Με… Renault μπαίνει στα κόκκινα ακίνητα ο Στέγγος

Με διαφορά μεγαλύτερη του μισού εκατομμυρίου από την αξία του χτύπησε το πρώτο της κόκκινο ακίνητο η Τεχνική Ολυμπιακή, σε έναν πλειστηριασμό που διήρκεσε σχεδόν τρεις ώρες. Ο λόγος για την απόκτηση του τριώροφου εμπορικού ακινήτου που βγήκε στο σφυρί μετά την πτώχευση της ΡΕΜΕΣ ή Ρενώ Μεσογείων, αντιπρόσωπο της Renault, που κηρύχθηκε πτωχευμένη το 2018 έχοντας γράψει ζημιές άνω των 22 εκατομμυρίων ήδη από το 2015.

Πριν περάσει στην οικογένεια Στέγγου – που ενημέρωσε μέσω Χρηματιστηρίου για την επένδυση – και μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου το ακίνητο βρισκόταν στην κατοχή της Cepal, διαχειρίστρια της Poseidon Financial Investor Designated Activity Company, στην οποία είχε μεταβιβαστεί χαρτοφυλάκιο κόκκινων δανείων της Alpha Bank από το καλοκαίρι του 2020. Σημειωτέον ότι η οφειλή για την οποία κατασχέθηκε το ακίνητο ήταν 300.000 ευρώ.

Η τιμή πρώτης προσφοράς και η αγοραία αξία του κτιρίου καταστημάτων ήταν 1,85 εκατομμύρια και η Τεχνική Ολυμπιακή πλειοδότησε με προσφορά 2,51 εκατ. ευρώ, χωρίς να είναι γνωστό αν υπήρξαν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι. Στην ουσία, η εισηγμένη – που μετά την πώληση του Πόρτο Καρράς στον όμιλο Σαββίδη ανακοίνωσε ότι κάνει στροφή σε ακίνητα και ναυτιλία – αγόρασε ακίνητο που είναι ήδη μισθωμένο σε μεγάλο μέρος του.

Το ακίνητο στη Λεωφόρο Βάρης – Κορωπίου συνολικής επιφάνειας 4.267 τ.μ. επί οικοπέδου 4.570 τ.μ. αποτελείται από δύο υπόγεια με χρήση συνεργείου αυτοκινήτων, ισόγειο με ημιόροφο με χρήση καταστήματος, α’ όροφο με χρήση γραφείων και β’ όροφο με χρήση γραφείων και δώμα. Το α’ υπόγειο συνολικής επιφάνειας 826 τ.μ. αποτελείται από ενιαίο χώρο με χρήση συνεργείου αυτοκινήτων, αποθήκη, χώρο ανταλλακτικών και χώρο γραφείου. Διαθέτει δύο κλιμακοστάσια, δύο ανελκυστήρες και wc, ενώ έχει πρόσβαση από τον ακάλυπτο χώρο του γηπέδου μέσω ράμπας.

Το β’ υπόγειο, όμοιας επιφάνειας αποτελείται από ενιαίο χώρο με χρήση συνεργείου αυτοκινήτων, φανοποιείου και αποθήκης. Το ισόγειο 826 τ.μ. είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα, εκ των οποίων ο ένας φιλοξενεί έκθεση αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον εκτιμητή, έχει κατασκευαστεί το 2006 και βρίσκεται σε καλή κατάσταση συντήρησης εξωτερικά. Τα υπόγεια, το ένα μέρος του ισογείου και οι δύο όροφοι είναι μισθωμένοι, αφού το κτίριο φιλοξενεί έκθεση της Europcar, πρακτορείο ενοικιάσεων αυτοκινήτων του ομίλου Βαρδάκη και την αντιπροσωπεία αυτοκινήτων Karidis. Με βάση την εκτίμηση, από τα χαρακτηριστικά του ακινήτου προκύπτει ότι το μηνιαίο μίσθωμα ξεπερνά τα 13.000 ευρώ.

