--> 

Blueground: Βλέπει Χρηματιστήριο εκτός Ελλάδας – Θα πιάσει τζίρο 400 εκατ. δολάρια

Την είσοδό της στην οργανωμένη αγορά του Χρηματιστηρίου διαβλέπει ως δρόμο περαιτέρω ανάπτυξης και άντλησης κεφαλαίων η εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων Blueground, όπως ανέφερε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου στο πλαίσιο ενημέρωσης προς δημοσιογράφους με αφορμή την ανάδειξή του ως Δυναμικά Αναπτυσσόμενου Επιχειρηματία από την EY.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κύριος Χατζηελευθερίου «η είσοδος στο Χρηματιστήριο είναι κάτι που κοιτάζουμε και θα συμβεί μέσα στα επόμενα δύο έτη, με την προϋπόθεση ότι και τα έσοδα που θα παρουσιάζουμε αλλά και ο χώρος που δραστηριοποιούμαστε δικαιολογούν την είσοδό μας στην οργανωμένη αγορά. Νομίζω ότι θα είναι και μία κίνηση που θα μας ωριμάσει ως εταιρεία».

Επιδίωξη η άντληση έως 250 εκατ. ευρώ μέσω Χρηματιστηρίου
Ο κύριος Χατζηελευθερίου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι κατά πάσα πιθανότητα η επιχείρηση δεν θα κινηθεί για την άντληση χρηματοδότησης μέσω ενός νέου γύρου, καθώς το πιο ισχυρό ενδεχόμενο θα είναι η απευθείας είσοδος στην οργανωμένη αγορά του Χρηματιστηρίου. Στόχευση μέσα από τη συγκεκριμένη κίνηση θα είναι να αντλήσει περίπου 200 έως 250 εκατ. ευρώ. Μάλιστα άφησε ανοιχτό και το ενδεχόμενο να υπάρξει dual listing με την εισαγωγή των μετοχών σε δύο διαφορετικές χρηματιστηριακές αγορές.

Ο ίδιος απέκλεισε την πιθανότητα είσοδου στη χρηματιστηριακή αγορά της Ελλάδας, παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξη τεχνολογίας από πλευράς της Blueground γίνεται στη χώρα μας και σημαντικό μέρος του έμψυχου δυναμικού της εργάζεται εντός συνόρων. Ο ίδιος σημείωσε ότι το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από την Αμερική. Σε αυτό το πλαίσιο είπε ότι αρχικός στόχος θα μπορούσε να είναι το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Φιλοξενία Ουκρανών προσφύγων σε ακίνητα του χαρτοφυλακίου της λόγω πολέμου
Αναφορικά με την επίδραση του πολέμου στις δραστηριότητες της Blueground ο κύριος Χατζηελευθερίου ανέφερε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν επηρεάζει τα έσοδα ή την λειτουργία της επιχείρησης. Σημείωσε ωστόσο ότι η εταιρεία παρείχε το τελευταίο διάστημα την δυνατότητα δωρεάν διαμονής σε πρόσφυγες προερχόμενους από την Ουκρανία, σε χώρες όπου δραστηριοποιείται αυτή τη στιγμή η Blueground μέσω της πλατφόρμας της.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία κατάφερε να πενταπλασιάσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας τους διαμένοντες στους χώρους που εκμεταλλεύεται, δεδομένης της ανάπτυξης που παρουσίασε η τηλεργασία. Το 70% των εσόδων προέρχεται από το εξωτερικό, ενώ επίκειται η είσοδός της Blueground και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως η Βαρκελώνη, οι Βρυξέλες, το Λουξεμβούργο, ενώ κάνει άνοιγμα στην Ασία, στο Χονγκ Κονγκ και στη Σιγκαπούρη μέσω οργανικής ανάπτυξης. Ταυτόχρονα όμως εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης και μέσω εξαγορών εκτός ελληνικών συνόρων. Υπενθυμίζουμε ότι στις αρχές του 2022 προέβη σε επένδυση στην όμορη startup, Tabas, γεγονός που σηματοδότησε την είσοδο της στη Βραζιλία, κίνηση η οποία ήταν αρχικά προγραμματισμένη για το 2024.

Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων η Blueground έκλεισε το 2021 στα 150 εκατ. δολάρια, ενώ αναμένει ότι το 2022 θα αγγίξει τα 400 εκατ. ευρώ. Αυτή τη στιγμή διατηρεί παρουσία σε 20 χώρες, με στόχο να φτάσει τις 100 σε βάθος δεκαετίας. Η Blueground απαντά στην τάση του κόσμου να ταξιδέψει και να αποκομίσει νέες εικόνες και παραστάσεις, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο κύριος Χατζηελευθερίου, με το αντικείμενο δραστηριότητας της επιχείρησής του να παρουσιάζει ευρύ πεδίο ανάπτυξης.

Στρατηγική στόχευση της εταιρείας είναι να διευρύνει κατά το δυνατόν περισσότερο το χρόνο διαμονής στα ακίνητα που εκμεταλλεύεται. Μάλιστα η τιμολόγηση διαφοροποιείται ανάλογα με το χρονικό διάστημα της διαμονής. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είναι συμφερότερη η μακροχρόνια μίσθωση ενός ακινήτου, καθότι ο εκάστοτε μισθωτής θα κληθεί να καταβάλει μικρότερο ποσό αναλογικά με το εάν έμενε επί μικρότερο χρονικό διάστημα.

Στην Ελλάδα η Blueground αξιοποιεί ακίνητα σε περιοχές των Νοτίων Προαστίων όπως η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βουλιαγμένη, το Ελληνικό, το Νέο Φάληρο, τα Βόρεια Προάστια και το Κολωνάκι. Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που θα εξετάσει σε εύθετο χρονικό διάστημα την είσοδό της σε αυτήν. Ωστόσο στην Αττική δεν θα υπάρξει περαιτέρω επέκταση σε άλλες περιοχές εκτός των προαναφερόμενων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ο Μεγάλος Περίπατος του Ελληνικού

Η διεύρυνση πεζοδρόμησης και η αύξηση χώρων πρασίνου στο παραλιακό μέτωπο είναι οι προτεραιότητες της Lamda Development για τον χώρο του Ελληνικού.Η εταιρεία διευκρίνισε τις επόμενες χωροταξικές ενέργειες μετά την υπογραφή της τελευταίας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τις περιοχές προς πολεοδόμηση.

Ελεύθερη πρόσβαση σε έναν από τους μεγαλύτερους πεζόδρομους περιπάτου της χώρας
Η ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στο παραλιακό μέτωπο παραμένει προτεραιότητα της Lamda Development και η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη εξυπηρετεί τη μετατροπή της συγκεκριμένης περιοχής ως ελεύθερη από αυτοκίνητα, με ενίσχυση και διευκόλυνση της πεζής μετακίνησης και αύξηση των χώρων πρασίνου. Πιο ειδικά, η Lamda Development εξηγεί ότι η βασική τροποποίηση είναι η μετατροπή του κύριου δρόμου που διέσχιζε την περιοχή σε πεζόδρομο, πλάτους 21 μέτρων, ο οποίος θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους πεζόδρομους στη χώρα. Ακόμη, δημιουργείται ένας νέος πεζόδρομος, πλάτους 6 μέτρων και διαπλατύνεται ένας ακόμη, από τα 6 μέτρα στα 7,5 μέτρα.

Διευκολύνεται η πρόσβαση προς την παραλία
Με τις αλλαγές αυτές, δημιουργείται ένας άνετος και εκτενής περίπατος, ο οποίος συνδέει τον κεντρικό πεζόδρομο, συνολικού πλάτους 56 μέτρων, με τους χώρους πρασίνου και τους λοιπούς πεζόδρομους. Στον χώρο προσφέρονται πολλαπλές δυνατότητες για περίπατο, ήπια άσκηση και ποδηλασία.

