--> 

Δερμιτζάκης: Σε εξέλιξη η κατασκευή νέας μονάδας μαρμάρου στη Δράμα

Στη σημαντική βελτίωση που παρουσιάζει η εσωτερική αγορά για τον κλάδο μαρμάρου το τελευταίο διάστημα, κάνει λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της φερώνυμης βιομηχανίας Μαρμάρου, Χρήστος Δερμιτζάκης. Παρόλ’ αυτά μετά την επίδραση που είχε το κόστος ενέργειας η θετική αυτή εικόνα έχει αρχίσει σταδιακά να μεταβάλλεται. «Ο τομέας του μαρμάρου επηρεάζεται τόσο από την ενέργεια όσο και από τα καύσιμα, που αποτελούν δύο από τους βασικότερους παράγοντες κόστους.

Η επιβάρυνση που έχουμε δεχτεί επί του τζίρου μας τον τελευταίο ένα χρόνο, υπερβαίνει το 12%», αναφέρει σχετικά. «Αυτό που κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το αυξημένο κόστος είναι η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στη κύρια μονάδα μας, αυτή της Καβάλας, η οποία έχει δυναμικότητα 0,5 MW. H κίνηση αυτή υπολογίζουμε ότι θα καλύψει ένα μεγάλο μέρος της επιβάρυνσης που δέχεται η εταιρεία από το ενεργειακό κόστος», συμπληρώνει ο κύριος Δερμιτζάκης.

Κατασκευάζει νέες εγκαταστάσεις
Η εταιρεία μαρμάρου βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία κατασκευής νέων εγκαταστάσεων στη Δράμα. Η πρώτη φάση ολοκληρώθηκε με την κατασκευή νέων κτιρίων και την προσθήκη εξοπλισμού.
Η δεύτερη φάση βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το προσεχές χρονικό διάστημα. Η συνολική επένδυση για τη νέα μονάδα που δημιουργείται θα ανέλθει στα 5 εκατομμύρια ευρώ. «Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα που κάνουμε, λόγω των παγκοσμίων εξελίξεων. Βασική μας αρχή είναι να βλέπουμε μπροστά και να συνεχίζουμε να πορευόμαστε, πραγματοποιώντας διαρκείς επενδύσεις. Επί του παρόντος, το 90% των πωλήσεών μας προέρχεται από τον εξαγωγικό τομέα.

Βλέπουμε ότι υπάρχει εξέλιξη στον κλάδο, ενώ υφίσταται διάδοχη κατάσταση στην εταιρεία», επισημαίνει ο επιχειρηματίας.
Τα βασικά είδη μαρμάρου που επεξεργάζεται και εμπορεύεται είναι το λευκό δολομιτικό μάρμαρο, το ημίλευκο μάρμαρο Καβάλας καθώς και αυτό της Θάσου, προϊόν με το οποίο έχει καταφέρει να εδραιώσει την παρουσία της τα τελευταία 25 χρόνια στην αγορά. «Έχουμε λάβει μέρος σε μερικά από τα μεγαλύτερα έργα στον κόσμο.Πιο πρόσφατο από αυτά, που έχει ήδη ολοκληρωθεί είναι το Central Park Tower στην 57η λεωφόρο του Μανχάταν.

Πρόκειται για το ψηλότερο, πιο δαπανηρό και πιο ακριβό κτίριο του κόσμου. Τα μάρμαρά μας τοποθετήθηκαν κυρίως σε μπάνια του κτιρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το συγκεκριμένο ακίνητο έχει δημιουργήσει νέο παγκόσμιο ρεκόρ πώλησης με 245 εκατομμύρια δολάρια ανά διαμέρισμα», λέει ο Χρήστος Δερμιτζάκης. Σε ό,τι αφορά την πορεία του 2021 η Δερμιτζάκης κινήθηκε οριακά θετικά και ανοδικά σε σχέση με το έντονα πτωτικό – λόγω πανδημίας – 2020.

Ωστόσο το 2021 κινήθηκε με πωλήσεις κατά 30% χαμηλότερες από εκείνες του 2019 όταν η εταιρεία κατέγραψε κύκλο εργασιών περί τα 5 εκατ. ευρώ. Φέτος κατά το πρώτο εξάμηνο η επιχείρηση παρουσιάζει ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων με τον κύριο Δερμιτζάκη να εκτιμά ότι τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα από αυτά του ‘19. Αναφερόμενος στις διαμορφούμενες συνθήκες στην αγορά της Κίνας, όπου το τελευταίο διάστημα ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής εξαγωγής μαρμάρου εκεί έχει διακοπεί, στέκεται στις επιχειρήσεις που είχαν ως βασική αγορά δραστηριότητας την Κίνα.

