H Dimand πουλάει τα νέα γραφεία της PwC στη Eurobank έναντι 74,4 εκατ. ευρώ

Η Dimand A.E. έκανε γνωστό ότι, μέσω της θυγατρικής της Arcela Investments Limited, προχώρησε στην υπογραφή προσυμφώνου με την Τράπεζα Eurobank Α.Ε. για την πώληση του συνόλου των μετοχών της 100% θυγατρικής κυπριακής εταιρείας Severdor Ltd. έναντι τιμήματος 74,4 εκατ. ευρώ (σε cash-free/debt free βάση). Η Severdor Ltd αποτελεί τη μοναδική μέτοχο της ελληνικής εταιρείας Insignio Μ.Α.Ε., η οποία είναι ιδιοκτήτρια του οικοπέδου επί της Λεωφόρου Κηφισίας 65 στο Μαρούσι, στο οποίο ήδη ανεγείρεται σύγχρονο συγκρότημα γραφείων συνολικής επιφάνειας 24.940 τ.μ. σε δύο κτιριακούς όγκους, με βάση τις αρχές της αειφορίας και του βιοκλιματικού σχεδιασμού.

Μάλιστα, όπως διευκρινίζει η Dimand Α.Ε., το συγκρότημα στοχεύει σε πιστοποίηση WELL και LEED στη βαθμίδα Gold, σύμφωνα με το διεθνώς αναγνωρισμένο σύστημα αξιολόγησης του αμερικανικού φορέα USGBC. Σύμφωνα με την ενημέρωση, η οριστική πώληση των μετοχών θα λάβει χώρα αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του συγκροτήματος γραφείων και την παράδοση αυτού προς χρήση σε μισθωτή, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Τα νέα γραφεία της PwC Ελλάδος
To εν λόγω ακίνητο που ανήκει στη Severdor Ltd είναι οι πρώην βιομηχανικές
εγκαταστάσεις της βιομηχανίας καλτσών Berkshire, τις οποίες απέκτησε επίσημα η Dimand τον Μάιο του 2022 έναντι 20 εκατομμυρίων ευρώ από την οικογένεια Αντωνίου, με δραστηριότητα κατά το παρελθόν σε εργολαβίες οικοδομικών έργων, μετά από δεκαπέντε χρόνια στη διάρκεια των οποίων είχε προσπαθήσει χωρίς επιτυχία να αποκτήσει το ακίνητο. Η συνολική επιφάνεια της ιδιοκτησίας ανέρχεται σε 10.647 τετραγωνικά μέτρα και βρίσκεται επί των οδών Διονύσου, Βλαχερνών και λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι. Εκεί κατασκευάζονται τα νέα γραφεία της PwC Ελλάδος, για τα οποία η εταιρεία έχει ήδη συμφωνήσει στη μίσθωσή τους για 10+10 χρόνια.

Από το γραφείο ΑΣ.Π.Α. ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός
Στις νέες εγκαταστάσεις θα υφίσταται και ένας ειδικός χώρος φιλοξενίας (Εxperience Center), που θα καλύπτει την ανάγκη της PwC για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και τεχνολογιών και θα μπορεί να υποδέχεται συνεργάτες του ομίλου από όλον τον κόσμο αλλά και εκπροσώπουςτης ακαδημαϊκής κοινότητας. Η ανωδομή του ακινήτου θα χωρίζεται σε δύο κτίρια των 5.500 τ.μ. και τον αρχιτεκτονικό του σχεδιασμό έχει αναλάβει το γραφείο AΣ.Π.Α. του Σπύρου Τσαγκαράτου, το οποίο επίσης ανέλαβε τον σχεδιασμό του ακινήτου της Kaizen Gaming στο Μαρούσι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Mοντέλο αυτεπιστασίας σε συνεργασία με τη Vector για Prodea και Grivalia Hospitality

Ένα μοντέλο που όλο και περισσότεροι μεγάλοι παίκτες της αγοράς των ακινήτων φαίνεται να ακολουθούν το τελευταίο διάστημα είναι αυτό της υλοποίησης έργων με τη μέθοδο της αυτεπιστασίας. Σε αυτό το πλαίσιο και μέσω της συνεργασίας με την εταιρεία Vector, η οποία ειδικεύεται από το 2016 στην κατασκευή τεχνικών έργων σε συνεργασία με σημαντικούς developers, εκτός από την Prodea, η οποία ήδη είχε ξεκινήσει να εφαρμόζει το συγκεκριμένο μοντέλο και η Grivalia Hospitality έχει ακολουθήσει όπως πληροφορούμαστε την ίδια οδό. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έχει στη διάθεσή του το Build στη διάρκεια της φετινής χρονιάς οι δύο εταιρείες συνεργάζονται με τη Vector, η οποία έχει αναλάβει αφενός:

-Την κατασκευή μέσω παροχής υπηρεσιών EPCM προς την Prodea Investments για την ανέγερση τεσσάρων πολυκατοικιών στην Αθήνα, στο πλαίσιο ανάπτυξης νέων οικιστικών μονάδων που υλοποιεί το τελευταίο διάστημα η Prodea σε συνεργασία με τον εξειδικευμένο εταίρο της LIVEWISE.
-Την συμμετοχή στην κατασκευή πεντάστερου ξενοδοχείου στην Νάουσα της Πάρου για λογαριασμό της Grivalia Hospitality.

