Με επιχορήγηση μέσω αναπτυξιακού αναβαθμίζεται το Ξενία Χίου

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκε η επένδυση της Avlum Enterprises Company Limited του ομίλου Τσάκου για την αναμόρφωση του Ξενία Χίου σε τετράστερο ξενοδοχείο. Ειδικότερα, με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Παναγιώτη Χριστόφα, εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων το επενδυτικό σχέδιο της Avlum που αφορά στην ίδρυση ξενοδοχειακής μονάδας τεσσάρων αστέρων, δυναμικότητας 24 δωματίων και 46 κλινών, με αναμόρφωση του ιστορικού κτιρίου «Ξενία Χίου», συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 1.548.962,73 ευρώ.

Για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, η εταιρεία θα λάβει ενίσχυση ύψους 851.929,50 ευρώ με τη μορφή της επιχορήγησης. Σημειώνεται ότι το Ξενία Χίου, ένα τριώροφο κτίριο, δομημένης επιφάνειας περί τα 1.600 τ.μ., πέρασε επίσημα στον όμιλο Τσάκου τον Οκτώβριο του 2020, με την υπογραφή της σύμβασης μακροχρόνιας μίσθωσης για 50 έτη, αφού η Avlum Enterprises πλειοδότησε στον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε η ΕΤΑΔ. Το ιστορικό ακίνητο αποτελεί έργο του αρχιτέκτονα Κώστα Σταμάτη, κατασκευάστηκε το 1958 και έχει χαρακτηριστεί ως μνημείο από το υπουργείο Πολιτισμού.
Επένδυση και στη Μαρίνα Χίου

Υπενθυμίζεται ότι η Avlum Enterprises είναι παράλληλα επικεφαλής του επενδυτικού σχήματος «Avlum Enterprises – Ιωάννης και Ηλίας Δ. Τέφας Ναυπηγοπλαστική ΑΕΒΕ – Κλεοπάτρα Μαρίνα ΑΕ – Τουριστικός Λιμένας Πρέβεζας ΑΕ», που έχει αναλάβει την αξιοποίηση της Μαρίνας της Χίου. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ειδικού σκοπού «Μαρίνα Χίου ΑΕ», την οποία ίδρυσε το επενδυτικό σχήμα, έχει αναλάβει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου για 40 χρόνια. Υπολογίζεται ότι στην πλήρη ανάπτυξή της, η μαρίνα Χίου θα προσφέρει 180 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους μέχρι 25 μέτρα και έως 6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής.
Το συνολικό τίμημα της παραχώρησης ανέρχεται σε τουλάχιστον 6.213.615 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Τέλος Μαρτίου μπαίνει στις δικαστικές αίθουσες η υπόθεση Μπουτάρη

Στο τέλος Μαρτίου αναμένεται η κατάθεση του σχεδίου εξυγίανσης της οινοποιίας Μπουτάρη, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Βέροιας. Μέσα από τη συγκεκριμένη κίνηση, εάν όλα εξελιχθούν ομαλά η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, Premia Properties θα αποκτήσει το σύνολο της ακίνητης περιουσίας της ιστορικής οινοποιίας, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας περιλαμβάνονται ακίνητα με έντονο ενδιαφέρον τουριστικής αξιοποίησης όπως είναι αυτά στο Μεγαλοχώρι της Σαντορίνης καθώς και εκείνο στο Σκαλάνι Ηρακλείου, ενώ σε αυτά περιλαμβάνονται εγκαταστάσεις στη Νάουσα Ημαθίας και στο Πικέρμι Αττικής καθώς και αρκετά ακόμα ακίνητα, που προτίθεται να αξιοποιήσει η Premia. Την ίδια στιγμή μέσω της συμφωνίας Μπουτάρη – Premia προκύπτει και ένα δεύτερο πεδίο συμφωνίας, αυτό που αφορά στην ανάληψη της οινοποιητικής δραστηριότητας της Μπουτάρης από τον μεγαλομέτοχο της Premia, Ηλία Γεωργιάδη και ομάδα Ελλήνων και ξένων επενδυτών.

