Γιατί η Θήβα «κέρδισε» την Πολωνία για τη νέα βιοµηχανική µονάδα της Megaplast

Με ιστορία από το 1995 και «ρίζες» από το Ηράκλειο της Κρήτης, η Megaplast, κορυφαίος κατασκευαστής παγκοσμίως στον τομέα της εύκαμπτης συσκευασίας με θυγατρικές σε Βρετανία, ΗΠΑ, Ιταλία, Ισπανία και Γερμανία, έκανε το επόμενο επενδυτικό της βήμα, με τη δημιουργία της νέας βιομηχανικής της μονάδας στη Θήβα. Η τελετή των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022, με την παρουσία πολλών προσωπικοτήτων από την ελληνική πολιτική και κοινωνική σκηνή.

Αναλυτικότερα, η δημιουργία της νέας βιομηχανικής μονάδας στη Θήβα αποτέλεσε ένα μέρος του επενδυτικού προγράμματος ύψους 23 εκατ. ευρώ το οποίο υλοποίησε η Megaplast εντός της τελευταίας τριετίας και βρίσκεται σε συνολική έκταση 72.000 τ.μ., με την στεγασμένη επιφάνεια της να φτάνει τα 9.100 τ.μ.. Υπογραμμίζεται ότι η ανέγερση της μονάδας ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα έτος και αναμένεται να απασχολήσει 70 άτομα. Αναφορικά, μέσα στο επενδυτικό πρόγραμμα που ολοκλήρωσε η Megaplast εντάχθηκε και ο εκσυγχρονισμός της βιομηχανικής Μονάδας στην Κρήτη.

Η συζήτηση του CEO με τον πρωθυπουργό που άλλαξε το πλάνο της εταιρείας
Με αρχικό πλάνο να ανεγερθεί η νέα βιομηχανική μονάδα σε οικόπεδο ήδη αγορασμένο στην Πολωνία, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Χάρης Καββαδίας, ανέφερε χαρακτηριστικά στον λόγο του ότι έπειτα από προσωπική συζήτηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την εκλογή της Κυβέρνησης του, άλλαξε τα σχέδιά του και προσανατολίστηκε στην Ελλάδα με στόχο η επένδυση να είναι εγχώρια, ενισχύοντας το ελληνικό επιχειρείν. Στόχος της νέας βιομηχανικής μονάδας είναι η ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας και του χαρτοφυλακίου της εταιρείας με καινοτόμα και αειφόρα προϊόντα, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Τα επόμενα επενδυτικά βήματα
Σύμφωνα με την Megaplast, υπολογίζεται ότι έως το 2026 θα επενδύσει επιπλέον 40 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξή της. Οι επενδύσεις της στην υφιστάμενη παραγωγική Μονάδα στην Κρήτη, σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της έδρας και στο νέο κέντρο R&D στην Αθήνα, αλλά και η νέα βιομηχανική υποδομή στη Θήβα, έχουν ως στόχο την ανταγωνιστικότητα του ομίλου στην παγκόσμια αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ν. Ταγαράς στο Build: 100 συμβάσεις με μηχανικούς για τον πολεοδομικό σχεδιασμό – Ρύθμιση για την κατά παρέκκλιση αρτιότητα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται αυτή την περίοδο η εκπόνηση του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού από το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος, όπως αναφέρει σχετικά στο Build
ο αρμόδιος υφυπουργός, Νίκος Ταγαράς. «Πρόκειται να εγκριθούν περίπου 220 επιμέρους πολεοδομικά σχέδια που αντιστοιχούν σε ανάλογο αριθμό προεδρικών διαταγμάτων, δεδομένου ότι το κάθε ένα από αυτά αντιστοιχεί σε κάθε δήμο της χώρας.

Εφαρμόζουμε τη διαδικασία έκδοσης προεδρικών διαταγμάτων με σκοπό να διατηρήσουμε την ασφάλεια του Δικαίου κατά την εξέλιξη της διαδικασίας και προκειμένου να αποφύγουμε τυχόν προσφυγές ή άλλης μορφής καθυστερήσεις». Όπως λέει ο κύριος Ταγαράς εκτός από τα σχέδια που καθορίζουν χρήσεις γης και όρους δόμησης, θα οριοθετούνται οικισμοί, θα δημιουργηθούν ζώνες υποδοχής συντελεστή δόμησης, θα εφαρμοστούν οριοθετήσεις ρεμάτων. «Συνολικά μαζί με τις συγκεκριμένες παραμέτρους τα προεδρικά διατάγματα που θα χρειαστούν να υπερβούν τα 300. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει στο σύνολό της από το Ταμείο Ανάκαμψης και ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 400 εκατομμύρια ευρώ». Έως το 2025 πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες προκειμένου να αποπληρωθούν τα μελετητικά γραφεία που θα αναλάβουν να τις εκπονήσουν, δεδομένου ότι το καταληκτικό έτος πληρωμής των έργων που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι το 2026.

