Αναζητά ακίνητα στην Ελλάδα ο γερμανικός low budget ξενοδοχειακός όμιλος Motel One

Σε διαδικασία αναζήτησης ακινήτων τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και στη συνέχεια σε περιοχές εκτός Αττικής και ειδικότερα στην νησιωτική Ελλάδα βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες η γερμανική ξενοδοχειακή αλυσίδα χαμηλού κόστους, Motel One. Κατά τις ίδιες πληροφορίες η γερμανικών συμφερόντων επιχείρηση έχει αναθέσει σε ελληνική εταιρεία συμβούλων την ανεύρεση του κατάλληλου χώρου που θα σηματοδοτήσει την άφιξή της στην Ελλάδα. H Motel που πρόσφατα έκανε το βήμα επέκτασης και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού Ωκεανού, ιδρύθηκε το 2000 από τον πρώην διευθυντή της Accor, Dieter Müller και έχει έδρα το Μόναχο. Στην Αμερική το πρώτο βήμα έγινε με την απόκτηση ξενοδοχείου στο κέντρο του Μανχάταν, διαθέτει 326 δωμάτια και ξεκίνησε να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2022.

Σημειώνεται ότι το Morgan Stanley Real Estate’s Special Situations Fund III απέκτησε μερίδιο 35% στην Motel One GmbH το 2007. Στις αρχές του 2016, η Motel One είχε ήδη 53 ξενοδοχεία με περισσότερα από 14.000 δωμάτια στο ενεργητικό της, τα περισσότερα από αυτά στη Γερμανία καθώς και στο Σάλτσμπουργκ και τη Βιέννη στην Αυστρία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο Βέλγιο, την Ολλανδία και την Τσεχική Δημοκρατία. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή απασχολεί πάνω από 2000 άτομα. Διαχειριστής της Motel One είναι η One Hotels & Resorts AG, της οποίας ο πλειοψηφικός μέτοχος είναι ο Dieter Müller κατέχει το 57 τοις εκατό. Το 2022 ο όμιλος διατηρούσε 85 ξενοδοχεία στο χαρτοφυλάκιό του, με παρουσία σε 12 χώρες και συνολικά 24.264 δωμάτια.

Δυσχερής η διαδικασία για την εύρεση των κατάλληλων ακινήτων στην ΕλλάδαΌπως πληροφορούμαστε πάντως η ανεύρεση των κατάλληλων χώρων στην Ελλάδα και ιδίως στην Αττική δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία, δεδομένου ότι υπάρχουν αρκετά εμπόδια στο δρόμο των υποψήφιων επενδυτών. Μεταξύ αυτών είναι η συνιδιοκτησία και ο μεγάλος αριθμός των συνιδιοκτητών που εμφανίζονται πίσω από αρκετά παλαιά ακίνητα που θα μπορούσαν να προσφέρονται προς αξιοποίηση.

Το γεγονός αυτό καθυστερεί σημαντικά αρκετές επενδυτικές προσπάθειες στη χώρα, ενώ δυσχεραίνει και το έργο των ανθρώπων της Motel One. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας στο τέλος του 2021 ήταν στα επίπεδα των 238 εκατομμυρίων ευρώ σε σύγκριση με τα 209 εκατομμύρια ευρώ του 2020, αριθμός που ήταν κατά 58% χαμηλότερος από τα προ κορονοϊού επίπεδα. Μεταξύ των χωρών που διατηρεί παρουσία ο αναπτυσσόμενος ξενοδοχειακός όμιλος είναι η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Μεγάλη Βρετανία και αρκετά ακόμη ευρωπαϊκές αγορές όπου δραστηριοποιείται.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

«Ροές ιστορίας»: Η πρόταση για την ενοποίηση των πεζοδρόμων σε Πλάκα και Μοναστηράκι

Την απονομή του Γ’ Βραβείου του ανοικτού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού προσχέδιων «Αισθητική ενοποίηση και λειτουργική αναβάθμιση υφιστάμενων πεζόδρομων στη γειτονιά Πλάκα – Μοναστηράκι» στη μοναδική πρόταση που κατατέθηκε αποφάσισε ηεπιτροπή του διαγωνισμού. Την πρόταση κατέθεσαν οι αρχιτέκτονες μηχανικοί Κωνσταντίνος Μπούρας και Παρασκευή Φανού, ενώ το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 7.941,13 ευρώ (προ ΦΠΑ).