Η Premia θα μισθώνει τα ακίνητα που θα αποκτήσει στην οινοποιία Μπουτάρης
Το σχήμα που θα υλοποιηθεί εφόσον το δικαστήριο και οι πιστωτές εγκρίνουν την συμφωνία εξυγίανσης, θα είναι ότι η Premia, αποκτώντας τα ακίνητα ελεύθερα βαρών, θα έχει την δυνατότητα να τα μισθώνει στην Οινοποιία Μπουτάρη προς αξιοποίηση για τις ανάγκες της. Ταυτόχρονα όμως η Premia προτίθεται να αξιοποιήσει και τουριστικά τα περισσότερα από αυτά τα ακίνητα, σε περιοχές όπου ευνοεί η τοποθεσία. Ο λόγος που η Μπουτάρης ουσιαστικά θα χωριστεί στα δύο, είναι ότι η Premia διατηρεί δραστηριότητα αμιγώς στον τομέα των ακινήτων, κάτι που θα παραμείνει ως έχει. Ταυτόχρονα η Premia, η οποία εξετάζει την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της με πράσινα και βιώσιμα ακίνητα, θα έχει την δυνατότητα να το πράξει, δημιουργώντας υπεραξίες μέα από τα ακίνητα της Μπουτάρης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης που θα κατατεθεί στην Δικαιοσύνη αναμένεται να γίνει το αργότερο έως το τέλος του 2020, λόγω του ότι το Διοικητικό Πρωτοδικείο Βέροιας διατηρεί μικρότερο φόρτο εργασιών σε αντίθεση με τα δικαστήρια των Αθηνών ή της Θεσσαλονίκης. Να σημειωθεί ότι ο σημερινός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος και βασικός μέτοχος της Μπουτάρης, Κώστας Μπουτάρης, θα διατηρήσει συμβουλευτικό ρόλο στην οινοποιία, καθώς δεν θα έχει κανενός είδους μετοχική συμμετοχή στην εταιρεία. Στα πάγια στοιχεία της Μπουτάρης (ιδιοχρησιμοποιούμενα και επενδύσεις σε ακίνητα) Οινοποιία Μπουτάρη υφίστανται εμπράγματα βάρη ύψους €62.136 χιλ. (€ 48.244 χιλ. για δάνεια και € 13.892 χιλ. υπέρ του Δημοσίου).

Κατά διαστήματα οι πιστώτριες τράπεζες προχώρησαν σε πλειστηριασμούς ακινήτων της, ωστόσο δεν τελεσιδίκησαν καθώς σε όλες τις περιπτώσεις ασκήθηκαν διαδικασίες ανακοπής τους. Οι δύο πλευρές πάντως σύμφωνα με πληροφορίες έχουν συμφωνήσει σε όλους τους τομείς και πλέον οι πιστωτές και το δικαστήριο είναι αυτοί που καλούνται να διαδραματίσουν το δικό τους ρόλο στις εξελίξεις της επόμενης ημέρας για την ιστορική οινοποιία και τα ακίνητά της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Γιατί η Αττικό Μετρό απέρριψε ξανά τον σταθμό στην πλατεία Αγίας Παρασκευής

Οριστικό τέλος στα αιτήματα του δήμου Αγίας Παρασκευής για δημιουργία σταθμού Μετρό στην κεντρική πλατεία του Δήμου έβαλε ο διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας. Στη συνάντηση που είχε με τον δήμαρχο Βασίλη Ζορμπά, μαζί με εκπροσώπους και των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων, δήλωσε ότι η πλατεία Αγίας Παρασκευής δεν βρίσκεται στον προγραμματισμό της εταιρείας για τα επόμενα 20 χρόνια.

