Αεροδρόμιο Πάρου: Νέα μειοδότρια η ΙΝΤΡΑΚΑΤ – Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση

Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ είναι η νέα μειοδότρια για τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου της Πάρου. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη σχετική υπουργική απόφαση, η μειοδότρια ΕΚΤΕΡ αποκλείστηκε καθώς «τα παρεχόμενα στην αιτιολόγηση στοιχεία δεν εξηγούν κατά τρόπο ικανοποιητικό το χαμηλό επίπεδο του κόστους που προτείνεται, όπως άλλωστε γνωμοδότησε ομόφωνα η Επιτροπή Διαγωνισμού». Παράλληλα, εκτός διαγωνισμού βρέθηκε και η ένωση οικονομικών φορέων «ΑΤΕΣΕ ΑΕ – ΕΛΙΚΑ AΤEΕ – Γ. ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ» καθώς δεν ανανέωσε την οικονομική της προσφορά και την εγγυητική συμμετοχής. Με αυτόν τον τρόπο η τρίτη κατά σειρά προσφερόμενης έκπτωσης ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναδείχθηκε νέα μειοδότρια. Σημειώνεται ωστόσο πως «κατά της απόφασης χωρεί προδικαστική προσφυγή». Η έκπτωση που προσφέρει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανέρχεται σε 10,54%. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 46,2 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και η διάρκεια αποπεράτωσής του ορίζεται σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Σύμφωνα με τα τεύχη δημοπράτησης, το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κτιρίου αεροσταθμού με τον απαιτούμενο εξοπλισμό (σύστημα διαχείρισης αποσκευών, σύστημα οπτικών αγγελιών πτήσεων, σύστημα CUTE, λοιπός ηλεκτρονικός εξοπλισμός), φυλάκιο ασφαλείας, μόνιμη εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 90 μέτρα προς νότο και κατά 50 μέτρα προς βορά, έτσι ώστε το δάπεδο να αποκτήσει διαστάσεις 340 μέτρα * 130 μέτρα από 200 μέτρα * 130 μέτρα σήμερα, υδραυλικά έργα αποστράγγισης και Η/Μ εγκαταστάσεις (φωτοσήμανση κλπ), επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης από 1400 μέτρα σε 1799 μέτρα, διαμόρφωση ζωνών ασφαλείας και ζωνών RESA, εργασίες διαγράμμισης, σήμανσης και ασφάλισης, κατασκευή νέου πύργου ελέγχου (ΠΕΑ) επιφάνειας 159 τ.μ. σε επαφή με το νέο κτίριο αεροσταθμού, μεταφορά υποδομών από τον υφιστάμενο στον νέο, μεταφορά σταθμού φωτοσήμανσης στο νέο κτίριο, αποξήλωση καμπίνας παλαιού πύργου ελέγχου και κατασκευή πυροσβεστικού σταθμού 563 τ.μ.

Παράταση για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου στο «Εξοικονομώ 2021»
Σε εξέλιξη βρίσκεται η έγκριση της τρίτης τροποποίησης της προκήρυξης του προγράμματος «Εξοικονομώ 2021», με σκοπό τη βελτίωση σημείων και όρων του οδηγού εφαρμογής και των παραρτημάτων του, όπως γνωστοποίησε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στην τροποποίηση προβλέπεται μεταβολή της προθεσμίας υποβολής Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, η οποία πλέον θα ανέρχεται σε 110 ημέρες. Συνεπώς, η προθεσμία υποβολής της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου για τις αιτήσεις που έχουν χαρακτηριστεί ως καταρχήν επιλέξιμες και έληγαν χθες, Τρίτη 19 Ιουλίου, παρατείνεται έως και τις 7 Σεπτεμβρίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

ΕΚΤΕΡ: Υπογράφει νέο έργο για στρατιωτικό κέντρο εκπαίδευσης των Εμιράτων στην Ελλάδα

