Alumil: Πού βάζει τον πήχη για τους στόχους ESG

Τους στόχους και τις ενέργειες της Alumil για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση αποτυπώνει το νέο τριετές πλάνο ESG που δημοσιοποίησε πρόσφατα η εταιρεία, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση που θέλει τις επιχειρήσεις και τα στελέχη C-Level να αξιολογούν τη βιωσιμότητα ως την πιο σημαντική προτεραιότητα και να αυξάνουν τις επενδύσεις τους σε βιώσιμες πρακτικές. Ως μία από τις πλέον προηγμένες εταιρείες σχεδιασμού και παραγωγής αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου σε παγκόσμιο επίπεδο και μία από τις 35 εταιρείες που είναι εισηγμένες στον δείκτη Athex ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Alumil θέτει ολοένα και υψηλότερους στόχους στους τομείς του ESG, φέρνοντας την ενίσχυση της βιωσιμότητας στο επίκεντρο της λειτουργίας της και ανάγοντάς την σε κορυφαία προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας, με τις ενέργειές της να εστιάζουν, μεταξύ άλλων, στη χρήση καθαρότερων μορφών ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Επενδύσεις 13 εκατ. στον τομέα παραγωγής πράσινης ενέργειας
Σε ό,τι αφορά τη συμμόρφωση με τον νέο κλιματικό νόμο, ένας από τους πιο φιλόδοξους στόχους που θέτει η Alumil στο νέο της πλάνο ESG, είναι η μετατροπή της σε περιβαλλοντικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2030. Για να το πετύχει αυτό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, με τη χρήση πράσινου, ανακυκλωμένου αλουμινίου, και κυρίως στη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. Στο πλαίσιο των στόχων ESG που έχει θέσει η εταιρεία με ορίζοντα το 2030, προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ στον τομέα παραγωγής πράσινης ενέργειας που προβλέπουν την εγκατάσταση σταθμού φωτοβολταϊκών συστημάτων ισχύος 20MW. Μέσω του σταθμού που υπολογίζεται ότι θα παράγει 27GWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, η Alumil φιλοδοξεί να πετύχει πάγιες επιδιώξεις της, όπως η κάλυψη των ετήσιων ενεργειακών αναγκών της σε ποσοστό 82% και η σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Αυτή τη στιγμή μάλιστα, η εταιρεία μελετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και την εφαρμογή της στις εγκαταστάσεις της στο Κιλκίς έως το τέλος του 2023.

Ο στόχος για τις ΑΠΕ
Σε ό,τι αφορά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ο ενδιάμεσος στόχος που θέτει η Alumil είναι αύξηση κατά 38% της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις εγκαταστάσεις της έως το 2025. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι από το 2013 η εταιρεία έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο χυτήριό της, μέσω των οποίων επιτυγχάνει τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 90 τόνους σε ετήσια βάση κατά μέσο όρο. Επιπλέον, το 2021 η Alumil είχε προχωρήσει στην εγκατάσταση 218 φωτοβολταϊκών πάνελ συνολικής ισχύος 50KW στα γραφεία της στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης, βοηθώντας στο να μειωθεί περαιτέρω το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα της εταιρείας κατά περίπου 35 τόνους σε ετήσια βάση.

Η συνεισφορά στο πρόγραμμα Flex2Energy
Παράλληλα, η Alumil είναι μία από τις έξι ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν ενεργά στο εμβληματικό για τον τομέα της ενέργειας, ευρωπαϊκό έργο Flex2Energy. Ένα καινοτόμο έργο με προϋπολογισμό 21,2 εκατ., που χρηματοδοτείται με 15,7 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με σκοπό την εγκατάσταση του πρώτου εργοστασίου παραγωγής εύκαμπτων διάφανων φωτοβολταϊκών, το οποίο αποτελεί το μέλλον της Ευρώπης για την παραγωγή πράσινης ενέργειας και ενεργειακά αυτόνομων κτιρίων, αλλά και για την δημιουργία της πράσινης βιομηχανίας. Η συμβολή της Alumil στην εκπλήρωση των στόχων του Flex2Energy είναι κομβικής σημασίας, καθώς έχει αναλάβει τον σχεδιασμό νέου συστήματος υαλοπετάσματος το οποίο θα φιλοξενεί καινοτόμα οργανικά φωτοβολταϊκά συστήματα και τη δοκιμαστική εφαρμογή της συνολικής λύσης σε κτίριο στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Κιλκίς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

«ΟΚ» για τους περιβαλλοντικούς όρους του νέου retail park των Ten Brinke και Trade Estates στην Πάτρα