Όπως επισημαίνει, αυτές είτε θα πρέπει να εντοπίσουν νέες δραστηριότητες, είτε να προβούν σε χρηματοοικονομική αναδιάρθρωση. «Είμαστε και εμείς από τις εταιρείες που είχαμε παρουσία εκεί, ωστόσο σε μικρότερο βαθμό σε σύγκριση με άλλες επιχειρήσεις μαρμάρου. Η Ινδία μας βοήθησε αρκετά να καλύψουμε το χαμένο έδαφος, αν και παρόλ’ αυτά οι επιδόσεις που μας προσέφερε ήταν περιορισμένες σε σχέση με την Κίνα. Εκτός των άλλων και οι χώρες της Αφρικής αποτέλεσαν καταφύγιο, ωστόσο καταγράφηκαν και πάλι ορισμένα προβλήματα λόγω των οικονομικών προβλημάτων που εμφανίζονται στην Αίγυπτο όπου εφαρμόζονται capital controls το τελευταίο διάστημα».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Vechro: Νέα βήματα εξάπλωσης και είσοδος στο Πεκίνο

Σειρά κινήσεων που της ανοίγουν ευρύ πεδίο δράσης στον τομέα των εξαγωγών έχει πραγματοποιήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα η Vechro, η οποία διατηρεί 4 καταστήματα με τα προϊόντα της στη Σανγκάη. Ταυτόχρονα προχωράει και σε άλλες συνεργασίες με καταστήματα και διανομείς στην Κίνα, κάνοντας πράξη την περαιτέρω εξάπλωσή της και στο Πεκίνο. «Επενδύσαμε στην είσοδό μας στην κινεζική αγορά, συνεργαζόμενοι με τοπικό αντιπρόσωπο που διαθέτει αποκλειστικά τα προϊόντα Vechro», αναφέρει στο Build η Άννα Δήμα, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Vechro.

Στο 12% του τζίρου της οι εξαγωγές
Το τελευταίο διάστημα η Vechro έχει ενισχύσει την εξαγωγική της παρουσία με το ποσοστό διεθνών πωλήσεων επί του συνολικού κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 12%. Αναφερόμενη στις σημαντικές δυσκολίες που έχουν προκύψει το τελευταίο διάστημα στην παγκόσμια αγορά, η κυρία Δήμα τονίζει ότι το κύριο μέλημα της επιχείρησης ήταν να συνεχίσει απρόσκοπτα την τροφοδοσία της αγοράς με τα προϊόντα της.

Νέα σειρά προϊόντων “PRO”
Στο πλαίσιο της έκθεσης Οικοδομή όπου συμμετείχε, η Vechro παρουσίασε τη νέα σειρά ειδικών προϊόντων με την ονομασία “Vechro Pro”, η οποία περιλαμβάνει 15 κωδικούς και απευθύνεται σε επαγγελματίες. Σε αυτήν συγκαταλέγονται προϊόντα όπως είναι μεταξύ άλλων το Antigraffiti, το Αστάρι πλαστικού και το Αστάρι Γυψοσανίδας, το χρώμα για βαφή πισίνας, το Ακρυλικό χρώμα διαγραμμίσεως αλλά και Ακρυλικό ανάγλυφο για χρήση σε εξωτερική τοιχοποιία που προσφέρει σαγρέ αποτέλεσμα. H συγκεκριμένη σειρά βρίσκεται στα ράφια με νέα εμφάνιση, σε νέες συσκευασίες και συγκεντρώνει ουσιαστικά συγκεκριμένα προϊόντα που προορίζονται για ειδικές επιφάνειες και ουσιαστικά ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες συνθήκες χρήσης αλλά και εφαρμογής.

Στα 22 εκατ. ευρώ το 2021 – Πάει για ρεκόρ επιδόσεων φέτος
Η εταιρεία χρωμάτων έκλεισε το 2021 με κύκλο εργασιών στα 22 εκατομμύρια ευρώ. Σε ό,τι αφορά το 2022 σε επίπεδο εννεαμήνου κινήθηκε με θετικό πρόσημο και οι ενδείξεις μαρτυρούν ότι θα πρόκειται για χρόνια ρεκόρ από πλευράς οικονομικών επιδόσεων, σύμφωνα με την κυρία Δήμα. Στον τομέα των επενδύσεων τα τελευταία χρόνια η Vechro έχει δημιουργήσει τρία νέα κτίρια στις εγκαταστάσεις της στη Βοιωτία, με χώρους αποθηκεύσης έτοιμων προϊόντων και υλικών συσκευασίας αλλά και με την προσθήκη νέας γραμμής συσκευασίας. Eιδικότερα η επιχείρηση προχώρησε σε στοχευμένες επενδύσεις τριετίας 2019-2021 που αφορούσαν την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού αλλά και την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων στο εργοστάσιό της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Aluminco: Παραμένει κερδοφόρα και τρέχει με ανάπτυξη κόντρα στα αυξημένα κόστη

Στην υλοποίηση νέων επενδυτικών κινήσεων για την πενταετία 2023-2027 προχωράει η Aluminco, όπως λέει στο Build ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αργύρης Καρράς. «Στον σχεδιασμό μας είναι η υλοποίηση του τελευταίου μέρους της επένδυσης που έχουμε ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, το οποίο αφορά στην αυτοματοποίηση της παραγωγής και στον τομέα της τεχνολογίας. Το συνολικό κόστος της νέας επένδυσης ανέλθει στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ και θα επιδοτηθεί μέσω αναπτυξιακού».

