Ελληνικό: Τέλος του 2022 οι μελέτες για το πάρκο που θα είναι μεγαλύτερο από το Hyde Park

Στο τέλος του 2022 ολοκληρώνονται οι μελέτες που αφορούν στην κατασκευή του πάρκου Ελληνικού, το οποίο θα έχει συνολική έκταση 2.000.000 τετραγωνικά μέτρα. Οι μελέτες θεωρούνται ως βασική προϋπόθεση για την έναρξη κατασκευή του πάρκου, το οποίο κατά το μεγαλύτερό του μέρος θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2025, με το συνολικό κόστος των μελετών να υπερβαίνει τα 7 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση που θα προέρχεται με πόρους του επενδυτή.

Την διαμόρφωση τοπίου ανέλαβε το διεθνούς φήμης γραφείο Sasaki σε συνεργασία με το ελληνικό γραφείο Δοξιάδη.
Το πάρκο θα είναι 14 φορές μεγαλύτερο σε μέγεθος από τον Εθνικό Κήπο της Αθήνας, ο οποίος καλύπτει επιφάνεια 155.000 τ.μ. Μάλιστα όπως αναφέρθηκε σε σχετική παρουσίαση από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Lamda Development, Οδυσσέα Αθανασίου το πάρκο στο Ελληνικό είναι μεγαλύτερο και από το Hyde Park του Λονδίνου, το οποίο εκτείνεται σε συνολικά 1.416.399 τ.μ.

Το Πάρκο του Ελληνικού στόχο έχει να εισάγει έναν νέο τρόπο ζωής με συνύπαρξη φύσης, ανθρώπου και τεχνολογίας. Υπολογίζεται μάλιστα ότι η ανάπτυξη του πάρκου στην πλήρη της μορφή, δεδομένης της εκτεταμένης βλάστησης που αυτό θα έχει θα συμβάλει στην βελτίωση του μικροκλίματος της ευρύτερης περιοχής και στην μείωση της θερμοκρασίας που μπορεί να φτάσει έως και σε -8 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με σήμερα. Συνολικά πάνω από 1 εκατομμύριο φυτά θα εμπλουτίσουν τη βλάστηση του πάρκου, ενώ περίπου 2.000 υφιστάμενα δέντρα διατηρούνται σε προσωρινούς χώρους φύτευσης και θα επανατοποθετηθούν στο χώρο μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του.

Από τις αρχές του Υμηττού έως την παραλία
Η απαρχή του πάρκου θα βρίσκεται στις παρυφές του Υμηττού και θα φτάνει έως το παράκτιο μέτωπο με δίκτυο πεζοδρόμων 50 χιλιομέτρων και ποδηλατοδρόμων 30 χιλιομέτρων. Θα αποτελέσει το πρώτο πάρκο διεθνώς που σχεδιάζεται σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, καλύπτοντας εξ ολοκλήρου τις ανάγκες του για άρδευση και ηλεκτροδότηση με ίδια μέσα. Επιπλέον τα συστήματα φωτισμού θα προσαρμόζονται ανάλογα με την ώρα της ημέρας, την εποχή και τον φωτισμό του περιβάλλοντος.

7 διαφορετικές ζώνης στο εσωτερικό του πάρκου
Το πάρκο θα είναι χωρισμένο σε 7 διαφορετικές περιοχές. Η πρώτη από αυτές θα βρίσκεται στην περιοχή του πρώην κτιρίου αφίξεων του αεροδρομίου του Ελληνικού.
Το κεντρικό κτίριο του πρώην αερολιμένα θα μετατραπεί σε εκθεσιακό κέντρο. Γύρω από αυτό θα δημιουργηθούν κήποι, σιντριβάνια και ανοιχτός χώρος εκδηλώσεων με χωρητικότητα 20.000 ατόμων σε αρμονία με τα δομικά στοιχεία του κτιρίου του πρώην αεροδρομίου, ενώ οι πυλώνες φωτισμού θα παραμείνουν όπως και μέρος των διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης.
Δεύτερο σημείο του πάρκο θα είναι η Ολυμπιακή Πλατεία όπου θα δημιουργηθεί καταρράκτης νερού καθώς και αμφιθέατρο χωρητικότητας 2.000 ατόμων για τη φιλοξενία συναυλιών και λοιπών εκδηλώσεων.

