Προχωράει η διαδικασία για την ανάπλαση του Πάρκου Πυρσινέλλα στα Ιωάννινα

Ανοικτό διαγωνισμό για την επιλογή του αναδόχου του έργου της ανάπλασης του Πάρκου Πυρσινέλλα στα Ιωάννινα προκήρυξε ο Δήμος Ιωαννιτών. Ο τελευταίος είναι και ο κύριος και φορέας κατασκευής του έργου, το συνολικό κόστος του οποίου, με ΦΠΑ, ανέρχεται στο ποσό των 8.040.000 ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ενώ αποτελεί το Υποέργο (1) της πράξης με τίτλο «Ανάπλαση – Ανάδειξη Πάρκου Πυρσινέλλα Δήμου Ιωαννιτών»).

Όπως διευκρινίζεται, η προτεινόμενη ανάπλαση αναβαθμίζει το Πάρκο Πυρσινέλλα, το οποίο αποτελεί ζωτικό χώρο για το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων και σημείο αναφοράς για τους πολίτες, με ήπιο σχεδιασμό και λειτουργικές παρεμβάσεις και αποσκοπεί στην δημιουργία ενός λειτουργικού χώρου συγκέντρωσης και αναψυχής για τον Δήμο, αποτελώντας συγχρόνως έναν υπερτοπικό πόλο αναψυχής. Οι προτεινόμενες επεμβάσεις αφορούν, μεταξύ άλλων, σε ανακατασκευή δύο κεντρικών εισόδων πάρκου, διαμόρφωση πάρκινγκ, δημιουργία εκπαιδευτικών κήπων και χώρου αθλητικών δραστηριοτήτων (παιχνίδια με μπάλα, τρέξιμο, κλπ.), κατασκευή πάρκων ζώων συντροφιάς, διαμόρφωση χώρου οργανωμένης στάσης και ήπιων πολιτιστικών δραστηριοτήτων και δημιουργία παιδικής χαράς. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε 300 ημέρες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Mapei Hellas: Άγγιξε το 30% σε ανάπτυξη και τρέχει νέο επενδυτικό 10 εκατομμυρίων

Με ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης κινήθηκε το 2022 για τη Mapei Hellas, με τζίρο που υπερέβη τα 30 εκατομμύρια ευρώ έναντι 22,27 εκατομμυρίων ευρώ το 2021, ενώ η τελευταία οικονομική χρήση κινήθηκε ανοδικά και σε επίπεδο κερδοφορίας όπως αναφέρει στο Build ο Δρ. Σπύρος Παπαγιαννάκης, γενικός διευθυντής της εταιρείας. «Το 2022 κινήθηκε ακριβώς όπως είχαμε προβλέψει ότι θα εξελιχθεί. Σε ό,τι αφορά το 2023 περιμένουμε ότι θα παρουσιάσουμε περαιτέρω ανάπτυξη μεγεθών, η οποία πιθανότατα δεν θα είναι στα επίπεδα της περσινής χρονιάς, ωστόσο θα είναι σημαντική».
Επί του παρόντος η Mapei Hellas προχωράει σε επέκταση των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων που διατηρεί στη Ριτσώνα και προσθέτει δύο νέες γραμμές παραγωγής, με επενδύσεις άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά, οι οποίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Η ολοκλήρωσή του εν λόγω επενδυτικού προγράμματος είναι προγραμματισμένη για το πρώτο εξάμηνο του 2023. Οι νέες γραμμές παραγωγής που θα προστεθούν θα αφορούν σε παραγωγή μικρών συσκευασιών προϊόντων των 5 κιλών και σε παραγωγή υγρών προϊόντων και παστωδών, τα οποία έως αυτή τη στιγμή προέρχονται από το εργοστάσιο της Ιταλίας. Με αυτή την κίνηση η Mapei Hellas φέρνει την παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων στη χώρα μας, με απώτερο σκοπό να περιορίσει το κόστος παραγωγής και να εξοικονομήσει δαπάνες που αφορούν σε μεταφορικό κόστος από την Ιταλία. Ως προς την υλοποιούμενη επένδυση εκτός του ότι θα συμβάλλει δραστικά στον τομέα εξοικονόμησης κόστους, θα διαδραματίσει ρόλο και στην αποτελεσματικότερη διαχείριση και επάρκεια των αποθεμάτων, δεδομένου ότι έως τώρα η αποθηκευτική ικανότητα δεν επαρκούσε για να καλύψει τις ανάγκες της. «Πρόκειται κατά κύριο λόγο για επενδύσεις, οι οποίες δεν θα αλλάξουν ριζικά τα οικονομικά μας μεγέθη, ωστόσο θα διευκολύνουν σημαντικά τη λειτουργία μας», συμπληρώνει ο γενικός διευθυντής της Mapei Hellas.