«Επί της ουσίας αλλάζει ριζικά το τοπίο, δεδομένου ότι πλέον δεν θα απαιτείται η συγκατάθεση περιφερειακών ή δημοτικών συμβουλίων για το πού και πώς θα μπορεί κανείς να αναπτύξει μία δραστηριότητα σε ένα συγκεκριμένο σημείο της χώρας και ειδικά στην εκτός σχεδίου δόμηση. Επί της ουσίας θα γνωρίζει ο κάθε πολίτης τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται, ποιοι κανόνες ισχύουν, εάν το αγροτεμάχιο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο δεδομένου ότι υφίσταται ζήτημα χαρακτηρισμού δρόμων ιδίως στην εκτός σχεδίου δόμηση, που αποτελεί ένα μείζον θέμα ασφάλειας κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας», εξηγεί ο κύριος Ταγαράς.

Επομένως εάν κάποιος επιθυμεί να πραγματοποιήσει μία επένδυση θα γνωρίζει εκ των προτέρων εάν μπορεί ή όχι να την υλοποιήσει στο σημείο που έχει σχεδιάσει. «Ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος θα ασχολείται αποκλειστικά με την αδειοδοτική διαδικασία», συμπληρώνει ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Έως το τέλος του έτους θα έχουν υπογραφεί έως και 100 συμβάσεις με επιμέρους μελετητικά γραφεία για την εκπόνηση μελετών, επισημαίνει ο Νίκος Ταγαράς. Στη συνέχεια έως και τον Μάρτιο θα έχει ολοκληρωθεί με βάση το πλάνο του υπουργείου το σύνολο των συμβάσεων και η ανακήρυξη του συνόλου των αναδόχων.

Κινήσεις για την διευθέτηση των δημοσίων κτημάτων μεταξύ παλαιάς και νέας γραμμής αιγιαλού
Ως προς το ζήτημα των αιγιαλών και τη διευθέτησή τους ο ίδιος διευκρινίζει ότι υπάρχουν δραστηριότητες που καταλήγουν στον αιγιαλό και όπως είναι γνωστό η ζώνη μεταξύ παλαιού και νέου αιγιαλού αποτελεί δημόσιο κτήμα. Συχνά όμως στερεί την δυνατότητα πρόσβασης προς τη θάλασσα. «Προς αυτή την κατεύθυνση εξελίσσονται διατάξεις προκειμένου να δοθεί το δικαίωμα πρόσβασης στην εκάστοτε ξενοδοχειακή μονάδα όπου παρεμβάλλεται ένα δημόσιο κτήμα – παλαιά και νέα γραμμή αιγιαλού – μέσω διαδικασίας μίσθωσης της ζώνης αυτής. Ταυτόχρονα μελετούμε το εάν υπάρχουν κάποιες κατασκευές στις ζώνες αυτές, που ταιριάζουν και δεν δημιουργούν πρόβλημα στην υφιστάμενη δραστηριότητα, ούτως ώστε να μπορούν να τις ενσωματώσουν στη λειτουργία τους».

Επεξεργασία ρύθμισης για τα κατά παρέκκλιση δόμηση οικοπέδων κάτω από 4 στρέμματα
Αναφορικά με τα αγροτεμάχια που βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλεως με έκταση έως και 4 στρέμματα και δεν μπορούν να καλύψουν την προϋπόθεση του νόμου να έχουν πρόσωπο σε αναγνωρισμένη οδό, αναμένεται να υπάρξει σχετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ που θα διευκολύνει τη διαδικασία λήψης προέγκρισης από τις κατά τόπους ΥΔΟΜ, προκειμένου να μπορέσουν οι ιδιοκτήτες να κατοχυρώσουν το δικαίωμα της κατά παρέκκλιση αρτιότητας. Πρόκειται για όσα αγροτεμάχια είναι 750 τετραγωνικά και έχουν δημιουργηθεί πριν από τον 11ο του 1962, όσα είναι τουλάχιστον 1.200 τετραγωνικά και έχουν δημιουργηθεί πριν από τον 9ο του 1964 και εκείνα που είναι τουλάχιστον 2 στρέμματα και έχουν δημιουργηθεί πριν από το 1977.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Cosmos Aluminium – ETEM: Αντίπαλον δέος της Alumil η νέα εταιρεία των 300 εκατομμυρίων

