--> 

Πώς δύο κινήσεις της Knauf ενισχύουν τη στρατηγική της Knauf Insulation στην Ελλάδα

Δύο κινήσεις που έρχονται να απαντήσουν στην στρατηγική στόχευση της Knauf Insulation έχει υλοποιήσει το τελευταίο χρονικό διάστηµα ο όµιλος Κnauf. Και οι δύο αυτές κινήσεις σχετίζονται µε την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Τσεχία και πρόσφατα στη Ρουµανία, που ανοίγουν το δρόµο τροφοδοσίας και ενίσχυσης της κίνησης δύο συγκεκριµένων κατηγοριών προϊόντων στην ελληνική αγορά.

Ειδικότερα, η Knauf προέβη και τυπικά στις αρχές Μαρτίου στην εξαγορά του εργοστασίου ορυκτοβάµβακα, Gescat, στο Tarnaveni της κεντρικής Ρουµανίας. Το εργοστάσιο ειδικεύεται στην παραγωγή προϊόντων µε την εφαρµογή της τεχνολογίας ECOSE, η οποία αποτελεί πατέντα της Knauf Insulation. Η συγκεκριµένη κίνηση εξαγοράς σύµφωνα µε τον γενικό διευθυντή της Knauf Insulation για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Γιάννη Κοντούλη, προσφέρει δυνατότητες για καλύτερη τροφοδοσία των πελατών της εταιρείας στην Ελλάδα, απελευθερώνοντας διαθέσιµες ποσότητες προϊόντος για την εγχώρια αγορά. Αυτή τη στιγµή η Knauf Insulation προµηθεύεται ορυκτοβάµβακα από τις παραγωγικές µονάδες στην Τσεχία, την Τουρκία ή αλλού, που ανήκουν στον όµιλο Knauf. Mετά την εξαγορά της Ρουµανίας η Knauf Insulation αυξάνει το capacity παραγωγής ορυκτοβάµβακα για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και µπορεί έτσι να εξυπηρετήσει ευρύτερες ανάγκες για το συγκεκριµένο προϊόν στην ελληνική αγορά.

To στοίχηµα της ενεργειακής εξοικονόµησης
Σύµφωνα µε τον κύριο Κοντούλη, ο πόλεµος στην Ουκρανία καθιστά αυτή τη στιγµή πιο επίκαιρο από ποτέ το ζήτηµα της ενεργειακής εξοικονόµησης, που προκύπτει αφενός ως άµεση ανάγκη λόγω της ενεργειακής εξάρτησης στον τοµέα του φυσικού αερίου από τη Ρωσία, αφετέρου ως λύση επί της ραγδαίας αύξησης του κόστους ενέργειας. Για τον ίδιο προβάλλεται αυτή τη στιγµή ως ευκαιρία η αποτελεσµατικότερη θερµοµόνωση των κτιρίων, µε προϊόντα όπως είναι ο ορυκτοβάµβακας.

Ταυτόχρονα όµως η Knauf Insulation στην ελληνική αγορά µπορεί να αντλήσει ευκαιρία από το γεγονός ότι υπάρχει πεδίο ανάπτυξης για το µονωτικό υλικό του ορυκτοβάµβακαµ πλήρωσης Supafil, το οποίο παρέχει ταχύτητα εφαρµογής και έχει την ικανότητα να καλύπτει κενά που εµφανίζονται σε υπάρχουσες τοιχοποιίες, χωρίς να χρειάζονται δραστικές παρεµβάσεις και εκτεταµένες εργασίες που θα απαιτούσε η επαναδηµιουργία ενός τοίχου.

«Επί παραδείγµατι η εσωτερική θερµοµόνωση απαιτεί µόνωση εκ των έσω και κατόπιν την τοποθέτηση γυψοσανίδας, γεγονός που προσθέτει πολλά περισσότερα στάδια δουλειάς και κόστους. Το Supafil αποτελεί µία λύση µε εφαρµογή σε υπάρχουσες κατασκευές σε τοίχους παλαιότερων κατασκευών ή σε σκεπές που εµφανίζουν κενά και συµπληρώνονται µε 15-20 εκατοστά υλικού», εξηγεί ο κύριος Κοντούλης.

