Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία των σηράγγων και τη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής σε περίπτωση ενός ατυχήματος, συζητήθηκαν στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας των διαλέξεων του WTC 2023. Ειδικότερα, ο Viktor Peterson, Phd Student, Kth Royal Institute Of Technology, μίλησε για τις μεθόδους και τα υλικά με τα οποία μπορεί να θωρακιστεί ένα τούνελ, ώστε να προστατεύεται επαρκώς από φαινόμενα πυρκαγιάς και εκρήξεων. Στη συνέχεια ο Κώστας Τσιαμούρας, E/M Project Manager της Aegean Motorway, αναφέρθηκε στο έργο αναβάθμισης της σήραγγας της Κατερίνης, μίας υποδομής ηλικίας 20 ετών, η οποία στόχος είναι να αποκτήσει πιστοποίηση κατηγορίας Α.
Όπως εξήγησε, για την ενίσχυση της ασφάλειας αντικαταστάθηκε όλος ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός και τοποθετήθηκαν πλάκες που απορροφούν την θερμότητα, ώστε στα πρώτα λεπτά μίας πυρκαγιάς να μην κινδυνεύει το κτίσμα ούτε τα άτομα. «Η φωτιά αποτελεί την μεγαλύτερη αδυναμία των οδικών τούνελ» υπογράμμισε κατά την παρουσίαση του ο Κωνσταντίνος Κηρυττόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής του ΕΜΠ.
Ο ίδιος επισήμανε πως ο μονοδιάστατος σχεδιασμός μπορεί να οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις, σε αντίθεση με την τρισδιάστατη απεικόνιση που μπορεί να φανερώσει περισσότερες πτυχές των κινδύνων. Τέλος, ανέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης, προκειμένου να περιορίζονται οι τραυματισμοί και τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά την φάση της κατασκευής. Ακολούθως, ο Silas Li, Senior Vice President της WSP USA, παρουσίασε την έρευνα του, βάσει της οποίας τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προκαλούν μεγαλύτερης έντασης πυρκαγιές και προκαλούν περισσότερα τοξικά αέρα κατά την καύση τους, γεγονός που αυξάνει την επικινδυνότητα μέσα στα τούνελ. Κλείνοντας την ενότητα, ο Marco Bettelini, Director Safety and Ventilation της Amberg Engineering, τόνισε ότι πρέπει τα άτομα που βρίσκονται μέσα στα τούνελ να έχουν τη δυνατότητα να σωθούν, χωρίς να χρειάζονται εξωτερική παρέμβαση και για αυτό σημαντική είναι η σύσταση ενός σεναρίου «ρίσκων» που θα προτείνει λύσεις για κάθε έκτακτη ανάγκη.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build