Τρίτο σημείο θα αποτελέσει η ανάπλαση του πρώην κωπηλατοδρομίου κανόε καγιάκ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, η συνολική έκταση του οποίου είναι 22.000 τ.μ. Επόμενο σημείο ανάπλασης θα είναι η δημιουργία μονοπατιών που οδηγούν στο υψηλότερο σημείο του πάρκου με θέα στην παραλία και τον Υμηττό, όπου θα δημιουργηθούν υπαίθριες γκαλερί και έργα τέχνης σύγχρονων – κυρίως Ελλήνων – καλλιτεχνών. Από εκεί θα διέρχεται και η πολιτιστική διαδρομή του Ελληνικού, με ευρήματα από την κλασική και την σύγχρονη εποχή. Συν τοις άλλοις σε έκταση μεγαλύτερη από το Πεδίο του Άρεως θα δημιουργηθεί μία θεματική περιοχή με αγρούς και αμπελώνες. Κοντά στην λεωφόρο Βουλιαγμένης θα βρίσκεται το Experience Park με έκταση 75 στρεμμάτων, όπου υφίστανται τα τρία διατηρητέα υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας. Θυμίζουμε ότι ήδη το Experience Park παραδόθηκε ήδη από το 2021 στο κοινό.
Τέλος θα αναβιώσει η περιοχή του ρέματος Τραχώνων στα σύνορα με τον Άλιμο, όπου θα δημιουργηθεί περιοχή περιπάτου με ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης, το οποίο ειδοποιεί σε περίπτωση απότομης αύξησης της στάθμης του νερού για την αποφυγή πλημμυρών.

 


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Αυτονομείται ο κλάδος επενδυτικών ακινήτων της B&F

Τη μερική διάσπαση του κλάδου των επενδυτικών ακινήτων της με σύσταση νέας νομικής οντότητας, υπό τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, αποφάσισε η B&F ΑΒΕΕ Ενδυμάτων, εισηγμένη εταιρεία ενδυμάτων που δραστηριοποιείται με τα brands BSB και Lynne. Στη νέα εταιρεία θα μεταβιβαστεί το σύνολο των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού του κλάδου των επενδυτικών ακινήτων της B&F, έναντι απόδοσης στους μέτοχους της μετοχών της νέα εταιρείας κατ’ αναλογία (pro rata).

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, με την εν λόγω πράξη εταιρικού μετασχηματισμού η εταιρεία διαχωρίζει τις εμπορικές δραστηριότητες από τις ιδιοκτησίες ακινήτων, επιδιώκοντας τον οργανωτικό διαχωρισμό των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του ομίλου για τη βέλτιστη αξιοποίηση της τεχνογνωσίας, του ανθρώπινου δυναμικού και του πελατολογίου του, την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων και την ανάδειξη μιας νέας προοπτικής. Η B&F θα μεγιστοποιήσει την αξιοποίηση των υποδομών της, θα απελευθερώσει πόρους που θα επιτρέψουν επενδύσεις, εστιάζοντας στον πυρήνα των δραστηριοτήτων, ενώ η νέα εταιρεία θα έχει ευελιξία στην διαδικασία λήψης και εκτέλεσης αποφάσεων και θα λαμβάνει αυτόνομες αποφάσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Άγιοι Ανάργυροι: Ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός μεταμορφώνεται σε πάρκο πόλης 56.000 τ.μ.

Ανοικτή διαδικασία για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου: «Ανάπλαση του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού και αναβάθμιση εμπορικού κέντρου Αγίων Αναργύρων» διακήρυξε ο δήμος Αγίων Αναργύρων – Καματερού. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 6.921.080,65 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. 24 %). Σύμφωνα με την περιγραφή του έργου, σε μία έκταση 56.000 τ.μ., στόχος είναι η ανάπτυξη ενός υπερτοπικού κέντρου με έμφαση στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και προσανατολισμό στις σύγχρονες μορφές εργασίας και εκπαίδευσης, επαφή με την φύση και παροχή συγχρόνων μορφών άθλησης – όπως πίστες skate και αναρρίχησης – και δημιουργικού παιχνιδιού. Οι παρεμβάσεις αποσκοπούν στο να δημιουργηθεί – σε συνέχεια με το εμπορικό και διοικητικό κέντρο του δήμου -, ένα πάρκο πόλης, προσανατολισμένο στην εκπαίδευση και στις σύγχρονες τεχνολογίες. Το πάρκο θα είναι περιφραγμένο και προβλέπονται δύο κεντρικές φυλασσόμενες είσοδοι και πέντε περιμετρικές πύλες.