Οι δύο άξονες που προκύπτουν τόσο από την ενίσχυση της ζήτησης για ορυκτοβάµβακα µε την τεχνολογία ECOSE και την πρόσφατη εξαγορά του εργοστασίου στη Ρουµανία, όσο και από την παραγωγή και προµήθεια του Supafil που εισάγεται στην Ελλάδα, µέσω του εργοστασίου που αγόρασε η Knauf στην Τσεχία το καλοκαίρι του 2021, προσδίδουν σηµαντικό µέρος προοπτικής και αποτελούν σηµεία στρατηγικής προσήλωσης και ανάπτυξης της Knauf Insulation.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ιπποκράτειος Τόπος Λάρισας: Ο δικός τους Βοτανικός

Νέα «πράσινη» πνοή θα δώσει συνολικά στην πόλη της Λάρισας και στο Πάρκο Αλκαζάρ ο Ιπποκράτειος Τόπος, ένας χώρος πολλαπλών δράσεων, με πολιτιστικά και οικονομικά οφέλη για την πόλη. Η Οικονομική Επιτροπή του δήμου Λαρισαίων ενέκρινε τη μελέτη του Ιπποκράτειου Τόπου, μαζί με τον Βοτανικό Κήπο, από τον οποίο περιμένουν πολλά οι Λαρισαίοι.

Πρόκειται για έναν χώρο 6 στρεμμάτων που θα αναδειχθεί εντός του Πάρκου Αλκαζάρ μετά τη λεωφόρο Γρηγορίου Λαμπράκη, βορειότερα από το σημείο που βρίσκεται σήμερα ο χώρος της Βοτανικής Συλλογής. Πρόκειται το σημαντικότερο λιθαράκι στην προσπάθεια να συνδεθεί η ζωή του Ιπποκράτη στη Λάρισα με έναν χώρο πρασίνου, με μουσειακά χαρακτηριστικά, μιας και εκεί βρίσκεται και το μνημείο του αρχαίου Έλληνα ιατρού. Ο δήμος Λαρισαίων στοχεύει να δημιουργήσει ένα σημείο συνάντησης, έναν τόπο δημιουργικότητας και έκφρασης, με μακροπρόθεσμη εμπορική προοπτική, σε έναν μέχρι πρότινος αδιαμόρφωτο και αναξιοποίητο χώρο.

Ο Ιπποκράτειος Τόπος θα περιλαμβάνει έναν βοτανικό κήπο υψηλής λειτουργικότητας, ο οποίος θα μπορούσε να στοχεύσει σε εμπορικές δράσεις εξωστρέφειας. Για την ώρα, η Βοτανική Συλλογή φιλοξενεί φαρμακευτικά φυτά της αρχαιότητας. Ο Βοτανικός Κήπος θα εμπλουτιστεί με βότανα τοπικών παραγωγών της Λάρισας και των ευρύτερων περιοχών, με τις ανάλογες εμπορικές δραστηριότητες και εξαγωγικές δυνατότητες. Εξυπακούεται ότι η ενίσχυση της ποικιλίας των βοτάνων του Βοτανικού Κήπου θα τονώσει και την τουριστική δραστηριότητα στην περιοχή, τόσο από άλλες περιοχές της Ελλάδας, όσο και από το εξωτερικό. Άλλωστε, μιλάμε για έναν νέο χώρο δραστηριοτήτων, σχεδόν τριπλάσιο από τη Βοτανική Συλλογή, που λειτουργεί για την ώρα.