Παράλληλα, διευκολύνεται η κίνηση των πεζών προς την παραλία, ενισχύοντας την επισκεψιμότητά της και συνολικότερα, η πρόσβαση του κοινού στο παραλιακό μέτωπο. Στο όριο της παραλίας με τον υφιστάμενο χώρο πρασίνου, δημιουργείται ένας ακόμη χώρος με δέντρα και χαμηλή βλάστηση. Η συνολική έκταση του πρασίνου που συνδέεται με την παραλία θα φτάνει τα 8 στρέμματα και η χρήση από τους πολίτες όχι μόνο θα είναι ανεμπόδιστη, αλλά σχεδιάζεται να προσφέρονται ακόμη περισσότερες δυνατότητες στάσης, ξεκούρασης και σκίασης. Ο υφιστάμενος χώρος πρασίνου θα συνδέεται με έναν νέο βορεινό πεζόδρομο, πλάτους 5 μέτρων, προς το επάνω μέρος της συνολικής έκτασης, όπου σήμερα είναι ακόμη βραχώδης περιοχή.

Διευκρινίσεις για τη μικρή αύξηση του συντελεστή δόμησης
Με τις παραπάνω παρεμβάσεις, οι κοινόχρηστοι χώροι της περιοχής αυξάνονται κατά 3.300 τ.μ. και περιέρχονται στο Δημόσιο, με ισόποση μείωση των εκτάσεων ιδιοκτησίας του Επενδυτή. Η ελάχιστη αύξηση του συντελεστή δόμησης, δηλαδή η διατήρηση του δικαιώματος της Ελληνικό ΑΕ να δομήσει όσα τ.μ. είχε και πριν την τροποποίηση, προκύπτει ως μαθηματικό αποτέλεσμα, ώστε να διατηρηθεί η δόμηση όπως ακριβώς εγκρίθηκε από το Προεδρικό Διάταγμα.

Παράλληλα, η Lamda Development ξεκαθαρίζει ότι κανείς ποδηλατόδρομος δεν καταργείται, τροποποιείται ή μετακινείται: Ο ενιαίος ποδηλατόδρομος μήκους 22 χιλιομέτρων, από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη, παραμένει στη θέση που έχει διακηρυχθεί και δεν επηρεάζεται από την τροποποίηση που επέβαλε η Κοινή Υπουργική Απόφαση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Η Αγία Παρασκευή θα έχει δικό της κολυμβητήριο το 2024

Ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά, με την κατασκευή του Κολυμβητηρίου της πόλης, το οποίο μπαίνει σε φάση δημοπράτησης, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Build. Το Κολυμβητήριο Αγίας Παρασκευής θα κατασκευαστεί στον ίδιο χώρο όπου ρημάζει εδώ και 28 χρόνια το κτίσμα που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1989. Οι εκτιμήσεις του δημάρχου Αγίας Παρασκευής, Βασίλη Ζορμπά κάνουν λόγο για ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2024. Μέχρι στιγμής, η περιοχή εξυπηρετείται από το ιδιωτικό κολυμβητήριο του κολλεγίου Deree ή από εκείνο του Αθλητικού Κέντρου Γέρακα.

Πώς «ξεμπλόκαρε» η κατασκευή
Το κτίσμα βρίσκεται μεταξύ των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου, Μακεδονίας και Ηπείρου στην Αγία Παρασκευή. Το πλάνο του δήμου να κατασκευάσει τελικά το Κολυμβητήριο πέρασε μέσα από τον νόμο 4495/2017 περί αυθαιρέτων κατασκευών. Η σύμβουλος του δημάρχου, Βούλα Ζορμπά, πολιτικός μηχανικός, πρότεινε την ένταξη του κτίσματος στον νόμο περί τακτοποίησης αυθαιρέτων, κάτι που πέρασε από το δημοτικό συμβούλιο Αγίας Παρασκευής και υλοποιήθηκε το 2020. Η μελέτη, που ολοκληρώθηκε από τον ίδιο τον δήμο, περιλαμβάνει διατήρηση της ήδη υλοποιημένης κατασκευής, του «κελύφους» του κολυμβητηρίου, δηλαδή τη βασική υποδομή μπετόν αρμέ στο κυρίως κτίσμα και στους περιβάλλοντες χώρους, κάτι που θα απομειώσει σημαντικά το χρόνο οριστικής αποπεράτωσης.

