--> 

Παράταση στον διαγωνισμό για εκμίσθωση του ΠΡΩΗΝ κτιρίου του ΙΚΑ στην Πειραιώς 64

Ο ΕΦΚΑ ανακοίνωσε την παράταση του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού εκμίσθωσης (με επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής-ανακαίνισης) του ακινήτου ιδιοκτησίας του που βρίσκεται επί της οδού Πειραιώς 64 στην Αθήνα. Ο διαγωνισμός είχε οριστεί να διενεργηθεί στις 17/5/2023 αλλά, τελικά, θα γίνει στις 31/5/2023 και ώρα 11:00. Επίσης, παρατείνεται και η προθεσμία για υποβολή φακέλων συμμετοχής έως την ίδια ημέρα στις 10:00. Το επίμαχο ακίνητο είναι το οκταώροφο κτίριο που κτίστηκε περί το 1954 και στέγαζε στο μεγαλύτερο μέρος του τις υγειονομικές υπηρεσίες του ΙΚΑ έως το 1999, όταν και έκλεισε για ανακαίνιση λόγω του σεισμού της ίδιας χρονιάς. Από τότε παραμένει αναξιοποίητο. Το 2007 το ακίνητο χαρακτηρίσθηκε ως μνημείο.

Σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, το ελάχιστο μηνιαίο μίσθωμα έναρξής του ορίζεται στο ποσό των 115 χιλ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης εκμίσθωσης θα αρχίζει από την ημερομηνία παράδοσης του κτιρίου από τον ΕΦΚΑ στον μισθωτή και θα λήγει την αντίστοιχη ημερομηνία μετά την πάροδο 20 ετών, με δικαίωμα παράτασης κατά πέντε χρόνια μετά από σχετική αμοιβαία συμφωνία των δύο πλευρών. Επίσης, οι εργασίες κατασκευής-ανακαίνισης θα εκτελεστούν από τον ανάδοχο με δικές του δαπάνες και θα είναι 10,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) κατ’ ελάχιστο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

WTC 2023: Ο οδικός χάρτης του βρετανικού σιδηρόδρομου, το υπόγειο στάδιο στην έρημο και η οικολογική «συνεισφορά» του ΒΙΜ

Στο επίκεντρο του διεθνούς συνεδρίου World Tunnel Congress βρέθηκαν χθες η βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα των υπόγειων έργων και σηράγγων. Ο Martin Knights (Independent Consultant, Consulting Ex President ITA) παρουσίασε τον οδικό χάρτη που ακολούθησε η Crossrail Ltd, η εταιρεία που κατασκεύασε τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Αγγλία. Ο Knights εστίασε στο γεγονός ότι ο εν λόγω οδικός χάρτης μπορεί να εφαρμοστεί σε πληθώρα υπογείων έργων και τούνελ, προσφέροντας τις βασικές αρχές του βιώσιμου σχεδιασμού, της ορθής διαχείρισης των προς εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων, αλλά και την ταχύτερη επεξεργασία των ψηφιακών πληροφοριών, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «η ψηφιακή πληροφορία αποτελεί όχημα βελτίωσης και ανάπτυξης των υποδομών». Ιδιαίτερη σημασία απέδωσε, επίσης, στο ότι τέτοιου είδους οδηγίες ενεργοποιούν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη μιας υποδομής – από τις τεχνικές ομάδες και το κράτος έως την κοινωνία και οργανώσεις πολιτών.

Το υπόγειο στάδιο στην έρημο
Την προσοχή του κοινού κατάφερε να μαγνητίσει η παρουσίαση του Giuseppe Lunardi, CEO της Rocksoil, για το πρότζεκτ «Hypogeum Stadium», στην Ντόχα του Κατάρ. Η φιλοσοφία της πρότασης που ετοίμασαν η Rocksoil μαζί με το αρχιτεκτονικό γραφείο Di Gregorio Associati και τον Ιταλό αρχιτέκτονα Bruno Pierluigi Curti αντλεί έμπνευση από υπόγεια έργα της αρχαιότητας, όπως το υπόγειο αρχαίο θέατρο του 3ου αι. π.Χ. στη Λάρισα. «Η βιοκλιματική προσέγγιση στα υπόγεια έργα μπορεί να εφαρμοστεί στις πιο ακραίες συνθήκες – και αυτός ήταν ένας από τους στόχους μας με το συγκεκριμένο πρότζεκτ», είπε ο Lunardi συμπληρώνοντας πως η ιδέα του Hypogeum Stadium λαμβάνει υπόψη τις ακραίες συνθήκες της ερήμου, ενσωματώνοντάς τες στο υπόγειο οικοδόμημα.

