Εverty: Η εξαγορά από την Hellenic Properties και τα πλάνα σε φιλοξενία και εμπορικά ακίνητα

Στην τρίτη της επενδυτική κίνηση στον τομέα του real estate στην Ελλάδα προέβη η Everty, θυγατρική του ισραηλινού επενδυτικού ομίλου ΥNV. Όπως αναφέρει στο Build ο Νίκος Ρούπακας, country manager της Everty Greece, στόχος της εταιρείας είναι οι τοποθετήσεις σε πολυτελή ακίνητα εμπορικής χρήσης αλλά και σε ακίνητα με προστιθέμενη αξία στον τομέα της φιλοξενίας. Θα θυμίσουμε ότι ήδη η Everty Greece έχει αποκτήσει στην Ελλάδα το ξεvoδοχείο πέντε αστέρων, Iconic, στη Σαντορίνη καθώς και το συγκρότημα πολυτελών κατοικιών, Petrothalassa Villas στην Ερμιόνη Αργολίδας.

Το ART1 είναι το ακίνητο που ανέλαβε να αναπτύξει και ολοκληρώσει η Hellenic Properties του Ερρίκου Αρώνες και βρισκόταν στην ιδιοκτησία της πριν την εξαγορά από την Everty. Το κτίριο διαρθρώνεται σε έξι ορόφους με συνολική δομημένη επιφάνεια 2.168 τετραγωνικά μέτρα. Είναι πλήρως μισθωμένο στην στην Aquila Capital, το γερμανικό fund που επικεντρώνει το ενδιαφέρον του σε επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και βιώσιμης ανάπτυξης, στην RWE Renewables – επίσης γερμανική εταιρεία ενέργειας – και συγκεκριμένα στο τμήμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στο Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά, το οποίο έχει συστήσει το Πρόγραμμα Αρχιμήδης μαζί με την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» με αντικείμενο την έρευνα στην τεχνητή νοημοσύνη.

Γυμναστήριο και κοινόχρηστοι χώροι με barbeque στην οροφή
«Στόχος μέσα από τα εμπορικά ακίνητα που επενδύουμε είναι να διασφαλίζεται το well-being των εργαζομένων, ενώ συνδυάζεται το κλασικό εργασιακό με το υβριδικό περιβάλλον εργασίας που όλοι λίγο ή περισσότερο ζήσαμε στη διάρκεια της πανδημίας. Το ΑΡΤ1 διαθέτει παροχές όπως γυμναστήριο, κοινόχρηστους χώρους για μπάρμπεκιου στην ταράτσα, που στόχο έχουν να προσφέρουν άνεση στους εργαζόμενους», εξηγεί ο κύριος Ρούπακας στο Build. Σημειώνεται ότι το κτίριο του Αμαρουσίου ανακαινίστηκε ριζικά και παραδόθηκε προς χρήση στο τέλος του 2021.

Πλέον η Everty συμπληρώνει δύο χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, έχοντας ανακοινώσει κατά την άφιξή της στη χώρα μας την υλοποίηση αρχικού κύκλου επενδύσεων ύψους 100 εκατ. ευρώ σε διάστημα τεσσάρων ετών, ενώ σημαντικό μέρος αυτού του σχεδιασμού έχει ήδη υλοποιηθεί σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50% του αρχικού προϋπολογισμού. Ως προς τις περιοχές ενδιαφέροντος στον τομέα του τουρισμού για την Everty Greece o Νίκος Ρούπακας αναφέρει ότι στο επίκεντρο βρίσκονται τοποθεσίες με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον όπως είναι οι Κυκλάδες, η Κρήτη και η Αθήνα (και η αθηναϊκή ριβιέρα), που μπορούν να φιλοξενήσουν διεθνείς επισκέπτες με υψηλό εισόδημα.