Ο υπεύθυνος Τύπου του δήμου Λαρισαίων, Άρης Ψύχας, τόνισε χαρακτηριστικά στο Build: «Το όνομα του Ιπποκράτη κάνει γκελ και στο εξωτερικό και θα δώσει ώθηση στην αγορά φαρμακευτικών βοτάνων, με παραγγελίες ακόμη και από το εξωτερικό, από χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης». Ο Ιπποκράτειος Τόπος, σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη, θα περιλαμβάνει ακόμη εστίες πρασίνου με κυπαρίσσια, ελιές και μυρτιές και κατασκευή νέου αμφιθεάτρου 250 θέσεων.

Αναβάθμιση του Πάρκου Αλκαζάρ
Το συνολικό έργο αναμένεται να αναβαθμίσει συνολικότερα το Πάρκο Αλκαζάρ. Σε επόμενο στάδιο, δήμος θα στοχεύσει στη δημιουργία νέων χρήσεων, αστικών δράσεων και εναλλασσόμενων κοινωνικών εκδηλώσεων.

Η δημιουργία του Ιπποκράτειου Τόπου θα επιφέρει την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της περιοχής σύμφωνα με τις αρχές του σύγχρονου αστικού σχεδιασμού.
Πληροφορίες του Build χαρακτηρίζουν ως «τυπική διαδικασία» την ένταξη του έργου σε χρηματοδότηση από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0, καθώς υπάρχει σχετική προφορική συμφωνία.

Ο δήμος Λαρισαίων αναμένεται να προσθέσει άλλα 3 μικρότερα έργα της πόλης (πεζοδρομήσεις, αλλαγή σε φωτισμούς, πεζοδρόμια με διαβάσεις τυφλών κ.ά.), σε παρεμβάσεις που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2 εκατ. ευρώ. Μόνο για τον Ιπποκράτειο Τόπο αναμένεται να εκταμιευτούν 1,5 εκατ. ευρώ. Η προκήρυξη του έργου θα ακολουθήσει την έγκριση χρηματοδότησης, για την ανεύρεση αναδόχου, εντός του πρώτου δεκαπενθήμερου του Απριλίου.

Σύνδεση της ζωής του Ιπποκράτη με τη Λάρισα
Η απόφαση για παρεμβάσεις στο χώρο του Μνημείου και η δημιουργία του Βοτανικού Κήπου αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την υλοποίηση επεμβάσεων που αναδεικνύουν την πορεία της Λάρισας στην ιστορία. Ο Δήμος Λαρισαίων, σε συνεργασία με το τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και τον Ιατρικό Σύλλογο Λάρισας, έχει θέσει ως στόχο την προβολή και ανάδειξη της σχέσης του Ιπποκράτη με την πόλη. Στο πλαίσιο αυτό, διοργανώνονται κάθε Σεπτέμβριο πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με τίτλο «Ιπποκράτης, η Αέναη Επιστροφή».
Ταυτόχρονα, βρίσκεται στο τελικό της στάδιο η αδελφοποίηση της πόλης της Λάρισας με την Κω, όπου γεννήθηκε ο πατέρας της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης, σε συνεργασία του δήμου Λαρισαίων με το Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα της Κω.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

«Κόκκινο πανί» για ξενοδόχους το «Red» της Radisson στην Μητροπόλεως

Αντιδράσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο έχει προκαλέσει η κίνηση της Radisson Hotel Group, με χαρακτηριστικότερη αυτών να αποτελεί η τοποθέτηση του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρη Τάσιου. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σχετικά ο κύριος Τάσιος μιλώντας σε δημοσιογράφους, η νέα επένδυση της Radisson στην οδό Μητροπόλεως υπό το concept “Radisson Red” προβλέπει εκτός από την δημιουργία 94 διαμερισμάτων υπό το μοντέλο των serviced apartments και την φιλοξενία στις ίδιες εγκαταστάσεις εστιατορίου με θέα στην πλατεία Συντάγματος καθώς και roof top bar – εστιατόριο στον τελευταίο όροφο του ακινήτου, το οποίο θα λειτουργήσει σε συνεργασία με γνωστό σεφ.

