ElvalHalcor: Οι στρατηγικές προτεραιότητες και τα «όπλα» που θα φέρουν περαιτέρω ανάπτυξη

H ElvalHalcor παρουσίασε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2022 και, ανάμεσα σε άλλα πολλά, στάθηκε ιδιαίτερα στις στρατηγικές προτεραιότητές της για την περαιτέρω ανάπτυξή της, με επενδύσεις, μεταξύ άλλων, στις τάσεις της αγοράς και με «όπλα» της τις δικές της καίριες επενδύσεις. Συγκεκριμένα, όπως εξήγησαν τα στελέχη της, κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό της εταιρείας έχει, πλέον, η εστίασή της σε τομείς και προϊόντα που έχουν προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης και υψηλής προστιθέμενης αξίας, ακολουθώντας, παράλληλα, τις παγκόσμιες μεγατάσεις (megatrends) οι οποίες πηγάζουν από την κυκλική οικονομία, τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα, την αστικοποίηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη και επηρεάζουν πολλές ανά τον κόσμο βιομηχανίες. Κατόπιν, τα στελέχη της Elvalhalcor αναφέρθηκαν στους στόχους για κάθε ένα από τα δύο βασικά της προϊόντα, που είναι, βέβαια, το αλουμίνιο και ο χαλκός.

Από τους 375, στους 520 χιλ. τόνους αλουμινίου
Για το αλουμίνιο, ανέφεραν πως, πριν την εγκατάσταση του νέου ψυχρού ελάστρου που ξεκίνησε την παραγωγική διαδικασία του στο δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους και αύξησε την παραγωγικότητα, ο τομέας έλασής του αλουμινίου είχε πλήρη παραγωγικότητα 375 χιλιάδες τόνους. Στόχος τους, λοιπόν, είναι οι 520 χιλιάδες τόνοι, τον οποίον, όπως κατέστησαν σαφές, σκοπεύουν να επιτύχουν τα επόμενα χρόνια. Τον δικό τους ρόλο στην έτι περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου του αλουμινίου αναμένεται να παίξουν το προϋπάρχον τετραπλό θερμό έλαστρο της εταιρείας, όπως και η νέα της γραμμή βαφής, η οποία, όπως αναφέρθηκε, έχει τώρα ολοκληρωθεί και θα ξεκινήσει να παράγει το επόμενο διάστημα.

Όσο για τις διεθνείς τάσεις που (παρ)ακολουθούν, οι άνθρωποι της Elvalhalcor επεσήμαναν, για παράδειγμα, ότι παγκοσμίως υπάρχει η τάση να προτιμάται, πια, το αλουμίνιο και όχι το πλαστικό για τη συσκευασία διαφόρων προϊόντων, ενώ η επίσης παγκόσμια τάση της ηλεκτροκίνησης έχει αυξήσει τη ζήτηση για χαλκό και αλουμίνιο. Πάντως, σύμφωνα με τις διευκρινίσεις των στελεχών της Elvalhalcor, για να επιτευχθεί ο στόχος των 520 χιλιάδων τόνων απαιτούνται από πλευράς της μικρότερες και λιγότερες νέες επενδύσεις (σ.σ. τα τελευταία 15 έτη η εταιρεία έχει ξοδέψει πάνω από 900 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις). «Άλλωστε, οι συνθήκες δεν ευνοούν μεγάλα ανοίγματα, έως ότου σταθεροποιηθούν τα πράγματα», ήταν, χαρακτηριστικά, τα λόγια τους.

