Intrakat: Τα αυξημένα κόστη των υλικών, το μπρα ντε φερ των υπουργείων και η… χρονοκαθυστέρηση της ΕΛΣΤΑΤ

Αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζει τις αναθεωρήσεις σε κατασκευαστικά έργα εξαιτίας των μεγάλων αυξήσεων που καταγράφονται στις τιμές των υλικών το υπουργείο Υποδομών άφησε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης, στη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών.

Όπως ανέφερε, η εταιρεία δεν είναι ικανοποιημένη από το επίπεδο των αναθεωρήσεων που έχουν δοθεί έως τώρα, και εξήγησε: «Το πρόβλημά μας είναι ότι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ για τις κατασκευές και στα οποία βασίστηκαν αρχικά οι μελέτες του υπουργείου, παίρνουν δεδομένα για την οικοδομή που είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά των δημοσίων έργων και έχουν τεράστια απόκλιση με τις τιμές στην αγορά. Η ΕΛΣΤΑΤ λέει για ασφαλτικά αύξηση +64%, που στην πραγματικότητα είναι πάνω από +100%. Στα σκυροδέματα δίνει +4,1%, που στην πραγματικότητα είναι πάνω από 15%. Στο σίδερο δίνει +17%, που είναι πάνω από 100%. Στον χαλκό δίνει +14%, ενώ είναι πάνω από +80%. Καταλαβαίνετε ότι η ΕΛΣΤΑΤ είναι πολύ πίσω στις εκτιμήσεις της από αυτά που συμβαίνουν. Είμαστε σε διαβούλευση με το υπουργείο για τα πραγματικά στοιχεία της αγοράς».

Μπρα ντε φερ μεταξύ υπουργείων
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι για το 2021 έχουν δοθεί κάποια χρήματα για αναθεωρήσεις, που όμως δεν επαρκούν, κάνοντας λόγο για «μπρα ντε φερ» του υπουργείου Υποδομών με το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο δεν θέλει να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό.
Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι αν δεν υπάρξουν πρόνοιες για αποζημιώσεις σε κατασκευαστικές εταιρείες και το υπουργείο μείνει μόνο στα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί, «θα σταματήσουν τα έργα, προφανώς». Εκτίμησε πάντως πως θα βρεθεί λύση, καθώς θα δοθει μία οριζόντια ευρωπαϊκή λύση που θα καλύπτει το φαινόμενο στο σύνολό του.
Κατά τ’άλλα, η διοίκηση της Intrakat εκτιμά πως η υιοθέτηση από πλευράς του υπουργείου Υποδομών της πρότασης του συνόλου του κατασκευαστικού κόσμου για ίδρυση παρατηρητηρίου τιμών θα λύσει οριστικά τις όποιες μελλοντικές στρεβλώσεις.

Γιατί δε συμμετέχει στη διεκδίκηση της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού
Αναφορικά με την απόφαση της Intrakat να μη λάβει μέρος στον νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, ο κ. Σουρέτης εξήγησε πως ο διαγωνισμός έχει πολύ περιορισμένο κατασκευαστικό ενδιαφέρον και αφορά περισσότερο σε χρηματοοικονομικά σχήματα που διαθέτουν πολύ χαμηλό κόστος χρήματος και μπορούν να υποβάλουν πολύ πιο ανταγωνιστικές προτάσεις, προβλέποντας ότι ο διαγωνισμός θα καταλήξει σε ένα τέτοιο. χρηματοοικονομικό σχήμα. Αποκάλυψε ωστόσο ότι δύο από τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν προσεγγίσει την Intrakat για μία ενδεχόμενη συνεργασία στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ωστόσο ακόμα δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο σχετικά με αυτό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ten Brinke: Επενδύσεις 280 εκατομμυρίων στη διετία με επίκεντρο logistics και κατοικίες

Πρόγραµµα επενδύσεων µε διαθέσιµα κεφάλαια ύψους 280 εκατοµµυρίων ευρώ τρέχει για την διετία 2022-2023 η Ten Brinke στην Ελλάδα. Όπως λέει στο Build ο διευθύνων σύµβουλος της Ten Brinke στη χώρα µας, Φώτης Γιόφτσιος, µεγαλύτερη βαρύτητα στην παρούσα χρονική στιγµή δίνεται σε αναπτύξεις logistics και οικιστικών ακινήτων. Πρόκειται σύµφωνα µε τον κύριο Γιόφτσιο για δύο κατηγορίες ακινήτων, οι οποίες έχουν καταγράψει σηµαντική άνοδο στη ζήτηση το τελευταίο διάστηµα και ιδίως κατά την διάρκεια της υγειονοµικής κρίσης και µετά.

