--> 

Ποιοι «χτύπησαν» το έργο των 14 εκατομμυρίων στη Ναυτική Βάση της Σούδας

Τρεις ήταν οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι διεκδίκησαν το έργο συνολικού προϋπολογισμού 14 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή προβλήτας στην Ναυτική Βάση της Σούδας στην Κρήτη. Στον σχετικό διαγωνισμό συμμετείχαν η Ένωση Εταιρειών Άκτωρ – Χριστόφορος Κωνσταντινίδης, Αρχιμήδης ΑΤΕ καθώς και η ΕΚΤΕΡ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, μειοδότης αναδείχθηκε η ΕΚΤΕΡ, με ποσοστό έκπτωσης 11%, ακολούθησε η κοινοπραξία των Άκτωρ-Κωνσταντινίδη με 4,27% και η Αρχιμήδης ΑΤΕ με 1,5%.

Τι προβλέπει η κατασκευή του έργου για τον ανάδοχο
Ειδικότερα ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 13,62 εκατομμύρια ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ. Με βάση τις προβλέψεις της τεχνικής μελέτης, η κατασκευή της προβλήτας θα γίνει με προκατασκευασμένα κυψελωτά κιβώτια (caissons), με την ανατολική πλευρά να σχηματίζεται από σειρά 12 κιβωτίων με συνολικό μήκος 190 μέτρων και από τη δυτική από 11 κιβώτια. Η συναρμολόγηση της κατασκευής με το υφιστάμενο κρηπίδωμα να γίνει με τη χρήση πρόχυτων τεχνητών ογκόλιθων με συνολικό μήκος 180 μέτρων.

Τα caissons κατασκευάζονται από οπλισμένο σκυρόδεμα κατηγορίας C30/37, ενώ οι ενδεικτικές διαστάσεις βάσεις είναι 15,9Χ15,6 μέτρα και οι καθαρές διαστάσεις κιβωτίου 15,9Χ13,6 μέτρα, ενώ το ύψος τους είναι 16,2 μέτρα συμπεριλαμβανομένης της πλάκας έδρασης που έχει πάχος 0,5 μέτρα. Τη μελέτη κατατασκευής του έργου υλοποίησε η ειδικά διαμορφωμένη Μονάδα Μελετών και Κατασκευών του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας. Πάνω στην προβλήτα θα τοποθετηθούν δύο σταθμοί μεταφοράς καυσίμου, σύμφωνα με τις προδιαγραφές λειτουργικότητας και ασφάλειας που τίθενται από το υπουργείο Άμυνας για τέτοιου είδους κατασκευές. Επίσης θα εγκατασταθεί υπόγειο δίκτυο πόσιμου νερού και πεπιεσμένου αέρα με σκοπό την εξυπηρέτηση των πλοίων. Στο πλαίσιο της κατασκευής προβλέπεται η εγκατάσταση δικτύου ηλεκτροφωτισμού αλλά και εγκατάσταση αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.

Μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού
Ο Ναύσταθμος Κρήτης είναι μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Δραστηριοποιείται στη συντήρηση και επισκευή πλοίων και πλωτών μέσων, που εξυπηρετούν τις ανάγκες του πολεμικού στόλου της χώρας. Οι εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Κρήτης εγκαινιάστηκαν πρώτη φορά την περίοδο της Τουρκοκρατίας το 1872. Η βάση ιδρύθηκε το 1951. Καταλαμβάνει μια έκταση 500 εκταρίων, συμπεριλαμβανομένων των παλαιών στρατώνων πυροβολικού της πέμπτης Μεραρχίας Πεζικού του Στρατού. Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν ένα νεώριο, εργαστήρια, χώρους αποθήκευσης καυσίμων και μια αποθήκη πυρομαχικών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ελληνικό: Πώς προχωρούν τα έργα για Riviera Tower και υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Εμφανείς στους διερχόμενους από τη λεωφόρο Ποσειδώνος θα είναι έως τα τέλη του 2023 οι πρώτοι όροφοι του πύργου Riviera Tower, του πρώτου «πράσινου παραθαλάσσιου οικιστικού» ουρανοξύστη στην Ελλάδα, με ύψος 200 μέτρων και 50 ορόφους, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, ο οποίος ενημέρωσε χθες την υπουργό Ανάπτυξης Ελένη Λουρή-Δενδρινού για την πορεία υλοποίησης της επένδυσης στο Ελληνικό. Ο ίδιος ανέφερε ότι αυτήν τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί το 90% της θεμελίωσης του κτιρίου. Εν τω μεταξύ, το κτίριο ΑΜΕΑ θα είναι το πρώτο κτιριακό συγκρότημα της ανάπλασης που βάσει χρονοδιαγράμματος θα παραδοθεί προς χρήση στις αρχές του ερχόμενου φθινοπώρου. Το κτίριο, εμβαδού 11.500 τ. μ. και προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ, θα εξυπηρετεί περισσότερα από 300 άτομα με αναπηρία και θα στεγάσει τέσσερα σωματεία.

