 9,3 εκατ. για ανάπλαση του κέντρου της Άρτας

Να αναπλάσει τον κεντρικό πυρήνα της πόλης της Άρτας σχεδιάζει ο Δήμος Αρταίων και, για τον λόγο αυτόν, προκήρυξε ανοικτό διαγωνισμό για να επιλέξει τον ανάδοχο που θα κάνει τις εργασίες που προβλέπονται. Στα 9,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) ανέρχεται το κόστος του έργου αυτού, ενώ ο ανάδοχος που θα αναδειχθεί θα έχει προθεσμία τριάντα μήνες από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση για να το αποπερατώσει. Ως ημερομηνία και ώρα λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών έχει οριστεί η Πέμπτη 3/8/2023 και ώρα 15:00.

Η περιοχή παρέμβασης και τα έργα που θα γίνουν
Οι παρεμβάσεις οι οποίες θα υλοποιηθούν αφορούν σε ανάπλαση, ανακατασκευή και διαμόρφωση των κοινοχρήστων χώρων του κεντρικού πυρήνα της Άρτας και τον επανασχεδιασμό του πεζοδρομημένου κέντρου της, σε συνδυασμό με την παράλληλη εξασφάλιση και διευθέτηση-επέκταση της υποδομής των εγκαταστάσεων δικτύων, λειτουργικών διαμορφώσεων και αστικού εξοπλισμού.

Η περιοχή παρέμβασης καταλαμβάνει μία έκταση περίπου 20.760 τ.μ. και πρόκειται για τον χώρο που περικλείεται από τις οδούς Βασιλέως Κωνσταντίνου, Αμβρακίας, Τζαβέλλα και Βασιλέως Πύρρου.
Συγκεκριμένα, αναδιαμορφώνονται και επιστρώνονται η οδός Σκουφά, από την πλατεία Κιλκίς έως την πλατεία Μονοπωλίου και όλες οι κάθετες προς την Σκουφά οδοί, ήτοι Γριμπόβου, Παντοκράτορος, Νόρμαν, Σταματελοπούλου, Κωλέττη, και Κασσοπίτρας, η οδός που οδηγεί προς το αρχαίο θέατρο της Αμβρακίας, καθώς και οι οδοί, Καραϊσκάκη, Καραπάνου, Κοσμά Αιτωλού, Πριοβόλου, Φ. Μανωλάκη, Ψαρών, Μάτσου, Τζανέτου. Τέλος, αναδιαμορφώνονται και επιστρώνονται και οι οδοί που αποτελούν τις κύριες οδούς προσέγγισης της περιοχής μελέτης, δηλαδή η Πριοβόλου (πεζοδρομημένη), η Φιλελλήνων και η Μακρυγιάννη.
Οι εργασίες οι οποίες θα υλοποιηθούν ομαδοποιούνται ως εξής: αποξηλώσεις, καθαιρέσεις, χωματουργικά, οικοδομικές εργασίες, τεχνικά έργα, επιστρώσεις, εργασίες δικτύων, εργασίες πρασίνου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Εμπορικά ακίνητα: Το μέλλον είναι υβριδικό

Τις προκλήσεις με τις οποίες είναι αντιμέτωπος ο κλάδος των εμπορικών ακινήτων παρουσίασε στο πλαίσιο του ULI Greece & Cyprus Annual Conference 2023 ο Tom Whittington, Director of Retail & Leisure Research της Savills. Όπως ανέφερε, η κατηγορία του retail δεν είναι «νεκρή» όμως πρέπει να βρει τρόπο να είναι επίκαιρη και σύγχρονη σε έναν κόσμο που αλλάζει, αλλάζοντας μαζί του και τις προτιμήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών.

Ποια είναι λοιπόν τα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο; Ένα από τα σημαντικότερα είναι η υπερπροσφορά εμπορικών καταστημάτων, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των υπαρχόντων καταστημάτων είναι «περιττό» με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών, γεγονός που σημαίνει ότι μακροπρόθεσμα δεν είναι βιώσιμο και θα πρέπει είτε να κλείσει, είτε να προσαρμοστεί με κάποιον τρόπο στις συνθήκες.
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα είναι η συμμόρφωση με την περιβαλλοντική νομοθεσία που ολοένα και αυστηροποιείται. Είναι ενδεικτικό ότι, με βάση τη νομοθεσία που ισχύει σήμερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου 18,5 εκατ. τ.μ. εμπορικών καταστημάτων δεν πληρούν τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές για να λάβουν το πιστοποιητικό EPC και θα πρέπει να προβούν σε ανακαίνιση που θα τους επιτρέψει να περιορίσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα. Μάλιστα, το 2030, όταν η νομοθεσία αυτή θα αυστηροποιηθεί, θα φτάσουμε στα 140 εκατ. τ.μ. εμπορικών καταστημάτων που δεν θα πληρούν τις προδιαγραφές.

Μακροπρόθεσμη στόχευση
Το μέλλον, σύμφωνα με τον Tom Whittington, είναι υβριδικό για τα εμπορικά ακίνητα. Αντί για τη σημερινή εικόνα, όπου κυριαρχούν καταστήματα (κυρίως ένδυσης), πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα, μελλοντικά είναι πιο πιθανό να δούμε περισσότερα έργα μικτών χρήσεων που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Θα δημιουργηθούν χώροι ευέλικτοι και ευπροσάρμοστοι, προσφέροντας περισσότερες επιλογές και περισσότερη ευκολία στους καταναλωτές.

Επιπλέον, τα έργα εμπορικών ακινήτων θα πρέπει να έχουν μακροπρόθεσμη στόχευση, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και η προσφορά του τομέα των εμπορικών ακινήτων στους λεγόμενους στόχους ESG (μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του τομέα, κυκλική οικονομία, «πράσινη» ανάπτυξη). Πρόκειται για δράσεις που μπορεί σήμερα να φαίνονται ακριβές και ίσως ασύμφορες, όμως φαίνεται ότι θα έχουν τεράστια σημασία για το μέλλον του κλάδου. Όπως ανέφερε ο Tom Whittington, αυτήν τη στιγμή θα πρέπει ο καθένας να ζυγίσει το οικονομικό κόστος της δράσης, ή το οικονομικό βάρος της απραξίας. Και στο τέλος, η ζυγαριά θα γείρει σαφώς προς το μέρος της πράξης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build