Στην Άκτωρ με διαφορά στήθους τα αντιπλημμυρικά έργα στη λαχαναγορά Θεσσαλονίκης

Στην Άκτωρ κατακυρώθηκε οριστικά η κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης, έναντι του ποσού των 19 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία είχε μειοδοτήσει στον σχετικό διαγωνισμό που έτρεξε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με οριακή διαφορά από τη δεύτερη ΕΤΕΘ, αφού είχε υποβάλει προσφορά με έκπτωση 38,70%, έναντι 38,67% της ΕΤΕΘ (η διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών ήταν κάτω από 8.000 ευρώ).

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και αποχέτευσης ομβρίων υδάτων στη Λαχαναγορά και στις γύρω περιοχές, λαμβάνοντας υπόψη τα προγραμματισμένα και μελλοντικά έργα της σύνδεσης των περιοχών με κόμβο της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό και την αναβαθμισμένη πρόσβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω του έκτου Προβλήτα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Η είσοδος της Autohellas στην Trade Estates ΑΕΕΑΠ και το ακίνητο στην Ελευσίνα

Σε στρατηγική συνεργασία προχωρούν η Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis και η Autohellas, με την υπογραφή συμφωνητικού για την πώληση μετοχών της πρώτης στη δεύτερη, ενώ ταυτόχρονα η Autohellas αποκτά το δικαίωμα να συμμετάσχει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates με εισφορά σε είδος. Συγκεκριμένα, με βάση τη συμφωνία που υπέγραψαν οι δύο πλευρές, η Trade Logistics ABEE, θυγατρική εταιρεία του ομίλου Fourlis, θα πωλήσει στην Autohellas 7.035.000 μετοχές της Trade Estates ΑΕΕΑΠ έναντι 15.000.226,65 ευρώ Ταυτόχρονα η Autohellas αποκτά το δικαίωμα να συμμετάσχει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, με εισφορά σε είδος ακινήτου της έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022.

Σε περίπτωση εξασκήσεως του δικαιώματος από την Autohellas, η Trade Estates ΑΕΕΑΠ θα προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της με έκδοση νέων μετοχών, έτσι ώστε το συνολικό ποσό της αύξησης (ονομαστικό και υπέρ το άρτιο) να είναι περίπου 8.000.000 ευρώ. Η αύξηση αυτή θα καλυφθεί αποκλειστικά από την Autohellas, μέσω εισφοράς σε είδος ακινήτου, και συγκεκριμένα οικοπέδου 45.408,04 τ.μ. εντός Επιχειρηματικού Πάρκου στην περιοχή Βαμβακιάς του Δήμου Ελευσίνας, μετά του επ’ αυτού συγκροτήματος επαγγελματικών κτιρίων και εμπορικών αποθηκών επί του οποίου η Trade Estates ΑΕΕΑΠ θα αναπτύξει σύγχρονο κέντρο logistics. Μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω ενεργειών, η Autohellas θα κατέχει το 12% περίπου του μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, ενώ το υπόλοιπο θα ανήκει στο όμιλο Fourlis μέσω των θυγατρικών του. Επιπρόσθετα, η Autohellas, βάσει της συμφωνίας, θα έχει δικαίωμα προτίμησης να αναπτύξει στις εγκαταστάσεις της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, σε από κοινού συνεργασία, προγράμματα «mobility».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Τα τρία «καυτά» μέτωπα για την ΤΕΚΑΛ

Τρία είναι τα μέτωπα που απασχολούν αυτή την περίοδο την ΤΕΚΑΛ, και σχετίζονται με την υλοποίηση των έργων στην μαρίνα Βουλιαγμένης, την κατασκευή της προβλήτας κρουαζιέρας του ΟΛΠ στον Πειραιά καθώς και την πρόσφατη απόφαση της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου Υποδομών για το οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα. Σε ό,τι αφορά το έργο των 285,5 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά στην κατασκευή του οδικού τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, φαίνεται ότι και επί της ουσίας καταλήγει στον όμιλο Άβαξ. Παρά τα όσα ακούστηκαν στην αγορά των κατασκευών, ότι η μειοδοτούσα κοινοπραξία των ΤΕΚΑΛ-CMC-INTEΡΚΑΤ επρόκειτο να καταθέσει προσφυγή, ο πρόεδρος της ΤΕΚΑΛ, Παναγιώτης Ψαλτάκος, αναφέρει στο Build ότι κάτι τέτοιο τελικά δεν θα συμβεί.

«Είχαμε αρχικά κάποιες σκέψεις να προβούμε στην υποβολή προσφυγής, ωστόσο το πιθανότερο πλέον είναι ότι δεν θα το πράξουμε. Κοιτάζουμε μπροστά και δεν θα ασχοληθούμε περαιτέρω με το συγκεκριμένο έργο», σημειώνει χαρακτηριστικά. Θα θυμίσουμε ότι η επιτροπή του υπουργείου Υποδομών είχε απορρίψει την προσφορά της κοινοπραξίας στην οποία συμμετείχε και η ΤΕΚΑΛ, κρίνοντας ότι «δεν υφίστανται όλα εκείνα τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία για να σχηματίσει βεβαία κρίση ότι η εταιρεία ‘Cooperativa Muratori e Cementisti – C.M.C. di Ravenna soc. Coop.’ έχει τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου και είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση». Η κοινοπραξία των τριών εταιρειών είχε μειοδοτήσει για την ανάληψη του έργου, προσφέροντας έκπτωση 14%, έναντι έκπτωσης 10% που προσέφερε ο όμιλος Άβαξ.

Σε εκκρεμότητα η αδειοδότηση για την έναρξη κατασκευής της προβλήτας κρουαζιέρας
Στον Πειραιά εκκρεμεί η αδειοδότηση της προβλήτας κρουαζιέρας, ενώ χθες ήταν προγραμματισμένο να περάσει προς έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), το masterplan του ΟΛΠ. Εφόσον εγκριθεί το masterplan επίκειται η έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος. Από πλευράς της ΤΕΚΑΛ που έχει αναλάβει το έργο, εκτιμάται ότι το αργότερο στις αρχές του 2023 πρόκειται να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Ταυτόχρονα μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, θα πρέπει να ολοκληρωθεί μία σειρά αδειοδοτικών διαδικασιών. Υπενθυμίζουμε ότι κατά της εκτέλεσης του έργου είχαν ταχθεί κάτοικοι του Πειραιά, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο με τη σειρά του ζήτησε την διακοπή των εργασιών και την αναθεώρηση του master plan. Σε ό,τι αφορά την ΤΕΚΑΛ έχει αναλάβει να ολοκληρώσει και το έργο της μαρίνας Βουλιαγμένης, όπου το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την παράδοση του έργου εντός του Ιουλίου, ωστόσο λαμβάνει παράταση μερικών μηνών λόγω εύρεσης αρχαίων. Έτσι, η παράδοση του λιμενικού έργου, που θα δώσει την δυνατότητα ελλιμενισμού σε σκάφη, τοποθετείται από την εταιρεία για τον προσεχή Νοέμβριο. Επιπλέον, η ολοκλήρωση κατασκευής των εμπορικών χώρων που πρόκειται να φιλοξενήσουν διεθνείς οίκους και καταστήματα ειδών πολυτελείας αναμένεται να γίνει κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ η ημερομηνία επίσημης έναρξης λειτουργίας της μαρίνας τοποθετείται για τον προσεχή Μάιο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build