Αυτή είναι η αρχιτεκτονική μελέτη που απέσπασε το Α’ βραβείο για την «Ανάδειξη Ταυτότητας Νέου Ψυχικού»

Το Α’ βραβείο στον διαγωνισμό για την «Ανάδειξη Ταυτότητας Νέου Ψυχικού», που διενεργήθηκε από τον δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού, απέσπασε η μελέτη των Molior Architects. Σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής η πρόταση ανταποκρίνεται κατά τον μεγαλύτερο βαθμό στο βασικό ζητούμενο του διαγωνισμού, που είναι η ανάδειξη της ταυτότητας του Νέου Ψυχικού, πετυχαίνοντας να εμφανίσει την εικόνα της κηπούπολης στον αστικό ιστό της περιοχής και να δημιουργήσει ένα ενδιαφέρον πιλοτικό πρότυπο για μελλοντικές επεμβάσεις στο δήμο.
Στον διαγωνισμό υποβλήθηκαν συνολικά οκτώ φάκελοι συμμετοχής.

Τρεις μελέτες βραβεύτηκαν και δύο ακόμα εξαγοράστηκαν. Το Α’ βραβείο απέσπασε όμως μία μελετητική ομάδα που ζει και δραστηριοποιείται στην περιοχή.
«Το δέσιμό μας με την περιοχή ήταν το βασικό μας κίνητρο για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό», αναφέρουν στο Build οι Molior Architects, προσθέτοντας πως θεωρούν ότι αποτελεί όνειρο κάθε ανθρώπου να μπορεί να διαμορφώνει και να βελτιώνει τον χώρο στον οποίο ζει και κατοικεί. «Κατά συνέπεια, το να δίνεται η δυνατότητα σε μας και σε αυτή την ηλικία, να συνδιαμορφώσουμε τη γειτονιά και την πόλη μας και να τη δούμε σταδιακά να αλλάζει ως αποτέλεσμα της δουλειάς και της τέχνης μας, είναι πραγματικά κάτι το μοναδικό και σίγουρα μας κάνει ανυπόμονους για το μέλλον».

Το όραμα της πρότασης και οι προκλήσεις της μελέτης
Όραμα της πρότασης είναι «η μετατροπή της γειτονιάς μας σε μία πόλη – πάρκο», δηλώνουν οι νεαροί αρχιτέκτονες, κάνοντας παράλληλα λόγο για έναν χώρο προσανατολισμένο στον πεζό και στο πράσινο και εκφράζοντας την ελπίδα να προσεγγίσουν αντίστοιχα βορειοευρωπαϊκά πρότυπα κατοίκησης. «Όταν μιλάμε για πολεοδομικές παρεμβάσεις καμία πρόταση δεν
μπορεί να είναι 100% ουδέτερη ή για να το θέσουμε αλλιώς, να τους αφήνει όλους ικανοποιημένους», αναφέρουν χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας πως όποια αλλαγή φέρνει κανείς διαταράσσει την υπάρχουσα ισορροπία και γι’ αυτό η αντιμετώπιση τέτοιων θεμάτων χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

«Η πόλη και ειδικότερα οι συγκεκριμένες περιοχές του Νέου Ψυχικού που αφορούσε ο διαγωνισμός, είναι χώροι που χρησιμοποιούνται από όλα τα κοινωνικά στρώματα και κατά συνέπεια ένα περιβάλλον όπου μπλέκονται πολλές καθημερινότητες πολλών ανθρώπων», διευκρινίζουν και συνοψίζουν λέγοντας ότι η μεγαλύτερη πρόκληση της μελέτης στο πώς το όραμα τους, «παρότι φιλόδοξο, θα μπορέσει να συμπεριλάβει εκείνες τις λεπτές ισορροπίες που καθιστούν την πόλη λειτουργική για άλλους, χωρίς αυτό να θολώνει την καθαρότητα της πρότασης».

Προς έναν πράσινο τρόπο κατοίκησης
«Ένα έργο τέτοιας φύσης θεωρούμε ότι έχει πολλά επίπεδα επιρροής πάνω στη ζωή των κατοίκων», αναφέρουν οι νικητές του διαγωνισμού, όταν τους ρωτάμε πώς το έργο αναμένεται να συμβάλει στην αναβάθμιση της καθημερινότητας, προσθέτοντας πως το πρώτο και ίσως το πιο άμεσα αντιληπτό, θα είναι η βελτίωση της ποιότητας του δημόσιου χώρου, μέσω των νέων διαμορφώσεων και της εισαγωγής πρασίνου όπως και η αντίστοιχη υπεραξία που θα επιφέρει στην εικόνα και στη ζωή της περιοχής.