Περιμετρικά θα διαμορφωθούν τέσσερις οργανωμένοι χώροι στάθμευσης με σημεία φόρτισης αυτοκινήτων.
Ποδηλατόδρομος, έξυπνα παγκάκια και αμφιθέατρο Αναλυτικότερα, στο 56.000 τ.μ. πάρκο, θα περιλαμβάνονται ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσής, συνολικής επιφάνειας 2.200 τ.μ., δίκτυο διαδρόμων άθλησης, περίπατου και κοινωνικής επαφής, τρεις προσπελάσεις σε διαδρόμους για απορριμματοφόρα, ασθενοφόρα και οχήματα ανάγκης και διαχείρισης, δίκτυο εσωτερικών χωμάτινων διαδρόμων εντός φυτεμένων περιοχών με «έξυπνα παγκάκια», ενώ στη νότια πλευρά το δίκτυο των χωμάτινων διαδρόμων θα πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές δραστηριότητες για παιδιά. Στη βόρεια πλευρά του πάρκου προβλέπεται η τοποθέτηση οργάνων γυμναστικής ενήλικων και η κατασκευή μικρού υπαίθριου αμφιθέατρου 400 θέσεων. Στον σχεδιασμό του βαρύνοντα ρόλο θα έχει η ενσωμάτωσή του στο φυσικό περιβάλλον.

Σε γειτνίαση με το αμφιθέατρο θα χωροθετηθεί αναψυκτήριο με χώρους υγιεινής, συνολικής επιφάνειας 150 τ.μ. Μπροστά από το αναψυκτήριο θα οργανωθεί ο υπαίθριος χώρος που θα αποτελεί και την πλατεία του θέατρου. Προβλέπονται βιοκλιματικά στοιχεία δροσισμού, ενώ θα δημιουργηθεί αίθουσα 220 τ.μ. για εκπαιδευτικές δραστηριότητες που απευθύνονται σε εφήβους, αλλά και υπαίθριος κινηματογράφος για παραστάσεις και εκπαιδευτικές προβολές. Ο χώρος με τις πίστες skate θα διαμορφωθεί στη βόρεια πλευρά του πάρκου, ενώ προβλέπονται δύο γήπεδα τένις και δύο padel με αποδυτήρια και κερκίδες 700 θεατών.

Work cafe στο παλιό κτίριο του σταθμού του ΟΣΕ
Ένας ακόμη χώρος εστίασης και αναψυχής χωροθετείται προς τη νότια – κεντρική περιοχή του πάρκου όπου θα ανακατασκευαστεί το παλιό κτίριο του σταθμού του ΟΣΕ. Το επιφάνειας περίπου 120 τ.μ. κτίριο, θα λειτουργήσει σαν αναψυκτήριο και ‘work café’ με παροχές για εξ αποστάσεως εργασία. Οι ίδιες εξυπηρετήσεις θα παρέχονται και στον υπαίθριο χώρο του, επιφάνειας περίπου 800 τ.μ. Στο πάρκο θα χωροθετηθούν ακόμα δύο υπαίθριες αγορές με ενιαίας μορφής στέγαστρα.
Σε ό,τι αφορά την κεντρική πλατεία των Αγίων Αναργύρων προβλέπεται η ανακατασκευή της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Θεσσαλονίκη: «Κατάστρωμα» με θέα στη θάλασσα – Τα βραβεία για το ντεκ στην παλιά παραλία

Ολοκληρώθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών για το ντεκ στην παλιά παραλία Θεσσαλονίκης. Συνολικά κατατέθηκαν δεκαπέντε προτάσεις. Συγκεκριμένα, η οικονομική επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης, επικύρωσε την απόφαση της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού, η οποία αξιολόγησε τις προτάσεις που κατατέθηκαν και αποφάσισε την απονομή τριών βραβείων και τριών ισότιμων εξαγορών. Με την κατασκευή του ντεκ, σύμφωνα με τον δήμο Θεσσαλονίκης, θα διευρυνθεί ο αστικός κοινόχρηστος χώρος προς την πλευρά της θάλασσας, με αποτέλεσμα να δοθεί «ανάσα» σε όσους επισκέπτονται καθημερινά το παραλιακό μέτωπο.

