Το «θαύμα» του ελληνικού μαρμάρου

Tην ημερίδα «Το Ελληνικό Μάρμαρο» συνδιοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης με το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής. με σκοπό την προβολή και την ανάδειξη του ελληνικού μαρμάρου. Μέσα από τέσσερις ενότητες (Αρχιτεκτονική & design. Η διαχρονική αξία του brandname “ελληνικό μάρμαρο”, Το μάρμαρο ως φυσικό υλικό και Αειφορία και βιώσιμη αναπτυξη) πρόβαλε τις διαφορετικές χρήσεις του μαρμάρου και τον τρόπο με τον οποίο ενώνεται με την αρχιτεκτονική και το design, την μακρόχρονη ιστορία του, τόσο στην εξόρυξη όσο και στην επεξεργασία του, την αδιαμφισβήτητη αξία του μαρμάρου ως φυσικού υλικού που μεταφέρει τη φύση στους χώρους στους οποίους κινούμαστε και ζούμε και τη σημασία του μαρμάρου ως ένα οικολογικό υλικό.

Στον χαιρετισμό της, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης, Ιουλία Χαϊδά, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην επιτυχία των εταιρειών του κλάδου των μαρμάρων, οι οποίες κατάφεραν την τελευταία 10ετία να φέρουν το ελληνικό μάρμαρο στην 4η από την 7η θέση στις ελληνικές εξαγωγές, τριπλασιάζοντας τις εξαγωγές του κλάδου, επίτευγμα το οποίο υλοποιήθηκε, όπως σημείωσε, χωρίς σημαντική κρατική ενίσχυση ή κάποια συντονισμένη προσπάθεια προώθησης του ελληνικού μαρμάρου, και εν μέσω μίας από τις χειρότερες δεκαετίες της ελληνικής οικονομίας. Κάλεσε ακόμα τους Έλληνες αρχιτέκτονες να αγαπήσουν το ελληνικό μάρμαρο, να το χρησιμοποιούν όσο περισσότερο μπορούν και να το προβάλουν μέσα από τα έργα τους ως στολίδι της ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς.

Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης υπήρξε χορηγός δέκα μαρμάρινων όγκων μεγάλων διαστάσεων στον δήμο Καλαμαριάς για τη φιλοτέχνηση δώδεκα γλυπτών με θέμα τον ελληνισμό της Μικράς Ασίας, τα οποία θα παραδώσουν Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες στον δήμο για την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή. Τα συγκεκριμένα γλυπτά θα έχουν ως θεματική την ιστορική περίοδο του 1922, την Μικρασιατική καταστροφή και τον τρισχιλιετή πολιτισμό που έφεραν οι Έλληνες πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