Σε ποσό που ουσιαστικά θα διπλασιάσει το τζίρο της άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ σε σχέση με τον υφιστάμενο πρόκειται να κινηθεί η Cosmos Aluminium μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την ΕΤΕΜ, η οποία απέκτησε μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής στην βιομηχανία διέλασης αλουμινίου της Λάρισας. Με τα νέα δεδομένα δημιουργείται πλέον μία ισχυρή επιχειρηματική οντότητα που επί της ουσίας θα δημιουργήσει έναν δεύτερο ισχυρό πόλο στη συγκεκριμένη αγορά εκτός από την Alumil που αυτή τη στιγμή αποτελεί leader στην κατηγορία των προϊόντων διέλασης. Για να μπορέσουμε να αποτυπώσουμε τα μεγέθη των δύο επιχειρηματικών οντοτήτων θυμίζουμε ότι η Alumil του Γιώργου Μυλωνά το 2021 είχε τζίρο 315,2 εκατομμύρια ευρώ το 2021, ωστόσο κινείται με ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης το 2022 καθότι στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις της κατέγραψαν ιστορικό ρεκόρ στα 205,9 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 140,5 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2021.

Εκκρεμεί η τελική έγκριση της συμφωνίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Αυτήν τη στιγμή, εκκρεμεί για την ολοκλήρωση της συμφωνίας Cosmos Aluminium και ΕΤΕΜ, η τελική έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού καθώς και οι τελικές εταιρικές εγκρίσεις που θα προέλθουν από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών. Να σημειωθεί πάντως ότι η παραγωγική δυναμική που θα προκύψει από το νέο εταιρικό σχήμα θα ξεπεράσει τους 70.000 τόνους, ενώ οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της νεοσχηματιζόμενης οντότητας θα απασχολούν περισσότερα από 300 άτομα προσωπικό τόσο στην Ελλάδα όσο και εκτός συνόρων.

Eπισημαίνεται ότι τόσο τα ακίνητα που έχει στην ιδιοκτησία της η Cosmos Aluminium, όσο και οι συμμετοχές τις σε εταιρείες και επενδύσεις, μεταφέρονται πλέον στην υπό σύσταση εταιρεία, Cosmos Investments Α.Ε. Πρόκειται επί της ουσίας για ακίνητα και οικόπεδα που έχει η Cosmos Aluminium στην ιδιοκτησία της, για μετοχές, κτιριακές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις, καθώς και για γραφεία της εταιρείας. Ανάμεσα στα περιουσιακά στοιχεία αυτά βρίσκονται και οι συμμετοχές σε θυγατρικές και συγγενείς εταιρείες όπως είναι η Ecos Κατασκευαστική, αλλά και οι εταιρείες εκμετάλλευσης φωτοβολταϊκών πάρκων για την παραγωγή ενέργειας, Cosmos Energy “K” Μονοπρόσωπη ΙΚΕ και Cosmos Energy “X” Μονοπρόσωπη ΙΚΕ. Στις μεταβιβαζόμενες συμμετοχές στην Cosmos Investments θα είναι και το 51% που διατηρεί η Cosmos Aluminium στην εταιρεία φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα MC Chargers, ποσοστό το οποίο απέκτησε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Σημειώνεται ότι η Ecos Κατασκευαστική είναι η νεοσύστατη εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2020 και σε αυτήν συμμετέχουν με ποσοστό 49% η Cosmos Aluminium και με 51% η Cosmos Οικιακός Εξοπλισμός, η οποία είναι ιδιοκτήτρια του εκθεσιακού κέντρου «Cosmos», το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Λάρισας και διαθέτει προϊόντα οικιακού εξοπλισμού όπως έπιπλα, χαλιά και λοιπά συναφή είδη. Στη διάρκεια του 2021, ο κύκλος εργασιών για την Cosmos Aluminium ανήλθε στα 157,5 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με τα 112,7 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στη διάρκεια του 2020.
Σε ό,τι αφορά στα μεικτά κέρδη της χρήσης ήταν 25,1 εκατομμύρια ευρώ από 14,5 εκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα για τις δύο χρονιές.