Η χρηματοδότηση του Κολυμβητηρίου
Η χρηματοδότηση της κατασκευής θα ξεκινήσει με ιδίους πόρους, σύμφωνα με τον δήμο Αγίας Παρασκευής και με κονδύλι της Περιφέρειας Αττικής ύψους 2 εκατ. ευρώ. Κατόπιν, έρχεται η δημοπράτηση του έργου, ώστε να υπάρξει ανάδοχος τουλάχιστον μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2023, όπως υπολογίζεται. «Έχει υπάρξει δέσμευση κεφαλαίων στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής για την κατασκευή του Κολυμβητηρίου της Αγίας Παρασκευής. Υπολογίζω ότι τα χρήματα θα εκταμιευτούν μέσα στο 2023. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου δεν θα ξεπεράσει τα 4,2 εκατ. ευρώ. Για το υπόλοιπο ποσό που θα απαιτηθεί, ο δήμος σχεδιάζει να πάρει δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για την αποπεράτωση του έργου. Το Κολυμβητήριο πρέπει να τελειώσει, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει αυτή η εξαθλιωμένη και ημιτελής εγκατάσταση μέσα στην πόλη. Πιστεύω ότι από τη στιγμή που θα εκταμιευτούν τα χρήματα, θα χρειαστούν 16 με 18 μήνες για την ολοκλήρωσή του», δήλωσε στο Build ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Βασίλης Ζορμπάς.

Η κατασκευή του έργου: Παραμένει η μεγάλη πισίνα 50 μέτρων
Το Κολυμβητήριο Αγίας Παρασκευής είναι και θα παραμείνει ανοικτό. Στόχος είναι να διατηρηθεί η κεντρική πισίνα του Κολυμβητηρίου, μήκους 50 μέτρων, όπως είχε σχεδιαστεί ως αρχική κολυμβητική δεξαμενή. Σε επόμενη φάση, υπάρχουν σχέδια για διαχωρισμούς κατά το δοκούν και μια μικρότερη, βρεφική πισίνα. μέσα στους επόμενους μήνες. «Τα πλάνα του 1990 περιλάμβαναν πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων και για κολύμβηση και για αγώνες, αλλά εμείς στοχεύουμε να φτιάξουμε την πισίνα των 50 μέτρων και να τη χωρίσουμε στα δύο. Μπορούμε με λωρίδες και διαχωριστικά να φτιάξουμε δύο χώρους 25 μ. ή έναν 33 μ. και έναν 15 μ., ανάλογα με την προσέλευση και το ενδιαφέρον του κόσμου», εξήγησε η κυρία Ζορμπά.

Η τρίτη πισίνα, με κυκλική σκάλα και προστατευμένες πλευρές, θα αφορά βρέφη και μικρά παιδιά και προβλέπεται να κατασκευαστεί στο νοτιοδυτικό κομμάτι του χώρου. Η στόχευση είναι να δημιουργηθεί ένας ανοικτός χώρος άθλησης όλων των ηλικιών, από βρέφη μέχρι ηλικιωμένους, με εισιτήριο για όλους, είτε πρόκειται για άτομα ή για ομάδες. Ακόμη θα υπάρχουν εξέδρες 900 ατόμων, όπου θα τοποθετηθεί στέγαστρο από αλουμίνιο και υαλοπέτασμα και 4 διαφορετικά αποδυτήρια. Η μελέτη περιλαμβάνει και εσωτερικές ημιυπόγειες υποστηρικτικές εγκαταστάσεις γυμναστηρίου, φουαγιέ, χώρους διαδρόμων, χώρους αναμονής, χώρους αποθήκης, τουαλέτες, ανελκυστήρα για ΑΜΕΑ και την ανάπλαση των γύρω πεζοδρομίων, μαζί με εξωτερικές σιδερένιες σκάλες από δύο διαφορετικές πλευρές (δίδυμη κατασκευή).

