Intrakat-ΜΕΤΚΑ θα φτιάξουν τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο πάρκο του Ελληνικού

Όπως επίσημα ανακοινώθηκε, η κοινοπραξία των Intrakat και METKA (όμιλος Μυτιληναίου) είναι οριστικά ο ανάδοχος του έργου των αθλητικών εγκαταστάσεων εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά, μετά και την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πρόκειται για έργο εκτιμώμενης αξίας 100-120 εκατ. ευρώ. Ο χώρος των αθλητικών εγκαταστάσεων, έκτασης περίπου 278 χιλιάδων τ.μ., ενσωματώνει τη νέα θέση του υφιστάμενου Εθνικού Κέντρου Αθλητισμού Αγίου Κοσμά, ενώ θα καλύπτει τις αντίστοιχες προπονητικές ανάγκες των αθλημάτων του. Παράλληλα, το νέο κέντρο οργανωμένων αθλητικών δραστηριοτήτων θα απευθύνεται στο ευρύ κοινό-επισκέπτες του πάρκου καλύπτοντας τις ανάγκες ανάπαυσης-αναψυχής και φυσικής άσκησης.

Η πρώτη φάση ανάπτυξης του έργου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, κατασκευή κτιρίου φιλοξενίας αθλητών με γραφεία, κέντρου κολύμβησης με τρεις πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων, δύο γηπέδων στίβου, κτιρίου ακαδημίας ποδοσφαίρου και τεσσάρων υπαίθριων γηπέδων προπόνησης ποδοσφαίρου 11×11, είκοσι γηπέδων τένις, δύο υπαίθριων και επτά κλειστών γηπέδων μπάσκετ, τεσσάρων γηπέδων beach volley, καθώς και κλειστού προπονητηρίου ενόργανης και ρυθμικής. Σημειώνεται, τέλος, ότι όλα τα κτίρια θα είναι ενεργειακής απόδοσης κατηγορίας Α, ενώ προβλέπεται και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Τέσσερα σχήματα στον «περιπετειώδη» διαγωνισμό των 75 εκατ. σε Σπάτα – Λούτσα

Τέσσερα σχήματα κατέθεσαν προσφορά για την κατασκευή του μεγάλου αποχετευτικού έργου με προϋπολογισμό ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ για λογαριασμό της ΕΥΔΑΠ, σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το Build. Πρόκειται για ένα έργο που γνώρισε αρκετές αναταραχές το προηγούμενο διάστημα με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμό και να επαναπροκηρυχθεί. Αφορά στην ευρύτερη περιοχή του δήμου Σπάτων – Αρτέμιδας στην Αττική και αυτή τη στιγμή αναμένεται ο έλεγχος των εγγυητικών καθώς και το εάν οι υποψήφιοι ανάδοχοι για το έργο πληρούν όλα τα κριτήρια καταλληλότητας προκειμένου να είναι σε θέση να εκτελέσουν τον διαγωνισμό.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν και η Ιντρακάτ με την Άκτωρ, των οποίων η κοινοπραξία – θυμίζουμε ότι η μία έχει εξαγοράσει την άλλη και εκκρεμεί η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού – κατέθεσε τη μικρότερη έκπτωση επί του αρχικού προϋπολογισμού του έργου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κίνηση αυτή, δηλαδή να καταθέσουν τη χαμηλότερη από πλευράς συμφερότητερης οικομικής προσφοράς, έκπτωση, αποτελεί πάγια πολιτική μεγαλύτερων εταιρειών με σκοπό να συντηρούν σε υψηλότερα επίπεδα τα περιθώρια κερδοφορίας εν αντιθέσει με τις μικρότερες οντότητες, οι οποίες εκ των πραγμάτων διατηρούν και μικρότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με τους ισχυρούς του κλάδου.

Η χαμηλότερη προσφορά και οι κοινοπραξίες
Με βάση το ρεπορτάζ που έχουμε στη διάθεσή μας την πιο συμφέρουσα μέχρι στιγμής προσφορά από όσους συμμετείχαν στον διαγωνισμό για την κατασκευή των δικτύων ακαθάρτων και αγωγών μεταφοράς ακαθάρτων, προσέφερε η κοινοπραξία των κατασκευαστικών εταιρειών Εργοροή, Tedra, Χωροτεχνική, Εργοδομική Βοιωτίας. Το ποσοστό της έκπτωσης που κατέθεσε το συγκεκριμένο σχήμα κατασκευαστικών εταιρειών ανήλθε σε ποσοστό 26,77%. Ακολούθησε η κοινοπραξία των ΕΡΕΤΒΟ, ΕΚΤΕΡ, ΤΕ.ΝΑ. με ποσοστό έκπτωσης 23,53% και αμέσως μετά η κοινοπραξία των Θεμέλη, Δ. Κωνσταντινίδης, ΕΡΓΩ, ΕΛΤΕΡΓΑ και Εργοδυναμική Πατρών, που προσέφεραν έκπτωση 15,31%. Στην τέταρτη θέση με βάση το ποσοστό της έκπτωσης που κατέθεσε, βρέθηκε η κοινοπραξία των Ιντρακάτ – Άκτωρ με 13,84%. Να σημειωθεί ότι η διαδικασία κατάθεσης των προσφορών έκλεισε μόλις χθες το πρωί στις 10, επομένως οι προσωρινοί ανάδοχοι θα προκύψουν με την παραπάνω σειρά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούνται οι συνθήκες καταλληλότητας περί συμμετοχής των υποψηφίων στο έργο.