Το πλάνο branch του δήμου
Ο νυν δήμαρχος παρουσίασε στον κ. Κουρέτα την προμελέτη του εργολάβου Γεράσιμου Μαντέλη, που προέβλεπε τη δημιουργία μονού σταθμού Μετρό, με τη λογική του “ορφανού κλαδιού” (branch), από τον τωρινό σταθμό Μετρό Αγία Παρασκευή ως την κεντρική πλατεία επί της λεωφόρου Μεσογείων, δίχως να επιβαρυνθεί το υπόλοιπο δίκτυο της Γραμμής 3. Την ίδια μελέτη είχε δείξει και το 2012 στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό. Αυτή τη φορά προστέθηκε και η προοπτική χάραξης νέας επέκτασης προς την ίδια κατεύθυνση, χωρίς όμως επιτυχία.

«Συζήτηση άνευ αντικειμένου» από την Αττικό Μετρό
Ανεπίσημες πηγές της Αττικό Μετρό κάνουν λόγο για “μη ζήτημα” και εξηγούν ότι η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο πάγιας πρακτικής υποδοχής αιτημάτων δημάρχων.
Ο κ. Κουρέτας υποστήριξε ότι η προμελέτη που έλαβε θα είχε κόστος από 60 έως 100 εκατ. Ευρώ, από τη χωροταξική μελέτη και τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις μέχρι την ολοκλήρωση του έργου και θα χρειάζονταν 9 έτη κατ΄ελάχιστο για την πλήρη λειτουργία, πέραν της ένταξης σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση, που ούτως ή άλλως δεν αποτελεί υπαρκτό σενάριο. Θυμίζουμε ότι η άρνηση του 2012 είχε ως κεντρικό επιχείρημα την αναγκαστική μεταφορά της υπόγειας σήραγγας Μετρό μακριά από τη λεωφόρο Μεσογείων μετά τον σταθμό Μετρό Νομισματοκοπείο, που έγινε επειδή το δημοτικό συμβούλιο Αγίας Παρασκευής (28/02/2000) είχε λάβει οριστική απόφαση να μην επιτραπεί σταθμός Μετρό στην κεντρική πλατεία του δήμου. Από τότε, τα δεδομένα άλλαξαν.

Μετρό στην πλατεία Αγίας Παρασκευής μόνο αν γίνει νέα γραμμή
Σύμφωνα με τις ανεπίσημες πηγές της Αττικό Μετρό, συμπερίληψη σταθμού στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής θα έπεφτε και πάλι στο τραπέζι μόνο αν υπήρχε πρόβλεψη για νέα επέκταση του Μετρό προς βορειοανατολικά με σχεδιασμό νέας γραμμής, νέα δημοπράτηση και αντίστοιχη χρηματοδότηση. Μια τέτοια προοπτική, πάντως, θα απαιτούσε παραπάνω από 10 έτη μόνο για την ολοκλήρωση της αρχικής τοπογραφικής μελέτης, επισήμαναν οι ίδιες πηγές.

Ο κ. Ζορμπάς, ανέκαθεν υπέρ της δημιουργίας σταθμού στην πλατεία Αγίας Παρασκευής, πήρε την πρωτοβουλία λόγω πιέσεων των δημοτών από την αύξηση της κυκλοφορίας και της έλλειψης θέσεων πάρκινγκ εντός του δήμου. Εναλλακτικά, ο κ. Ζορμπάς ζήτησε από τον κ. Κουρέτα να μεσολαβήσει ώστε να μειωθεί το ημερήσιο μίσθωμα που ζητά ο ιδιώτης παραχωρησιούχος του μεγάλου πάρκινγκ στο σταθμό Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας από τα 6 ευρώ, στα 2 ή 3 ευρώ το πολύ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Στην αφετηρία τα έργα ανακαίνισης του ΟΑΚΑ

Στα σκαριά μπαίνει και επίσημα πλέον η ανακαίνιση του ΟΑΚΑ, μετά την σχετική προκήρυξη που εξέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ, με τη σύμβαση που θα πρόκειται να υπογραφεί με τον ανάδοχο να χαρακτηρίζεται ως Σύμβαση Στρατηγικής Σημασίας. Η προκήρυξη αφορά στην εύρεση αναδόχου, ο οποίος θα αναλάβει την επιθεώρηση των μεταλλικών κατασκευών που δημιούργησε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο διάσημος Ισπανός αρχιτέκτονας Σαντιάγκο Καλατράβα.

