Doppler: Συνεχίζει κανονικά να δέχεται και να εκτελεί παραγγελίες στη Ρωσία

Ανεπηρέαστες από τη γεωπολιτική κρίση Ρωσίας- Ουκρανίας παραμένουν οι δραστηριότητες της Doppler στη ρωσική αγορά, καθώς η ελληνική επιχείρηση δεν έχει διακόψει τις εμπορικές σχέσεις με την Ρωσία και, όπως αναφέρει στις εξαμηνιαίες οικονομικές της καταστάσεις, για όσο χρονικό διάστημα υπάρχουν ανοικτά κανάλια ροής κεφαλαίων από την Ρωσία, συνεχίζει να αποδέχεται και να εκτελεί παραγγελίες. Επομένως, και εφόσον δεν υπάρξουν νέα δεδομένα στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας ή ειδικότερη επιδείνωση στις εμπορικές σχέσεις Ελλάδας-Ρωσίας, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η επίπτωση από τον πόλεμο στα αποτελέσματά της θα είναι μάλλον περιορισμένου μεγέθους. Σημειωτέον ότι η Doppler πραγματοποιεί σημαντικό κύκλο εργασιών σε Ρωσία και Ουκρανία: ειδικότερα, κατά το 2021, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προς Ρωσία και Ουκρανία ήταν 2,19 εκατ. ευρώ και 88.000 ευρώ αντίστοιχα, αποτελώντας συνολικά περίπου το 13,5% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ανήλθε σε 614.000 ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 8% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Περιόρισε τις ζημίες στο πρώτο εξάμηνο του έτους
Οι πωλήσεις της εταιρείας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021, κατέγραψαν μικρή αύξηση και διαμορφώθηκαν στα 7,44 εκατ. ευρώ, έναντι 7,42 εκατ. ευρώ, όπως και το μικτό της κέρδος, που αυξήθηκε από τα 1,21 εκατ. ευρώ στα 1,24 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία περιόρισε τις ζημίες της μετά από φόρους στα 77.625 ευρώ, έναντι 94.346 ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2021.

Έργο net metering
Σημειώνεται ότι εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο net metering για την αυτοπαραγωγή ενέργειας μέσω της χρήσης, διασυνδεδεμένων με το δημόσιο δίκτυο, φωτοβολταϊκών συστημάτων. Η ενέργεια που παράγεται από τα φωτοβολταικά πάνελ υποβάλλεται σε ενεργειακό συμψηφισμό και αφαιρείται από αυτήν που καταναλώνεται, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα να καλύψει σημαντικό μέρος της καταναλισκόμενης ενέργειας της εταιρείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ηρακλής: Το άλμα πάνω από το ’19, η άνοδος του τσιμέντου και οι προοπτικές της οικοδομής

Αυξημένη κατά 3% επρόκειτο να είναι με βάση τις προ πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία η κατανάλωση τσιμέντου παγκοσμίως μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια με βάση τις εκτιμήσεις της τσιμεντοβιομηχανίας. Από αυτή την εκτίμηση πάντως εξαιρείται η Κίνα. Ωστόσο τα γεγονότα που μεσολάβησαν στην πορεία μεταξύ της Ρωσίας και της Ουκρανίας, περιόρισαν την συγκεκριμένη εκτίμηση σε ποσοστό αύξησης 2% έως και το 2026.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά στο πρώτο μισό του 2022 εμφάνισε περαιτέρω θετική πορεία μετά την ήδη ανοδική πορεία του 2021, ενώ ταυτόχρονα οι τσιμεντοβιομηχανίες στη χώρα μας πέρασαν αυξήσεις στα προϊόντα τους, προκειμένου να είναι σε θέση να καλύψουν το αυξημένο κόστος που εμφανίζεται στην ενέργεια και στα μεταφορικά το τελευταίο διάστημα. Τα μεγάλα έργα στα δύο αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αλλά και η Κρήτη απορρόφησαν τις μεγαλύτερες ποσότητες, ενώ συμμετοχή στην ευρύτερη εικόνα της αγοράς είχε και η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα.