Το ΒΙΜ στην υπηρεσία του ελέγχου των ρύπων
Η τεχνολογία είναι αλληλένδετη με την αειφορία των κατασκευών και τη διεθνή στρατηγική καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής. Ο Xilin Chen, λοιπόν, υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Monash, απέδειξε με τη συλλογική εργασία στην οποία συμμετείχε το πώς η καινοτόμα τεχνολογία του Building Information Modeling (BIM) μπορεί να συμβάλει στον σχεδιασμό έξυπνων και βιώσιμων σηράγγων, συνυπολογίζοντας μάλιστα και, άρα, ελέγχοντας το ποσοστό των εκπεμπόμενων ρύπων σε όλα τα στάδια του έργου. «Η κατασκευή των υπόγειων υποδομών δεν έχει προχωρήσει προς την απεξάρτησή της από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η εργασία μας, με τίτλο ‘’BIM-enabled carbon accounting and integrated design of underground infrastructures’’, εξετάζει τους διεθνώς αποδεκτούς υπολογισμούς των εκπεμπόμενων ρύπων, και στη συνέχεια επιδιώκει να εφαρμόσει ψηφιακά αυτές τις μεθόδους για να υπολογίσει τις πηγές εκπομπών στη διάνοιξη σήραγγας, με δυνατότητα παραμετρικής μοντελοποίησης στο BIM», εξήγησε ο ίδιος.

Οι προϋποθέσεις του οράματος για πιο «πράσινες» σήραγγες
Τις πτυχές που συνιστούν τον πυρήνα του οράματος για την «πράσινη»-οικολογική μεταστροφή των υπόγειων έργων, και ειδικά των σηράγγων, περιέγραψε από την πλευρά της η Laetitia D’Aloia Schwartzentruber, σύμβουλος βιωσιμότητας στο Κέντρο Μελετών για τις Σήραγγες (CETU). Η υπόγεια κατασκευή μπορεί να θεωρηθεί ως μέρος ενός δικτύου μεταφορών και ως εκ τούτου μπορεί να είναι μία από τις λύσεις για τη μείωση των επιπέδων άνθρακα στις μετακινήσεις, αλλά και να συμβάλει στην επίτευξη μιας πιο βιώσιμης κινητικότητας. Άλλωστε, μπορεί να αναφέρεται και σε κάθε υπόγειο χώρο που προσφέρει νέες ευκαιρίες όσον αφορά τη βιώσιμη πόλη. Όποτε είναι δυνατόν, λοιπόν, η πολυλειτουργικότητα, η ανθεκτικότητα και η μεταβλητότητα θα πρέπει να αποτελούν μέρος των κριτηρίων σχεδιασμού. Τέλος, η οικολογική μετάβαση πρέπει επίσης να βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού, της κατασκευής και της λειτουργίας των υπόγειων κατασκευών».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Αττικό Μετρό: Ο χάρτης των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη

Toν Ιούλιο θα φτάσει στην Ελλάδα ο δεύτερος μετροπόντικας, ο οποίος θα αναλάβει την εκσκαφική δραστηριότητα για τη διάνοιξη της σήραγγας στη γραμμή 4 του μετρό «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», σύμφωνα τα όσα ανέφερε ο Απόστολος Τυρογαλάς, Site Engineer στην Αττικό Μετρό. Την παρουσίαση είχε την ευκαιρία να συναντήσει το Build στο πλαίσιο του WTC 2023, που διεξάγεται αυτές τις μέρες στο Μέγαρο Μουσικής. Ο συγκεκριμένος μετροπόντικας είναι ο ένας από τους δύο που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου, καθότι ο πρώτος έχει ήδη συναρμολογηθεί και εγκατασταθεί στον δεύτερο σταθμό από τον οποίο ξεκινούν οι εργασίες διάνοιξης της σήραγγας, αυτό της Κατεχάκη.