AS Company: Τι σηματοδοτεί η στρατηγική επέκταση σε real estate και φιλοξενία

Δύο νέους στρατηγικούς πυλώνες επιχειρηματικής δραστηριότητας που διαφοροποιούνται πλήρως από την κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης στον τομέα των παιχνιδιών αναπτύσσει η εισηγμένη AS Company, όπου σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία θα ακολουθήσει σειρά τοποθετήσεων κατά το προσεχές χρονικό διάστημα. Στο πλάνο της επιχείρησης επικεφαλής της οποίας είναι ο επιχειρηματίας Στράτος Ανδρεάδης, είναι να αποκτήσει και ακίνητη περιουσία σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Θυμίζουμε ότι μόλις χθες έγινε γνωστή η αγορά από πλευράς της εταιρείας, έκτασης με συνολική επιφάνεια στην Ελούντα της Κρήτης με στόχο την ανάπτυξη πολυτελών τουριστικών καταλυμάτων. Όπως μας ενημερώνουν μάλιστα, κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξει και συμμέτοχος προκειμένου να ενισχυθεί η συγκεκριμένη επενδυτική πρωτοβουλία και με επιπλέον κεφάλαια στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Συνένωση επιμέρους εκτάσεων για τη συγκρότηση ενιαίας έκτασης έως και 60 στρεμμάτων
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πάντως αυτή τη στιγμή στόχος είναι να αποκτηθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση στην Κρήτη, ενώ οι όμορες εκτάσεις που η εταιρεία αποκτά θα έχουν συνολικό εμβαδό μεταξύ 50.000 και 60.000 τετραγωνικών μέτρων. Ο καθορισμός της έκτασης που θα αποκτηθεί θα προσδιοριστεί με ακρίβεια όταν ολοκληρωθεί η απόκτηση των επιμέρους εκτάσεων. H επένδυση στην Ελούντα όπως αναφέρουν δεν αποτελεί μία μεμονωμένη ενέργεια, αντιθέτως αποτελεί μέρος μίας ευρύτερης στρατηγικής που σκοπεύει να αναπτύξει προσεχώς στον τομέα της φιλοξενίας η AS Company, προσθέτοντας μία νέα δραστηριότητα στις ήδη υπάρχουσες. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης των οικοπέδων με στόχο τη συνένωσή τους και την δημιουργία μίας ενιαίας έκτασης στην Ελούντα. Προς το παρόν όπως μας ενημερώνουν από πλευράς της επιχείρησης δεν υφίσταται κάποια άλλη κίνηση εκτός αυτής στην Κρήτη.

Στο επίκεντρο η θωράκιση της εταιρείας στην τρέχουσα γεωπολιτική και χρηματοοικονομική συγκυρία
Πρόκειται μία κίνηση που εκτός από τον επενδυτικό της προσανατολισμό και την προοπτική που προσφέρει σε αυτό το πεδίο, στοχεύει να διασφαλίσει την ύπαρξη ταμειακών ροών δεδομένων των απρόβλεπτων συνθηκών που έχουν ανακύψει το τελευταίο διάστημα τόσο με την εκδήλωση της πανδημίας όσο και τώρα με τις ευρύτερες γεωπολιτικές και χρηματοοικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί. Η επιχείρηση βλέπει μάλιστα ότι ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό ανάχωμα, καθώς δείχνει ότι συνεχίζει να διατηρεί τη δυναμική του παρά τις διεθνείς εξελίξεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 η AS Company απώλεσε το 41% των κερδών της προ φόρων λόγω της αρνητικής υπεραξίας των ομολόγων που αντίστοιχα ήταν θετική στο εξάμηνο του 2021, ενώ και το ποσοστό μεικτού κέρδους μειώθηκε κατά 4,3% γεγονός που οφείλεται στη συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ-δολαρίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

TITAΝ: Στο πλάνο επενδύσεις 15 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης μέσα στην επόμενη διετία

Eπενδύσεις ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ σχεδιάζει για την επόμενη διετία η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ στο εργοστάσιό της στη Νέα Ευκαρπία στη Θεσσαλονίκη, όπως ανέφερε ο Κώστας Νικολάου, διευθυντής του εργοστασίου, στη διάρκεια της τελετής για τη συμπλήρωση εξήντα ετών λειτουργίας του συγκεκριμένου εργοστασίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχοι της ΤΙΤΑΝ είναι μεταξύ άλλων η περαιτέρω μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, όπως η μηχανική μάθηση, στη διαδικασία παραγωγής. Ήδη άλλωστε, όπως σημείωσε, από το 2011 έως σήμερα στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης επετεύχθη εξοικονόμηση 200.000 τόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ στην αγορά διατίθενται προϊόντα τσιμέντου με 15%-30% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα σε σχέση με τα παραδοσιακά.