Η ανοδική πορεία στις πωλήσεις τσιμέντου το 2021 και το άλμα πάνω από το 2019
Σημειώνεται ότι ήδη στη διάρκεια του 2021 οι πωλήσεις προϊόντων τσιμέντου στην Ελλάδα κατέγραψαν αύξηση κατά 8,6%, ενώ οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 17,9%. Ανοδικές στην Ελλάδα ήταν οι πωλήσεις εκτός από αξία και σε όγκο, ενώ αντιθέτως στο εξωτερικό οι πωλήσεις τσιμέντου σε όγκο ήταν πτωτικές. Σε αυτό το περιβάλλον η τσιμεντοβιομηχανία «Ηρακλής» ενίσχυσε το 2021 τα μεγέθη του μετά το λόγω ειδικών συνθηκών και πανδημίας, ιδιαίτερο 2020, με το τζίρο του να αυξάνεται στα 209,3 εκατομμύρια ευρώ από 188,51 εκατομμύρια ευρώ το 2020. Ωστόσο τα καθαρά του κέρδη μετά από τους φόρους ήταν μειωμένα στα 3,72 εκατομμύρια ευρώ, από 9,66 εκατομμύρια ευρώ. Ο τζίρος του 2021 κινήθηκε μάλιστα πάνω και από το 2019, όπου ήταν 188,78 εκατομμύρια ευρώ. Η μείωση των κερδών οφείλεται στην αύξηση των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και από τη μείωση των εσόδων που προέρχονταν από την πώληση δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων για τον Ηρακλή καταγράφεται στην Ελλάδα, όπου από το σύνολο του τζίρου του 2021 τα 150,84 εκατ. ευρώ προήλθαν από την εγχώρια αγορά, ενώ σημαντικό μερίδιο συμμετοχής στις πωλήσεις έχει και η Ελβετία, από όπου προήλθαν πέρυσι 44,82 εκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις. Τα υπόλοιπα 13,64 εκατ. ευρώ προήλθαν από λοιπές χώρες εκτός ελληνικών συνόρων όπου διατηρεί δραστηριότητα η εταιρεία. Ένας ακόμα τομέας που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τον «Ηρακλή» είναι αυτός των περιβαλλοντικών επιδόσεων.

Γι’ αυτό και στο διάστημα του Ιουνίου έως και τον Δεκέμβριο του 2021, εξέδωσε περιβαλλοντικές δηλώσεις επίδοσης, γνωστές διεθνώς ως Environmental Product Declarations, κάνοντας την αρχή με 7 προϊόντα τσιμέντου, συνεχίζοντας με την ελαφρόπετρα και προχωρώντας και στα προϊόντα σκυροδέματος που αφορούν στις περιοχές στρατηγικού ενδιαφέροντος, όπου δραστηριοποιείται η Lafarge Beton. Eπιπλέον όμως στα εργοστάσιά της σε Βόλο και Μηλάκι Ευβοίας, χρησιμοποιεί και εναλλακτικά καύσιμα που προέρχονται από την επεξεργασία ξύλου, υφασμάτων, χαρτιού, πλαστικού και άλλων ανακυκλώσιμων υλικών (SRF), υποκαθιστώντας μερικώς την καύση ορυκτών καυσίμων.