Δύο χωρικές ζώνες σε όλο το παραθαλάσσιο μέτωπο
Το πρώτο βραβείο απονεμήθηκε στην πρόταση που υπογράφεται από τον αρχιτέκτονα μηχανικό Γεώργιο Δημόπουλο και την πολιτικό μηχανικό Βασιλική Παναγιωτοπούλου.
Οι μελετητές προτείνουν δύο χωρικές ζώνες που διατρέχουν παράλληλα όλο το θαλάσσιο μέτωπο της παλιάς παραλίας. Η ζώνη της επέκτασης και η ζώνη του υφιστάμενου κρηπιδώματος – πεζοδρομίου είναι διακριτές, ώστε με τα διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά τους να προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες και συναισθήματα στους χρήστες τους. Το κατάστρωμα της επέκτασης τοποθετείται σε ένα επίπεδο χαμηλότερο από αυτό του υπάρχοντος κρηπιδώματος. Σε σημεία όπου το κατάστρωμα διασταυρώνεται με σημαντικούς άξονες, όπως αυτός της πλατείας Αριστοτέλους και της οδού Αγίας Σοφίας, διαμορφώνονται εγκολπώσεις.

Διαμορφώνονται, παράλληλα, χωρικές συνθέσεις-ενότητες διαφορετικών επιπέδων. Οι προτεινόμενες διαμορφώσεις σε χαμηλότερο επίπεδο διαχωρίζουν με ήπιο και διακριτικό τρόπο τον χώρο της κίνησης-ροής των πεζών από τον χώρο της στάσης, συνάντησης και κοινωνικής επαφής. Για την ανάδειξη της μικρής προβλήτας – αποβάθρας του τέλους του 19ου αιώνα έναντι της πλατείας Ελευθερίας δημιουργείται μια εγκόλπωση, ώστε να προβληθεί το ιδιαίτερο μορφολογικό της περίγραμμα και να ενδυναμωθεί το στίγμα της ιστορικής μνήμης.

Το δεύτερο και το τρίτο βραβείο
Η πρόταση που απέσπασε το δεύτερο βραβείο υπογράφεται από τους αρχιτέκτονες μηχανικούς Ιωάννη Βλάχο και Απόστολο Πάνο, τον πολιτικό μηχανικό Παράσχο Δασκαλούδη και τον μηχανολόγο μηχανικό Κωνσταντίνο Σαρρόπουλο.

Η πρόταση προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενός διευρυμένου υδάτινου «αρμού» μεταξύ του νέου καταστρώματος και του παλαιού κρηπιδώματος. Το νέο ντεκ σχεδιάζεται να απομακρυνθεί κατά τέσσερα μέτρα από το υφιστάμενο κρηπίδωμα, επιτρέποντας έτσι να διατηρηθεί αναλλοίωτο το σύνολο των ιδιαίτερων ιστορικών χαρακτηριστικών του.
Οι μελετητές προβλέπουν διασυνδέσεις των δύο καταστρωμάτων, πολυλειτουργικούς σταθμούς ανάπαυσης καθώς και τη δημιουργία τεσσάρων index points, κομβικών σημείων δηλαδή που θα παρέχουν πληροφόρηση για τις τοποθεσίες μνημείων και για στοιχεία της ιστορική διαδρομής της πόλης.

Το τρίτο βραβείο απέσπασε η πρόταση που υπογράφεται από τους αρχιτέκτονες μηχανικούς Δημήτριο Στεφανάκη και Αθανάσιο Μουσμουλίδη και τον πολιτικό μηχανικό Δημήτριο Σκόρδα.
Κύριος στόχος της είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παλιάς παραλίας και η δημιουργία μιας νέας ζώνης, η οποία – πέρα από τη λειτουργική επέκταση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης περιπατητικής ζώνης – θα φιλοξενήσει χώρους στάσης, ανάπαυσης, σημεία και εξέδρες θέασης καθώς και πλατό για πολιτιστικές δράσεις.