Το 50% της παραγωγής του εργοστασίου εξάγεται
Ο κ . Νικολάου αναφέρθηκε ακόμα στη συμβολή του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης στην τοπική οικονομία, που ανέρχεται στα 25 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ πρόσθεσε πως από το 2003 ώς σήμερα έχουν επενδυθεί στη μονάδα 200 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση της παραγωγής, της ανταγωνιστικότητάς του και των περιβαλλοντικών επιδόσεων. Στο εργοστάσιο απασχολούνται περίπου 300 άτομα, που προέρχονται στη συντριπτική πλειονότητά τους (95%) από τη γύρω περιοχή. Να σημειωθεί ότι το 50% της παραγωγής τσιμέντου και κλίνκερ του εργοστασίου εξάγεται, φτάνοντας μέχρι και την Ακτή Ελεφαντοστού και το Ισραήλ, ενώ η μονάδα τροφοδοτεί, εκτός από έργα στη Βόρεια Ελλάδα, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, το αεροδρόμιο Μακεδονία, ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Δημάρι- Ξάνθη κι ο αυτοκινητόδρομος Ε65, και το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Building Materials Forum: Τα δομικά υλικά σε πρώτο πλάνο

Η BOUSSIAS διοργανώνει το Building Materials Forum που θα λάβει χώρα στις 13/12/22 στην OTEAcademy, σε καιρούς που οι τιμές και η επάρκεια δομικών υλικών, δοκιμάζουν τον κατασκευαστικό κλάδο, με το δομικό υλικό ως τον ακρογωνιαίο λίθο των επιλογών καινοτομίας, σχεδιασμού και μηχανικής στη κατασκευή και τελικά της διαμόρφωσης του αστικού πολιτισμού στη κατεύθυνση της αειφορίας και της αποδοτικότητας.

Η ταχεία ανάπτυξη της σύγχρονης τεχνολογίας χρειάζεται την υποστήριξη νέου υλικού. Το νέο υλικό μαζί με την πληροφορία και την ενέργεια είναι γνωστά ως οι τρεις πυλώνες της σύγχρονης επιστήμης και τεχνολογίας του κατασκευαστικού κλάδου. Η αρχιτεκτονική είναι ένα από τα παραδείγματα. Τα δομικά υλικά αναπτύσσονται προς την επιδίωξη της λειτουργικής ποικιλομορφίας, της οικονομίας του κύκλου ζωής και της ανακύκλωσης.

Με την αλλαγή των αντιλήψεων διαβίωσης και την απαίτηση της πολυσχιδούς κτιριακής λειτουργίας, ως πολύ βασικά στοιχεία της κατασκευής, τα οικοδομικά υλικά θα αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις.
Το 1ο Building Materials Forum (BMF) έχει σκοπό να αποτελέσει το hub της αγοράς δομικών υλικών και των αρχιτεκτόνων αλλά και των μηχανικών όλων των ειδικοτήτων, σε επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους επαγγελματίες του χώρου και κατ’ επέκταση τον κοινωνικό ιστό. Διακεκριμένοι αρχιτέκτονες με πολλές βραβεύσεις για τα έργα τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μηχανικοί και developers του οικοδομικού κλάδου, δίνουν όλοι το παρόν σε ένα φόρουμ που για πρώτη φορά γίνεται στην Ελλάδα.