Κατά τον κύριο Τάσιο η συγκεκριμένη κίνηση χαρακτηρίζεται από την δημιουργία ενός συγκροτήματος διαμερισμάτων «αμφιβόλου αδειοδοτικής κατάστασης, στο οποίο διαφημίζονται και υπηρεσίες ξενοδοχείου όπως η ύπαρξη εστιατορίου και μπαρ, επομένως υφίσταται θέμα».

Κύριο ζήτημα για τους ξενοδόχους παραμένει η διευθέτηση του τοπίου βραχυχρόνιων μισθώσεων
Για τους ξενοδόχους αποτελεί βασικό ζήτημα τα τελευταία χρόνια, το νοικοκύρεμα του τοπίου που σχετίζεται με την βραχυχρόνια μίσθωση. Μάλιστα ο κύριος Τάσιος ανέφερε πως παρά το γεγονός ότι ήδη από το 2018 μετά την έκδοση της σχετικής νομοθεσίας οι πλατφόρμες παραχωρούν τα στοιχεία που αφορούν στις μισθώσεις τους προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, εκείνη από την πλευρά της δεν είχε προχωρήσει μέχρι και πριν από δύο μήνες στη διασταύρωση των στοιχείων αυτών.

«Η Αθήνα ιδιαίτερα, η Θεσσαλονίκη καθώς και άλλες μεγάλες πόλεις εμφανίζουν αρκετά ζητήματα στον τομέα της φιλοξενίας, ιδιαίτερα σε μεγάλα κτίρια», ανέφερε σχετικά ο κύριος Τάσιος. «Το θέμα είναι πως όταν έχουμε αφήσει εκτός πλαισίου νομιμότητας μία διαδικασία, η κατάσταση είναι λογικό να ξεφεύγει».

Η διαφορά ενός ξενοδοχείου από μία εγκατάσταση με τη μορφή serviced appartments, είναι ότι στη δεύτερη περίπτωση «δεν επιβάλλεται ΦΠΑ, φόρος διανομής, δεν απασχολείται ασφαλισμένο προσωπικό, δεν καταβάλλεται ο ίδιος ΕΝΦΙΑ με αυτόν που καταβάλλουν οι επαγγελματικοί χώροι, ενώ είναι μικρότερο και το ποσό των δημοτικών τελών σε σύγκριση με αυτό που αντιστοιχεί στους επαγγελματικούς χώρους», με βάση τα όσα ανέφερε ο κύριος Τάσιος.

Ο ίδιος αναφερόμενος στο παράδειγμα της Χαλκιδικής όπου δραστηριοποιείται επιχειρηματικά με το ξενοδοχείο Philoxenia, στο πεδίο της βραχυχρόνιας μίσθωσης υφίστανται 4.230 ακίνητα με βάση στοιχεία του 2019, τα οποία υπάγονται στο σύνολό τους σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. «Αυτό πρακτικά σημαίνει σε διάστημα μίας πενταετίας, 20.000 κρεβάτια. Εάν συζητήσουμε επίσης για νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, το πρόβλημα είναι η ανεξέλεγκτη βραχυχρόνια μίσθωση ή και τα παραξενοδοχεία. Αυτό που μας ενοχλεί είναι ότι δεν έχει βάλει κανείς τάξη μέχρι στιγμής», σημείωσε ο κύριος Τάσιος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Στις 29 Μαρτίου ανοίγει τις πόρτες του το Moxy Athens στην Ομόνοια

Στις 29 Μαρτίου θα λειτουργήσει επίσημα το Moxy Athens στην πλατεία Ομονοίας, στο κτίριο του πρώην Σαρόγλειου Μεγάρου. Το περασμένο Σάββατο πήραμε μια πρώτη γεύση από το νέο ξενοδοχείο, καθώς αφαιρέθηκε το μεγαλύτερο μέρος των προστατευτικών καλυμμάτων γύρω από το χώρο.

