Τα ξενοδοχειακά project της Grivalia και ισραηλινό δίπολο Fattal – Brown

Mε επενδυτικό άρωμα ισραηλινής αλλά και τραπεζικής προέλευσης, υλοποιούνται αυτή την περίοδο σημαντικές επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη. Το συμπέρασμα αυτό από τη συμμετοχή της Ναταλίας Στράφτη, Managing Partner Operations της Grivalia Management, του ιδρυτή της Brown Hotels, Leon Avigad και του Roni Aloni managing director της Leonardo Hotels and Resofts Mediterannean, ευρωπαϊκού βραχίονα του ισραηλινού ομίλου Fattal στο συνέδριο Prodexpo North 2022.

Σε ό,τι αφορά τη Grivalia Hospitality, τον επενδυτικό βραχίονα της Grivalia στον τουριστικό τομέα, ήδη έχει προχωρήσει στην ανάπλαση και επαναλειτουργία του ιστορικού ξενοδοχείου, Όλυμπος Νάουσα στη Θεσσαλονίκη, το οποίο αποτέλεσε στρατηγικό βραχίονα στην ανάπτυξη της Grivalia στον βραχίονα της φιλοξενίας, όπως ανέφερε σχετικά η κυρία Στράφτη. «Βρίσκεται σε σημείο της πόλης που συνδέεται με την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της. Ταυτόχρονα ένα μεγάλο μέρος έργων με επίκεντρο τον τουρισμό βρίσκεται σε εξέλιξη από πλευράς μας».

Η Grivalia Hospitality διατηρεί 7 χρόνια παρουσίας στον τομέα της φιλοξενίας με 6 premium περιουσιακά στοιχεία να εντάσσονται σε αυτό όπως το Όλυμπος Νάουσσα, τα Αστέρια Γλυφάδας, το Amanzoe στο Πόρτο Χέλι, το Project Blue στη Μύκονο, το Piperi στη Νάουσα της Πάρου, το Pearl Island στον Παναμά και το Grecotel Meli Palace στην Κρήτη.

Aξία χαρτοφυλακίου στα 400 εκατ. που θα διπλασιαστεί
Όπως σημείωσε η Ν. Στράφτη η αξία του συγκεκριμένου χαρτοφυλακίου ανέρχεται επί του παρόντος στα 400 εκατ. ευρώ, και αναμένεται τουλάχιστον να διπλασιαστεί με την ολοκλήρωση των εργασιών που πραγματοποιούνται στα εν λόγω ακίνητα. Το συνολικό χαρτοφυλάκιο της Grivalia Ηospitality περιλαμβάνει 1,3 εκατ. τ.μ. γης και η δομημένη επιφάνεια ανέρχεται στα 80.000 τ.μ. Όταν όλοκληρωθούν από κατασκευαστικής άποψης όλα τα τουριστικά project που αναπτύσσει, η συνολική δυναμική του εν λόγω χαρτοφυλακίου θα ανέρχεται στα 550 κλειδιά.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής και ιδρυτής της Brown Hotels, Leon Avigad, στάθηκε στο γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη υπολείπεται τουριστικών επενδύσεων σε σύγκριση με την Αθήνα. «Τα τελευταία τέσσερα χρόνια πηγαινοέρχομαι ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αναρωτιέμαι πώς τόσο πολλές ξένες επενδύσεις κατευθύνονται στην Αθήνα σε σχέση με τις ελάχιστες που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Brown Hotels ανοίγει στη συμπρωτεύουσα το Vienna Hotel υπό το βασικό brand της Brown και θα είναι έτοιμο για τη σεζόν 2022/2023, ενώ ακολουθεί το Pythagorion Hotel στην Αθήνα επί της οδού Αγίου Κωνσταντίνου δίπλα στο κτίριο του Εθνικού Θεάτρου έως το τέλος του 2023.