Εγκρίθηκαν, όπως ανακοινώθηκε επίσηµα, οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία νέου εµπορικού πάρκου κοντά στο λιµάνι της Πάτρας, το οποίο αποτελεί επένδυση σπουδαίων ελληνικών εταιρειών του real estate. Μετά και από αυτήν την εξέλιξη θα προχωρήσει η διαδικασία της αδειοδότησης και, έπειτα, η κατασκευή του έργου, το οποίο προτίθεται να αναπτύξει και
να λειτουργήσει η εταιρεία Polikenko Ανάπτυξη και Εκµετάλλευση Ακινήτων, Μονοπρόσωπη Α.Ε. µε τον δ.τ. Polikenco SA. Η εν λόγω εταιρεία είναι θυγατρική της, ολλανδικών συµφερόντων, Ten Brinke, ενώ το 50% της ανήκει στον όµιλο Φουρλή. Οι περιβαλλοντικοί όροι που εγκρίθηκαν αφορούν σε νέο ισόγειο κτιριακό συγκρότηµα εµπορικών καταστηµάτων µε υπόγειο σε εξαιρετικό, στρατηγικά, σηµείο και συγκεκριµένα στην συµβολή των οδών Ακτή Δυµαίων και Ανθείας, εντός του οικισµού Ιτεών, απέναντι από το νέο λιµάνι της πρωτεύουσας της Αχαΐας. Το οικόπεδο, στο οποίο υπήρχε εργοστάσιο συγκολλητής ξυλείας της, πτωχευµένης πια, βιοµηχανίας ξύλου ΑΒΕΞ που έχει κατεδαφιστεί, αποκτήθηκε από την Polikenko το 2020.

Το retail park
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η Ten Brinke και η Trade Estates, η
νέα εταιρεία real estate του οµίλου Φουρλή, σχεδιάζουν να δηµιουργήσουν εµπορικό πάρκο στο ακίνητο και ότι ήδη υπάρχει συµφωνία ο όµιλος Φουρλή να λειτουργήσει εκεί ένα µεσαίου µεγέθους κατάστηµα ΙΚΕΑ. Εκτός από το κατάστηµα ΙΚΕΑ, στο νέο εµπορικό πάρκο θα αναπτυχθούν ακόµη τέσσερα καταστήµατα. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα φθάσει τα 20 εκατοµµύρια ευρώ περίπου.

Ο χώρος
Σύµφωνα µε τα δηµοσιευθέντα στοιχεία, το υπό εξέταση συγκρότηµα χωρίζεται σε δύο ισόγεια κτίρια καταστηµάτων µε ενοποιηµένα υπόγεια και ένα τρίτο µικρότερο όγκο ανάµεσά τους. Τα δύο κτίρια τοποθετούνται παράλληλα σε απόσταση µεταξύ τους, δηµιουργώντας µια υπαίθρια εµπορική στοά, όπου προβλέπονται οι είσοδοι των καταστηµάτων. Το συνολικό εµβαδόν της δραστηριότητας διαµορφώνεται στα 21.186,96 m2 (το εµβαδόν δόµησης της δραστηριότητας διαµορφώνεται στα 9.151,99 m2 , ενώ αντίστοιχα το εµβαδόν των υπόγειων χώρων συνολικά διαµορφώνεται στα 12.034,97 m2 συµπεριλαµβανοµένων και των βοηθητικών χώρων). Επίσης, θα διαµορφωθούν και 361 θέσεις πάρκινγκ.

Ο κύριος χώρος στάθµευσης προτείνεται στο δώµα των κτιρίων που ενοποιούνται µε ζεύξεις περάσµατα πεζών και τροχοφόρων, δηµιουργώντας µία ενδιαφέρουσα οροφή της στοάς, µε µεγάλα ανοίγµατα καλυµµένα µε ηµιδιάφανες ελαφρές κατασκευές και φωτοβολταϊκές διατάξεις. Η σύνδεση του δώµατος µε το ισόγειο της στοάς πραγµατοποιείται µέσω δύο ανελκυστήρων και δύο κυλιόµενων κλιµάκων. Προβλέπονται εξωτερικά µεταλλικά κλιµακοστάσια για την άµεση εκκένωση του δώµατος και περιµετρικά φραγµένοι χώροι µε Η/Μ εγκαταστάσεις. Ο υπόλοιπος ακάλυπτος χώρος περιλαµβάνει ράµπα ανόδου-καθόδου προς τον κυρίως χώρο στάθµευσης του δώµατος, δρόµους κυκλοφορίας, αποβάθρες φορτοεκφόρτωσης, φυτεµένες επιφάνειες, επιπλέον θέσεις στάθµευσης, 1 θέση παραλαβής ογκωδών αντικειµένων και θέσεις φορτηγών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

One & Only Kea: Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην εμβληματική επένδυση της Τζιας

