Αλλάζει όψη η Βασιλίσσης Όλγας και γίνεται πεζόδρομος

Την εκκίνηση των εργασιών για την ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας και την μετατροπή της σε πεζόδρομο ανακοίνωσε ο Δήμος Αθηναίων. Η δημοτική αρχή υπέγραψε, μέσω του φορέα «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε», την σχετική σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία (που είναι η «LM Construction AKTE», κάτι που σηματοδοτεί την άμεση έναρξη των έργων. Το έργο έχει συμβατικό προϋπολογισμό 4.606.819,10 (χωρίς ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται από το ΤΠΑ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ αναμένεται να είναι έτοιμο σε 12 μήνες.

Ποια θα είναι η μορφή του πεζόδρομου
Σύμφωνα με την ενημέρωση, η
συνολική επιφάνεια της ανάπλασης θα είναι 28.360 τ.μ., ενώ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένας ανοικτός χώρος για το κοινό, ο οποίος θα ενώνει το Ολυμπιείο με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο και θα ολοκληρώνει την αρχαιολογική διαδρομή από τον Κεραμεικό ως τον λόφο του Αρδηττού και το Παναθηναϊκό Στάδιο.Οι άξονες της σύνδεσης του πεζοδρόμου με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και τον λόφο του Αρδηττού αποτελούν το βασικό επιμήκη σκελετό, γύρω από τον οποίο οργανώνεται ο πεζόδρομος.

Καθοριστικός για τον σχεδιασμό του πεζοδρόμου είναι ο άξονας του Ζαππείου, η απόληξη του οποίου στον πεζόδρομο της Βασιλίσσης Όλγας διαμορφώνεται με την τοποθέτηση τετράγωνων μαρμάρινων πάγκων και χαμηλών κυλινδρικών κατασκευών.Τα μέτωπα του πεζοδρόμου προς τη Λεωφόρο Αμαλίας και τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου διαμορφώνονται με φυτεύσεις, ώστε να προκύψει η εικόνα ενιαίου, μη διακοπτόμενου από τη διέλευση αυτοκινήτων χώρου, από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας ως την οδό Αθανασίου Διάκου. Ένας λοξός εγκάρσιος άξονας λίγο έξω από την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου συμβολίζει την πιθανή πρόσβαση προς την είσοδο του Θεμιστόκλειου τείχους.Μεταξύ των δύο συμμετρικών προς τον κεντρικό άξονα εισόδων των κήπων του Ζαππείου που σχηματίζουν γωνία 80 περίπου μοιρών προς τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, προβλέπεται μια ελεύθερη διαμόρφωση σκληρών επιφανειών και επιφανειών πρασίνου, που αποσκοπεί να συμβάλει στη χαλάρωση της εικόνας του διαδρόμου.Η διαμόρφωση των σκληρών και των φυτευτικών επιφανειών σε όλο το μήκος του πεζοδρόμου γίνεται με τρόπο που να μη θιγούν τα υφιστάμενα μεγάλα δέντρα. Όπου κρίνεται αναγκαίο, συμπληρώνονται οι υφιστάμενες δενδροστοιχίες και διαμορφώνονται σημαντικές νέες επιφάνειες με χαμηλή και υψηλή φύτευση.Οι επιστρώσεις του πεζοδρόμου έχουν σχεδιαστεί με λωρίδες μαρμάρου ή επιμελημένου σκυροδέματος, τοποθετημένες εγκάρσια προς τον πεζόδρομο με σκοπό να δώσουν ρυθμό στην κίνηση. Ορισμένες λωρίδες έχουν ακτινική κατεύθυνση και αποσκοπούν στην εναρμόνιση των επιστρώσεων με σημαντικά στοιχεία της πεζοδρομουμένης επιφανείας, όπως η Πύλη του Αδριανού, το άγαλμα του λόρδου Βύρωνα και ο άξονας του Ζαππείου.

Το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου που τοποθετήθηκε στη συμβολή των Λεωφόρων Βασιλίσσης Αμαλίας και Βασιλίσσης Όλγας εναρμονίζεται, στο μέτρο του δυνατού, με τη διαμόρφωση.Οι επιφάνειες εντός των λωρίδων εγκιβωτισμού διαμορφώνονται με σχιστολιθικές πλάκες. Μεταξύ των λωρίδων εγκιβωτισμού των τροχιολωρίδων προβλέπεται η τοποθέτηση κυβόλιθων για τη λωρίδα ανόδου ώστε να αποτραπεί κατά το δυνατόν η διέλευση οχημάτων και ασφαλτοτάπητα για τη λωρίδα καθόδου που θα χρησιμοποιείται για την κίνηση προς και από τον Όμιλο Αντισφαίρισης. Εξωτερικά των τροχιολωρίδων θα κατασκευαστούν βοτσαλωτές επιφάνειες που θα οριοθετούν την περιοχή της ασφαλούς κίνησης των πεζών. Η διαμόρφωση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση για τα ΑμΕΑ σε όλη την έκταση του πεζοδρόμου, ενώ περιλαμβάνει ακόμη, μεταξύ άλλων, εγκατάσταση φωτιστικών ιστών και σωμάτων αλλά και ιστών για το τραμ ή το τρόλεϊ. Επίσης, προβλέπεται να αναδειχθούν και να προστατευθούν κατάλοιπα ρωμαϊκού βαλανείου που βρίσκεται στο νότιο-νοτιοδυτικό πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, αλλά και να αναμορφωθεί η περιοχή γύρω από την Πύλη του Αδριανού με σταθεροποιημένο χώμα και με τρόπο που να αποστραγγίζονται τα όμβρια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Και εγένετο… «Intracom Properties»

