--> 

H επόμενη μέρα της Ιντρακάτ και το σενάριο για εταιρεία συμμετοχών

Nέα δεδομένα δημιουργεί η πρόσφατη εξαγορά του Άκτωρα από την Ιντρακάτ, σε συνδυασμό με την απόκτηση των συμμετοχών στον τραπεζικό τομέα τόσο στην Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα όσο και στην Attica Bank. Πηγές της αγοράς με γνώση του θέματος αναφέρουν ότι βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων αυτή την περίοδο το ενδεχόμενο μετατροπής του ομίλου Ιντρακάτ σε εταιρεία συμμετοχών που θα φιλοξενήσει τις επιμέρους δραστηριότητες του ομίλου, οι οποίες υπάγονται σε επιμέρους εταιρείες.

Στόχος εφόσον υλοποιηθεί η συγκεκριμένη προοπτική, είναι να συσταθεί ένας μεγάλος επιχειρηματικός όμιλος, ο οποίος θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας. Θα θυμίσουμε ότι η Ιντρακάτ δραστηριοποιείται εκτός των άλλων στους τομείς της ενέργειας και των ανανεώσιμων πηγών, στην ανάπτυξη ακινήτων, στις υποδομές, στην συμμετοχή σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις. Βραχιόνας δραστηριότητας είναι και αυτός της υλοποίησης σημαντικών έργων ψηφιακών υποδομών. Από το κάδρο δεν έχει ακόμη εξαλειφθεί το σενάριο να υπάρξει συγχώνευση με την Άκτωρ. Ωστόσο εφόσον τελικά υλοποιηθεί η δημιουργία ενός ομίλου συμμετοχών, η Άκτωρ κατά το πιθανότερο θα λειτουργήσει ως αυτόνομη οντότητα στον όμιλο με αντικείμενο τον κατασκευαστικό τομέα του ομίλου Ιντρακάτ.

O ρόλος της Intracom που διατηρεί το 5,09% της Ιντρακάτ
Ενδιαφέρον σε όλα αυτά παρουσιάζει και η παραμονή στο σχήμα του ομίλου Intracom Συμμετοχών και του Σωκράτη Κόκκαλη με ποσοστό 5,09%. Διασταυρωμένες πληροφορίες του Build αναφέρουν ότι δεν υφίσταται το ενδεχόμενο πώλησης της συγκεκριμένης συμμετοχής κατά το προσεχές διάστημα. Προσδοκία της Intracom Holdings είναι να αξιοποιήσει την όποια υπεραξία δημιουργείται στο από τις αναπτυσσόμενες και νέες δραστηριότητες στον όμιλο Ιντρακάτ, αφενός αποκομίζοντας κέρδη από αυτές, αφετέρου στοχεύει να διατηρήσει ένα ικανό έρεισμα σε μελλοντικές εξελίξεις που σχετίζονται με το επιχειρηματικό πεδίο της Ιντρακάτ.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο και δείχνει το υπαρκτό και ταυτόχρονα ζωηρό ενδιαφέρον του ομίλου Intracom, το γεγονός ότι στην πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εκτός από την Winex των Μπάκου – Καϋμενάκη και τους Ηλία Γκότση και Κώστα Αγγέλου, στην αύξηση συμμετείχε και ο όμιλος Intracom. Μεταξύ των σημαντικών κατασκευαστικών έργων που έχει υπογράψει το τελευταίο διάστημα η Ιντρακάτ είναι η κατασκευή των φοιτητικών εστιών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με κόστος 255 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ συμμετέχει και στην κοινοπραξία με την ΓΕΚ Τέρνα και την Άκτωρ Παραχωρήσεις για την κατασκευή του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολης στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Επίσης ανέλαβε το έργο κατασκευής των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό σε κοινοπραξία με τη ΜΕΤΚΑ. Επιπλέον έχει καταθέσει προσφορά, διεκδικώντας σε κοινοπραξία με την ΤΕΚΑΛ το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Διαγωνισμοί για αναπλάσεις στους νέους σταθμούς του μετρό σε Ευαγγελισμό, Κολωνάκι, Εξάρχεια

Προκηρύχθηκαν από την Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ οι τρεις ξεχωριστοί αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί ιδεών για τις αναπλάσεις των κοινόχρηστων χώρων και της ευρύτερης περιοχής των σχεδιαζόμενων σταθμών του μετρό (Γραμμή 4) σε Ευαγγελισμό, Κολωνάκι και Εξάρχεια.
Σκοπός των τριών διαγωνισμών είναι η επιλογή μιας σύγχρονης αρχιτεκτονικής προσέγγισης που θα εξασφαλίζει λειτουργικότητα, αισθητική ποιότητα και κατασκευαστική αρτιότητα για την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου των σταθμών, αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου τους, µε βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της τέχνης και της επιστήµης, καθώς και τις αρχές του βιοκλιµατικού – περιβαλλοντικού σχεδιασµού.