Πρόκειται για έναν «περιπετειώδη» διαγωνισμό, ο οποίος είχε ξεκινήσει να υλοποιείται τον Μάρτιο του 2020 Από τότε ακολούθησε μία σειρά από γεγονότα που έθεσαν σε καθυστέρηση την εξέλιξη της διαδικασίας. Ακολούθησε απόφαση της ΕΥΔΑΠ τελικά ο διαγωνισμός κρίθηκε άγονος καθώς οι συμμετέχουσες εταιρείες δεν ανανέωσαν τις εγγυητικές τους επιστολές με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενεργή συμμετοχή στην διαδικασία. Θυμίζουμε ότι οι εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό της 20ης Μαρτίου 2020 ήταν οι: Άκτωρ με έκπτωση 55,51%, η κοινοπραξία των Θεμέλη Χ.Κωνσταντινίδης -ΕΡΓΩ Α.Τ.Ε.-ΕΛΤΕΡΓΑ Α.Ε. με έκπτωση 53,51%, η Ιντρακάτ, η Τέρνα, η Άβαξ και η 3Κ Τεχνική.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Τρεις υποψήφιοι στον δεύτερο γύρο του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για την ύδρευση της Κέρκυρας

Στον δεύτερο γύρο του διαγωνισμού για την ύδρευση της Κέρκυρας μέσω ΣΔΙΤ προκρίθηκαν και οι τρεις υποψήφιοι οικονομικοί φορείς που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους στο έργο, με προϋπολογισμό (χωρίς ΦΠΑ) 206.150.000 ευρώ. Ειδικότερα, οι τρεις φορείς που κατέθεσαν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι οι εξής:

  • Ένωση προσώπων ΓΕΚ Τέρνα – Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης
  • Άκτωρ Παραχωρήσεις
  • Ένωση προσώπων Μυτιληναίος – Intrakat – Μεσόγειος ΑΕ.

Η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού ομόφωνα έκρινε ότι οι φάκελοι που κατέθεσαν και οι τρεις φορείς είναι πλήρεις και εισηγήθηκε την προεπιλογή τους για τη συμμετοχή τους στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, με τη Γενική Γραμματεία Υποδομών να αποδέχεται την εισήγηση αυτή.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των φραγμάτων Μελισσουδίου, εκτροπής Κυπριανάδων και Καλαμιώτισσας με τα έργα προσαγωγής νερού από τα φράγματα στην κεφαλή των έργων διανομής και τα λοιπά συνοδά τεχνικά έργα. Με την κατασκευή των έργων, αυτών θα καλυφθούν για τις επόμενες δεκαετίες οι υδρευτικές ανάγκες της Κέρκυρας και θα αποδίδεται, στο σύνολο του νησιού, επαρκές και εγγυημένα καλής ποιότητας πόσιμο νερό. Ταυτόχρονα, με το έργο αυτό θα καταργηθούν 75 γεωτρήσεις που σήμερα διαθέτουν κακής ποιότητας νερό, θα αξιοποιηθούν μεγάλες ποσότητες επιφανειακών απορροών οι οποίες σήμερα καταλήγουν στη θάλασσα και, βέβαια, θα βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων και η αύξηση της τουριστικής κίνησης.

Η διάρκεια της Σύμπραξης προβλέπεται στα 30 έτη, εκ των οποίων:

  • 2,5 έτη για την κατασκευή των τεχνικών έργων και των φραγμάτων
  •  1,5 έτος για την πλήρωση των φραγμάτων και τη θέση σε λειτουργία
  •  26 έτη για τη συντήρηση και λειτουργία του συνολικού έργου από τον ιδιώτη.

Σημειώνεται ότι η χρηματοδότηση του ‘έργου θα γίνει καταρχήν με ίδια ή/και δανειακά κεφάλαια του γποψηφίου. Το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και Θα χρηματοδοτηθεί από πιστώσεις με προυπολογισμό 181.226.000 ευρώ. Το Ελληνικό Δημόσιο Θα συμμετάσχει στη χρηματοδότηση της κατασκευής του έργου με το ποσό των 60.000.000 ευρώ κατά μέγιστο, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build