Μόνη η κοινοπραξία των «μεγάλων» για το γήπεδο του Παναθηναϊκού

Η κοινοπραξία των Άκτωρ, Μυτιληναίος και Τέρνα «τρέχει» πλέον μόνη της στον διαγωνισμό για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό. Η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αθηναίων συνεδρίασε και ομόφωνα απέρριψε την προσφορά του έτερου συμμετέχοντα στον διαγωνισμό, του φορέα με την επωνυμία «Cosmos», λόγω «μη υποβολής εγγυητικής επιστολής συμμετοχής στον διαγωνισμό».
Μετά, λοιπόν και από αυτήν την εξέλιξη, μόνη της στην «κούρσα» για το, προϋπολογισμού 123 εκ. ευρώ (με τον ΦΠΑ), έργο έμεινε η κοινοπραξία των τριών εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών της Ελλάδας. Πλέον, το επόμενο βήμα, στην παρούσα φάση, είναι να ελεγχθούν τα δικαιολογητικά της κοινοπραξίας για να οριστικοποιηθεί ότι εκείνη θα είναι και ο φορέας που θα αναλάβει να αποπερατώσει το έργο. Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, υπολογίζεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται το φθινόπωρο του 2023, ενώ η διάρκεια των εργασιών για την υλοποίησή του έχει οριστεί στους 36 μήνες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Energy Efficiency in Buildings Conference: Συζητώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα σχετικά με την PropTech

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται η τεχνολογία PROPTECH που θα αλλάξει το Facility Management όπως το ξέραμε. Το συνέδριο Energy Efficiency in Buildings, που θα διεξαχθεί τη Τρίτη 4 Απριλίου, φέρνει τα εργαλεία και τις τεχνολογίες του μέλλοντος στο σήμερα για τα Έξυπνα Κτίρια, την αειφόρο κατασκευή και λειτουργία τους και την εξοικονόμηση και αποδοτικότητα ενέργειας. Στα highlights του Συνεδρίου φέτος είναι: 1. Παρουσιάζεται για 1η φορά σε Συνέδριο στην Ελλάδα το PROPTECH, η τεχνολογία που θα αλλάξει το τρόπο που διαχειρίζονται τα ακίνητα και το Facility Management όπως το ξέραμε. Τι είναι το Proptech – και τι δεν είναι. 2. Στο 2ο μέρος του Συνεδρίου, θα δείτε εργαλεία και μεθόδους Καινοτόμου Χρηματοδότησης (Innovative Financing), για τη πράσινη μετάβαση του κτιριακού τομέα από κορυφαίους διεθνείς και Έλληνες ομιλητές, της Αγοράς Ακινήτων. Σήμερα θα μιλήσουμε για το Proptech. Την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσουμε πρωτοπόρα σχήματα Καινοτόμου Χρηματοδότησης.

Τι είναι το Proptech
Το Proptech, μια συντομογραφία της τεχνολογίας ακινήτων Property Technology, αναφέρεται στη χρήση της τεχνολογίας για τη βελτίωση και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών που σχετίζονται με τη διαχείριση ακινήτων και εγκαταστάσεων. Η Proptech έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο διαχείρισης εγκαταστάσεων και ακίνητης περιουσίας, προσφέροντας περισσότερη αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και εξοικονόμηση κόστους.

Για παράδειγμα, τα συστήματα αυτοματισμού κτιρίων μπορούν να βοηθήσουν τους διαχειριστές εγκαταστάσεων να παρακολουθούν και να ελέγχουν τα συστήματα κτιρίων, όπως ο φωτισμός και η θερμοκρασία, από απόσταση, βελτιώνοντας την ενεργειακή απόδοση και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. Συνολικά, η PropTech έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στις βιομηχανίες ακίνητης περιουσίας και διαχείρισης εγκαταστάσεων βελτιώνοντας τις διαδικασίες, αυξάνοντας τη διαφάνεια και μειώνοντας το κόστος. Όσον αφορά τις επενδύσεις, η PropTech αποδεικνύεται επί του παρόντος το πιο περιζήτητο τμήμα στον τομέα των ακινήτων και αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς με αύξηση ρεκόρ στις επενδύσεις ετησίως.