Οι μελέτες που θα υλοποιηθούν θα πρέπει να αποδώσουν έναν δημόσιο χώρο με πλήρη πρόσβαση σε ΑΜεΑ σε όλο το φάσμα των έργων και να λειτουργήσουν ως μοχλός ανάπτυξης αλλά και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για την ευρύτερη περιοχή των σταθμών. Επιπρόσθετο σημαντικό παράγοντα αποτελεί η αρμονική ένταξη των περιοχών των σταθμών στο πολιτιστικό και ιστορικό περιβάλλον τους. Σημαντική θεωρείται η ανάπλαση των χώρων έτσι ώστε να αποτελέσουν σημεία αναφοράς της ευρύτερης περιοχής τους, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στην εφαρμογή αρχών βιοκλιματικού σχεδιασμού με χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, έτσι ώστε να συμβάλλουν στην περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής αναβάθμισης. Οι διαγωνισμοί χαρακτηρίζονται ως σύνθετοι ανοικτοί διαγωνισμοί ιδεών και περιλαμβάνουν την πολεοδομική και αρχιτεκτονική μελέτη, καθώς και τη μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.

Χώροι εξέχουσας αισθητικής, πολιτιστικής και λειτουργικής σημασίας
Όπως επισημαίνεται, οι τοποθεσίες στις οποίες θα δημιουργηθούν οι νέοι σταθμοί του μετρό αποτελούν χώρους εξέχουσας αισθητικής, πολιτιστικής αλλά και λειτουργικής σημασίας για την πόλη των Αθηνών.

Για τον σταθμό του Ευαγγελισμού, αναφέρεται ότι αυτός χωροθετείται δίπλα στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» και είναι σε σύνδεση με τον υπάρχοντα ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3.
Οι εγκαταστάσεις του νέου σταθμού θα βρίσκονται εντός του πάρκου Ριζάρη, που εκτός από το νοσοκομείο γειτονεύει και με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, την Εθνική Πινακοθήκη, το Πολεμικό Μουσείο, το Βυζαντινό Μουσείο, το Ωδείο Αθηνών και το ξενοδοχείο Χίλτον. Χώρο ιδιαίτερης ιστορικής και πολιτιστικής αξίας αποτελεί και το γειτονικό Λύκειο Αριστοτέλη, όπου ιδρύθηκε η διάσημη Περιπατητική Φιλοσοφική Σχολή το 334 π.Χ..

Για τον σταθμό στα Εξάρχεια, σημειώνεται ότι η περιοχή έχει αποτελέσει επίκεντρο πολιτιστικών και πολιτικών δρώμενων για τη χώρα, με ιδιαίτερες αναφορές στην «Μπλε Πολυκατοικία», που αποτελεί σταθμό στην ιστορία της ελληνικής αρχιτεκτονικής, και το ύψιστης πολιτιστικής σημασίας Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Για τον σταθμό στο Κολωνάκι, χωροθετείται στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας, ευρύτερα γνωστή ως πλατεία Κολωνακίου και εξυπηρετεί μία περιοχή γνωστή για τα εμπορικά καταστήματα, τα κέντρα διασκέδασης και τα μουσεία της (όπως το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και το Μουσείο Μπενάκη).

Έως τις 4 Αυγούστου η υποβολή προτάσεων
Και οι τρεις διαγωνισμοί έχουν ημερομηνία έναρξης τη σημερινή (29 Μαΐου 2023), ενώ για τη θεμελίωση του δικαιώματος συμμετοχής στον διαγωνισμό, κάθε διαγωνιζόμενος ή ομάδα διαγωνιζομένων εγγράφεται ηλεκτρονικά σε ειδικό τμήμα της ιστοσελίδας της Ανάπλασης Αθήνας έως και την 20ή Ιουλίου, ώρα 14.00. Καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων του διαγωνισμού ορίζεται η 4η Αυγούστου και ώρα 14:00.