Ως προς τα εμπορικά ακίνητα η στρατηγική επικεντρώνεται στα εξέχοντα χαρακτηριστικά των ακινήτων και σε υψηλού προφίλ μισθωτές. Προϋπόθεση για τις υλοποιούμενες επενδύσεις είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα των κτιρίων αλλά και να βρίσκονται σε προβεβλημένες περιοχές καθώς και να ξεχωρίζουν ως προς την αρχιτεκτονική τους, προσφέροντας ταυτόχρονα ποιότητα κατασκευής.
Εκτός από την απόκτηση των ακινήτων η Everty υλοποιεί και πρόγραμμα ανακαινίσεων, όπου στην περίπτωση του Petrothalassa η ανακατασκευή του ολοκληρώνεται έως τις αρχές του 2023, ενώ σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει και η ανακαίνιση στο Iconic Santorini. Επόμενοι επενδυτικοί προορισμοί σύμφωνα με τον κύριο Ρούπακα θα είναι office hubs όπως το Μαρούσι για την απόκτηση ακινήτων γραφείων αλλά και η Θεσσαλονίκη.

Ποια είναι η Everty
Η Everty υπάγεται στον πολυεθνικό όμιλο εταιρειών, YΝV Group. Ο συγκεκριμένος όμιλος δημιουργήθηκε το 2010 και η ονομασία του προέρχεται από τα αρχικά του ονόματος του Ισραηλινής καταγωγής ιδρυτή του, Yaniv Natan. Το YNV Group διατηρεί παρουσία σε αρκετές χώρες του κόσμου, υλοποιώντας επενδύσεις και λειτουργώντας επιχειρήσεις σε ένα συνεχώς διευρυνόμενο αριθμό κλάδων, όπως η τεχνολογία, η πληροφορική και τα ακίνητα. Σε ό,τι αφορά την Everty διατηρεί επενδυτική παρουσία εκτός από την Ελλάδα, σε χώρες όπως η Costa Rica και η Βουλγαρία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Χρονιά-ρεκόρ για τις πωλήσεις πολυτελών ακινήτων στην ελληνική αγορά το 2022

Χρονιά-ρεκόρ για τις πωλήσεις luxury ακινήτων στην ελληνική αγορά φαίνεται ως θα είναι το 2022 σύμφωνα με τον οίκο Greece Sotheby’s International Realty, με τις συναλλαγές να αγγίζουν ποσά-ρεκόρ τόσο σε περιοχές σταθερού ενδιαφέροντος, όπως η Μύκονος, όσο και σε άλλα σημεία της χώρας. Ειδικά στη… συνήθη ύποπτη Μύκονο σημειώθηκε φέτος το απόλυτο ρεκόρ αξίας πώλησης μεμονωμένης κατοικίας στην Ελλάδα, με το ύψος της συναλλαγής να ξεπερνά τα 23 εκατομμύρια ευρώ. Η συναλλαγή αυτή είναι περίπου τετραπλάσια σε αξία από τις μέσες συναλλαγές του νησιού.

Πώληση-ρεκόρ στη Σύρο έναντι 3,7 εκατ. ευρώ
Παρόμοια πορεία ακολουθούν όμως και άλλες περιοχές της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, στο νησί της Σύρου καταγράφηκε φέτος η υψηλότερη σε αξία συναλλαγή στην ιστορία του νησιού, με την πώληση από τον οίκο Greece Sotheby’s International Realty ενός ακινήτου για 3,7 εκατομμύρια ευρώ. Η συγκεκριμένη αξία συναλλαγής είναι περίπου 3 φορές υψηλότερη από το μέσο επίπεδο deals αυτής της κλίμακας κατά τα προηγούμενα χρόνια.

Καταρρίφθηκε δύο φορές μέσα στο 2022 το ρεκόρ στη Λευκάδα
Αντίστοιχα στο νησί της Λευκάδας το ιστορικό ρεκόρ αξίας πώλησης luxury property καταρρίφθηκε μέσα στο 2022 όχι απλώς μία αλλά δύο φορές με συναλλαγές 4,1 και 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, σε μια εκ των οποίων μάλιστα καταγράφηκε και το μεγαλύτερο ποσό ανά τετραγωνικό μέτρο, με την αξία του να διαμορφώνεται στα 16.700 ευρώ ανά τ.μ.. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Λευκάδα οι συναλλαγές πολυτελών ακινήτων είναι ελάχιστες, με τις περισσότερες να κυμαίνονται στο όριο των 1,5 εκατομμυρίων ευρώ και τα συγκεκριμένα ρεκόρ που σημειώθηκαν στο 2022 αντιπροσωπεύουν σχεδόν τριπλάσιες αξίες.