Διακεκριμένοι ομιλητές
Σήμερα σας παρουσιάζουμε μερικούς από τους ομιλητές μας και μέρος της Ατζέντα του Φόρουμ. Σημειωτέον ότι η συμμετοχή στο Φόρουμ των μηχανικών ελεύθερων επαγγελματιών όλων των ειδικοτήτων, είναι δωρεάν. Επίσης, μπορείτε να κάνετε την εγγραφή σας με 15% έκπτωση με το early bird. Θα μιλήσουν βραβευμένοι leading αρχιτέκτονες όπως ο κ. Δημήτρης Ποτηρόπουλος, ο κ. Θωμάς Δοξιάδης, η κα Λυδία Καλλιπολίτη, η κα Λυδία Ξυνογαλά, ο κ. Νίκος Φυντικάκης, η κα Θεώνη Ξάνθη, η κα Στέλλα Πιερή και άλλοι αρχιτέκτονες που θα παρουσιαστούν την επόμενη εβδομάδα μαζί με abstracts των ομιλιών τους, αλλά και εξέχοντες μηχανικοί κατασκευών όπως ο κ. Γρηγόρης Πενέλης και η ομάδα των Περιστρεφόμενων Πύργων στην Αγία Νάπα Κύπρου, ο κ. Μ. Παπαφιλίππου από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Γ. Περικλέους Πολ. Μηχανικός του έργου και ο κ. Π. Φιλίππου ο Αρχιτέκτονας του έργου, και τέλος με ο κ. Θεοφάνης Μπομπότης με τον κ. Θανάση Λάλα σε fireside chat, θα συνοψίσουν το κεντρικό μήνυμα του Φόρουμ: τα καινοτόμα, αειφόρα και αποδοτικά δομικά υλικά, μπορούν να αποτελέσουν μέρος των πολλαπλών προκλήσεων στον οικοδομικό κλάδο σήμερα. Επιπλέον, σε δύο πάνελ, το πρώτο αυτό των τραπεζιτών (EBRD κλπ), και παραγόντων της αγοράς του δομικού υλικού, καθώς και το δεύτερο των κορυφαίων ερευνητών δομικών υλικών στην Ελλάδα, θα συζητηθεί συνδυαστικά, πώς η έρευνα θα απαντήσει στις ανάγκες της αγοράς δομικού υλικού για αειφόρο και λειτουργική απόδοση, δια μέσου
της κρίσης.

Tο δομικό υλικό λοιπόν ως η μικρομονάδα αειφορίας, αποδοτικότητας, οράματος και σχεδιασμού για τον αρχιτέκτονα, τον οικοδομικό κλάδο απέναντι στα προβλήματα του σήμερα: τις τιμές, την επάρκεια, την διάρρηξη των εφοδιαστικών αλυσίδων, την ανάγκη για αειφορία και αποδοτικότητα λειτουργίας του κτιρίου.
Το υλικό ως η καινοτόμος λύση, στο πρόβλημα της ακρίβειας, της ανάγκης να εξοικονομήσουμε ενέργεια και να χτίσουμε κτίρια τα οποία είναι φιλικά στον άνθρωπο και στο περιβάλλον, χωρίς να είναι ακριβά και αυτό γίνεται.

Ποιος είναι ο τρόπος αυτός;
Μείνετε μαζί μας κάθε Τετάρτη από τώρα και μέχρι τις 13/12/22 για περισσότερα σχετικά με το Φόρουμ Δομικών Υλικών, τους ομιλητές και την ατζέντα, τις ομιλίες που θα παρουσιαστούν, καθώς και νέα του Φόρουμ καθώς συμβαίνουν, σχόλια στα κοινωνικά μέσα και άλλα νέα.

Για πληροφορίες απευθυνθείτε στην Μαρία Γαβριλάκη M: 6946 777954, Ε: [email protected] και για χορηγίες και τη προβολή σας στο Φόρουμ, τις κ.κ. Ματίνα Δημητριάδου, Τ: 210 6617 777 (εσωτ. 331), E: [email protected] και Κυριακή Μανθοπούλου, Τ: 210 661 7777(εσωτ. 156),
E: [email protected]


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Kraft Paints: Μεταφορά μέρους της παραγωγής από τη Ρουμανία στην Ελλάδα

Σε περαιτέρω καθετοποίηση της παραγωγής της και τη μεταφορά παραγωγής προϊόντων από τη Ρουμανία στην Ελλάδα προχώρησε η Kraft Paints. Η επένδυση των νέων υψηλού τεχνολογικού εξοπλισμού εγκαταστάσεων, που στηρίζουν τα Δομικά Συστήματα Ενεργειακής Αναβάθμισης Bioclima, με έμφαση στα τελικά επιχρίσματα αλλά και την αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής & συσκευασίας κονιαμάτων, ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2022 και ήταν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου του Ομίλου συνολικού ύψους 5,4 εκ. ευρώ, από τα οποία οι συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων ανήλθαν σε 3,5 εκ. ευρώ.

