Θέατρο Λυκαβηττού: Με επείγουσες διαδικασίες εντός του Ιουνίου η επιλογή αναδόχου

Εντός του Ιουνίου είναι προγραμματισμένη η διενέργεια της διαδικασίας επιλογής αναδόχου για την ανακατασκευή του θεάτρου Λυκαβηττού, όπως αναφέρουν στο Build, πηγές προσκείμενες στο δήμο Αθηναίων. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η εκτέλεση των αντιπλημμυρικών υποδομών στο λόφο του Λυκαβηττού. Οι συγκεκριμένες εργασίες θα ολοκληρωθούν το αργότερο έως και τα Χριστούγεννα.

Σε ό,τι αφορά τη δημοπράτηση του έργου κατασκευής και αποκατάστασης του θεάτρου θα πραγματοποιηθεί με διαδικασίες κατεπείγοντος.
Το θέατρο Λυκαβηττού έκλεισε αρχικά το 2008 και οριστικά από το 2013 και ύστερα. Όπως μας ενημερώνουν οι ίδιες πηγές ο προγραμματισμός προβλέπει την επαναλειτουργία του με την εκ νέου φιλοξενία συναυλιών και εκδηλώσεων, το καλοκαίρι του 2023.

Η «συνιδιοκτησία» δήμου Αθηναίων και ΕΤΑΔ
Ο λόφος έχει συνολική έκταση 407 στρεμμάτων, τα οποία ανήκουν στο δήμο Αθηναίων. Επιπλέον 35 στρέμματα ανήκουν στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε. Το συγκεκριμένο καθεστώς συνιδιοκτησίας είχε προκαλέσει κατά το παρελθόν αρκετές δυσχέρειες στην συνολική αναμόρφωση του Λυκαβηττού. Ωστόσο η συμφωνία των δύο πλευρών άνοιξε το δρόμο για τη συνολική ανάπλαση του λόφου και των υποδομών του. Το έργο ανάπλασης του λόφου Λυκαβηττού χρηματοδοτείται από πόρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Ειδικότερα το έργο ανάπλασης του λόφου περιλαμβάνει:

-Εφαρμογή καινοτόμων, ήπιων, καλαίσθητων αντιπλημμυρικών-αντιδιαβρωτικών τεχνικών και υλικών, κατάλληλων για τη θωράκιση διαβρωμένων πρανών στη νοτιοανατολική πλευρά του λόφου.

-Αντικατάσταση της ασφαλτόστρωσης του δρόμου σε όλο το μήκος των 1.700m και νέα επίστρωσή του με υδατοπερατά υλικά, ώστε ο χαρακτήρας του να είναι συμβατός με του αστικού δάσους και να αποτελεί ευχάριστη, κύρια πεζοπορική διαδρομή. Παράλληλα η χρήση υδατοπερατών υλικών θα συμβάλει στην αντιπλημμυρική θωράκιση του λόφου.

-Ήπια αποκατάσταση με φυσικά υλικά μιας περιπατητικής διαδρομής από μονοπάτια μήκους 3 χιλιομέτρων, τα οποία συνδέουν επιμέρους σημεία του λόφου, όπως η Πράσινη Τέντα και το Πέτρινο Περίπτερο.

Το πρώην λατομείο που νοικιάστηκε από την Άννα Συνοδινού και έγινε θέατρο
Το θέατρο κατασκευάστηκε κατά τα έτη 1964-65. Προϋπήρχε εγκατάσταση λατομείου, ο οποίος εκμισθώθηκε τον Οκτώβριο του 1964 από την Άννα Συνοδινού για είκοσι χρόνια, με άδεια κατασκευής θεάτρου και με την υποχρέωση να επιστρέψει στην κυριότητα του Δημοσίου μετά την πάροδο της περιόδου της μίσθωσης.
Αρχιτέκτονας του θεάτρου ήταν ο Τάκης Ζενέτος Το θέατρο αποτελείτο από μεταλλικό σκελετό, ο οποίος έχει χτιστεί σε κοίλο χώρο που δημιουργήθηκε από λατομικές εργασίες που εκτελούνταν εκεί κατά το παρελθόν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Σε πλειστηριασμό τα γραφεία των φροντιστηρίων Καπάτου στο κέντρο της Γλυφάδας

Σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό πρόκειται να βγουν αύριο Πέμπτη 3 Ιουνίου τα γραφεία των φροοντιστηρίων ξένων γλωσσών Καπάτου στη Γλυφάδα, με επισπεύδουσα την Intrum Hellas, για λογαριασμό της Sunrise I NPL Finance DAC. Πρόκειται για δύο γραφεία τρίτου ορόφου επί της οδού Λαζαράκη 27, επιφάνειας 83 και 108 τ.μ. αντίστοιχα, τα οποία έχουν συνενωθεί σε ένα ενιαίο ακινητο για χρήση φροντιστηρίου. Σύμφωνα με την έκθεση του εκτιμητή, τα γραφεία ανακαινίστηκαν το 2000, με την εσωτερική τους κατάσταση να χαρακτηρίζεται ως καλή με πλακίδια στα δάπεδα, κουφώματα αλουμινίου διπλών υαλοστασίων, ψευδοροφές με φωτισμό, μονάδες κλιματισμού και σύστημα κεντρικής θέρμανσης. Η εμπορική αξία των γραφείων υπολογιζόταν στα 145.000 ευρώ το πρώτο και στα 190.000 ευρώ το δεύτερο, δηλαδή αθροιστικά στα 335.000 ευρώ.