Prodea: Εφαρμογή του μοντέλου στον τομέα των κατοικιών – Grivalia Ηospitality: Εφαρμογή στην ξενοδοχειακή επένδυση της Πάρου
Θα θυμίσουμε ότι η Prodea όπως είχε αναφέρει πρόσφατα στο Build και ο Δρ Αριστοτέλης Καρυτινός, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, έχει προχωρήσει στην εφαρμογή του μοντέλου της αυτεπιστασίας σε έργα που πραγματοποιεί, όπως είναι ο τομέας των κατοικιών όπου επενδύσει το τελευταίο διάστημα. Από την πλευρά της η Grivalia Hospitality θα θυμίσουμε ότι στην Πάρο προχωράει στην ανακατασκευή του ξενοδοχείου “Piperi Paros”, ανακαινίζοντας το προϋπάρχον ξενοδοχείο και δημιουργώντας μία νέα πολυτελή μονάδα πέντε αστέρων στη Νάουσα, δυναμικότητας 38 δωματίων.

Μία από τις διεθνώς διαδεδομένες μεθόδους κατασκευής
Πηγές προσκείμενες στη Vector αναφέρουν ότι το EPCM (ακρωνύμιο του Engineering, Procurement & Construction Management) αποτελεί διεθνώς μια από τις βασικές μεθόδους κατασκευής.
Όπως επισημαίνουν επιλέγεται από μεγάλες εταιρείες επενδύσεων ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα, λόγω της αποτελεσματικότητας, της ευελιξίας και της σημαντικής εξοικονόμησης κόστους, σε σχέση με την ανάθεση σε γενικό εργολάβο. Στο μοντέλο EPCM, ο ιδιοκτήτης υλοποιεί το έργο μέσω αυτεπιστασίας, διατηρώντας τον πλήρη έλεγχό του μέσω της διαφανούς συμμετοχής του σε όλα τα στάδια κατασκευής. Το συντονισμό και την πλήρη διαχείριση όλων των πτυχών και των συνεργατών του έργου (υπεργολάβων, προμηθευτών, μελετητών κλπ) αναλαμβάνει η εταιρεία EPCM, η οποία στελεχώνει με ομάδες μηχανικών το εργοτάξιο, τις προμήθειες, το cost control, το quality control ακόμη και τη λογιστική υποστήριξη εφόσον κριθεί αναγκαίο.

EPCM: Κατάλληλο για έργα λιγότερο καθορισμένα ή με αναμενόμενες αλλαγές
Δεδομένου ότι στο μοντέλο EPCM δεν υπάρχει αυστηρή συμβατική δέσμευση του ιδιοκτήτη πάνω στις αρχικές μελέτες του έργου, είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για έργα που είναι λιγότερο καθορισμένα, ή για έργα με αναμενόμενες αλλαγές, οι οποίες οδηγούν σε εξωσυμβατικές εργασίες και εκτοξεύουν τον προϋπολογισμό σε περίπτωση γενικής εργολαβίας. Στο EPCM ο ιδιοκτήτης μπορεί εύκολα και ανέξοδα να αναδιαμορφώσει τις προδιαγραφές ενώ το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, και διατηρεί πάντοτε τον πλήρη οικονομικό έλεγχο μέσω του cost control που του παρέχεται, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση κόστους για τους εκάστοτε ιδιοκτήτες. Συν τοις άλλοις ο ιδιοκτήτης μπορεί να επωφεληθεί από τις συμβουλές και τις συστάσεις των εργοταξιακών μηχανικών (value engineering) καθώς το έργο εξελίσσεται.