«Το πιο σημαντικό και η πραγματική φιλοδοξία της πρότασης, είναι να αποτελέσει την αφορμή και το υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα χτιστεί ένας συνολικά πράσινος τρόπος κατοίκησης και όχι απλά ένα πιο πράσινο προάστιο», υπογραμμίζουν, προσθέτοντας πως η πρότασή τους έχει ως βασικό άξονα τη δημιουργία μιας περιοχής όπου ο δρόμος μετατρέπεται σε έναν συνεχόμενο περίπατο, με ελαχιστοποίηση της χρήσης του αυτοκινήτου και συνολικότερη στροφή σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. «Εκεί θεωρούμε πως βρίσκεται η ουσία και η πραγματική αλλαγή όσον αφορά την ποιότητα της ζωής των κατοίκων».

Οι συντελεστές του έργου
Αρχιτεκτονική μελέτη: Molior Architects +
Ομάδα μελέτης: Ελεάνα Πάστρα, Φοίβος Σιγάλας
Σύμβουλος Αρχιτέκτονας: Αικατερίνη Γουσγούνη
Φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής: Φωτεινή Φιαμπολή


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Nordia: Κινήσεις στη σκακιέρα των επενδύσεων για τη Marmoline και νέο λατομείο μαρμάρου

Nέες επενδυτικές κινήσεις υλοποιεί σύμφωνα με πληροφορίες το τελευταίο διάστημα ο όμιλος Nordia στην Ελλάδα, τόσο στον τομέα των οικοδομικών υλικών όπου δραστηριοποιείται κυρίως μέσω της εμπορικής ονομασίας «Μarmoline», όσο και στον τομέα της εξόρυξης μαρμάρου, όπου δραστηριοποιείται μέσω της Nordia Marble, εταιρεία που αποτελεί την μετεξέλιξη της πρώην Σχιστήρια Μαρμάρων Αθηνών Α.Ε.
Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα η Nordia Marble έλαβε το πράσινο φως από την αρμόδια διεύθυνση τεχνικού ελέγχου Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, προκειμένου να μισθώσει ένα νέο λατομείο εξόρυξης μαρμάρου στον δήμο Κάτω Νευροκοπίου και συγκεκριμένα στην περιοχή της κοινότητας Οχυρού στη Δράμα. Η συγκεκριμένη λατομική εγκατάσταση έχει συνολική έκταση 98 στρεμμάτων. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει στη Δράμα και μονάδα παραγωγής μαρμάρου, η οποία βρίσκεται σε έκταση 67 στρεμμάτων με 18.800 τ.μ. στεγασμένους χώρους, ενώ διατηρεί επιπλέον μονάδα επεξεργασίας μαρμάρου 5.000 τ.μ. στη Λυκόβρυση.

Ο τζίρος της στην τελευταία δημοσιευμένη χρήση ανήλθε στα 12,35 εκατομμύρια ευρώ για το 2020, έναντι 14,77 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019 με καθαρά κέρδη μετά από φόρους 647,35 χιλ. ευρώ έναντι 498,42 χιλ. ευρώ αντίστοιχα. Mεταξύ των βασικών της προϊόντων είναι το λευκό μάρμαρο από το λατομείο του Βώλακα της Δράμας, ο γρανίτης καθώς και τα τεχνομάρμαρα. Σημειώνεται ότι ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών της Nordia Marble κατευθύνεται στην αγορά της Κίνας, τροφοδοσία η οποία ωστόσο γνωρίζει κύκλο διαταραχών το τελευταίο διάστημα, δεδομένης της πανδημίας.

Κύριος προορισμός για το ελληνικό μάρμαρο η κινεζική αγορά
Η Κίνα αποτελεί μία αγορά, στην οποία εξάγεται ο κύριος όγκος των ελληνικών μαρμάρων.
Χαρακτηριστικό της δυναμικής που παρουσιάζει η αγορά αυτή, είναι το γεγονός ότι οι εξαγωγές μαρμάρου σε όρους αξίας στο διάστημα 2008 – 2021, αυξήθηκαν για την Ελλάδα σε ποσοστό 176%, όταν την ίδια στιγμή προϊόντα όπως το τυρί είχαν αύξηση των εξαγωγών προς τη συγκεκριμένη χώρα 135% και το ελαιόλαδο κατά 70,5%. Οι παραγόμενες ποσότητες ελληνικού μαρμάρου κατευθύνονται σε περισσότερες από 100 χώρες του κόσμου αυτή τη στιγμή, ενώ ο κλάδος υπολογίζεται συνολικά ότι συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία περί το 1,27 δισεκατομμύριο ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές της χώρα μας προς την Κίνα σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, το 2021 ήταν 170 εκατ. ευρώ, από 132 εκατ. ευρώ το 2020 και 210 εκατ. ευρώ το 2019.