Όπως ανέφερε ο όμιλος Brown πρόκειται να δημιουργήσει επιπλέον 15 ξενοδοχεία φέτος. «Το 2023 θα διαθέτουμε επιπλέον 20 νέες ιδιοκτησίες που θα τεθούν σε λειτουργία, ενώ κινούμαστε στο δρόμο της ανάπτυξης. Το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο».

Η Fattal, το Esperia και το Nyx της Θεσσαλονίκης
Ο Roni Aloni managing director της Leonardo Hotels and Resofts Mediterannean, ευρωπαϊκού βραχίονα του ισραηλινού ομίλου Fattal ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη «ήταν ένας βασικός λόγος για να έρθουμε στην Ελλάδα. Δημιουργούσαμε κυρίως ξενοδοχεία πόλης στη Γερμανία και στη Μ. Βρετανία με 320 καταλύματα στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ισραήλ.

Το 2017 ήρθαμε στη Μεσόγειο με τρία μεγάλα ξενοδοχεία στην Πάφο της Κύπρου και διπλασιάσαμε τα δωμάτια, πήγαμε στον Πρωταρά και μετά στη Λευκωσία. Πριν δύο χρόνια αποκτήσαμε το ξενοδοχείo Esperia στην οδό Σταδίου, με σκοπό να παρουσιάσουμε ένα διαφορετικό ξενοδοχείο με πάνω από 20 εκατ. ευρώ επένδυση».

Στο πλαίσιο της δραστηριότητάς της στην Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη, η Fattal μέσα της Leonardo Hotels απέκτησε ακίνητο στην Τσιμισκή, στα Λαδάδικα με σκοπό να δημιουργήσει το ξενοδοχείο Nyx (νύχτα) λόγω του όπως είπε ο Roni Aloni η περιοχή έχει έντονη νυχτερινή ζωή και το συγκεκριμένο ξενοδοχείο θα ταίριαζε απόλυτα σε αυτήν.

Το συγκεκριμένο ξενοδοχείο θα διαθέτει 41 δωμάτια και σε ενάμισι μήνα από σήμερα αναμένεται η έκδοση των οικοδομικών αδειών που θα ανοίξουν το δρόμο για την έναρξη των εργασιών.
Ο ίδιος ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη διατηρεί μεγάλη προοπτική στον τουριστικό τομέα. «Έχει αεροδρόμιο που επεκτείνεται και ανανεώνεται, είναι η πρωτεύουσα του Βορρά της Ελλάδας και ένα πολύ καλό σημείο για να πάει κάποιος προς τις χώρες των Βαλκανίων. Διατηρεί την προοπτική του λιμανιού, ενώ οι μετακινήσεις στο κέντρο κοιτάζουν το μέλλον. Εκτιμώ ότι το μετρό θα αλλάξει ριζικά την κατάσταση στη Θεσσαλονίκη».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Alumil – Elvial: Οι τιμές που έχουν «ξεφύγει» και οι εκτιμήσεις για το μέλλον

Τις εκτιμήσεις τους για τις επιπτώσεις και την πορεία των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες και στην ενέργεια εξέφρασαν στο πλαίσιο της Prodexpo North οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Alumil, Γιώργος Μυλωνάς και της Elvial, Ασημίνα Τζήκα.

Ο κ. Μυλωνάς ανέφερε ως παράδειγμα ένα από τα σημαντικότερα έργα που έχει αναλάβει η Alumil, ένα κτίριο 260 μέτρων στη Σεούλ, όπου έχουν μπει τα θεμέλια, έχει ξεκινήσει η κατασκευή του, όμως οι εργασίες έχουν μπει στον «πάγο» εξαιτίας της αβεβαιότητας των τιμών. «Μας λένε ότι το κόστος έχει ξεφύγει και δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι, σταματάμε και θα περιμένουμε», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Alumil, που στη συνέχεια έκανε τη δική του πρόβλεψη:

«Αν τα κόστη ξεφύγουν τόσο πολύ, θέλουμε μεγάλο χρονικό διάστημα για να επανέλθουμε στην αναπτυξιακή τάση που υπήρχε μέχρι τώρα, και δεν είμαι σίγουρος ότι η μετάβαση στο επόμενο στάδιο για το real estate δεν θα είναι τόσο τρικυμιώδης. Το επόμενο στάδιο το περιμέναμε με μία γρήγορη αποκλιμάκωση των τιμών. Όμως τα πράγματα έχουν ανακοπεί και δεν ξέρει κανένας τι γίνεται». Αναφέρθηκε σε ένα έργο που είχε υπογράψει η εταιρεία πριν από ένα μήνα στο Ισραήλ, το μεγαλύτερο έργο ανάπτυξης στο Τελ Αβίβ, που αφορά σε τρεις πανύψηλους πύργους. «Οι άνθρωποι το ξεκινάνε, αλλά δεν ξέρουν πότε θα ξεκινήσουν να μιλάνε για τιμές. Αυτή η αβεβαιότητα, αν συνεχιστεί, θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα, θα διακοπεί όλη η αλυσίδα τροφοδοσίας που υπάρχει», τόνισε και εξέφρασε την εκτίμηση ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ, υπογραμμίζοντας: «Αυτό το πράγμα, ανεξαρτήτως πολέμου, δεν είναι βιώσιμο. Δεν μπορεί ο κόσμος να σταματήσει. Εγώ πιστεύω ότι θα υπάρξει μία βίαια αποκλιμάκωση των τιμών στα υπόλοιπα αγαθά και ακόμα και στην ενέργεια».

Α. Τζίκα: Χωρίς «αέρα» ο Απρίλιος
Από την πλευρά της, η Ασημίνα Τζίκα σχολίασε πως με τις τιμές που υπάρχουν, η ζήτηση θα πέσει. «Ήδη προπολεμικά οι πελάτες μας από το εξωτερικό είχαν θέμα με τα υψηλά επίπεδα τιμών. Τώρα, με την αύξηση αυτή, το πράγμα έχει ξεφύγει. Ειδικά ο Απρίλιος θεωρούμε ότι θα είναι ένας μήνας χωρίς αέρα, με πολύ πεσμένη παραγγελιοληψία, και αυτό θα οδηγήσει και σε αποκλιμάκωση των τιμών», ανέφερε.

Σχετικά με τις τιμές, παρατήρησε: «Αγοράζουμε σε διπλάσιες τιμές και πλέον έχουμε ξεφύγει σε σχέση με τον αντίστοιχο Ιανουάριο και Φεβρουάριο. Η αύξηση που έχουμε δηλαδή στον κύκλο εργασιών είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό πλασματική. Έχεις μία αύξηση 10% φέτος σε όγκο και είναι σχεδόν διπλάσιος ο κύκλος εργασιών αποκλειστικά και μόνο από το κομμάτι του χρηματιστηρίου».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build

Ο «χάρτης» των έργων που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη

Τον «χάρτη» των μεγάλων και μικρότερων έργων υποδομών που θα μεταμορφώσουν τη Θεσσαλονίκη παρουσίασαν στη φετινή Prodexpo North ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, και ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας.

Ο Γιώργος Καραγιάννης αναφέρθηκε ειδικότερα στο πολύπαθο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, που, όπως είπε, έχει πλέον ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023. Αυτήν τη στιγμή το έργο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 82%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την επέκταση προς Καλαμαριά φτάνει το 84%. Μίλησε ακόμα για το περίφημο flyover (Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης), όπου εδώ και ένα μήνα περίπου υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, η κοινοπραξία των Άβαξ – Μυτιληναίος, εκτιμώντας ότι στο τέλος του 2022 θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια.