Η Proptech και η Αγορά
Πολυάριθμες τεχνολογικές εξελίξεις στη βιομηχανία ακινήτων και συναφείς τομείς οδήγησαν στην εμφάνιση της PropTech. Τα ακίνητα θεωρούνται η μεγαλύτερη κατηγορία περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο όσον αφορά την υιοθέτηση της τεχνολογίας. Οι μεταβαλλόμενες δημογραφικές τάσεις και οι συμπεριφορές των καταναλωτών αλλάζουν αυτό το σενάριο και τώρα παρουσιάζουν μυριάδες ευκαιρίες για τον νέο και ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της τεχνολογίας PropTech που προσφέρει πρωτοφανείς δυνατότητες ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, ίδιες όπως το FinTech τη προηγούμενη δεκαετία. Ο Dirk Paelinck, Πρόεδρος της Ένωσης PropTech Ευρώπης, μιλάει στο Συνέδριο: «Θα μιλήσω για τις τελευταίες ενημερώσεις της αγοράς και τους αριθμούς/τάσεις επενδύσεων για PropTech και ConTech, τα πλαίσια της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, το InvestEU, το Ευρωπαϊκό Δίκαιο για το Κλίμα, την ΕU Taxonomy και τον επικείμενο αντίκτυπό τους στον κλάδο των ακινήτων (τεχνολογίας).

Οι PropTech και Contech ως μέρος της Climate and Urban Tech στην Ευρώπη, θα εξετασθούν η ανάπτυξη αυτών των αγορών, οι όγκοι των επενδύσεων και οι τεχνολογικές τάσεις. Θα θίξω το καυτό θέμα του «ESG is not Impact Investing» ως νέο επίκεντρο της ΕΕ και των εθνικών επενδυτικών ιδρυμάτων. Τέλος, θα προσθέσω μια ειδική ενότητα για τις νέες πολιτικές της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων, που από τον Ιανουάριο του 2023 συγκεντρώνονται γύρω από το IMPACT INVESTING. Θα εξηγήσω επίσης συγκεκριμένα χρηματοοικονομικά μέσα του ΕΤΕ που επιτρέπουν στους διαχειριστές κεφαλαίων να διπλασιάζουν το μέγεθος του κεφαλαίου τους σε συνεργασία με το ΕΤΕ».
ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ!

Κλείστε τη θέση σας εδώ.

Το Συνέδριο τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και υπό την Τιμητική Υποστήριξη των ΠΑΣΥΔΙΠ, ΠΟΒΑΣ, ΠΟΕΒΥ, ΠΟΜΙΔΑ, ΣΕΓΜ, ΣΕΧΒ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

«Ανακωχή» μεταξύ ΤΕΚΑΛ – ΟΛΠ μετά την προσφυγή σε διαιτησία

Aίσιο τέλος είχε όπως πληροφορούμαστε η προσωρινή διαταραχή των σχέσεων που παρουσιάστηκε μεταξύ της αναδόχου για την κατασκευή του προβλήτα κρουαζιέρας στον Πειραιά και του ΟΛΠ. Ο λόγος που οδήγησε τις δύο πλευρές στη συγκεκριμένη κατάσταση ήταν το γεγονός ότι η ΤΕΚΑΛ που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου προσέφυγε σε διαιτησία, διεκδικώντας αποζημίωση για τις καθυστερήσεις στο έργο, θεωρώντας ότι οι καθυστερήσεις αυτές οφείλονται αποκλειστικά στον ΟΛΠ. Μάλιστα από τη διαδικασία της διαιτησίας η ΤΕΚΑΛ κατάφερε να αποζημιωθεί όπως πληροφορούμαστε, εισπράττοντας ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Η εξέλιξη αυτή αποτέλεσε την αφορμή για την διαταραχή των σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών, οι οποίες ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή έχουν αποκατασταθεί πλήρως.

Προσφυγή σε διαιτησία λόγω καθυστερήσεων
Θυμίζουμε σε αυτό το σημείο ότι το καλοκαίρι του 2020 ύστερα από διπλή προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το ανώτατο δικαστήριο αποφάσιζε με προσωρινή διαταγή την μερική αναστολή των έργων κατασκευής του προβλήτα κρουαζιέρας. Για το συγκεκριμένο έργο η ΤΕΚΑΛ είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος τον Φεβρουάριο του 2020. Περίπου έναν χρόνο αργότερα, στις 15 Μαρτίου του 2022 το Συμβούλιο της Επικρατείας ερχόταν να ακυρώσει το πλαίσιο έγκρισης του master plan που είχε καταρτίσει ο ΟΛΠ για τις υποχρεωτικής επενδύσεις, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι του Πειραιά προς την Cosco Group Limited, η οποία είχε υπογραφεί το 2016.