«Ροές ιστορίας»
Η πρόταση «Ροές Ιστορίας» σκοπό έχει τη σχεδιαστική και λειτουργική ενοποίηση του δικτύου των πεζοδρόμων και πλατειών της περιοχής μεταξύ του Θησείου και του Μοναστηρακίου, κατ’ αναλογία με το δίκτυο των ποταμών και ρεμάτων που διέτρεχαν, και διατρέχουν υπογείως ακόμη, την περιοχή των Αθηνών σε αυτό το σημείο. Όπως αναφέρεται στο κείμενο της πρότασης, την περίοδο πριν το 1900, περισσότερα από 700 ρυάκια, ποτάμια, χείμαρροι και παραπόταμοι διαπερνούσαν την πόλη των Αθηνών, η πλειονότητα των οποίων έχουν θαφτεί ή υπογειοποιηθεί.

Αυτός ο θαμμένος πλούτος της Αθήνας, και με πιο κοντινό στην περιοχή μελέτης τον Ηριδανό που ακόμη κατεβάζει τις βροχερές μέρες νερό που πλημμυρίζει την Ποικίλη Στοά και την Αρχαία Αγορά, αναδύεται ξανά μέσω της πρότασης. Με σχεδιαστικό εργαλείο τις “Ροές”, οι δρόμοι και οι πλατείες βόρεια της Αρχαίας Αγοράς προσομοιάζονται με ποτάμια και παραπόταμους που “εκβάλλουν” το ένα μέσα στο άλλο και όλα στον περίπατο της Ανδριανού που βρίσκεται ακριβώς από πάνω από το τμήμα του Ηριδανού που περνά και από το Μοναστηράκι. Οι ροές αυτές επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση των πεζών προς όλες τις κατευθύνσεις, δημιουργώντας παράλληλα “κοίτες” και “νησιά”, δηλαδή χώρους στάσης και σκίασης για τους περιπατητές.

Ο άξονας «στεγασμένης αγοράς» και ο άξονας του «αρχαίου περιπάτου»
Η περιοχή παρέμβασης αντιμετωπίζεται ως μια ενιαία πρόταση με ήπιο χαρακτήρα και σεβασμό στο επιβλητικό περιβάλλον, αλλά διαχωρίζεται σε 4 επιμέρους περιοχές με διακριτές ταυτότητες μεταξύ τους: Μεταξύ της οδού Ερμού και του Αρχαιολογικού Χώρου της Αρχαίας Αγοράς, η πρόταση επιχειρεί να αναδείξει δυο σημαντικούς άξονες της πόλης, τον άξονα «στεγασμένης αγοράς» από την Πανδρόσου μέχρι την Ηφαίστου, και τον άξονα του «αρχαίου περιπάτου» στην Ανδριανού. Παράλληλα αναδεικνύει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα δύο πλατειών, της πλατείας Αβησσυνίας, εμπορικού σταθμού της πόλης, και την πλατεία Αγίου Φιλίππου που αποτελεί ένα ευρύτερο κατώφλι εισόδου στον Αρχαιολογικό Χώρο της Αρχαίας Αγοράς.

Τα πλεονεκτήματα της πρότασης, σύμφωνα με την επιτροπή του διαγωνισμού
Σύμφωνα με το πρακτικό της επιτροπής, παρά τις ασάφειες των σχεδίων, ιδίως στα σημεία όπου η παρέμβαση γειτνιάζει με τον αρχαιολογικό χώρο, ως πλεονεκτήματα της πρότασης αναγνωρίζονται τα εξής:

– Ο συνολικά λιτός σχεδιασμός της παρέμβασης.
– Η καταλληλότητά του σε συσχετισμό με τον υπάρχοντα ιστό, τους αρχαιολογικούς χώρους και τις πλησιόχωρες πλατείες Θησείου, Μοναστηρακίου και Μητροπόλεως.
– Ο μη ομοιογενής σχεδιασμός κατά το μήκος της περιοχής παρέμβασης, σε καλή ανταπόκριση προς τις υπαρκτές διαφοροποιήσεις του αστικού ιστού.
– Η αντιμετώπιση με ενιαία και κατάλληλη αρχιτεκτονική γλώσσα των κατασκευών επί των κτιρίων και στον δημόσιο χώρο.
– Ο σχεδιασμός του αστικού εξοπλισμού.
– Οι παρεχόμενες δυνατότητες καλύτερης θέασης των αρχαιολογικών χώρων.
– Η επιλογή κατάλληλων υλικών και τεχνικών, ιδίως για τις δαπεδοστρώσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Miele Hellas: Το νέο Experience Center, η διψήφια ανάπτυξη και το «κόσμημα» της Κύπρου

Διψήφια ανάπτυξη βλέπει για το 2023 η Miele Hellas, με… φόρα από το 2022 που ήταν μία χρονιά ενίσχυσης του τζίρου της εταιρείας σε όλους τους τομείς και τις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas, Θάνος Κυριαζής, στη διάρκεια εκδήλωσης για τα επίσημα εγκαίνια του νέου Miele Experience στο Μαρούσι, το 2022 ήταν η καλύτερη χρονιά της εταιρείας την τελευταία εικοσαετία, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται στα 32,7 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 31,4 εκατ. ευρώ το 2021 (+4,3%) και 27,6 εκατ ευρώ το 2020 (+19%).