Την τελευταία μελέτη στις εγκαταστάσεις είχε πραγματοποιήσει η εταιρεία Bung κατά την περίοδο 2007-2008. Έκτοτε δεν έχουν πραγματοποιηθεί συστηματικές επιθεωρήσεις με αποτέλεσμα τα συμπεράσματα της σύμβασης ελέγχου που θα πραγματοποιηθεί προσεχώς, να θεωρούνται ως ο αρχικός έλεγχος των εγκαταστάσεων. Ο ανάδοχος που θα αναλάβει το συγκεκριμένο έργο καλείται να προβεί σε επιθεώρηση και εκτενή έλεγχο των μεταλλικών κατασκευών και των πολυκαρβονικών στεγάστρων του Κεντρικού Σταδίου καθώς και του Ποδηλατοδρομίου του ΟΑΚΑ, των μεταλλικών κατασκευών των δύο εισόδων του, του Τείχους των Εθνών καθώς και των μεταλλικών κατασκευών στην Αγορά.

Στόχος ο εντοπισμός πιθανών φθορών
Επιδίωξη της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι να εντοπιστούν πιθανά προβλήματα που σχετίζονται με διαβρώσεις, αποκόλληση της βαφής, προβλήματα σε συγκολλήσεις και οποιοδήποτε άλλο σημείο αφορά στην αρτιότητα των χαρακτηριστικών μεταλλικών κατασκευών που βρίσκονται στις συγκεκριμένες αθλητικές εγκαταστάσεις και στον περιβάλλοντα χώρο τους. Ο ανάδοχος θα κληθεί να παραδώσει από την πλευρά του λεπτομερή τεχνική έκθεση και προτάσεις για την αποκατάσταση, συντήρηση και επισκευή των μεταλλικών μερών.

Επί της ουσίας με την υπογραφή της σύμβασης τεχνικού ελέγχου με τον ανάδοχο, ανοίγει ο δρόμος για την επισκευή και αποκατάσταση των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ. Η ανάδοχη εταιρεία θα συνεργαστεί στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου με τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είναι αρμόδιο για την διαδικασία συντήρησης και ανακαίνισης του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου, καθώς και με τους τεχνικούς και νομικούς συμβούλους και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΑΚΑ.

Πώς θα κατανεμηθούν οι δαπάνες για την ανακαίνιση των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων
Το ΟΑΚΑ επί σειρά ετών έχει μείνει ασυντήρητο. Ας σημειωθεί ότι το master plan για το ΟΑΚΑ που εκδόθηκε το καλοκαίρι του 2021 προβλέπει συνολικές δαπάνες ύψους 53,8 εκατομμυρίων ευρώ με ΦΠΑ από κονδύλια που θα προέλθουν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Ειδικότερα, ποσό 22,3 εκατ. ευρώ θα αφορά στην συντήρηση και επισκευή της στέγης Καλατράβα στο στάδιο ΟΑΚΑ, ποσό 2,5 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για τον διαχωρισμό των κοινών ηλεκτρομηχανολογικών και άλλων εγκαταστάσεων του υδάτινου συγκροτήματος και του μπάσκετ. Ο προϋπολογισμός για τη συντήρηση της πίστας του ποδηλατοδρομίου ανέρχεται στα 5 κατ. ευρώ, για την αναβάθμιση των κολυμβητικών εγκαταστάσεων το ποσό που θα διατεθεί είναι 5,8 εκατ. ευρώ, για τις εξωτερικές αθλητικές εγκαταστάσεις 2,4 εκατ. ευρώ καθώς και επιπλέον 15,8 εκατ. ευρώ για των εξωραϊσμό των εξωτερικών χώρων και τη συντήρηση των λοιπών χαλύβδινων εγκαταστάσεων που σχεδίασε ο Σαντάγκο Καλατράβα αλλά και του Τείχους των Εθνών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build