Σε ό,τι αφορά τα κέρδη προ φόρων ήταν της τάξεως των 17,8 εκατομμυρίων ευρώ το 2021 από 7,8 εκατομμύρια ευρώ το 2020.
Οι επενδύσεις σε εξοπλισμό οδήγησαν σε αύξηση του τραπεζικού της δανεισμού, ο οποίος έφτασε στο τέλος του 2021 τα 17,6 εκατομμύρια ευρώ έναντι 15,2 εκατομμύρια ευρώ τη χρονιά που προηγήθηκε. Στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, η Cosmos Aluminium προχώρησε στην υλοποίηση επενδύσεων για την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων, την προσθήκη νέας γραμμής διέλασης αλουμινίου, την εγκατάσταση συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης της αποθήκης με τη χρήση ρομποτικού εξοπλισμού λειτουργίας, καθώς και στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ για την εξοικονόμηση ενέργειας. Σημειώνεται ότι ο πάγιος εξοπλισμός της εταιρείας αλλά και οι προκαταβολές για νέες επενδύσεις έφτασαν τα 56,1 εκατομμύρια ευρώ στη διάρκεια του 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Επενδύσεις ύψους 257 δισ. ευρώ ενόψει του Μουντιάλ

Πάνω από 257 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στο Κατάρ, με αφορμή το παγκόσμιο κύπελο ποδοσφαίρου, σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg. Σε σύγκριση με το μουντιάλ του 2010 στη Νότιο Αφρική, το οποίο είχε κοστίσει μόλις 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια, η επένδυση στο Εμιράτο φαντάζει ιλιγγιώδης.

Οι νέες αθλητικές εγκαταστάσεις
Οι αγώνες θα λάβουν χώρα σε οκτώ γήπεδα (επτά νεότευκτα και ένα ανακαινισμένο), τα οποία είναι πλήρως εξοπλισμένα με καινοτόμες τεχνολογίες, όπως προηγμένα συστήματα ψύξης, οθόνες υψηλής ανάλυσης, αναπαυτικά καθίσματα και ανελκυστήρες. Το Lusail Iconic Stadium, το οποίο έχει χωρητικότητα 80.000 θεατών, πρόκειται να φιλοξενήσει τον τελικό της διοργάνωσης, ενώ στο Al Bayt Stadium πρόκειται να διεξαχθεί η τελετή έναρξης και ο πρώτος αγώνας του παγκοσμίου κυπέλου, μεταξύ του Κατάρ και του Εκουαδόρ. Άλλα νέα στάδια είναι το Education City Stadium (45.350 θεατές), το Ahmed Bin Ali Stadium (44.740 θεατές), το Al Janoub Stadium (40.000 θεατές), το Al Thumama Stadium (40.000 θεατές) και το Stadium 974 (40.000 θεατές), ενώ το Khalifa International Stadium (45.416 θεατές) αποτελεί το μόνο γήπεδο στο οποίο έγιναν απλά βελτιωτικές εργασίες.

Ολιστικός εκσυγχρονισμός των κρατικών υποδομών με στόχο το Κατάρ να αποτελεί έναν διεθνή κόμβο συγκοινωνιών
Πέρα από την κατασκευή και την ανακαίνιση των γηπέδων, έχει προγραμματιστεί ένας μεγάλος αριθμός έργων, τα οποία θα εκσυγχρονίσουν συνολικά τις υποδομές του κράτους.
Στόχος είναι το Κατάρ να καταστεί ένας διεθνής κόμβος μεταφορών και συγκοινωνιών. Άμεσες προτεραιότητες για τους Άραβες είναι η ανάπτυξη των αεροδρομίων της χώρας, καθώς και ενός εκτεταμένου μητροπολιτικού δικτύου που θα αποτελείται από σύγχρονους δρόμους και αναδυόμενες πόλεις.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του Μουντιάλ, έχει δημιουργηθεί από το μηδέν ένα καινούριο αστικό κέντρο, το Λουσάιλ, κατασκευάζονται γέφυρες και μετρό, του οποίου οι τρεις γραμμές θα έχουν συνολική έκταση 76 χιλιόμετρα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και τα εργοστάσια επεξεργασίας πόσιμου νερού. Επιπλέον, έχουν ανεγερθεί δεκάδες ξενοδοχεία για την υποδοχή περίπου 1,5 εκατομμυρίου τουριστών, που υπολογίζεται ότι θα καταφθάσει στη χώρα για να παρακολουθήσει το Μουντιάλ.
Επένδυση που θα αποφέρει άμεσα κέρδη