Οι ιδιαιτερότητες του 2022 και οι προσδοκίες για το 2023
Αναφερόμενος στο 2022 ο κύριος Παπαγιαννάκης στέκεται στις ιδιαιτερότητες που παρουσίασε η αγορά καθότι ήταν υπαρκτό το πρόβλημα έλλειψης πρώτων υλών παγκοσμίως και συγκεκριμένα των χημικών που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα της Mapei. Ταυτόχρονα αναφέρεται στις σημαντικές αυξήσεις τιμών τόσο στα χημικά όσο και στην ενέργεια, γεγονός που κατέστησε αρκετά δύσκολη τη διαχείρισή τους. «Ωστόσο καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία σε αυτές τις ειδικές συνθήκες, συνεχίζοντας να τροφοδοτούμε απρόσκοπτα τους πελάτες μας και να εξυπηρετούμε τις παραγγελίες τους. Από τις αυξήσεις με τις οποίες επιβαρύνθηκε, η Mapei Hellas απορρόφησε το ήμισυ και το υπόλοιπο μισό το μετέφερε προς τους πελάτες της.

Για παράδειγμα, σε προϊόντα με έντονο ανταγωνισμό δεν αυξήθηκαν οι τιμές αλλά απορροφήθηκε το κόστος, ενώ σε προϊόντα όπου η Mapei Hellas διατηρεί κυρίαρχη θέση και δεν είναι έντονος ο ανταγωνισμός ή σε κωδικούς όπου η διαμόρφωση της τιμής τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα χημικά, όπως τα εμπορεύματα που διακινεί – τα αγοράζει από τρίτους και τα μεταπωλεί – με χαρακτηριστικό παράδειγμα την εξηλασμένη πολυστερίνη, χρειάστηκε να μετακυλήσει τις αυξήσεις στους πελάτες της. Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2023 ο κύριος Παπαγιαννάκης κάνει λόγο για μία ιδιόμορφη χρονιά, δεδομένου ότι ακολουθεί η εκλογική περίοδος.

Γενικά όμως εκφράζει την αισιοδοξία του για την εξέλιξή της, διότι όπως λέει η Mapei παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, την οποία θα διατηρήσει. Τα προϊόντα της χρησιμοποιούνται αυτή την περίοδο για την κατασκευή αρκετών ξενοδοχειακών μονάδων σε Κρήτη και Ρόδο. «Από εκεί και ύστερα θεωρούμε ότι θα έχουμε συμμετοχή σε όλα τα μεγάλα έργα όπως το Ελληνικό και αεροδρόμιο Καστελίου», αναφέρει ο Δρ. Σπύρος Παπαγιαννάκης.