H προοπτική της οικοδομής
Να σημειωθεί ότι η αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα στο διάστημα Ιουνίου 2021 – Μαΐου του 2022 κατά 10,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα Ιουνίου 2020-Μαΐου 2021 (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ), είναι ο βασικός παράγοντας που προσφέρει θετικές προοπτικές για την τσιμεντοβιομηχανία αλλά και για τον Ηρακλή στην εγχώρια αγορά για την τρέχουσα χρονιά. Σε ό,τι αφορά την ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα για τις αντίστοιχες περιόδους εμφανίζεται επίσης αύξηση κατά 11% στις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, 18,5% στην επιφάνεια και 25,2% στον όγκο των κτιρίων, μία ακόμα αποτύπωση που μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα για τους προμηθευτές οικοδομικών υλικών στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
Προβληματισμό πάντως συνεχίζει να προκαλεί το πληθωριστικό κύμα της περιόδου που διανύουμε, σε συνδυασμό με τις διεθνείς διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις αυξανόμενες τιμές στο ενεργειακό πεδίο, λόγω των εξελίξεων στην Ουκρανία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Lamda Development: Τι οφέλη περιμένει από την εξαγορά του McArthurGlen

Το σκεπτικό πίσω από την απόφασή της να εξαγοράσει το εμπορικό κεντρο McArthurGlen στα Σπάτα εξηγεί η Lamda Development στην πιο πρόσφατη εταιρική της παρουσίαση, εστιάζοντας στα θετικά στοιχεία που αναμένεται να προσθέσει η κίνηση αυτή στο χαρτοφυλάκιό της. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Lamda Development, η αξία του εν λόγω εμπορικού κέντρου υπολογίζεται στα 109 εκατομμύρια ευρώ, όσο δηλαδή και η συνολική επένδυση της εταιρείας για την εξαγορά, συμπεριλαμβανομενης την αποπληρωμής των δανείων των παλιών μετόχων προς τις τράπεζες. Η συνολική του έκταση ανέρχεται σε 21.200 τετραγωνικά μέτρα, αυξάνοντας έτσι κατά 14% τη συνολική έκταση των εμπορικών κέντρων της Lamda Development (The Mall Athens, Golden Hall, Mediterranean Cosmos).

Παράλληλα, το McArthurGlen αναμένεται να συνεισφέρει θετικά στη λειτουργική απόδοση του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου των εμπορικών κέντρων της εταιρείας, προσθέτοντας ένα επιπλέον 15% στα έσοδα από ενοίκια και ένα επιπλέον 10% στο EBITDA. Σημειώνεται ότι, τουλάχιστον προ πανδημίας, το McArthurGlen προσείλκυε κάθε χρόνο περίπου 4,2 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων του έφταναν τα 89 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, σύμφωνα με τη Lamda Development, η εξαγορά αυτή ενισχύει την κυρίαρχη θέση της εταιρείας στον τομέα των εμπορικών κέντρων και διαφοροποιεί το χαρτοφυλάκιό της, τόσο γεωγραφικά όσο και από άποψης concept. Ως θετικά στοιχεία του McArthurGlen παρουσιάζονται επίσης το γεγονός ότι είναι ανοιχτό (ιδιαίτερα σημαντικό στη μεταπανδημική εποχή), ότι παραμένει ανοιχτό 30 Κυριακές το χρόνο και ότι βρίσκεται σε βολική και στρατηγική τοποθεσία, μισή ώρα από το κέντρο της Αθήνας με αυτοκίνητο. Σημειώνεται ότι η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει μία μεταβατική περίοδο διάρκειας έως έξι μηνών, κατά την οποία το management του εμπορικού κέντρου θα παραμείνει υπό τον έλεγχο των προηγούμενων ιδιοκτητών, πριν το αναλάβει η Lamda Development.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο η Lamda Development εξαγόρασε το ποσοστό μειοψηφίας (31,7%) της Värde Partners στη Lamda Malls, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της θυγατρικής της, προκειμένου να συγκεντρώσει στο ίδιο «όχημα» όλα τα εμπορικά της κέντρα, τόσο τα υπάρχοντα, όσο και το φιλόδοξο Vouliagmenis Mall στο χώρο του Ελληνικού, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εταιρείας θα εκτείνεται σε 85.500 τετραγωνικά μέτρα, ξεπερνώντας κατά 27 στρέμματα το The Mall Athens, που σήμερα είναι το μεγαλύτερο mall της Ελλάδας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build