Οι εργασίες στο Ελληνικό περιλαμβάνουν και την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, μήκους 1.5 χιλιομέτρου, εκ των οποίων πάνω από 1 χιλιόμετρο είναι το υπόγειο τμήμα με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση. Ήδη έχει προχωρήσει η εκσκαφή στο 50% του συνολικού όγκου, έχει γίνει σκυροδέτηση στο 25% του συνόλου και η σήραγγα πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2025. Όσον αφορά στα αντιπλημμυρικά έργα στο ρέμα Τραχώνων, βασικό έργο για την ισχυρή αντιπλημμυρική προστασία του Ελληνικού, έχει ολοκληρωθεί το 40% των εργασιών ανασκαφής και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί, βάσει χρονοδιαγράμματος, στα τέλη του 2024.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Γ. Περιστέρης: Η παραγωγικότερη περίοδος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Τη βεβαιότητά του πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται στην καλύτερη και πιο παραγωγική περίοδο της ιστορίας της εξέφρασε ο Πρόεδρος της εταιρείας, Γεώργιος Περιστέρης, στη διάρκεια της τακτικής Γενικής Συνέλευσής της. Επίσης, ο κ. Περιστέρης προχώρησε σε ενδιαφέρουσες διευκρινίσεις όσον αφορά σε έργα που υλοποιεί η εταιρεία.

«Κορυφαίο ρόλο για εμάς οι υποδομές»
«Μεγάλο μέρος των έργων μας προέρχεται από ίδιες επενδύσεις μας άρα έχει περιορισμένο ρίσκο, ενώ τα έργα για λογαριασμό τρίτων έχουν εξασφαλιστεί με αυστηρά κοστολογημένες προσφορές και με ρήτρες που σε μεγάλο βαθμό τα προστατεύουν από απότομες διακυμάνσεις στο κόστος. Γενικότερα οι υποδομές θα διαδραματίσουν τα επόμενα χρόνια ρόλο πρωταγωνιστικό για εμάς, καθώς αποφέρουν σταθερά, προβλέψιμα έσοδα για μεγάλο διάστημα και οι σχετικές επενδύσεις είναι προστατευμένες έναντι των διεθνών αναταράξεων στην αγορά των επιτοκίων», τόνισε, αρχικά, ο κ. Περιστέρης.

Σχετικά με τη στρατηγική της εταιρείας ως προς την επιλογή των έργων στα οποία θα εμπλακεί, ο κ. Περιστέρης διευκρίνισε: «Προτεραιότητά μας είναι οι συμβάσεις που αναλαμβάνουμε να είναι βιώσιμες, συμφέρουσες για το ελληνικό δημόσιο και να αποφέρουν αξία στον Όμιλο και στους μετόχους του». Ακόμη, ο κ. Περιστέρης ξεκαθάρισε πως «προχωρά σταθερά η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου 10 δισ. ευρώ του Ομίλου στα επόμενα χρόνια στους βασικούς τομείς που δραστηριοποιούμαστε. Διαθέτουμε ταμειακή ευρωστία για τη χρηματοδότηση της ίδιας μας συμμετοχής στα έργα που αναπτύσσουμε. Αναμένουμε περαιτέρω σημαντική οργανική κερδοφορία και ελεύθερες ταμειακές ροές από την κατασκευαστική δραστηριότητα».

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Ερωτηθείς πότε θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, το οποίο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υλοποιεί μαζί με την ινδική GMR, ο κ. Περιστέρης τόνισε:
«Πιστεύουμε πως παρά τις καθυστερήσεις που επέφεραν ο κορονοϊός, οι αλλαγές των κανονισμών αεροδρομίων, κ.ά., θα ανακτήσουμε κάποιον από τον χρόνο που διέρρευσε. Προσπαθούμε ώστε το έργο να είναι σε εμπορική λειτουργία το 2026».

Το τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό
Όσον αφορά, δε, στο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα που αναπτύσσει η εταιρεία στο Ελληνικό, ο κ. Περιστέρης κατέστησε σαφές πως «εφ’ όσον ολοκληρωθούν διάφορες απαραίτητες διαδικασίες (λ.χ., άδειες από την Πολιτεία) φιλοδοξούμε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες εντός του προσεχούς Ιουλίου».
Το σχόλιο για την έλλειψη προσωπικού

Ο κ. Περιστέρης ρωτήθηκε, τέλος, αν η έλλειψη προσωπικού που παρατηρείται παγκοσμίως θα επηρεάσει την κατασκευαστική δραστηριότητα του Ομίλου και απάντησε:
«Γίνεται από την Πολιτεία προσπάθεια να δοθούν άδειες για προσωρινή είσοδο αλλοδαπών εργαζομένων με πολύ συγκεκριμένες διαδικασίες, ελέγχους, κλπ, η οποία δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα, είναι όμως ανάγκη να γίνει. Δεν είμαι σε θέση να πω εάν και σε τι έκταση αυτή θα σημαίνει καθυστέρηση των έργων, όμως προς το παρόν στα δικά μας έργα δεν υπάρχει κάποια επίπτωση».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build