Η σχεδιαστική πρόταση αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα. Το πρώτο αποτελείται από την προέκταση της υφιστάμενης παραλίας στο ίδιο επίπεδο, ενώ το δεύτερο επίπεδο αποτελεί την επιπρόσθετη επέκταση σε χαμηλότερο επίπεδο, ώστε να δημιουργούνται δύο παράλληλες γραμμικές προεκτάσεις. Με τον τρόπο αυτό η επέκταση θα λειτουργεί τόσο ως περιπατητική και αθλητική ζώνη όσο και ως ζώνη στάσης, αναψυχής και θέασης. Στο τρίτο επίπεδο ανήκουν οι εξέδρες θέασης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Δήμος Αθηναίων: Ανοικτή διαδικασία για την ανάπλαση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας – Ο προϋπολογισμός και το έργο

Στη διακήρυξη ανοιχτής διαδικασίας για την επιλογή αναδόχου για την ανάπλαση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας προχώρησε ο Δήμος Αθηναίων. Η αξία του έργου εκτιμάται στα 5.872.130,39 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 24%). «Πρόκειται για έργο που βασανίζεται 17 χρόνια από διαδοχικές εγκρίσεις και αναθεωρήσεις», είχε δηλώσει ο Χρόνης Ακριτίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας» στις αρχές του μήνα, κατά το 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2022.

Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε δέκα μήνες από την ημέρα υπογραφή της σύμβασης, ενώ κάθε υποβαλλόμενη προσφορά δεσμεύει τον συμμετέχοντα στον διαγωνισμό, για διάστημα 13 μηνών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών. Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 19η Ιουλίου. Οι προσφορές θα αποσφραγιστούν την ίδια ημέρα. Για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό απαιτείται εγγυητική επιστολή συμμετοχής, που ανέρχεται στο ποσό των 117.442,60 ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται από τομεακά προγράμματα ανάπτυξης του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας και ενοποιηση του Ζαππείου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου
Η ανάπλαση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας αποσκοπεί στην ενοποίηση του Ζαππείου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου και στη διαμόρφωση ενός ευρέος ελεύθερου χώρου στο κέντρο της πόλης, που θα περιλαμβάνει τον Εθνικό Κήπο, το Ζάππειο και το Ολυμπιείο. Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε, η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας θα μετατραπεί σε πεζόδρομο, ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον αρχαιολογικό περίπατο από τον Κεραμεικό ως το Παναθηναϊκό Στάδιο. Το όριο της μελέτης για το έργο εκτείνεται από τη συμβολή της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας με τη λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου και τη λεωφόρο Αρδηττού μέχρι τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Αμαλίας, συμπεριλαμβανομένου του χώρου που περιβάλει την πύλη του Αδριανού, ενώ η επιφάνειά του είναι περίπου 23.000 τ.μ.

Η διέλευση του τραμ σε δύο κατευθύνσεις θα παραμείνει, ενώ προβλέπεται λωρίδα για τη διέλευση του τρόλεϊ στην κατεύθυνση της ανόδου προς το Σύνταγμα. Ακόμη θα αντικατασταθούν οι ιστοί που στηρίζουν τα καλώδια ρευματοδότησης με νέους ιστούς, ενώ οι επιφανειακές επιστρώσεις θα τοποθετηθούν σε εδαφόπλακες οπλισμένου σκυροδέματος. Το υλικό που κυρίως θα χρησιμοποιηθεί για τις τελικές επιστρώσεις είναι οι πλάκες σχιστόλιθου Καβάλας. Στον κεντρικό άξονα της λωρίδας των τρόλεϊ προβλέπεται η τοποθέτηση φρεατίων συλλογής των ομβρίων, ενώ προβλέπεται η διαμόρφωση νέων επιφανειών πρασίνου. Η περιοχή της Πύλης του Αδριανού θα διαμορφωθεί με σταθεροποιημένο χώμα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Νέα εξαγορά από την Prodea στα logistics με προοπτική ανάπτυξης Κέντρου Διανομής 110 στρεμμάτων

