Αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζει τις αναθεωρήσεις σε κατασκευαστικά έργα εξαιτίας των μεγάλων αυξήσεων που καταγράφονται στις τιμές των υλικών το υπουργείο Υποδομών άφησε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης, στη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών.
Όπως ανέφερε, η εταιρεία δεν είναι ικανοποιημένη από το επίπεδο των αναθεωρήσεων που έχουν δοθεί έως τώρα, και εξήγησε: «Το πρόβλημά μας είναι ότι τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ για τις κατασκευές και στα οποία βασίστηκαν αρχικά οι μελέτες του υπουργείου, παίρνουν δεδομένα για την οικοδομή που είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά των δημοσίων έργων και έχουν τεράστια απόκλιση με τις τιμές στην αγορά. Η ΕΛΣΤΑΤ λέει για ασφαλτικά αύξηση +64%, που στην πραγματικότητα είναι πάνω από +100%. Στα σκυροδέματα δίνει +4,1%, που στην πραγματικότητα είναι πάνω από 15%. Στο σίδερο δίνει +17%, που είναι πάνω από 100%. Στον χαλκό δίνει +14%, ενώ είναι πάνω από +80%. Καταλαβαίνετε ότι η ΕΛΣΤΑΤ είναι πολύ πίσω στις εκτιμήσεις της από αυτά που συμβαίνουν. Είμαστε σε διαβούλευση με το υπουργείο για τα πραγματικά στοιχεία της αγοράς».
Μπρα ντε φερ μεταξύ υπουργείων
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι για το 2021 έχουν δοθεί κάποια χρήματα για αναθεωρήσεις, που όμως δεν επαρκούν, κάνοντας λόγο για «μπρα ντε φερ» του υπουργείου Υποδομών με το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο δεν θέλει να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό.
Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι αν δεν υπάρξουν πρόνοιες για αποζημιώσεις σε κατασκευαστικές εταιρείες και το υπουργείο μείνει μόνο στα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί, «θα σταματήσουν τα έργα, προφανώς». Εκτίμησε πάντως πως θα βρεθεί λύση, καθώς θα δοθει μία οριζόντια ευρωπαϊκή λύση που θα καλύπτει το φαινόμενο στο σύνολό του.
Κατά τ’άλλα, η διοίκηση της Intrakat εκτιμά πως η υιοθέτηση από πλευράς του υπουργείου Υποδομών της πρότασης του συνόλου του κατασκευαστικού κόσμου για ίδρυση παρατηρητηρίου τιμών θα λύσει οριστικά τις όποιες μελλοντικές στρεβλώσεις.
Γιατί δε συμμετέχει στη διεκδίκηση της νέας παραχώρησης της Αττικής Οδού
Αναφορικά με την απόφαση της Intrakat να μη λάβει μέρος στον νέο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, ο κ. Σουρέτης εξήγησε πως ο διαγωνισμός έχει πολύ περιορισμένο κατασκευαστικό ενδιαφέρον και αφορά περισσότερο σε χρηματοοικονομικά σχήματα που διαθέτουν πολύ χαμηλό κόστος χρήματος και μπορούν να υποβάλουν πολύ πιο ανταγωνιστικές προτάσεις, προβλέποντας ότι ο διαγωνισμός θα καταλήξει σε ένα τέτοιο. χρηματοοικονομικό σχήμα. Αποκάλυψε ωστόσο ότι δύο από τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν προσεγγίσει την Intrakat για μία ενδεχόμενη συνεργασία στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ωστόσο ακόμα δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο σχετικά με αυτό.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build