Επενδύσεις ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για την αύξηση της παραγωγής περλίτη και την εξόρυξη αδρανών σε Χαλκίδα και Θήβα
Ταυτόχρονα ο όμιλος Nordia μέσω του άλλου επιχειρηματικού βραχίονα που διατηρεί στην Ελλάδα και ακούει στο όνομα Marmoline, έχει προγραμματίσει στοχευμένες επενδύσεις που σχετίζονται με την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας περλίτη στο εργοστάσιο της Χαλκίδας. Συν τοις άλλοις όμως έχει θέσει στον επενδυτικό του σχεδιασμό και την επέκταση της δυναμικότητας του λατομείου αδρανών υλικών που βρίσκεται στη Θήβα. Η συνολική επενδυτική δαπάνη για τις δύο αυτές κινήσεις θα κινηθεί στα επίπεδα των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, μέρος των οποίων θα ενισχυθεί μέσω του αναπτυξιακού νόμου και υπό το καθεστώς της φορολογικής απαλλαγής.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, οι πωλήσεις της Marmoline στη χώρα μας ήταν στα επίπεδα των 19,8 εκατ. ευρώ το 2020, από 19,13 εκατ. ευρώ το 2019, με τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους να ανέρχονται στα 3,52 εκατομμύρια ευρώ, από 1,64 εκατ. ευρώ αντίστοιχα για τις δύο χρονιές που προαναφέρθηκαν. Nα σημειωθεί ότι τα προϊόντα της Marmoline έχουν χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σε έργα όπως το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το νέο μουσείο της Ακρόπολης αλλά και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες όπως είναι το Grand Resort στο Λαγονήσι καθώς και το Hilton.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Lamda Development: Στα 889 εκατ. ευρώ η αξία των The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos

Θετική επίπτωση ύψους 16,1 εκατομμυρίων ευρώ είχε στα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα και στην καθαρή αξία ενεργητικού της Lamda Development για το πρώτο τρίμηνο του 2022 η επανεκτίμηση, από ανεξάρτητο εκτιμητή, της αξίας των επενδυτικών ακινήτων του ομίλου. Ειδικότερα, τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, της Lamda Development για το α’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε ζημία 7,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 6,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο το 2021.

Εξαιρουμένων των εξόδων για το έργο του Ελληνικού (8,5 εκατ. ευρώ) και των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων που δεν έχουν επίπτωση στα ταμειακά διαθέσιμα (8,3 εκατ. ευρώ), τα αναπροσαρμοσμένα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, ανήλθαν σε κέρδος 9,1εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 0,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο το 2021. Η καθαρή αξία ενεργητικού (NAV) την 31η Μαρτίου 2022 ανήλθε σε 1,35 δισ. ευρώ, οριακά χαμηλότερα (-0,6%) έναντι της 31ης Δεκεμβρίου 2021. Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, τα συνολικά ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA), προ αποτιμήσεων του επενδυτικού χαρτοφυλακίου και λοιπών αναπροσαρμογών του α’ τριμήνου 2022, ανήλθαν σε 13,1 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 42% έναντι του 2021. Η εν λόγω αύξηση προέκυψε λόγω της σημαντικής αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA των εμπορικών κέντρων.

Αυξήθηκε κατά 17 εκατ. ευρώ η αξία των εμπορικών κέντρων
Ειδικότερα, τα κέρδη EBITDA των εμπορικών κέντρων The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos το α’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε 15,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 59% έναντι του 2021. Σημειωτέον ότι η Lamda Development κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας, διαπραγματεύτηκε νέες ή έχει προχωρήσει στην ανανέωση συμβάσεων εμπορικής συνεργασίας με οικονομικούς όρους αντίστοιχους προ της κρίσης της πανδημίας, ενισχύοντας την αξία των εμπορικών κέντρων. Η αξία των εμπορικών κέντρων της εταιρείας ανήλθε σε 889 εκατ. ευρώ την 31η Μαρτίου 2022, όπως προκύπτει από την αποτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή (Savills), αυξημένη κατά περίπου 17 εκατ. ευρώ (+2%) έναντι της αντίστοιχης αξίας την 31.12.2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build