Η Intracom Holdings ανακοίνωσε την σύσταση της νέας ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία Intracom Properties, η οποία αποτελεί το καινούργιο βήμα του ομίλου στον τομέα των ακινήτων, καθώς και την έγκριση του καταστατικού αυτής. Η σύσταση της Ιntracom Properties έγινε μέσω διάσπασης της Intracom Holdings με απόσχιση του κλάδου των ακινήτων που ανήκουν σε αυτήν κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή, καθώς και των ακινήτων που η Intracom Holdings έχει μισθώσει δυνάμει σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης. Η Intracom Holdings είναι μοναδική μέτοχος της νεοσύστατης Intracom Properties, λαμβάνοντας το σύνολο των μετοχών της (55.611.759 κοινές, ονομαστικές, μετά ψήφου μετοχές, ονομαστικής αξίας ενός ευρώ η καθεμία).Όπως έχει αναφέρει παλαιότερα το Build, με την κίνηση αυτή η Intracom Properties «κληρονομεί» χαρτοφυλάκιο αξίας 63,3 εκατ. ευρώ από την Intracom Holdings, με απώτερο στόχο τη δημιουργία χαρτοφυλακίου 200 εκατομμυρίων ευρώ κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, μέσω και της απόκτησης και αξιοποίησης εμπορικών, οικιστικών και τουριστικών ακινήτων.Ήδη στις αρχές του μήνα ο όμιλος Intracom έδειξε τις προθέσεις του για τη νεοσύστατη εταιρεία, με την απόκτηση ποσοστού 26,1% της Κλουκίνας – Λάππας, που μελλοντικά προβλέπεται να αυξηθεί στο 74,2%. Πρόθεση του ομίλου, με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό της, είναι η αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου ακινήτων της Κλουκίνας – Λάππας σε συνέργεια με το αντίστοιχο χαρτοφυλάκιο της Intracom Properties, με στόχο τη συγχώνευση της Κλουκίνας – Λάππας με την Intracom Properties, μέσω απορρόφησης της δεύτερης από την πρώτη και τη μετονομασία της Κλουκίνας – Λάππας σε Intracom Properties.

Τα ακίνητα της Κλουκίνας – Λάππας
Σημειώνεται ότι η Κλουκίνας – Λάππας έχει σημαντική ακίνητη περιουσία με αντικειμενική αξία περί τα 60 εκατομμύρια ευρώ και αποτίμηση περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ. Μεταξύ των ακινήτων, αυτό που διατηρεί στην Ερμού και εκμισθώνεται στη Zara έχει αποτίμηση 27 εκατ. ευρώ. Eπίσης διατηρεί και δεύτερο εμπορικό ακίνητο στην Ερμού που εκμισθώνεται στην Adidas καθώς και κτίριο γραφείων στην οδό Παστέρ στους Αμπελόκηπους. Ακόμα, μεταξύ των σημαντικότερων ακινήτων και εκτάσεων που διαθέτει, είναι μεγάλες εκτάσεις στα Οινόφυτα (14,4 στρέμματα και 4,5 στρέμματα). Τέλος, έχει συγκρότημα αποθηκών επιφάνειας 9.000 τ.μ. στον Ταύρο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Επιστολή της Άβαξ στο Ίδρυμα Νιάρχος για τα τρία νοσοκομεία

Επιστολή προς το Ίδρυμα Νιάρχος έστειλε η Άβαξ για τα τρία νοσοκομεία Κομοτηνής, Θεσσαλονίκης Σπάρτης, για την κατασκευή των οποίων ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, δεδομένου ότι οι προσφορές των κατασκευαστικών που συμμετείχαν θεωρήθηκαν ιδιαίτερα υψηλές από το Ίδρυμα. Σχετικά αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Κωνσταντίνος Μιτζάλης. «Δεν ξέρω τι προϋπολογισμούς είχε στο μυαλό του το ίδρυμα όταν ξεκινούσε ο διαγωνισμός. Εμείς λαμβάνουμε τον φάκελο, βγάζουμε μία προσφορά και πρέπει να εξετάσουμε ποιες είναι οι προδιαγραφές του έργου, πόσο μεγάλο είναι και τι χρονικό ορίζοντα έχει για την υλοποίησή του». Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αναφέρθηκε στην πολυτέλεια των προδιαγραφών που έδινε για το έργο ο σχεδιασμός του Renzo Piano, αποδίδοντας σε αυτό το γεγονός την εκτόξευση του κόστους κατασκευής. «Αυτό που κάναμε ήταν να προμετρήσουμε τις εργασίες, να δούμε τις σωστές τιμές, ενώ προσθέσαμε και ένα εύλογο κέρδος. Μετά την κήρυξη της διαδικασίας ως άγονης στείλαμε επιστολή και αναφέραμε στο Ίδρυμα Νιάρχος ότι η προσφορά μας ήταν σωστή, ενώ προσφερθήκαμε να δώσουμε εξηγήσεις εφόσον χρειαστεί. Η απάντηση από πλευράς τους ήταν ότι επανεξετάζουν το θέμα».