Τρία βήματα για περαιτέρω ανάπτυξη στον χαλκό
Σχετικά, τώρα, με τον χαλκό, οι άνθρωποι της εταιρείας τόνισαν πως αυτή αποτελεί τον πρώτο παραγωγό χαλκοσωλήνων σε ολόκληρη την Ευρώπη και ως στόχο της έχει να γίνει το Νο2 στη «Γηραιά Ήπειρο» σε εφαρμογές όπως φύλλα, δίσκους, ταινίες και κράματα χαλκού. Για να το καταφέρει αυτό, θα πρέπει να κάνει τρία βήματα. Το πρώτο, κατά τα στελέχη της, είναι η μονάδα της για έλαση FRP χαλκού και κραμάτων να στρέψει μεγάλο μέρος της παραγωγικής της δυναμικότητας σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως, για παράδειγμα, τους κονέκτορες, δηλαδή προϊόντα που συνδέουν άλλα προϊόντα μεταξύ τους και για τους οποίους, όπως χαρακτηριστικά τόνισαν, η ζήτηση έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια. Επίσης, επιδίωξή της είναι να στραφεί και σε άλλες περιοχές προϊόντων ώστε να αξιοποιήσει κάθε μελλοντική ευκαιρία, όπως, λόγου χάρη, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τα ηλεκτρονικά («ένα smartphone έχει περίπου 50 διαφορετικά κράματα μετάλλων κι αρκετά από αυτά τα παράγουμε εμείς», ανέφεραν, ως παράδειγμα, οι άνθρωποι της εταιρείας).

Το δεύτερο βήμα αφορά σε επένδυση που έχει ξεκινήσει η εταιρεία, ύψους 17 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά σε εγκατάσταση τεσσάρων νέων βάσεων ανόπτησης τύπου καμπάνας κι ως σκοπό έχει την αύξηση της παραγωγικότητάς της σε ειδικά και προστιθέμενης αξίας προϊόντα, τα οποία εκείνη έχει διακρίνει πως θα έχουν πολύ μεγαλύτερο μέλλον. Τέλος, το τρίτο βήμα που πρέπει η Elvalhalcor να κάνει έχει να κάνει με διεύρυνση της προϊόντικής της γκάμας για ένα πιο κερδοφόρο και πολλά υποσχόμενο χαρτοφυλάκιο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Oι 3SK Stylianidis Architects και το διεθνές γραφείο Patricia Anastassiadis στη νέα επένδυση του Καραμούζη στην Πάτμο

Στη νέα επένδυση που υλοποιεί ο Νίκος Καραμούζης και το fund SMERemediumCap που διοικεί στο νησί της Πάτμου με την επέκταση του ξενοδοχείου, Patmos Aktis, συμμετέχουν το αρχιτεκτονικό γραφείο 3SK Stylianidis και την αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων, Patricia Anastassiadis, με έδρα τη Βραζιλία, τα οποία έχουν αναλάβει τη μελέτη για την επέκταση του ξενοδοχείου.
Στο δεύτερο στάδιο της επένδυσης που ολοκληρώνεται εντός του 2024 περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός της ταυτότητας του ξενοδοχείου σε συνεργασία με τους προαναφερόμενους μελετητές. To γραφείο του Βαγγέλη Στυλιανίδη έχει εκπονήσει τις μελέτες και σε άλλα πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα όπως είναι το Blue Palace Resort στην Ελούντα της Κρήτης αλλά και το Daios Cove στην Κριτσά του Αγίου Νικολάου, επίσης στην Κρήτη. Αντίστοιχα, το γραφείο της Patricia Anastassiadis έχει αναλάβει ξενοδοχειακά projects διεθνούς βεληνεκούς, όπως έιναι το Hotel du Cap-Eden-Roc και το Fairmont Copacabana.

Στα 20 εκατομμύρια ευρώ το συνολικό ύψος της επένδυσης
H συνολική επένδυση από το fund για τη συγκεκριμένη ξενοδοχειακή μονάδα ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ και θα ολοκληρωθεί το 2024 με την αποπεράτωση της επέκτασης. Το συγκεκριμένο ποσό αφορά στην εξαγορά του πρώην ξενοδοχείου Divine Hotel από την οικογένεια Πουλιού, η οποία σε πρώτη φάση το είχε αποκτήσει το 2009 και την αρχική του ανακαίνιση είχαν αναλάβει οι Mastrominas Architects και ISV Architects. Θυμίζουμε ότι η εν λόγω ξενοδοχειακή μονάδα είχε λειτουργήσει για πρώτη φορά το 1960 ως Ξενία. Φέτος ολοκληρώνεται η πρώτη φάση της ανακαίνισης του κτιρίου, ενώ στη διάρκεια της επόμενης χρονιάς οπότε και θα αποπερατωθεί η μονάδα, θα λειτουργήσουν επιπλέον 34 δωμάτια σουίτες, σε όμορο οικόπεδο του υπάρχοντος ξενοδοχείου, το οποίο απέκτησε το SMERemediumCap. Όλοι οι χώροι διαμονής του ξενοδοχείου έχουν θέα προς τη θάλασσα. Σημειώνεται ότι το επενδυτικό σχέδιο της επέκτασης έχει υποβληθεί στην αρχαιολογική υπηρεσία και εκκρεμεί η έγκρισή του από το υπουργείο Πολιτισμού.