Αναφορές έκανε επίσης σε μικρότερα, αλλά «εμβληματικά» κατά τον ίδιο έργα, όπως το «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια, το οποίο εκκρεμούσε για χρόνια και θα παραδοθεί πριν την αρχή της τουριστικής περιόδου, και τον αυτοκινητόδρομο Θέρμη-Γαλάτιστα, όπου έχουν παραδοθεί ήδη τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα και ο ορίζοντας ολοκλήρωσης παράδοσης του συνόλου του έργου φτάνει στις αρχές του φθινοπώρου. Μάλιστα, σχολίασε ότι το συγκεκριμένο έργο, που έχει αναλάβει η Intrakat, θα παραδοθεί οκτώ μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.

Άλλα εν εξελίξει ή μελλοντικά έργα στα οποία αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών είναι η γέφυρα Αλιάκμονα στο κομμάτι Μαλιακός-Κλειδί της εθνικής οδού, που θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2022, ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, μήκους 80 χιλιομέτρων, η οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ, που εκκρεμούσε από το 2000, τα έργα Θεσσαλονίκη-Τοξότες και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, που περιλαμβάνονται στο πακέτο σιδηροδρομικών έργων της τάξεως των 4 δισ. ευρώ που έχουν προκηρυχθεί, ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ που τρέχει για 17 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλονίκη και τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα που έχουν προκηρυχθεί (συν ένα ακόμα στο Ωραιόκαστρο, της τάξεως των 13 εκατ. ευρώ, που θα βγει σύντομα).

Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου
Από την πλευρά του, ο Πάρις Μπίλλιας χαρακτήρισε ως το σπουδαιότερο έργο για τη Θεσσαλονίκη της νέας εποχής την ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της συμπρωτεύουσας, μήκους 40 χιλιομέτρων, από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι, σημειώνοντας ότι μετράμε αντίστροφα για να περάσουμε στο στάδιο υλοποίησης του έργου αυτού, που κατά τον ίδιο θα μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε μία διαφορετική πόλη. Επεσήμανε ότι στην «παραμελημένη» δυτική Θεσσαλονίκη θα εφαρμοστεί μελέτη που προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου.

Προβλέπεται επίσης η κατασκευή αλιευτικού καταφυγίου, η ανάπλαση της κοίτης του Δενδροποτάμου και την ανάπλαση της περιοχής των Βυρσοδεψείων. Επίσης στη δυτική Θεσσαλονίκη, σχεδιάζεται ένα μητροπολιτικό πάρκο στο χώρο του παλαιού εμπορευματικού σταθμού, σε συνέχεια των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων για το Μουσείο Ολοκαυτώματος, καθώς και μία διαδρομή από το μουσείο μέχρι την πλατεία Ελευθερίας. Στο νότιο άκρο του δήμου Θεσσαλονίκης δρομολογούνται ρυθμίσεις για την ενιαία πολεοδομική αντιμετώπιση της περιοχής του Μεγάρου Μουσικής, του Ποσειδωνίου και των Μύλων Αλλατίνη, όπου προβλέπεται επίσης η δημιουργία ενός μητροπολιτικού χώρου πολιτισμού και αθλητισμού. Στον σχεδιασμό εντάσσεται επίσης και η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», η λειτουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου και ενός βοτανικού κήπου σε τμήμα της έκτασης του αγροκτήματος Πανεπιστημίου του ΑΠΘ και η ανάδειξη ενός μη χαρακτηρισμένου υγροβιότοπου, καθώς και η χωροθέτηση στάσης μετρό και θαλάσσιας συγκοινωνίας, με τις απαιτούμενες συνοδές χρήσεις. Θα χωροθετηθεί επίσης επιχειρηματικό πάρκο όπου προβλέπεται η μετεγκατάσταση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.

Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια, στο τέλος του έτους αναμένεται να εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί και οι απαραίτητες μελέτες, ώστε από το 205 έως το 2030 να υλοποιηθούν τα έργα. Το κόστος των έργων εκτιμάται περίπου στα 500 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build