Οι αναβαθμίσεις θα εξυπηρετήσουν την υφιστάμενη προϊοντική γκάμα, αλλά και θα διευρύνουν τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του Ομίλου.
Αυτή τη στιγμή η παραγωγή χρωμάτων, επιχρισμάτων και κονιαμάτων εκτελείται στο εργοστάσιο του Ασπροπύργου, ενώ στη μονάδα της Ρουμανίας παράγονται χρώματα και επιχρίσματα.
H Κraft Paints επαναλάνσαρε πρόσφατα τη σειρά Bioclima, που ήταν το πρώτο σύστημα εξωτερικής θερμομόνωσης, το οποίο σύμφωνα με τον κύριο Νικολάκη ξεκίνησε να διατίθεται στην ελληνική αγορά το 2010. «Φέτος έχουμε δημιουργήσει συνδυασμούς στον τομέα του EPD (Environmental Product Declaration με βάση τις πιστοποιήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το EPD αφορά στην πιστοποίηση του κύκλου παραγωγής ως προς το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και για την περιβαλλοντική του επίδραση. Είναι ένα πρότυπο το οποίο θα το συναντήσουμε αρκετά έντονα στο μέλλον και που όλο και περισσότερο θα αναζητούν οι μηχανικοί και τα αρχιτεκτονικά γραφεία».

Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά της φετινής χρονιάς, ο επικεφαλής της Kraft Paints αναφέρεται στις έντονες διακυμάνσεις που πηγάζουν από την γεωπολιτική ανισορροπία. «Τη στιγμή που αρχίζει να ισορροπεί η κατάσταση ανατρέπονται τα δεδομένα. Εντούτοις ο ιδιώτης καταναλωτής δεν σταμάτησε να δαπανά χρήματα, παρόλ’ αυτά όμως μειώθηκε σημαντικά η συνεισφορά του στις αγορές από το παραδοσιακό λιανεμπόριο.

Το φαινόμενο αυτό εξηγείται καθότι λόγω της πανδημίας πολλοί ιδιώτες είχαν την ευκαιρία να βάψουν και να επισκευάσουν το σπίτι τους το προηγούμενο διάστημα. Επομένως θα πρέπει να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος στον τομέα του DIY για να αναζωογονηθεί και πάλι η αγορά», εξηγεί. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Νικολάκη, αντίστροφη είναι η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά σε σχέση με τους επαγγελματίες, καθότι οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι εργολάβοι, συνεχίζουν απρόσκοπτα να υλοποιούν τα έργα που έχουν αναλάβει.

Φέτος και μέχρι στιγμής η Kraft Paints παρουσιάζει περαιτέρω ανάπτυξη σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στο τζίρο της σε σχέση με πέρυσι και σε συνδυασμό και με την πληθωριστική επίδραση.
Σε επίπεδο όγκου κινείται στα ίδια επίπεδα με το 2021, εάν εξαιρεθούν τα κονιάματα και τα επιχρίσματα που εντάχθηκαν στη διάρκεια της περσινής χρονιάς στην παραγωγή της εν Ελλάδι εταιρείας, επομένως δεν είχαν ενσωματωθεί πλήρως ως δραστηριότητες ούτως ώστε να είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη. Σε ό,τι αφορά τις πρώτες ύλες η διοίκηση της Kraft έχει προχωρήσει στην υλοποίηση ασκήσεων επί χάρτου, ενσωματώνοντας τα αυξημένα κόστη στην τιμολογιακή της πολιτική σε λελογισμένη βάση. Σε αυτή την κατεύθυνση επιδιώκει να απορροφήσει αυξήσεις που θα μπορούσαν να δράσουν αποτρεπτικά στην αγορά των προϊόντων της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build