Σε νέα εξαγορά εγκαταστάσεων logistics με επένδυση 500 χιλ. ευρώ προέβη η Prodea στα μέσα Απριλίου. Οι εγκαταστάσεις αυτές υπάγονται στην εταιρεία Θριασεύς Α.Ε. επικεφαλής της οποία εμφανίζεται ο Νίκος Κουντουριώτης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκεκριμένη εταιρεία ανοίγει νέες προοπτικές ανάπτυξης σε έναν στρατηγικό επενδυτικό πυλώνα για την Prodea, αυτών των logistics, δεδομένου ότι η Θριασεύς Α.Ε. έχει στην ιδιοκτησίας της 17 αγροτεμάχια συνολικής επιφάνειας 110 στρεμμάτων στην περιοχή του Ασπροπύργου, όπου η Prodea σχεδιάζει να δημιουργήσει νέο κέντρο αποθήκευσης και διανομής. Μετά την ολοκλήρωση του έργου ο προγραμματισμός της εισηγμένης εταιρείας διαχείρισης ακινήτων είναι να αποκτήσει το 100% των μετοχών της εν λόγων εταιρείας. Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2021 μόλις το 3% των περιουσιακών στοιχείων της Prodea αντιστοιχούσε σε logistics.

Ισχυρός πυλώνας ανάπτυξης τα ακίνητα γραφείων
Ένα ακόμα πεδίο ανάπτυξης δραστηριότητας για τον όμιλο Prodea είναι αυτό των γραφείων, όπου το Μαρούσι αυτή τη στιγμή αποτελεί το El Dorado των συγκεκριμένων αναπτύξεων και η Prodea προέβη πρόσφατα σε απόκτηση ακινήτου στην περιοχή που ανήκε στον όμιλο Έλληνα. Θυμίζουμε ότι στο τέλος του 2021 το 49% του χαρτοφυλακίου της αποτελούνταν από γραφεία. Ειδικότερα, στις αρχές Ιουνίου η ΑΕΕΑΠ απέκτησε μέσω διαδικασίας ελεύθερης πώλησης το πρώην γραφείο του Κύπριου επιχειρηματία, Λουκά Έλληνα, ο οποίος διατηρούσε σημαντικό επενδυτικό χαρτοφυλάκιο στην ευρύτερη περιοχή που είναι γνωστή ευρύτερα ως Δαχτυλίδι της λεωφόρου Κηφισίας.

Το ακίνητο αποκτήθηκε με καταβολή τιμήματος ύψους 35 εκατ. ευρώ και εύλογη αξία με βάση την εκτίμηση των ανεξάρτητων εκτιμητών στα 34,11 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι στα περιουσιακά στοιχεία που είχε στην κατοχή του ο όμιλος του Κύπριου επιχειρηματία, Λουκά Έλληνα, L.P. Ellinas Group of Companies με δραστηριότητα στον τομέα του real estate, ήταν ακίνητα που είχε αποκτήσει από την Ektasis Development του Παναγιώτη Ευθυμίου.

Τα ακίνητα περιήλθαν στην ευθύνη διαχείρισης της Do Value προκειμένου να προχωρήσει στην αξιοποίησή τους μέσω του χαρτοφυλακίου τιτλοποίησης ανεκπλήρωτων υποχρεώσεων, Cairo. Να σημειωθεί ότι το χαρτοφυλάκιο που τέθηκε προς πώληση αφορούσε αυτοτελή κτίρια γραφείων εκ των οποίων το κτίριο Α’ της οδού Χειμάρρας 8, στο οποίο στεγάζονται αυτή τη στιγμή ως μισθωτής τα Ελληνικά Πετρέλαια, το κτίριο Β’ επίσης επί της οδού Χειμάρρας 8, στο οποίο στεγάζονται οι εγκαταστάσεις της ΕΥ καθώς και ένα ακόμη ακίνητο συνολικής επιφάνειας 14.000 τ.μ. στη συμβολή των οδών Σωρού και Αμαρουσίου – Χαλανδρίου με τιμή έναρξης στα 21 εκατ. ευρώ και ένοικο τον όμιλο Φουρλή και τη Bayer, το οποίο απέκτησε εν τέλει η Trastor με τίμημα 27,05 εκατ. ευρώ. Για το κτίριο Β’ που στεγάζονται τα Ελληνικά Πετρέλαια ακόμα δεν υπάρχουν νεότερα ως προς τη διαδικασία απόκτησης του ακινήτου, ωστόσο εμφανίζεται ως βασικός ενδιαφερόμενος ο όμιλος των ΕΛ.ΠΕ.

 


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build