Ταυτόχρονα η νέα μονάδα της Θεσσαλονίκης, την οποία απέκτησε η Aluminco μετά την εξαγορά του εργοστασίου της Doral ξεκίνησε την παραγωγή της κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Ήδη έγινε η πρώτη εξαγωγή προϊόντων από τη νεοαποκτηθείσα εγκατάσταση, καθώς τα προϊόντα που προέρχονται από εκεί κατευθύνονται στο Pristina Mall του Κοσόβου. Θυμίζουμε ότι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης παράγονται αρχιτεκτονικά συστήματα, τα οποία αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα στον σχεδιασμό της Aluminco.

Eκτόξευση του κύκλου εργασιών
Το 2021 η επιχείρηση παρουσίασε ισχυρή αύξηση των πωλήσεών της, καθώς ανήλθαν στα 52 εκατομμύρια ευρώ από περίπου 38 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Επιπλέον, διατήρησε σταθερό το EBITDA της, ενώ το 2022 τρέχει με ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της κατά 46%. Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεών της αυξάνεται αυτή τη στιγμή με ποσοστό που υπερβαίνει το 20%. Φέτος ο όμιλος Aluminco θα παραμείνει κερδοφόρος, παρά το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών και της ενέργειας. «Είναι γεγονός ότι κόστος ενέργειας και πρώτων υλών έχουν επηρεάσει το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας μας. Ωστόσο συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε και παραμένουμε δραστήριοι».

Αναφερόμενος στην χρονική περίοδο που διανύουμε και στην εικόνα των διεθνών αγορών, ο κύριος Καρράς κάνει λόγο για μία στιγμή όπου το σύνολο της Ευρώπης επηρεάζεται από τις τρέχουσες γεωπολιτικές και οικονομικές συνθήκες. «Είναι γεγονός μάλιστα ότι η ευρωπαϊκή αγορά παρουσίασε ταχεία αντανακλαστικά, σε βαθμό που η συρρίκνωση της κατανάλωσης έγινε άμεσα αισθητή. Η συγκεκριμένη κατάσταση επηρέασε πολύ σύντομα και εμάς, δεδομένου ότι το 56% του κύκλου εργασιών μας προέρχεται από τις εξαγωγές. Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι η κρίση δεν είναι τόσο επιφανειακή όσο αρχικά μπορεί να εκτιμούσαμε, βλέποντας ότι ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνεχίζεται. Ταυτόχρονα η άνοδος των επιτοκίων είναι ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει δραστικά την κατάσταση».

Στην Ελλάδα τα δεδομένα είναι διαφορετικά, καθότι δεν φαίνεται να έχει επηρεαστεί στον ίδιο βαθμό η οικοδομική δραστηριότητα. «Ο λόγος είναι ότι ήδη έχουν ανακοινωθεί και ξεκινήσει αρκετά έργα, όπου σε κάποιες των περιπτώσεων μπορεί να παρατάθηκαν τα προκαθορισμένα χρονοδιαγράμματα, παρόλ’ αυτά όμως συνεχίζουν να εκτελούνται κανονικά», αναφέρει ο κύριος Καρράς. Θα θυμίσουμε ότι η έκθεση Αλουμίνιο είχε πραγματοποιηθεί τελευταία φορά πριν από εννέα χρόνια – το 2013 – και φέτος διεξήχθη στο πλαίσιο της έκθεσης Οικοδομή, με το σύνολο των μεγάλων επιχειρήσεων του κλάδου να βρίσκεται εδώ, όπως επισημαίνει ο κύριος Καρράς.

«Προσδοκία μας είναι να καλέσουμε τον Έλληνα αρχιτέκτονα, κατασκευαστή και αλουμινοκατασκευαστή, για να δει ότι το ελληνικό αλουμίνιο μπορεί να δώσει μία διαφορετική νότα στις κατασκευές, όντας πολύ κοντά στις απαιτήσεις και τα στάνταρ των αρχιτεκτόνων. Το υψηλό επίπεδο που έχουν να παρουσιάσουν σήμερα οι ελληνικές βιομηχανίες αλουμινίου, φαίνεται και από το γεγονός ότι έχουμε πολλούς εκπροσώπους επιχειρήσεων από το εξωτερικό».

Συμπληρώθηκαν 40 χρόνια επιχειρηματικής πορείας
Η Aluminco στο πλαίσιο της έκθεσης παρουσίασε μία σειρά συστημάτων, τα οποία στο σύνολό τους ενσωματώνονται πλήρως στις οικοδομικές κατασκευές. «Ένα από τα καινούργια μας συστήματα που παρουσιάζουμε στην έκθεση είναι το ‘Hairline’, το οποίο αφήνει μόλις μία μικρή αιχμή περιμετρικά στην τοιχοποιία. Φέτος συμπληρώνονται 40 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής, γεγονός που αποτέλεσε ευκαιρία για την βιομηχανία διέλασης αλουμινίου, να εκθέσει και από τα πρώτα της προϊόντα όπως είναι τα κάγκελα αλουμινίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build