Δύο νέα έργα αναλαμβάνει σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Build η ΕΚΤΕΡ, η υπογραφή των συμβάσεων για τα οποία είναι θέμα λίγων ημερών. Στην πρώτη περίπτωση η εισηγμένη κατασκευαστική εταιρεία είχε καταθέσει προσφορά για την ανάληψη του έργου επέκτασης του αεροδρομίου της Χίου. Για την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου προηγήθηκε δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός, στον οποίο εκτός από την ΕΚΤΕΡ συμμετείχαν οι εταιρείες ΕΛΤΕΚΑ, ΕΡΕΤΒΟ, Θεμέλη καθώς και η P&C Development. Η προσφορά που κατέθεσε η ΕΚΤΕΡ ανήλθε στα 6,69 εκατομμύρια ευρώ, με παροχή έκπτωσης της τάξεως του 30,55%. Η διαγωνιστική διαδικασία και το αποτέλεσμα έχουν ήδη εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εκκρεμεί η προσκόμιση της απαιτούμενης εγγυητικής επιστολής και η υπογραφή της σύμβασης.

Κέντρο εκπαίδευσης για τον στρατό των Εμιράτων στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα
Επιπλέον, η κατασκευαστική εταιρεία πρόκειται να υπογράψει για την εκτέλεση έργου για λογαριασμό του υπουργείου Άμυνας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Προηγήθηκε πρόσκληση σε κατασκευαστικές εταιρείες με τη διαδικασία ανάθεσης ιδιωτικού έργου, όπου συμμετείχαν για τη διεκδίκηση του έργου εκτός από την ΕΚΤΕΡ και οι ΑΤΕΣΕ, Άβαξ, Άκτωρ. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται στα 14,95 εκατ. ευρώ πλέον του ΦΠΑ. Η κατασκευή του νέου κέντρου εκπαίδευσης για το στρατιωτικό προσωπικό των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, θα πραγματοποιηθεί εντός των εγκαταστάσεων της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας Α.Ε. στην Τανάγρα. Θα θυμίσουμε ότι η ΕΚΤΕΡ είχε αναλάβει και κατά το παρελθόν ανάλογο έργο για λογαριασμό των Εμιράτων, καθότι κλήθηκε να κατασκευάσει το 2020 κτιριακό συγκρότημα στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με την Ελλάδα.

Τα νέα έργα που υπογράφηκαν το 2022
Να σημειωθεί ότι η ΕΚΤΕΡ έχει υπογράψει στη διάρκεια του 2022 την εκτέλεση έργων όπως είναι η κατασκευή των δικτύων ακαθάρτων στο δήμο Μαραθώνα, ένα έργο σε κοινοπραξία με τις ΕΡΕΤΒΟ, Θεμέλη, Χριστόφορος Κωνσταντινίδης και ποσό σύμβασης που ανέρχεται στα 69,51 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Μεταξύ των έργων που επίσης έχει υπογράψει φέτος με την Ελληνικό Α.Ε. είναι η κατασκευή του κτιρίου ΑμεΑ εντός της έκτασης του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται επίσης έργα σε μεγάλες τουριστικές επενδύσεις όπως αυτή της Blue Iris συμφερόντων της ACG Equity Partners – γνωστή από την επένδυση στον Αστέρα Βουλιαγμένης – με συμμετοχή στο έργο κατασκευής ξενοδοχειακής μονάδας στη Μύκονο και σύμβαση ύψους 3,78 εκατ. ευρώ. Επίσης, συμμετέχει και στην κατασκευή του ξενοδοχείου One & Only Kea Island στη Τζια, το οποίο αφορά στην κατασκευή οικοδομικών εργασιών οπλισμένου σκυροδέματος με ύψος σύμβασης στα 3,13 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Κόντρα ΕΡΕΤΒΟ – Αττικό Μετρό για τη «διπλή» παρακράτηση υπέρ της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων

Διαμάχη ξέσπασε ανάμεσα στην Αττικό Μετρό και την ΕΡΕΤΒΟ, η οποία έχει αναλάβει έργο αξίας 33,5 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο της δημιουργίας της Γραμμής 4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου – Γουδή), με αφορμή τις επιβαρύνσεις υπέρ της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) που συμπεριελήφθησαν στην πιο πρόσφατη επιμέρους σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών. Η αλλαγή αυτή προέκυψε από τον νέο νόμο που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάρτιο, με τον οποίο η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) συγχωνεύθηκε με την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), σχηματίζοντας την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ).

