Θέμα χρόνου θεωρείται πλέον η υπογραφή της σύμβασης για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Η υπογραφή της συμφωνίας κατασκευής αναμένεται ότι θα πραγματοποιηθεί μετά το Πάσχα, σύμφωνα με την αγορά και σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από τις εκλογές. Ορόσημο για μία σειρά από σημαντικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας θεωρείται και η επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη στην Καλαμάτα την Μεγάλη Παρασκευή 21 Απριλίου, ο οποίος αναμένεται ότι εκτός των άλλων θα τοποθετηθεί και για την εξέλιξη του συγκεκριμένου έργου.
Ταυτόχρονα, στην πρωθυπουργική ατζέντα θα βρεθούν και άλλες κατασκευαστικές εκκρεμότητες, όπως είναι για παράδειγμα η παραχώρηση του Αεροδρομίου της περιοχής καθώς και ο οδικός άξονας Καλό Νερό-Τσακώνα και αρκετά αντιπλημμυρικά έργα που αναμένεται να δημοπρατηθούν κατά το προσεχές χρονικό διάστημα και σχετίζονται άμεσα με την περιοχή. Αναμένεται πάντως ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα εμφανιστεί με διάθεση να αντισταθμίσει τον θόρυβο που έχει ξεσπάσει για καθυστερήσεις στα συγκεκριμένα έργα, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα σε κινήσεις που πραγματοποιήθηκαν από πλευράς της κυβέρνησης για να προχωρήσει το έργο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, για την παραχώρηση της Μαρίνας της Πύλου καθώς και για τον περιφερειακό της Γιάλοβας αλλά και για την κατασκευή του Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα.
Στα 300 εκατομμύρια ευρώ το ΣΔΙΤ για το Καλαμάτα-Μεθώνη
Να σημειωθεί ότι το έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη έχει ήδη ανάδοχο κοινοπραξία την Άκτωρ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ και ο συνολικός του προϋπολογισμός ανέρχεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ, Υπογραφή αναμένει θα θυμίσουμε και ένας ακόμα μεγάλος οδικός άξονας, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, με ανάδοχη κοινοπραξία αυτή των ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ. Και για το συγκεκριμένο έργο ο στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι να υπάρξουν οι τελικές υπογραφές των συμβάσεων με τους αναδόχους πριν τις εκλογές. Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη το μήκος του ανέρχεται στα 49 χιλιόμετρα, ενώ έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως μέρος του δευτερεύοντος εθνικού δικτύου της Ελλάδας. Η κατασκευή του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χιλιομέτρων σε υφιστάμενες οδούς, την δημιουργία νέας οδικής αρτηρίας που θα έχει συνολικό μήκος 30 χιλιομέτρων, την προσαρμογή και βελτίωση 7 χιλιομέτρων κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χιλιομέτρων. Επιπλέον προβλέπεται η κατασκευή δώδεκα γεφυρών, αρκετών συνοδευτικών τεχνικών έργων όπως είναι ισόπεδοι κόμβοι, υδραυλικά έργα, τοίχοι αντιστήριξης αλλά και κατασκευή περίπου 15 χιλιομέτρων τοπικών οδών πρόσβασης. Η υλοποίηση των οδικών έργων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας αναμένεται ότι θα συμβάλλει καθοριστικά τα επόμενα χρόνια στην αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει και το επίπεδο της οδικής ασφάλειας, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού για τους οδηγούς που κινούνται στην περιοχή.
Προσωρινός ανάδοχος η Ιντρακάτ για τον περιφερειακό της Γιάλοβας
Μόλις χθες, Μεγάλη Τρίτη, εγκρίθηκε από την γενική διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών το πρακτικό του διαγωνισμού που είχε πραγματοποιηθεί στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 και αφορούσε στον έλεγχο των δικαιολογητικών για την ανάδειξη αναδόχου στο τμήμα της παράκαμψης στη Γιάλοβα Μεσσηνίας. Προσωρινός ανάδοχος γι’ αυτό το έργο είναι η Ιντρακάτ, η οποία διεκδίκησε την κατασκευή του. Ο αρχικός προϋπολογισμός για το έργο ανερχόταν στα 37,35 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Ωστόσο μετά την προσφορά της Ιντρακάτ με τη σχετική έκπτωση το τελικό ποσό κατακύρωσης του διαγωνισμού στην κατασκευαστική ήταν 30,83 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Στον ίδιο διαγωνισμό είχαν καταθέσει προσφορές συνολικά 8 ενδιαφερόμενα σχήματα, προκειμένου να αναλάβουν την κατασκευή του περιφερειακού της Γιάλοβας. Εκτός από την Ιντρακάτ, οι συμμετέχοντες ήταν η Αφοί Παπαϊωάννου ΙΝΤΕΡΚΑΤ, η Γ. Πέτρης ΑΤΕ, η Δομική Κρήτης, η Οδός ΑΤΕ, η Άκτωρ, η Λατομεία Τυρνάβου και η Α.Π. Μαραγκάκης Έργα Πρασίνου Α.Ε.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build