Αυξημένα ήταν και τα κέρδη EBIT, στα 6,4 εκατ. ευρώ, έναντι 1,4 εκατ. ευρώ το 2021 (+344%), χάρη και στην υλοποίηση του σχεδίου εξορθολογισμού των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Miele Hellas κατάφερε να αυξήσει τον τζίρο της πέρυσι παρά τη διακοπή της συνεργασίας της με τη μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, την Κωτσόβολος, ενώ αν και η αύξηση αυτή οφείλεται εν μέρει στις ανατιμήσεις που έγιναν λόγω του πληθωρισμού, ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας το 2022 δε μειώθηκε, αλλά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2021.

Σημαντικότερη αγορά η Ελλάδα, «κόσμημα» η Κύπρος για τη Miele Hellas
Για τη μητρική Miele, η Ελλάδα αποτελεί κόμβο για την Κύπρο, την Αλβανία, το Κόσοβο και τη Βόρεια Μακεδονία, αγορές που επίσης καλύπτει η Miele Hellas. Το μερίδιο του τζίρου που αντιστοιχεί στην Ελλάδα ανέρχεται στο 70% περίπου, ενώ ακολουθεί η Κύπρος, όπου η Miele Hellas τζιράρει περί τα 6 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο κ. Κυριαζής έκανε ειδική αναφορά στην Κύπρο, που τη χαρακτήρισε «κόσμημα» για την εταιρεία, καθώς εκεί τα μερίδια αγοράς της προσεγγίζουν το 20% και κινούνται σε επίπεδα που μπορούν να συγκριθούν μόνο με τις μεγαλύτερες αγορές του μητρικού ομίλου, όπως η Γερμανία και η Αυστρία. Πάντως, ο κ. Κυριαζής επεσήμανε πως οι ισχυρότερες ευκαιρίες ανάπτυξης για την εταιρεία εντοπίζονται στις άλλες τρεις χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία), όπου αθροιστικά ο τζίρος της αγγίζει τα 2,5 εκατ. ευρώ.

Το όραμα για τζίρο 100 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2030
Για το 2023, οι εκτιμήσεις της διοίκησης της Miele Hellas κάνουν λόγο για ισχυρή διψήφια ανάπτυξη σε σχέση με το 2022, ενώ ειδικά όσον αφορά στην Ελλάδα βολιδοσκοπούνται αρκετές περιοχές της χώρας όπου η εταιρεία επιδιώκει να ανοίξει νέα καταστήματα, με προτεραιότητα στα νότια προάστια της Αττικής και σε συγκεκριμένες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Συνολικά, στρατηγική πρόθεση της εταιρείας είναι η περαιτέρω ενίσχυση των D2C καναλιών της, με έως δέκα ιδιόκτητα καταστήματα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Σε έναν πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, το όραμα της Miele Hellas είναι να τριπλασιάσει την επιχειρηματική της δραστηριότητα μέχρι το 2030, φτάνοντας τον τζίρο της στα επίπεδα των 100 εκατ. ευρώ, και να αυξήσει εκθετικά τα μερίδιά της στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Γιατί μεταφέρθηκε από τη Μεσογείων στην Κηφισίας
Το νέο Experience Center της Miele, επί της λεωφόρου Κηφισίας, κοντά στο «δαχτυλίδι», όπου στεγάζονται και τα γραφεία της Miele Hellas, χαρακτηρίζεται από μοντέρνο, βιώσιμο σχεδιασμό με έντονο το στοιχείο της τεχνολογίας, ενώ φιλοξενεί στους χώρους του μοναδικές συσκευές που δεν διατίθενται αλλού στην Ελλάδα. Μιλώντας για το νέο Experience Center, ο Dr. Reinhard Zinkaan, Executive Director & Co-Proprietor της μητρικής Miele, εξήγησε: «Αποφασίσαμε να μεταφέρουμε τα κεντρικά μας γραφεία στην Ελλάδα από τη Μεσογείων σε αυτήν την τοποθεσία, στο Μαρούσι, προκειμένου να πετύχουμε μεγαλύτερη προσέλευση και να είμαστε πιο κοντά στους πελάτες μας». Ο ίδιος ανέφερε: «Η Ελλάδα είναι σημαντική για τη μελλοντική μας ανάπτυξη και στην Ευρώπη. Οι άνθρωποι εδώ είναι γνωστοί για την ισχυρή τους αίσθηση της ποιότητας, το φιλότιμο και τη συνεχή προσπάθεια».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build