Ειδικότερα, η ΕΡΕΤΒΟ έχει αναλάβει τις αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας του τμήματος Α’ της Γραμμής 4. Η συνεργασία ξεκίνησε ομαλά τον Μάρτιο του 2021, με τις τρεις πρώτες επιμέρους συμβάσεις να προχωρούν κανονικά. Στις 7 Απριλίου 2022 υπεγράφη η τέταρτη επιμέρους σύμβαση, ύψους 4.610.000 ευρώ, στην οποια προβλεπόταν διπλή παρακράτηση επί της αξίας κάθε πληρωμής προ φόρων και κρατήσεων της σύμβασης: 0,07% υπέρ της πρώην ΕΑΑΔΗΣΥ, και 0,1% υπέρ της ΕΑΔΗΣΥ, ενώ στις προηγούμενες συμβάσεις οι παρακρατήσεις ήταν 0,07% υπέρ της ΕΑΑΔΗΣΥ και 0,06 υπέρ της ΑΕΠΠ.

Τα επιχειρήματα της εταιρείας
Στις 18 Απριλίου η ΕΡΕΤΒΟ υπέβαλε ένσταση κατά της τέταρτης επιμέρους σύμβασης, υποστηρίζοντας πως η επιβολή της εν λόγω κράτησης επί του εργολαβικού ανταλλάγματος είναι αυθαίρετη και εσφαλμένη, καθώς δεν προβλέπεται καν από τον νόμο και δεν περιλαμβανόταν στη σχετική διακήρυξη και τα λοιπά τεύχη της εργολαβίας. Σύμφωνα με το σκεπτικό της εταιρείας, πρόκειται για καταφανές, σφάλμα, εφόσον το ποσοστό 0,1% ορίζεται ως η παρακράτηση υπέρ της μιας και μόνης, πλέον, ενιαίας Αρχής. Επιπλέον, η ΕΡΕΤΒΟ τόνιζε πως η εν λόγω επιβάρυνση είναι αντισυμβατική, αναιτιολόγητη, αυθαίρετη και ανεξήγητη, εφόσον η επίμαχη τέταρτη επιμέρους σύμβαση εργασιών δεν είναι μία νέα σύμβαση, συναφθείσα μετά την θέσπιση των διατάξεων του νέου νόμου, αλλά σύμβαση η οποία εξακολουθεί να διέπεται από τους ίδιους όρους, με όλες τις προηγούμενες επιμέρους συμβάσεις.

Γιατί απορρίφθηκε η ένσταση της ΕΡΕΤΒΟ
Ωστόσο, η ένσταση της ΕΡΕΤΒΟ απορρίφθηκε ως αβάσιμη, όπως προκύπτει από έγγραφο του Αυτοτελούς Νομικού Τμήματος της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Σύμφωνα με αυτό, ειδικά για την περίπτωση της κράτησης 0,07% υπέρ ΕΑΑΔΗΣΥ, στο άρθρο 19 του νόμου 4912/2022 ορίστηκε ότι η σχετική διάταξη που την προβλέπει εξακολουθεί να ισχύει μέχρι την έκδοση πράξης υπουργικού συμβουλίου με την οποία διορίζονται ο πρόεδρος και τουλάχιστον έξι σύμβουλοι της νέας Αρχής, οπότε και καταργείται. Ως εκ τούτου, η κράτηση υπέρ ΕΑΑΔΗΣΥ (0,07%) καταβάλλεται κανονικά. Επιπλέον, τονίζεται πως το γεγονός ότι κατά την χρονική περίοδο σύναψης της αρχικής συμφωνίας-πλαίσιο ίσχυαν συγκεκριμένες κρατήσεις, δε σημαίνει ότι θα ισχύουν οι ίδιες και στις μετέπειτα υπογραφόμενες επιμέρους συμβάσεις, αφού, εάν ο νόμος ορίσει καινούριες κρατήσεις ή τροποποιήσεις στις ήδη υπάρχουσες, η αναθέτουσα αρχή οφείλει να συμμορφωθεί.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build