«Οι κινήσεις που κάνουµε γίνονται ιδιαίτερα επιλεκτικά, σε µία χρονική περίοδο όπου το κόστος των οικοδοµικών υλικών είναι ιδιαίτερα αυξηµένο. Με την επιλογή των δύο συγκεκριµένων κατηγοριών που σας προανέφερα έχουµε την δυνατότητα να µετακυλύσουµε µέρος του αυξηµένου κόστους µε εκλογικευµένο τρόπο. Ο πελάτης από την πλευρά του µπορεί να αποδεχτεί την αύξηση του κοστολογίου που αυτή τη στιγµή είναι υπαρκτή σε όλο το φάσµα της αγοράς», σηµειώνει ο επικεφαλής της Ten Brinke.

Περιθώριο να µετακυλιστεί κόστος στα οικιστικά ακίνητα λόγω των µειώσεων στις τιµές τα προηγούµενα χρόνια

Τα οικιστικά ακίνητα επί παραδείγµατι και όπως ο ίδιος επισηµαίνει, αποτελούν µία κατηγορία, των οποίων οι τιµές είχαν µειωθεί σηµαντικά τα προηγούµενα χρόνια λόγω της οικονοµικής κρίσης. Αυτή τη στιγµή υφίσταται το περιθώριο να δεχτούν κάποιες αυξήσεις τιµών, σε βαθµό που και πάλι η τιµή αγοράς τους να θεωρείται φυσιολογική.

«Σε κάθε περίπτωση από την πλευρά µας οφείλουµε να προσέξουµε τις επιλογές που κάνουµε και να µην εγκλωβιστούµε σε µη αποδοτικές αναπτύξεις», συµπληρώνει.

Αποκλειστικά επικεντρωµένη στην ανάπτυξη ακινήτων και όχι στο real estate η Ten Brinke

Στο ερώτηµα εάν η Ten Brinke προτίθεται να προχωρήσει και στην αξιοποίηση ακινήτων ως real estate επενδυτής κατά το προσεχές χρονικό διάστηµα, ο Φ. Γιόφτσιος επισηµαίνει ότι ο ρόλος της εταιρείας είναι αµιγώς αυτός του developer και όχι του επενδυτή. «Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες περιέρχονται στην κατοχή µας ακίνητα από µη εξυπηρετούµενα δάνεια. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση τα αναλαµβάνουµε, τα ανακαινίζουµε και στη συνέχεια τα επαναπροωθούµε στην αγορά προς πώληση. Στόχος µας δεν είναι να κρατήσουµε ακίνητα, δηµιουργώντας ένα χαρτοφυλάκιο στα πρότυπα µίας εταιρείας διαχείρισης ακινήτων, αλλά να αντλήσουµε υπεραξία από την ανάπτυξη και την πώληση των ακινήτων µας µε στόχο το development profit».

«Τα εµπορικά ακίνητα ενέχουν ρίσκο» – Η εξαίρεση της συνεργασίας µε τον Φουρλή

Καθώς στέκεται στο παράδειγµα των εµπορικών ακινήτων, ο ίδιος επισηµαίνει ότι πρόκειται για µία κατηγορία που ενέχει ρίσκο κυρίως λόγω των διακυµάνσεων που υφίσταται η αγορά στον εµπορικό τοµέα τα τελευταία χρόνια. Ως προς τη συνεργασία που έχει αναπτύξει η Ten Brinke µε τον όµιλο Φουρλή, ο διευθύνων σύµβουλος της Ten Brinke επισηµαίνει ότι πρόκειται για µία σύµπραξη, η οποία έχει µέλλον καθώς επίκειται η ανάπτυξη και άλλων ακινήτων. «Ο όµιλος Φουρλή αποτελεί µία εξέχουσα δύναµη στην αγορά καθώς είναι ένας από τους µεγαλύτερους λιανέµπορους της χώρας. Εµείς από την πλευρά µας επιθυµούµε να έχουµε έναν τέτοιο στρατηγικό συνεργάτη, κάνοντας την ανάπτυξη εµπορικών καταστηµάτων και διατηρώντας συνεργασία µε έναν όµιλο που φωτίζει την ανάγκη του λιανεµπορίου να κατασκευάζει και να διαθέτει ακίνητα στους επενδυτές».