Σημειώνεται τέλος ότι η Mapei Hellas εξάγει ποσότητες προϊόντων, πραγματοποιώντας πωλήσεις που αντιστοιχούν στο 20% του κύκλου εργασιών της. Οι διεθνείς πωλήσεις πραγματοποιούνται στην Κύπρο, στον Λίβανο, στη Μάλτα, στο Ισραήλ, στην Αλβανία, ενώ υφίστανται αυξητικές προοπτικές διεύρυνσης της παρουσίας στις συγκεκριμένες αγορές, καλύπτοντας ουσιαστικά όλες τις χώρες που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με την Ελλάδα και δεν διαθέτουν παραγωγική δραστηριότητα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Και οι πέντε «μεγάλοι» στη διεκδίκηση του ΣΔΙΤ για τον κάθετο άξονα Δράμα – Αμφίπολη

Οι πέντε «μεγάλοι» κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας είναι αυτοί που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση του έργου του κάθετου άξονα Δράμα – Αμφίπολη, ενός έργου με προϋπολογισμό 248.543.957 ευρώ που έχει χαρακτηριστεί ως έργο Εθνικού Επιπέδου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και αρχικά η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος εξέπνεε στις 31 Οκτωβρίου, όμως πήρε παράταση για τις 5 Δεκεμβρίου.

Στο διάστημα μεταξύ 2 και 5 Δεκεμβρίου υποβλήθηκαν οι σχετικές εκδηλώσεις ενδιαφέροντος απο συνολικά τέσσερις φορείς:

  • – ΓΕΚ Τέρνα
  • – Ένωση Προσώπων Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος
  • – Άβαξ
  • – Intrakat

Η… περιπέτεια της ΓΕΚ Τέρνα
Ωστόσο, προσωρινή εμπλοκή παρουσιάστηκε σχετικά με τη συμμετοχή της ΓΕΚ Τέρνα στον διαγωνισμό, καθώς σε βάρος της συνέτρεχε ο λόγος αποκλεισμού της ψευδούς δήλωσης, δεδομένης της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας το 2020 που είχε δικαιώσει την ΕΡΕΤΒΟ για τον διαγωνισμό των πρόδρομων εργασιών του μετρό, που αρχικά είχαν κατακυρωθεί στη ΓΕΚ Τέρνα.
Η εταιρεία υπέβαλε συνοδευτική υπεύθυνη δήλωση, γνωστοποιώντας τη σχετική απόφαση του ΣτΕ, και στα τέλη Δεκεμβρίου η Επιτροπή Διαγωνισμού κάλεσε την εταιρεία να γνωστοποιήσει τα επανορθωτικά μέτρα που έχει λάβει αναφορικά με τον συγκεκριμένο λόγο αποκλεισμού, καθώς και κάθε στοιχείο με το οποίο αποδεικνύεται ότι τα μέτρα που έλαβε αποδεικνύουν επαρκώς την αξιοπιστία της, παρά την ύπαρξη του λόγου αποκλεισμού. Η εταιρεία ανταποκρίθηκε άμεσα παρέχοντας διευκρινίσεις, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού εξέτασε και έκρινε ως επαρκείς, ανοίγοντας το δρόμο για τη συμμετοχή της ΓΕΚ Τέρνα στη διαγωνιστική διαδικασία. Πριν από λίγες μέρες, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εγκρίθηκε και επίσημα το πρακτικό της επιτροπής.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο οικονομικός φορέας που θα επιλεγεί θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
– Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη, μήκους 29,5 χλμ. περίπου
– Μαυρολεύκη – Δράμα, μήκους 13,5 χλμ. περίπου
– Α/Κ Μεσορράχης
-Α/Κ Παλαιοκώμης
– Α/Κ Μ. Σουλίου
– Α/Κ Ροδολίβους
– Α/Κ Πρώτης
– Α/Κ Ν. Μπάφρας
– Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
– Α/Κ Μαυρολεύκης
– Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
– Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).

Επιπλέον, ο ιδιωτικός φορέας της σύμπραξης θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα –
Αμφίπολη, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων περίπου, και των προαναφερθέντων τμημάτων. Η διάρκεια της σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας). Η διάρκεια της σύμπραξης θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της διαδικασίας ανάθεσης.