Ένταξη του σύνθετου επενδυτικού σχεδίου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Το σύνθετο επενδυτικό σχέδιο ανακαίνισης και επέκτασης της μονάδας στον κόλπο του Γροίκου της Πάτμου εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Παράλληλα, το fund μίσθωσε γειτονικό ξενοδοχείο και εστιατόριο προχωρώντας σε εκτεταμένη ανακαίνιση όλων των χώρων, ενώ εξαγόρασε ένα οικόπεδο 1.000 τ.μ. και μίσθωσε ένα ακόμη, επιφάνειας 900 τ.μ. με στόχο να δημιουργήσει πρόσθετους χώρους στάθμευσης, οι οποίοι ήταν απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του. Ταυτόχρονα προχώρησε στην μακροχρόνια μίσθωση χώρων για τη διανομή του προσωπικού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Lamda Development: Μισθωμένο το 52% του Vouliagmenis Mall και πάνω από το 20% της Riviera Galleria

Εκδήλωση για το έργο του Ελληνικού πραγματοποίησε πριν από λίγες μέρς η Lamda Development, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 150 επιχειρηματίες που συνεργάζονται ήδη ή βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για τους εμπορικούς προορισμούς του έργου. Συγκεκριμένα, σε αυτήν την εκδήλωση-ξενάγηση προσκλήθηκαν επιχειρηματίες από τον κλάδο του retail και της εστίασης, καθώς και υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών διεθνών και εγχώριων σημάτων. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από τις σημαντικότερες εταιρείες όπως: Attica, Calin (Ιntimissimi, Calzedonia), Callista, Dixons/Κωτσόβολος, Fourlis Group (IKEA, Intersport, Leroy Merlin, Holland & Barett, Dpam), H&M Group, Holmes Place, Inditex (Zara, Oysho, Massimo Duttι κ.α.), Imanoglou, Kessaris, Lalaounis, Μαrinopoulos (GAP, Starbucks), Minas Designs, Nikos Koulis, Public, Pagoni (Eponymo), Papaioannou (Lapin), Sephora, Tsavdaroglou (Max Mara, Marella) Venetia Vildiridis, Village Cinemas (Ant1 Group), Zeus & Dione.

Πρόβλεψη για 17 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως στο Vouliagmenis Mall
Οι προσκεκλημένοι της Lamda Development ξεναγήθηκαν στο εργοτάξιο και, κατόπιν, ο CEO της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου και η Chief Development and Investment Assets Officer, Μελίνα Παΐζη, τους παρουσίασαν αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης των δύο σπουδαίας σημασίας εμπορικών και ψυχαγωγικών αναπτύξεων που δημιουργούνται στο Ελληνικό, του Vouliagmenis Mall και της Riviera Galleria. Ειδικότερα, το Vouliagmenis Mall, το οποίο είναι σχεδιασμένο από το αρχιτεκτονικό γραφείο AEDAS, αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο στη νότια Ευρώπη, με 280 καταστήματα. Υπολογίζεται ότι θα υποδέχεται 17 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως. Οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες για αυτό θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ας σημειωθεί, πως έχει ήδη συμφωνηθεί το 52% της μισθώσιμης επιφάνειας ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχει ξεπεράσει το 70%. Όσο για την Riviera Galleria, θα φέρει την υπογραφή του βραβευμένου Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma, ενώ έχει μισθώσιμη επιφάνεια, 19.000 τ.μ και 100 καταστήματα. Σε αυτόν τον προορισμό, οι συμφωνίες ξεπερνούν το 20% της μισθώσιμης επιφάνειας, ποσοστό που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 50% μέχρι το τέλος του 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build