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης των οικονομικών του αποτελεσμάτων, επιτυγχάνοντας μείωση του δανεισμού με ταυτόχρονη κεφαλαιακή του αναδιάρθρωση. Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, η επιχείρηση κατάφερε να μειώσει τον δανεισμό κατά 45% και τον καθαρό δανεισμό κατά 50%, φτάνοντας στα 225 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κύριο Ιωάννου αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά περίπου 40% στη διάρκεια του 2023. Από το σύνολο του ανεκτέλεστου που ανέρχεται αυτή τη στιγμή στα 2,2 δισ. ευρώ, το 98% των έργων είναι υπογεγραμμένα (250 εκατ. ευρώ τα ανυπόγραφα), ενώ ταυτόχρονα διεκδικεί έργα που βρίσκονται σε διαδικασία δημοπράτησης. Παρά το γεγονός ότι πρόσφατα αποεπένδυσε από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ο κ. Ιωάννου διευκρίνισε ότι οι παραχωρήσεις παραμένουν ένα βασικό μέρος της δραστηριότητας του ομίλου. Ο συγκεκριμένος τομέας προσδίδει άμεση ρευστότητα στον όμιλο, με δυνατότητα κατ’ επέκταση να επενδύσει τα κεφάλαια αυτά στον τομέα των κατασκευών. Σε αυτό το πλαίσιο έχει διατηρήσει παραχωρήσεις όπως η Ολυμπία Οδός ή ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ενώ από την Αττική Οδό θα αποχωρήσει με τη λήξη της σύμβασης.

Σε εξέλιξη η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος στο Ελληνικό
Μεταξύ άλλων ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, αναφέρθηκε στην επένδυση του Ελληνικού όπου η Άβαξ είναι ανάδοχος για την εκτέλεση των έργων υποδομής. Όπως είπε, η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος έχει ξεκινήσει και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, η διευθέτηση του ρέματος των Τραχώνων στα σύνορα Ελληνικού – Αλίμου βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη, ενώ πραγματοποιούνται και υδραυλικά έργα στο χώρο. Αναφερόμενος σε τυχόν καθυστερήσεις που εμφανίζονται στην εκτέλεση του έργου ο πρόσθεσε ότι «Μία τέτοια επένδυση έχει και προβλήματα στην υλοποίησή της. Πρόκειται για μία ιδιωτική επένδυση, αλλά επηρεάζεται από τους φορείς του Δημοσίου, είτε λέγονται υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, είτε υπουργεία και περιφέρειες». Η Άβαξ εκφράζει ενδιαφέρον για όλα τα έργα του Ελληνικού που έχουν δημοπρατηθεί έως τώρα, όπως είναι το Vouliagmenis Mall όπου επίσης έχει καταθέσει προσφορά.

Τα μέτωπα σε Flyover και γραμμή 4
Στο μέτωπο του Flyover της Θεσσαλονίκης όπου είναι ανάδοχος η Άβαξ πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες μελέτες. Έχει στηθεί κατά 80% το εργοτάξιο και έως τέλος του μήνα θα ολοκληρωθεί η εγκατάστασή του. Προ ημερών ο όμιλος υπέγραψε το έργο Μπράλου – Άμφισσας και σκοπεύει να εγκατασταθεί όσο πιο σύντομα είναι εφικτό. Σε ό,τι αφορά τη γραμμή 4 του μετρό έχουν αρχίσει οι πρόδρομες εργασίες, ενώ η Άβαξ έχει παραγγείλει τους μετροπόντικες. Ο ένας έχει παραληφθεί και αν δεν αλλάξει κάτι στο τέλος Μαρτίου θα είναι έτοιμος. Στα μέσα Ιουνίου εκτιμάται ότι θα αρχίσει να κινείται προς Ευαγγελισμό. Η παραλαβή του δεύτερου μετροπόντικά θα γίνει σε μερικούς μήνες. Στο επόμενο διάστημα η Άβαξ θα εισέλθει σε 3-4 σταθμούς για να ξεκινήσουν οι εργασίες και να απορροφήσει σταδιακά τις καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build