Ωστόσο, η εταιρεία και μέλη της οικογένειας Καπάτου προσέφυγαν στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, καταθέτοντας αίτηση ανακοπής κατά της Intrum Hellas. To δικαστήριο δικαίωσε τους ισχυρισμούς τους, αναγνωρίζοντας πως μετά τη νόμιμη συνένωση των δύο γραφείων, γίνεται πια λόγος για μια ενιαία λειτουργικά ιδιοκτησία, η περιγραφή της οποίας στην έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης δεν είναι ορθή. Κατόπιν αυτού, το Πρωτοδικείο διέταξε τη διόρθωση της έκθεσης αναγκαστικής κατάσχεσης ακίνητης περιουσίας, τόσο ως προς την περιγραφή των ενοποιημένων οριζόντων ιδιοκτησιών, όσο και ως προς την αξία των ανωτέρω ενοποιημένων ακινήτων στο ποσό των 683.000 ευρώ. Έτσι, η τιμή πρώτης προσφοράς στον αυριανό πλειστηριασμό «διορθώθηκε» στα 683.000 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Μαργαρίτης Σχοινάς: Στροφή της ΕΕ στη βιωσιμότητα και την ενεργειακή κυριότητα

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να διαθέσει 100 δισ. προκειμένου να εκσυγχρονίσει το σύστημα των μεταφορών, κάνοντάς το πιο έξυπνο, πιο πράσινο και πιο ανθεκτικό» δήλωσε στο χαιρετισμό του ο Μαργαρίτης Σχοινάς, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 1 Ιουνίου 2022, 3η ημέρα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών. Ο ίδιος χαρακτήρισε στο λόγο του τις μεταφορές και υποδομές ως βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, καθώς και κινητήριες δυνάμεις της παραγωγικότητας και εξωστρέφειας της.

«Για την ερχόμενη περίοδο μέχρι το 2027, η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να διαθέσει περίπου 100 δισ. ευρώ προκειμένου να εκσυγχρονίσει το σύστημα των μεταφορών, κάνοντάς το πιο έξυπνο και φιλικό προς το περιβάλλον. Με τη δημιουργία του ταμείου ανάκαμψης αυτό το ποσό θα διπλασιαστεί σχεδόν με τα κράτη – μέλη να προβλέπουν περί τα 90 δισεκατομμύρια ευρώ για πρόσθετες επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις για τις μεταφορές», πρόσθεσε ο ίδιος.

Επιπρόσθετα, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπογράμμισε ότι το διπλό στοίχημα είναι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών ώστε να εκπληρωθούν οι κλιματικοί στόχοι της πράσινης συμφωνίας και πιο συγκεκριμένα, η μείωση εκπομπών κατά 90% μέχρι το 2050, αλλά και η βελτίωση ανθεκτικότητας των μεταφορικών υποδομών απέναντι σε απρόβλεπτα ανατρεπτικά γεγονότα. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε συγκεκριμένους στόχους για το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.

Σύμφωνα με το Μαργαρίτη Σχοινά οι συγκεκριμένες προτάσεις δίνουν κίνητρο για στροφή προς πιο βιώσιμες μορφές μεταφορών μέσω νέων προτύπων, αυξημένης διαλειτουργικότητας μεταξύ διαφόρων τρόπων μεταφορών, αλλά και καλύτερη ενσωμάτωση πόλεων και αστικών μεταφορών στο συγκεκριμένο δίκτυο. Επιπλέον, κύριος στόχος είναι η επέκταση ευρωπαϊκών διάδρομων μεταφορών προς τρίτες χώρες προς τα δυτικά βαλκάνια, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Ελλάδα: Εθνικό σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας με 4 δισεκατομμύρια ευρώ
«Στην Ελλάδα, μέσω του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, πρόκειται να διατεθούν σχεδόν 4 δισ. ευρώ» αναφέρει ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σύμφωνα με το ελληνικό σχέδιο, το ποσό θα αξιοποιηθεί για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας λιμένων, αεροδρομίων και σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων, αλλά και για την ενίσχυση της ανανέωσης του στόλου των ελληνικών επιβατικών πλοίων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build