Πώς το Κολυμβητήριο Αγίας Παρασκευής δεν θα είναι ενεργοβόρο
Μία από τις σημαντικές καινοτομίες του υπό αποπεράτωση κολυμβητηρίου είναι η πρόβλεψη στη νέα μελέτη να μην είναι ενεργοβόρο, μιας και έχει πολλάκις τεθεί θέμα εξοικονόμησης ενεργειακών πόρων από μέρος της δημοτικής αντιπολίτευσης, όπως μαθαίνει το Build.
Συγκεκριμένα, η θέρμανση των κολυμβητικών δεξαμενών θα πραγματοποιείται με πλακοειδής εναλλάκτες από τη μονάδα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) και με αντλίες θερμότητας. Η λειτουργία της μονάδας συμπαραγωγής θα θερμαίνει όλους τους χώρους του κτιρίου, την κολυμβητική δεξαμενή και θα παράγει και ζεστό νερό.

50 θέσεις πάρκινγκ
Αναφορικά με τις θέσεις πάρκινγκ για την πρόσβαση με αυτοκίνητο, η σχετική προμελέτη περιλαμβάνει 19 θέσεις πάρκινγκ στο τρίγωνο μεταξύ των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου και Μακεδονίας, 10 θέσεις παράλληλα της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου, 1 θέση ΑΜΕΑ βόρεια του κτιρίου και ακόμη 10-12 θέσεις σε οικόπεδο που ανήκει στον δήμο, λίγο πιο πάνω από την οδό Λήμνου, σε απόσταση 100 μέτρων από το Κολυμβητήριο. Οι θέσεις θα αφορούν μόνο ελεγχόμενη στάθμευση.

Η ξενάγηση και το πικρό παρελθόν
Το Build ξεναγήθηκε στο χώρο από τον δήμαρχο Αγίας Παρασκευής, Βασίλη Ζορμπά, την πολιτικό μηχανικό και σύμβουλο δημάρχου, Βούλα Ζορμπά, τον αντιδήμαρχο τεχνικών υπηρεσιών, Βασίλη Σάρκουλα και τον γενικό γραμματέα του δήμου, Μιλτιάδη Κύρκο.
Για την ώρα, είδαμε έναν χώρο, όπου στην άδεια ενιαία δεξαμενή από τσιμέντο λιμνάζουν νερά και σταδιακά μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε σκουπιδότοπο…

Για την ιστορία, ο χώρος, όπου τελικά έμεινε ανολοκλήρωτο το Κολυμβητήριο Αγίας Παρασκευής μέχρι και σήμερα, είχε αρχικά εξασφαλιστεί από το κράτος το 1955, ως οικόπεδο για την ανέγερση σχολείου.
Το 1984 προγραμματίστηκε να δημιουργηθεί Κέντρο Νεότητας αντί σχολείου και το 1989, με την καίρια παράλειψη της μη έκδοσης νέου ρυμοτομικού σχεδίου, δημοπρατήθηκε το Κολυμβητήριο, κάτι που κατέληξε στο σημερινό… ναυάγιο.

Ο αρχικός σχεδιασμός του κτιρίου ανέφερε πώς θα στέγαζε ακόμη και επαγγελματικές κολυμβητικές εγκαταστάσεις και εγκαταστάσεις υδατοσφαίρισης.
«Τελευταία φορά πάτησε εργάτης στο χώρο του Κολυμβητηρίου το 1994», λένε κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής. Από το 1994 έως το 2002 δεν πραγματοποιήθηκε καμία εργασία συντήρησης και καθαρισμού στο χώρο. Το πολύπαθο Κολυμβητήριο Αγίας Παρασκευής δεν πέτυχε ούτε να ενταχθεί στον Ολυμπιακό Νόμο του 2002. Για το κτίσμα ανακλήθηκε ένας ακόμη διαγωνισμός το 2013.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build