To Επικρατείας τότε έκρινε ότι οι πράξεις έγκρισης του master plan ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου). Tαυτόχρονα, ερχόταν να ακυρώσει την πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

Σε εξέλιξη η διαδικασία για την έκδοση της κυκλοφοριακής μελέτης
Να σημειωθεί ωστόσο ότι τον Οκτώβριο του 2022 το ΣτΕ ενέκρινε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για το αναθεωρημένο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, θέτοντας ως βασική προϋπόθεση την εκπόνηση ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης της περιοχής. Όπως πληροφορούμαστε, αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες έκδοσης της συγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης, με τον ΟΛΠ να ακολουθεί και ουσιαστικά να συμμορφώνεται πλήρως με την τελευταία απόφαση του Επικρατείας. Η έναρξη των εργασιών εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του 2023, ωστόσο η εκλογική περίοδος εκτιμάται ότι θα μπορούσε να επιφέρει κάποιες περαιτέρω καθυστερήσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Θεσσαλονίκη: Η περιπετειώδης ανάθεση της ανάπλασης της περιοχής του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου

Περιπετειώδης ήταν η διαδικασία ανάθεσης του έργου για την ολοκληρωμένη ανάπλαση της περιοχής του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, με την εταιρεία Μ&Κ Τεχνικά Έργα να επικρατεί εν τέλει μεταξύ οκτώ ενδιαφερομένων και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης να αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα. Ο διαγωνισμός, προϋπολογισμού 1.898.000 ευρώ, προκηρύχθηκε τον Φεβρουάριο του 2022 και σε αυτόν συμμετείχαν οκτώ ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς, με την εταιρεία Τ&Τ Τεχνικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις ΑΕ να αναδεικνύεται μειοδότρια με ποσοστό έκπτωσης 53,64%., έναντι 44,11% της Μ&Κ Τεχνικά Έργα και 44,09 της Valcon ΑΤΕ, συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα των καλύτερων προσφορών.

Ωστόσο, τον Μάιο του ίδιου έτους η Μ&Κ Τεχνικά Έργα κατέθεσε προδικαστική προσφυγή κατά της σχετικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης, στρεφόμενη τόσο κατά της μειοδότριας Τ&Τ, όσο και κατά της Valcon, ισχυριζόμενη ότι οι προσφορές τους ήταν μη νόμιμες, λόγω μη συμπλήρωσης του ύψους του ανεκτέλεστου υπόλοιπου των εργολαβικών τους συμβάσεων στο Ενιαίο Ευρωπαϊκό Έγγραφο Σύμβασής τους.

Με τη σειρά τους, οι Τ&Τ και Valcon απάντησαν ασκώντας παρεμβάσεις κατά της προδικαστικής προσφυγής της εταιρείας. Όμως η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων δικαίωσε την προσφυγή της Μ&Κ Τεχνικά Έργα, με αποτέλεσμα τον Ιούνιο του 2022, σε συμμόρφωση με την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, οι προσφορές των Τ&Τ και Valcon να απορριφθούν και να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος η Μ&Κ Τεχνικά Έργα. Στη συνέχεια η εταιρεία κατέθεσε τα απαραίτητα δικαιολογητικά και πριν από λίγους μήνες οριστικοποιήθηκε η ανάθεση του έργου σε αυτήν.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Σκοπός του έργου είναι η κυκλοφοριακή, λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση και αναβάθμιση της περιοχής. Οι επεμβάσεις εστιάζονται στην απελευθέρωση-ανάκτηση κατειλημμένων χώρων από την παράνομη στάθμευση, τη διευκόλυνση προσβάσεων για όλους, με την δημιουργία ευδιάκριτων ζωνών κίνησης και στάσης πεζών, την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής με την επιλογή ανάλογων υλικών επίστρωσης και στοιχείων αστικού εξοπλισμού, και τη βελτίωση του μικροκλίματος με την ενίσχυση και συμπλήρωση των υφιστάμενων δενδροστοιχιών και την δημιουργία νέων, και την δημιουργία εκτενών χώρων πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του Νοσοκομείου καθώς και χώρων πρασίνου στους διαμορφωμένους κοινόχρηστους χώρους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build