Τα κυριότερα οφέλη του EPCM για τους ιδιοκτήτες του έργου είναι:
• Χαμηλότερο κόστος έργου (CAPEX) μέσω:
-της αφαίρεσης του κέρδους του γενικού εργολάβου,
-της αφαίρεσης της αμοιβής εταιρείας project management και
-της συνεχούς παρακολούθησης της εξέλιξης του κόστους, με ευρεία δυνατότητα αναπροσαρμογής του μέσω value engineering.
• Διασφάλιση του χρονοδιαγράμματος και των ποιοτικών προδιαγραφών του έργου.
• Τήρηση όλων των μέτρων υγιεινής και ασφαλείας στο εργοτάξιο.
• Ένα σημείο επαφής (οne stop shop) μέσω της ομάδας των εργοταξιακών μηχανικών που έχουν υλοποιήσει πληθώρα έργων.
• Κατάργηση των σταθερών εξόδων διατήρησης εσωτερικού τμήματος (στελεχωμένου με εργοταξιακούς μηχανικούς), μέσω outsourcing προς την εταιρεία EPCM.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός στην υπηρεσία του… περπατήματος

Την Εθνική Στρατηγική για το Περπάτημα συνέταξε και δημοσίευσε πρόσφατα η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Μέσω της στρατηγικής αυτής επιδιώκεται μεταξύ άλλων να προσδιοριστεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο κατευθυντήριων γραμμών για το περπάτημα, που θα συνδυάζει τον χωροταξικό – πολεοδομικό – αστικό σχεδιασμό, τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό και τον ενεργειακό σχεδιασμό για τη χώρα, καθώς και να καθοριστεί ένα πλαίσιο σχεδιασμού με βάση το οποίο οποιαδήποτε επέμβαση στον αστικό και εξωαστικό χώρο θα προσθέτει νέες, θα διευρύνει τις υφιστάμενες υποδομές και θα εμπλουτίζει τις υπηρεσίες για τη διευκόλυνση και προώθηση του περπατήματος ως βασικής επιλογής μετακίνησης των πολιτών.

Ο ρόλος του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού
Ένας από τους άξονες στους οποίους κινείται η Εθνική Στρατηγική για το Περπάτημα είναι ο φιλικός προς το περπάτημα χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός. Σε αυτό το πλαίσιο, προωθείται το μοντέλο της συμπαγούς πόλης που οδηγεί σε μείωση των αποστάσεων και βοηθά στην επιλογή του περπατήματος για καθημερινές μετακινήσειςμ με παράδειγμα τη λογική της «πόλης των 15 λεπτών», όπου ο κάτοικος μπορεί να βρίσκει σε απόσταση περπατήματος από την κατοικία του, αγορές και υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να προτιμά να μετακινείται με ποδήλατο ή με τα πόδια από το να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο. Ο χαρακτηρισμός και η υλοποίηση πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας, ο χαρακτηρισμός οικιστικών περιοχών ως περιοχών ήπιας κυκλοφορίας (ακόμη και ο πλήρης αποκλεισμός διερχόμενων οχημάτων σε αυτές τις περιοχές), η προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς με απομάκρυνση των οχημάτων από την περίμετρο εμβληματικών κτιρίων, η ενοποίηση γειτονικών οικοδομικών τετραγώνων κ.λπ. ανήκουν στο ευρύ φάσμα των έργων για τη συμπαγή πόλη.

Αστικός σχεδιασμός φιλικός προς το περπάτημα
Ως προς τον αστικό σχεδιασμό, το μεγάλο πρόβλημα για την κίνηση των πεζών είναι η ασυνέχεια των σχετικών υποδομών, λόγω εμποδίων και διακοπών ή μεγάλου φόρτου κυκλοφορίας οχημάτων και υψηλών ταχυτήτων. Η έλλειψη σκίασης το καλοκαίρι, η κατά κανόνα απουσία πληροφοριακής σήμανσης για τους πεζούς, οι κακές συνθήκες προσπέλασης διαφόρων χρήσεων, η έλλειψη αστικού εξοπλισμού και φωτισμού και η έλλειψη εναλλακτικών λύσεων μετακίνησης συμπληρώνουν το σύνολο των προβλημάτων που συχνά αντιμετωπίζει ο πεζός.

Οι επιχειρησιακοί στόχοι σε αυτό το μέτωπο είναι:
– Αναζωογόνηση και ανάπλαση των αστικών περιοχών με έμφαση στο περπάτημα και στην κλιματική ουδετερότητα
– Σύνταξη τοπικών στρατηγικών για το περπάτημα που θα προσδιορίζουν τον σχεδιασμό για το περπάτημα στην εκάστοτε αστική ενότητα
– Εξασφάλιση φυσικής προσβασιμότητας
– Δημιουργία ασφαλών και ποιοτικών υποδομών για την κίνηση των πεζών, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους που επιδρούν σε αυτήν
– Διασφάλιση ότι τόσο το νέο οδικό δίκτυο, όσο και το υφιστάμενο, σε κάθε νέα ρύθμιση ή αναδιάταξή του, θα έχει ως στόχο την ασφαλή κίνηση όλων των ευάλωτων χρηστών και ιδίως των πεζών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build