Το Moxy Athens, 200 κλινών και 4 αστέρων, είναι το δεύτερο Moxy Hotel σε ελληνικό έδαφος, μετά από το Moxy Patras Marina (3 αστέρων), σε συνέχεια της στρατηγικής επέκτασης ξενοδοχειακών υπηρεσιών του ομίλου Marriott σε Βαλκάνια και στη συνέχεια στη Μέση Ανατολή: Προγραμματίζεται η λειτουργία 2 ακόμη ξενοδοχείων Moxy στην Κωνσταντινούπολη μέχρι το καλοκαίρι του 2024, στην ίδια φιλοσοφία πελατών: “Ταξιδιώτες νέοι στην καρδιά” (young-at-heart-travellers).

Οι καινοτομίες του Moxy Athens
Το Σάββατο που μας πέρασε, από το πρώην Σαρόγλειο Μέγαρο το οποίο ανακατασκευάστηκε πλήρως, κατέβηκαν οι λινάτσες και διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι την πρόοδο των έργων, τα οποία πράγματι βρίσκονται σε τελικό στάδιο.

Στο μάτι ξεχωρίζει ότι στην όψη προς την πλατεία Ομονοίας χρησιμοποιήθηκαν κινούμενα σκίαστρα. Πρόκειται για μεταλλικές περσίδες σε ρουστίκ αποχρώσεις, που από μακριά δίνουν την αίσθηση ότι πρόκειται για ξύλο.

Εξωτερικά, το νέο Moxy Hotel ακολουθεί τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική τάση.

Στην ταράτσα του ξενοδοχείου, οδεύει προς την ολοκλήρωσή του και το νέο «πράσινο» δώμα, «φυτεμένο» όπως το αποκαλεί ο όμιλος Marriott, επειδή θα περιστοιχίζεται από ψηλά φυτά, αλλά θα περιλαμβάνει φύτευση και στην οροφή του.

Μία από τις τελευταίες εκκρεμότητες είναι η οριστική μορφοποίηση των επιπλέον παραθύρων, κάθετα από όροφο σε όροφο, από τον τοίχο που βλέπει στο Μπάγκειον (οδός Αθηνάς). Δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη κουφώματα και παράθυρα στις συγκεκριμένες διανοίξεις, αλλά αναμένεται κι εκείνα να έχουν δρύινα χρώματα.

Φωτεινή είσοδος, πιστή στο σχεδιασμό «ταξιδιώτες νέοι στην καρδιά»
Οι λαμαρίνες μπροστά από το ισόγειο θα αποσυρθούν το επόμενο Σάββατο 26 Μαρτίου. Στην είσοδό του, το Moxy Athens θα φέρει ανοιχτές μεγάλες τζαμαρίες που εντάσσουν και την οικεία στοά, νοτιοανατολικά της πλατείας Ομονοίας.

Η στόχευση είναι η είσοδος του χώρου να είναι όσο το δυνατόν πιο φωτεινή.

Η καλλιέργεια ευεξίας και ευχάριστης διάθεσης στους διαμένοντες είναι προτεραιότητα, σύμφωνα με το δόγμα “ταξιδιώτες νέοι στην καρδιά”.

Το κτίριο ανήκει σε κοινοπραξία της Dimand με την Prodea Investments, οι οποίες ενθαρρύνουν σε μεγάλο βαθμό τα «πράσινα» κτίρια και είναι το δεύτερο κτίριο, μετά το Moxy Patras Marina, όπου οι δύο εταιρείες συνεργάζονται με τον όμιλο Marriott. Το μηνιαίο κόστος της μίσθωσης για το Moxy Athens εκτιμάται στις 58.000 ευρώ και το συνολικό ύψος της επένδυσης του ομίλου Marriott στον χώρο της πλατείας Ομονοίας ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν θα γίνουν εγκαίνια στην opening day του ξενοδοχείου, αλλά εντός του πρώτου δεκαημέρου του Απριλίου 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build