Το καλοκαίρι του 2023 θα είναι έτοιμο το πολυτελές τουριστικό θέρετρο που δημιουργείται στην Κέα με την ονομασία One&Ony Kea Island, το οποίο κατασκευάζει η Redex. Την εξέλιξη του έργου παρουσίασε ο επικεφαλής κατασκευών της Redex, Παναγιώτης Παναγούτσος στο πλαίσιο του Building Show που διοργάνωσε το περιοδικό «Κτίριο». για την εκτέλεση των εργασιών που αφορούν στην υλοποίηση της επένδυσης ύψους 150 εκατομμυρίων απαιτήθηκε μία σειρά από έργα υποδομής που διευκόλυναν την κατασκευή του έργου. Θυμίζουμε ότι η αρχική συμφωνία είχε επιτευχθεί μεταξύ της Dolphin Capital και της Kerzner για την δημιουργία του πρώτου One & Only στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την πρώτη επένδυση της Kerzner στην Ευρώπη, ενώ το 2022 η πρώτη γνωστοποιούσε την πώληση της συμμετοχής της στην συγκεκριμένη επένδυση. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής θα προκύψει η πολυτελής κατασκευή που θα αποτελείται από 75 βίλες και ιδιωτικές κατοικίες καθώς και από beach club. Η πρόσβαση στην περιοχή γίνεται με το πλοίο από το λιμάνι του Λαυρίου.

Λευκό εμφανές σκυρόδεμα στο σύνολο της ανωδομής
Ερχόμενοι στο κατασκευαστικό μέρος του έργου, οι σουίτες αποτέλεσαν το μεγαλύτερο σε όγκο τεχνικό αντικείμενο της κατασκευής.
Το πρώτο και κυριότερο υλικό που χρησιμοποιήθηκε στο έργο ήταν λευκό εμφανές σκυρόδεμα που χρησιμοποιήθηκε στο σύνολο της ανωδομής και ειδικότερα στους θόλους, στα υποστυλώματα, στις επενδύσεις και στις πλάκες. Δεύτερο χαρακτηριστικότερο υλικό που χρησιμοποιήθηκε ήταν η πέτρα Κέας, που αποτελεί τυπική μορφή ελληνικού σχιστόλιθου όπου η χρήση της έγινε σε επενδύσεις, σε δάπεδα, δρόμους, σε μονοπάτια και σε κλιμακοστάσια.

Η πέτρα που χρησιμοποιήθηκε αποτέλεσε προϊόν εσωτερικής διαχείρισης υλικών εκσκαφής.
Επίσης ο ασβεστόλιθος χρησιμοποιήθηκε εκτενώς σε δάπεδα εσωτερικών χώρων, σε επενδύσεις, σε κλίμακες και το μάρμαρο που τοποθετήθηκε σε πισίνες και υδάτινα στοιχεία του συγκροτήματος.
Για τη διαμόρφωση των εξωτερικών χώρων αναμένεται να φυτευτούν συνολικά 25.000 φυτά 100 διαφορετικών ειδών, η επιλογή των οποίων έγινε σύμφωνα με τον κύριο Παναγούτσο, με βάση την αντοχή τους στις συνθήκες του νησιού και στο υφιστάμενο υπόστρωμα.
Στο πλαίσιο των υποδομών που δημιουργήθηκαν κατασκευάστηκαν 5.000 μέτρα οδικού δικτύου ήπιας κυκλοφορίας για την εξυπηρέτηση των αναγκών του συγκροτήματος από οπλισμένο σκυρόδεμα.
Επιπλέον του οδικού δικτύου κατασκευάστηκαν 1.500 μέτρα πέτρινα μονοπάτια καθώς και περισσότερες από 20 πλατείες με χώρους πρασίνου.

Κατασκευή λιμενοβραχίονα για μεταφορά των υλικών
Προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υλικών στο σημείο όπου βρίσκεται η κατασκευή, χρειάστηκε η δημιουργία ενός λιμενοβραχίονα.
«Η κατασκευή του ήταν απαραίτητη για να μεταφερθούν μεγάλες ποσότητες υλικών όπως είναι τα αδρανή, τα σιδηρικά καθώς και τα φυτά αλλά και μεγάλα μηχανήματα. Σημειώνεται ότι το οδικό δίκτυο προς τον Βόσκοπό όπου βρίσκεται η εγκατάσταση, είναι ιδιαίτερα στενό και κακοτράχαλο, γεγονός που δεν ευνοούσε την μεταφορά των φορτίων. Για την κατασκευή του λιμενοβραχίονα που εξυπηρέτησε την κατασκευή πραγματοποιήθηκε εκβάθυνση του πυθμένα και τοποθέτηση ογκόλιθων.

Για την ολοκλήρωση του έργου απαιτήθηκαν 35.000 κυβικά σκυροδέματος, ποσότητα που ήταν αδύνατον να παραχθεί στο νησί. Εν τέλει η Redex συνέστησε συγκρότημα παραγωγής σκυροδέματος, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της κατασκευής. Σε ό,τι αφορά τα 250.000 κυβικά πέτρας που προέκυψαν από την εκσκαφή, χρησιμοποιήθηκαν κατά 100% στη διάρκεια του έργου. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των ποσοτήτων χρησιμοποιήθηκε στην τοιχοποιία και δρόμους από πέτρα. Τα υπόλοιπα υλικά εκσκαφής πέρασαν από διαδικασία θραύσης σε ειδική μονάδα, για την παραγωγή στοιχείων που ήταν απαραίτητα για το έργο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build