«Ενοίκια κάτω από τον µέσο όρο της αγοράς στο retail park της Πειραιώς»

Για το µοντέλο αξιοποίησης των εµπορικών ακινήτων ο κύριος Γιόφτσιος φέρει ως παράδειγµα την περίπτωση του retail park που ανέπτυξε ο Όµιλος Τen Brinke στην Λεωφόρο Πειραιώς και αγοράστηκε τον Δεκέµβρη από τον Όµιλο Φουρλή. «Πρόκειται για µία ανάπτυξη, η οποία προσέφερε λελογισµένα ενοίκια προς τους µισθωτές και µάλιστα οι τιµές του ενοικίου όπως ορίστηκαν από την εταιρεία µας βρίσκονται κάτω από το σηµερινό µέσο όρο της αγοράς. Αυτή είναι µια από τις στρατηγικές του Οµίλου Ten Brinke, προκειµένου οι αποδόσεις των επενδυτών να διατηρούνται ασφαλείς και παράλληλα, η εκµίσθωση των εµπορικών καταστηµάτων ελκυστική».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Νέα Φιλαδέλφεια: «Ναι» από τη δημοτική αρχή για το υπερ-κατάστημα του Σκλαβενίτη στην παλιά Renault

Το πράσινο φως για τη λειτουργία ενός μεγάλης έκτασης καταστήματος σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Σκλαβενίτης στο ιστορικό παλιό κτίριο της Renault στη Νέα Φιλαδέλφεια άναψε η τοπική δημοτική αρχή, εγκρίνοντας τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Σκλαβενίτης. Ειδικότερα, σε συνεδρίασή της την Τρίτη 10 Μαΐου, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου ενέκρινε κατά πλειοψηφία (5 υπέρ, 1 κατά) τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αλλαγή χρήσης του υφιστάμενου κτιρίου επί της Λεωφόρου Θεσσαλονίκης και των οδών Σκρα και Λαχανά στη Νέα Φιλαδέλφεια, από πρώην έκθεση αυτοκινήτων της εταιρείας Renault σε κτίριο υπεραγοράς με χώρο πώλησης, παιδότοπο και εστιατόριο για την εξυπηρέτηση των πελατών.

Η νέα χρήση περιλαμβάνει χώρο πώλησης στο ισόγειο και στον Α’ όροφο, γραφεία στον ημιώροφο, παιδότοπο και εστιατόριο στον Α’ όροφο, ηλεκτρομηχανολογικούς χώρους στα υπόγεια (Α’ και Β’), αποθήκες στο ισόγειο, τον Α’ όροφο και το Β’ υπόγειο, ενώ χώροι στάθμευσης προβλέπονται στο δώμα, στα υπόγεια και στον περιβάλλοντα χώρο. Για την πρόσβαση στο δώμα και το υπόγειο, προβλέπονται νέες ράμπες κυκλοφορίας οχημάτων πελατών.

Η συνολική επιφάνεια της νέας εγκατάστασης είναι 16.405,98 τ.μ… Υπενθυμίζεται ότι η Σκλαβενίτης απέκτησε το συγκεκριμένο κτίριο σε πλειστηριασμό τον περασμένο Σεπτέμβριο, προκειμένου να στεγάσει εκεί ένα ακόμα hypermarket της. H τιμή πρώτης προσφοράς είχε οριστεί στα 4.050.000 ευρώ, όμως τελικά για να το αποκτήσει χρειάστηκε να φτάσει στα 11.200.585 ευρώ, αφού υπήρχαν και άλλοι ενδιαφερόμενοι.

Από έκθεση αυτοκινήτων, hypermarket
Το εμβληματικό κτίριο της Renault, που έχει δώσει το όνομά του και στον γνωστό «κόμβο Renault» της εθνικής οδού, φιλοξενούσε για δεκαετίες την έκθεση αυτοκινήτων της ομώνυμης γαλλικής μάρκας, μέχρι που ο όμιλος αποφάσισε να διακόψει τη συνεργασία του με την ελληνική MAVA AE, η οποία οδηγήθηκε σε μαρασμό και εκκαθάριση. Σε μαρασμό οδηγήθηκε και το ιστορικό κτίριο, που για χρόνια παρέμενε αναξιοποίητο και ευάλωτο σε αμέτρητους βανδαλισμούς. Πλέον, φιλοδοξία της Σκλαβενίτης είναι να το μετατρέψει σε ένα εξίσου εμβληματικό κατάστημα, με επιφάνεια άνω των 16.000 τετραγωνικών μέτρων, σε μία περίοδο που τα hypermarkets δείχνουν να κερδίζουν όλο και περισσότερο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών,


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build