Ο Hassan Al Thawadi, Γενικός Γραμματέας της Επιτροπής Παράδοσης και Κληρονομιάς, μίλησε άμεσα για τον αναμενόμενο οικονομικό αντίκτυπο της κορυφαίας αθλητικής διοργάνωσης. «Προβλέπουμε ότι η οικονομία θα ενισχυθεί περίπου κατά 20 δισεκατομμύρια δολάρια (ήτοι 17 δισεκατομμύρια ευρώ)», ανέφερε ο ίδιος, αριθμός που αντιστοιχεί στο 11% του ΑΕΠ του Κατάρ, πριν από την έναρξη της πανδημίας. «Το Παγκόσμιο Κύπελλο προορίζεται να χρησιμεύσει ως κινητήρας που θα προωθήσει και θα επιταχύνει πολλές από τις πρωτοβουλίες που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση, τόσο για την αστική όσο και για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας» συμπλήρωσε ο Al Thawadi.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Υπογειοποίηση Λεωφόρου Ποσειδώνος: Η «ακτινογραφία» του μεγαλύτερου οδικού έργου στο Ελληνικό

Μια πληθώρα έργων έχει αναλάβει να σχεδιάσει, κατασκευάσει και υλοποιήσει ο κατασκευαστικός όμιλος ΑΒΑΞ στη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που βρίσκεται σε εξέλιξη στο Ελληνικό υπό τη διαχείριση της Lamda Development. Στα έργα υποδομών της πρώτης φάσης του Ελληνικού προβλέπονται, μεταξύ άλλων, η κατεδάφιση υπαρχουσών υποδομών και κτιριακών εγκαταστάσεων, η μελέτη και κατασκευή οδικής και σιδηροδρομικής γέφυρας τραμ στο ρέμα Τραχώνων, η υπογειοποίηση τμήματος της εσωτερικής κυρίας οδού που φθάνει στο εμπορικό κέντρο Vouliagmeni Mall, η Άνω Διάβαση (flyover) της Λεωφόρου Ποσειδώνος, κύριο και δευτερεύον εσωτερικό δίκτυο, πεζοδρομήσεις και ποδηλατόδρομοι, επέκταση υφιστάμενης γραμμής τραμ, δίκτυα κοινής ωφέλειας (ύδρευσης, πυρόσβεσης, άρδευσης, αποχέτευσης, δίκτυο υψηλής, μέσης και χαμηλής τάσης ΔΕΔΔΗΕ, φωτισμού, έξυπνης πόλης-smart city), φυσικού αερίου, αντιπλημμυρικά (ρέμα Τραχώνων και Αεροδρομίου, κ.ά.), λιμενικά έργα, καθώς και εγκατάσταση βιολογικού καθαρισμού. Το έργο-σημαία όμως που ξεχωρίζει από όλο το χαρτοφυλάκιο έργων που «τρέχει» η ΑΒΑΞ δεν είναι άλλο από την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, έργο που εκτιμάται περίπου στα 55 εκατ. ευρώ (από τα 250 εκατ. περίπου του συνολικού πακέτου των εργασιών).

Η τεχνική του «cut and cover»
Το έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, όπως εξηγεί στο Build ο Project Director των έργων της ΑΒΑΞ στο Ελληνικό, Αναστάσιος Χατζηαγγελίδης, αφορά ένα κομμάτι συνολικού μήκους 1.500 μέτρων (εκ των οποίων τα 1.300 μ. είναι το υπογειοποιημένο τμήμα). Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η υπόγεια διαδρομή για κάποιον που κινείται στο κομμάτι αυτό, όταν ο δρόμος παραδοθεί στην κυκλοφορία, θα ξεκινά από την παραλία του Αλίμου και θα φθάνει έως το ύψος της μαρίνας του Ελληνικού. Ενώ οι εργασίες εκτυλίσσονται με αμείωτη ένταση, μία από τις πιο καινοτόμες τεχνικές παρεμβάσεις που επιστράτευσε η ομάδα έργου του ομίλου είναι η τεχνική του «cut and cover, δηλαδή «εκσκαφή και επανεπίχωση».