Θυμίζουμε ότι και τα δύο μηχανήματα TBM (Tunnel Boring Machine = Mηχάνημα διάνοιξης σηράγγων) είναι καινούργια, κατασκευασμένα από τη γερμανική εταιρεία Herrenknecht. Σύμφωνα με τα στελέχη της Αττικό Μετρό, η ολοκλήρωση του έργου κατασκευής της νέας γραμμής είναι προγραμματισμένη σε χρονικό διάστημα 8 ετών από σήμερα. Στο τέλος του μήνα που διανύουμε, θα ξεκινήσει και η διάνοιξη της σήραγγας από τον σταθμό της Κατεχάκη. Το συνολικό μήκος της γραμμής ανέρχεται στα 12,8 χιλιόμετρα και πρόκειται να δημιουργηθούν 15 υπόγειοι σταθμοί, με το συνολικό κόστος του έργου να ανέρχεται στα 1,65 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πώς εξελίσσονται οι εργασίες για τη γραμμή 4
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των πρόδρομων εργασιών, ήδη έχουν ολοκληρωθεί αυτή τη στιγμή στο φρέαρ της Βεΐκου, Κολωνακίου, Ακαδημίας, Δικαστήρια και στο Γαλάτσι. Στο φρέαρ της Κατεχάκη, στο ΓΝΑ, στη Βεϊκου, στην ΕΥΔΑΠ, στη Νήαρ Ηστ, στη Φορμίωνος καθώς και στους σταθμούς Δικαστήρια και Ακαδημία, έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές έρευνες που απαιτούνταν. Στην τελική φάση της ολοκλήρωσης βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι αρχαιολογικές έρευνες στους σταθμούς στο Άλσος Βεΐκου, στο Γαλάτσι, στα Ιλίσια και στο Γουδί. Αρχαιολογικές έρευνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στους σταθμούς Εξαρχείων, Ελικώνος, Κυψέλης, Καισαριανής, Ζωγράφου καθώς και στην Βιβλιοθήκη επί της οδού Ακαδημίας. Επί του παρόντος, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη η εκπόνηση των γεωτεχνικών μελετών, οι τελικές μελέτες για τους σταθμούς και τα φρέατα του έργου. Επιπλέον, τα έργα αντιστήριξης και η εκσκαφή στο φρέαρ της Κατεχάκη καθώς και τα πρώτα 12 μέτρα του αρχικού θαλάμου εκκίνησης με συμβατικά μηχανικά μέσα έχουν ολοκληρωθεί, όπως έχει συμβεί και με την κατασκευή πασσάλων αντιστήριξης στο σταθμό Κολωνάκι. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αντιστήριξης στα φρέατα ΕΥΔΑΠ, ΓΝΑ και Βεΐκου.

Έως το τέλος του 2023 ο ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον
Σε ερώτημα του Build προς τα στελέχη της Αττικό Μετρό αναφορικά με την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον, ανέφεραν ότι ολοκληρώθηκε ήδη η πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Όπως επισήμαναν, εντός του 2023 θα ακολουθήσει η υποβολή και η αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών και της τεχνικής επάρκειας των υποψήφιων αναδόχων για την κατασκευή του έργου. Στόχος της Αττικό Μετρό είναι να ξεκινήσει η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου εντός του 2024, με τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης να ανέρχεται στα 5 έτη. Να θυμίσουμε ότι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο, οι Τέρνα, Ιντρακάτ καθώς και οι κοινοπραξίες Άβαξ-Ghella-Alstom και Άκτωρ-Μυτιληναίος. Το κόστος με το ΦΠΑ είναι 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η Αττικό Μετρό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build