Σημειώνεται ότι και για τους τρεις διαγωνισμούς προβλέπονται από τρία βραβεία: 1ο βραβείο ύψους 67.500 ευρώ, 2ο βραβείο ύψους 49.500 ευρώ και 3ο βραβείο ύψους 33.000 ευρώ.
Πλέον των βραβείων αυτών, μετά από υπόδειξη της κριτικής επιτροπής η οποία δεν είναι δεσμευτική, η Ανάπλαση Αθηνών ΑΕ μπορεί να κάνει εξαγορές (επαίνους). Πέρα από τους σταθμούς Ευαγγελισμός, Εξάρχεια και Κολωνάκι, η Ανάπλαση Αθηνών ΑΕ είναι επιφορτισμένη με την προκήρυξη ανοιχτών διαγωνισμών ιδεών για ακόμα τέσσερις από τους συνολικά δεκαπέντε νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό, συγκεκριμένα για τους σταθμούς σε Ακαδημία, Αλεξάνδρας, Δικαστήρια και Κυψέλη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Γίνονται «έξυπνες» οι δέκα μεγαλύτερες σήραγγες του ΟΣΕ

Οι υποδομές ασφάλειας των δέκα μεγαλύτερων σηράγγων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), συνολικού μήκους 65 χιλιομέτρων, θα αναβαθμιστούν με χρήση «έξυπνων» συστημάτων του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things). Το Υπουργείο Οικονομικών ενέκρινε την ένταξη, στο Ταμείο Ανάκαμψης, του συγκεκριμένου έργου, το οποίο έχει προϋπολογισμό 38.576.373,96 ευρώ και στόχο την επίλυση επιτακτικών ζητημάτων ασφάλειας των σηράγγων σε ό,τι αφορά στην έλλειψη πυρανίχνευσης-πυρασφάλειας, έλλειψη φωτισμού και στην έλλειψη παρακολούθησης κρίσιμων παραμέτρων της δομικής υγείας τους.

Πολλές ελλείψεις οι σήραγγες
Σύμφωνα με τα δημοσιευθέντα στοιχεία, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη έγινε αντιληπτή η επιτακτική ανάγκη κάλυψης όλων των ζητημάτων ασφάλειας του δικτύου του ΟΣΕ ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά ατυχήματα και να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργίας του σιδηροδρόμου. Έχει διαπιστωθεί ότι οι σήραγγες του ΟΣΕ έχουν έλλειψη ή ανεπάρκεια υποδομών σύγχρονων και λειτουργικών συστημάτων πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας, έλλειψη φωτισμού και σήμανσης εξόδων κινδύνου και έλλειψη μηχανισμού επιθεώρησης, συντήρησης και παρακολούθησης κρίσιμων παραμέτρων της δομικής τους υγείας.

Δύο υποέργα, τι περιλαμβάνουν
Το έργο φιλοδοξεί να λύσει τα προβλήματα αυτά, ενώ θα υλοποιηθεί σε 2 υποέργα. Το ένα σχετίζεται με αναβάθμιση των υποδομών ασφάλειας των σηράγγων και το δεύτερο με τον μηχανισμό υποστήριξης για την υλοποίηση του έργου. Οι παρεμβάσεις που θα λάβουν χώρα είναι πρώτον, ανάπτυξη έξυπνων συστημάτων πυρανίχνευσης πυρασφάλειας μέσω εγκατάστασης ΙοΤ αισθητήρων ανίχνευσης καπνού και φωτιάς που μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο την κατάστασή τους σε κεντρικό πίνακα ελέγχου, δεύτερον, ανάπτυξη «έξυπνων» σηράγγων για την παρακολούθηση της δομικής απόκρισης αυτών σε πραγματικό χρόνο μέσω σύγχρονων ΙοΤ συστημάτων και μεθοδολογιών ενόργανης παρακολούθησης της δομικής υγείας και, τρίτον, εγκατάσταση και λειτουργία «έξυπνου» φωτισμού των σηράγγων και τη φωτοσήμανση των εξόδων κινδύνου με σύστημα τηλεδιαχείρισης. Τέλος, ο μηχανισμός υποστήριξης του έργου αφορά σε παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβούλου τεχνικής υποστήριξης για εξασφάλιση της αποτελεσματικής υλοποίησης του κυρίως υποέργου σε όρους χρονικής συνέπειας και ποιότητας και εν γένει αποτελεσμάτων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build