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηαγγελίδη, ήδη στα πρώτα 250 μ. μήκους έχει επιτευχθεί το τελικό βάθος, που είναι τα 10 μέτρα.Όπως επεξηγεί ο ίδιος, η συγκεκριμένη τεχνική διάνοιξης υπόγειου έργου προτιμήθηκε για να μην αλλοιωθεί το επιφανειακό ανάγλυφο. Ένας ακόμη λόγος είναι πως πρόκειται για μια τεχνική μεθοδολογία που επιλέγεται σε έργα μεγάλου βάθους, αναπτύσσεται με χρήση μηχανικών μέσων. Η υποστήριξη των τοιχωμάτων, μάλιστα, που δημιουργούνται κατά τη διάνοιξη επιτυγχάνεται με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα ή και αγκύρια.

Και τα… «κουτιά» κυκλοφορίας
Για την ολοκλήρωση όμως του έργου, το υπογειοποιημένο τμήμα θα κατασκευαστεί επιτόπου με «κουτιά οπλισμένου σκυροδέματος» τα οποία στην τελική τους μορφή θα αποδώσουν 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας – όπως δηλαδή είναι και σήμερα στο υφιστάμενο τμήμα. Η ταχύτητα του υπόγειου τμήματος θα είναι μέχρι 70 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η κατασκευή του υπογειοποιημένου τμήματος θα ακολουθεί ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο. Ανά 100-120 μέτρα, θα εκτελούνται εργασίες δημιουργίας υπόβασης, κατασκευής δαπέδου, τοιχίων και πλάκας οροφής (κατασκευή ξυλότυπου, τοποθέτηση σιδηροπλισμού και σκυροδέτηση), σε επιμέρους τμήματα των 50 μέτρων. Σύμφωνα με τη Lamda Development, όταν ολοκληρωθεί το έργο, δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία της Λεωφόρου και θα επιλεχθεί ένα βράδυ για να «κουμπώσει» ο υφιστάμενος άξονας με το νέο υπογειοποιημένο τμήμα του.Η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται στα τέλη του 2024.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

PREMIA Properties: Αύξηση των εσόδων της κατά 61% με διπλασιασμό της λειτουργικής της κερδοφορίας

Αύξηση εσόδων κατά 61%, ήτοι από 6,5 εκατ. ευρώ στα 10,5 εκατ. ευρώ, σημείωσε για το εννεάμηνο 2022 η PREMIA Properties, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2021. Αναλυτικότερα, τα προσαρμοσμένα EBITDA της ανήλθαν στα 5,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα Κεφάλαια από λειτουργικές δραστηριότητες έφτασαν στα 2,8 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η Εσωτερική Λογιστική Αξία (NAV) άγγιξε τα 134,2 εκατ. ευρώ, με την εσωτερική αξία της μετοχής να φτάνει 1,55 ευρώ ανά μετοχή.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η PREMIA Properties σημείωσε διπλασιασμό λειτουργικής κερδοφορίας (Adjusted EBITDA) καθώς από τα 5,2 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου 2021, βρέθηκε στα 11,6 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2022.

Επιπρόσθετα, τριπλασιάστηκε η κερδοφορία της μετά φόρων, σε ενοποιημένη
βάση, καθώς άγγιξε τα 9,1 εκατ. ευρώ από τα 3 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου 2021. Υψηλά ήταν και τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα της PREMIA Properties τα οποία ανήλθαν στα 75,8 εκατ. ευρώ, διαγράφοντας μία υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση, καθώς η Καθαρή Θέση του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 134,6 εκατ. ευρώ και ο καθαρός δανεισμός του σε 95,1 εκατ. ευρώ.

Η συνολική αξία επενδύσεων της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 229 εκατ. ευρώ
Εντός της περιόδου 1 Ιανουαρίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2022, η PREMIA Properties πρόσθεσε στη φαρέτρα της τέσσερα νέα ακίνητα, τρεις φοιτητικές εστίες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, καθώς και τις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, με το χαρτοφυλάκιο του Ομίλου να περιλαμβάνει 31 ακίνητα και τη συνολική αξία επενδύσεων να διαμορφώνεται σε 229 εκατ. ευρώ. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία, μετά το Σεπτέμβριο 2022, ισχυροποίησε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της, ολοκληρώνοντας συναλλαγές – ορόσημα, όπως η απόκτηση των ακινήτων της ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ και του ATHENS HEART.

Ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο της έπειτα από τη συμφωνία με την Leroy Merlin
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία επιδιώκει την ενεργειακή αναβάθμιση επιλέξιμων υφιστάμενων ακινήτων της, καθώς και την αξιοποίηση των προς ανάπτυξη ακινήτων που διαθέτει, έχοντας ήδη κάνει το πρώτο βήμα με την πρόσφατη συμφωνία μίσθωσης με την Leroy Merlin στο ακίνητο της στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build