Η περίπτωση των Παξών
Αξιοσημείωτη είναι και η περίπτωση των Παξών, όπου μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια οι αξίες των top συναλλαγών πολλαπλασιάστηκαν. Πιο συγκεκριμένα, από τον Μάιο του 2018 μέχρι και τον Ιούλιο του 2021, μέσα από συναλλαγές του οίκου Greece Sotheby’s International Realty, το ρεκόρ της περιοχής έσπασε έξι διαδοχικές φορές, ανεβαίνοντας από τα 1,6 εκατομμύρια ευρώ το 2018, στα 1,9 και στα 2,5 εκατ. ευρώ το 2019 και στα 3,5 εκατ., στα 5 εκατ. και στα 5,2 εκατ. ευρώ το 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Η διαφήμιση που έφερε την Public – Media Markt αντιμέτωπη με τον Κωτσόβολο

Στο «μικροσκόπιο» της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας βρέθηκε στις αρχές Αυγούστου η διαφημιστική καμπάνια της αλυσίδας ηλεκτρικών συσκευών Κωτσόβολος για το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή» του υπουργείου Περιβάλλοντος, μετά από σχετική αναφορά από την ανταγωνίστριά της Public – Media Markt. Ειδικότερα, στις 27 Ιουλίου η Public Media Markt κατέθεσε στο Συμβούλιο Ελέγχου Εποικοινωνίας αίτημα ελέγχου της διαφημιστικής καμπάνιας της Κωτσόβολος, βάζοντας στο στόχαστρο τη φράση «Κάνε την αλλαγή σωστά. Κάνε την στον Κωτσόβολο», με την οποία η αλυσίδα καλούσε τους καταναλωτές να την εμπιστευτούν στη διαδικασία της αντικατάστασης συσκευών. Σύμφωνα με την Public – Media Markt, η φράση αυτή θα ήταν πιθανό να οδηγήσει σε παραπλάνηση τους καταναλωτές, ενώ δυσφημεί τον ανταγωνισμό και επομένως θα πρέπει να τροποποιηθεί.

Η απόφαση και το σκεπτικό της Επιτροπής
Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας συνεδρίασε στις 2 Αυγούστου μέσω τηλεδιάσκεψης, παρουσία εκπροσώπων και από τις δύο πλευρές, και η κατά πλειοψηφία απόφασή της εκδόθηκε δύο μέρες αργότερα και ήταν απορριπτική ως προς τους ισχυρισμούς της Public – Media Markt.
Ειδικότερα, στην απόφασή της η Επιτροπή αναφέρει ότι, κατά την κρίση της πλειοψηφίας, ο επίμαχος ισχυρισμός «επικοινωνεί την υπόσχεση της εταιρείας Κωτσόβολος για τη σωστή διεκπεραίωση της απαιτούμενης, σχετικά πολύπλοκης και ιδιαίτερης, διαδικασίας αλλαγής και ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών για τους δικαιούχους του σχετικού προγράμματος».

Η υπόσχεση αυτή κρίθηκε ως θεμιτή, «αφ’ ενός διότι από τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν προκύπτει ότι όντως στο δίκτυο της Κωτσόβολος υπάρχουν όλα τα εχέγγυα για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση της διαδικασίας (γεγονός που άλλωστε δεν αμφισβητήθηκε από την αιτούσα) και αφ’ ετέρου διότι δεν συνιστά ευθεία συγκριτική τοποθέτηση έναντι άλλων λιανεμπόρων, ούτε απόλυτο ισχυρισμό υπεροχής που πιθανόν να απέκλειε άλλους από το να επικοινωνήσουν ότι διεκπεραιώνουν σωστά τη διαδικασία (εφόσον φυσικά κάτι τέτοιο τεκμηριώνεται)». Έτσι, κατά πλειοψηφία η Επιτροπή έκρινε ότι με τον επίμαχο ισχυρισμό οι καταναλωτές θα λάβουν το μήνυμα ότι η εταιρεία Κωτσόβολος εγγυάται τη σωστή διαχείριση και ολοκλήρωση της διαδικασίας, και θεώρησε λιγότερο πιθανή την κατ’ αντιδιαστολή ερμηνεία του ισχυρισμού (ότι δηλαδή οπουδήποτε αλλού η αντικατάσταση της συσκευής θα γίνει λάθος).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build