Στο στόχαστρο και «κόκκινα» ξενοδοχεία Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη επενδυτική κίνηση της Τεχνικής Ολυμπιακής από τον Ιούλιο, όταν είχε προχωρήσει στη σύσταση θυγατρικής, τη Luxury Life, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 5 εκατομμυρίων. Στόχος της είναι η απόκτηση τουριστικών ακινήτων, μεταξύ των οποίων spa και ξενοδοχείων, τα οποία βγαίνουν στο σφυρί. Η εισηγμένη έχει ιδρύσει επίσης την κυπριακή PFC Premier Finance Corporation η οποία θα δραστηριοποιείται μέσω συμμετοχής που θα επιδιώξει σε ήδη αδειοδοτημένη εταιρεία στην Ελλάδα, στην αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Απώτερος στόχος με την ίδρυση της PFC αποτελεί η εκμετάλλευση ευκαιριών στην αγορά των NPLs τα οποία θα συνδέονται με περιουσιακά στοιχεία του τουριστικού τομέα καθώς και του real estate, ενώ τον Απρίλιο του 2020 είχε ιδρύσει και την Ariadne Real Estate με έδρα στην Ελλάδα. Θυμίζουμε ότι ο όμιλος διατηρεί παρουσία και στις κατασκευές με εταιρεία με εργοληπτικό πτυχίο 6ης Τάξης, η οποία εστιάζει σε ΣΔΙΤ και έργα διαχείρισης απορριμμάτων.

Το Πάτρα – Πύργος σε μία ώρα βάζει στις ράγες ο ΟΣΕ μετά το mega project των 4 δισεκατομμυρίων

Ασταμάτητη αποδεικνύεται η διοίκηση του ΟΣΕ στην πορεία της να εκσυγχρονίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο. Προτού ολοκληρωθεί η κατάθεση προσφορών για τα έξι σιδηροδρομικά έργα των 4 δισεκατομμυρίων από Άκτωρα, Μυτιληναίο, Άβαξ, Alstom, ΓΕΚ Τέρνα και Intrakat, η εταιρεία συμφώνησε με συμβουλευτικό φορέα, προκειμένου να βάλει στις ράγες ακόμη ένα project, τη σιδηροδρομική γραμμή Κάτω Αχαΐα – Πύργος.

Στα τέλη Ιανουαρίου, ο ΟΣΕ συμφώνησε με την Ιαπετός Σύμβουλοι Ανάπτυξης και Τεχνολογίας για την υποβοήθηση του ΟΣΕ στην σύνταξη μελέτης ανάλυσης κόστους οφέλους για το έργο. Η συμβουλευτική εταιρεία θα αναλάβει να εξετάσει τα εναλλακτικά σενάρια κατασκευής του έργου που θα χορηγήσει ο ΟΣΕ προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη τεχνοοικονομικά λύση και θα συνδράμει την υπηρεσία στην σύνταξη του σχετικού τεχνικού δελτίου για την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η σιδηροδρομική γραμμή Κάτω Αχαΐα – Πύργος είναι συνέχεια της διασύνδεσης που πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση μεταξύ της Πάτρας και της Κάτω Αχαΐας. Το έργο προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι σήμερα σε αναστολή λειτουργίας μέχρι και τον Πύργο, ενώ περιλαμβάνεται σε αυτό η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα μέχρι τον Πύργο. Στο πλαίσιο του έργου θα υλοποιηθεί ανακαίνιση της υποδομής, επιδομής και θα γίνει αντικατάσταση στρωτήρων, ενώ πρόσθετα θα τοποθετηθούν αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και πλέον η διάρκεια της διαδρομής θα είναι μία ώρα.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο project αποτελεί την πρώτη φάση, αφού περιλαμβάνει μερικά από τα έργα κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα η οποία είναι στο αναλυτικό δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς. Έχουν ήδη εκπονηθεί από τον ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ οι οριστικές μελέτες έργων υποδομής για την σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα έως τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία.

Το τμήμα από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο θα αποτελέσει μελλοντική προέκταση του Προαστιακού Πάτρας και θα εξασφαλίσει την επανασύνδεση της πρωτεύουσας της Ηλείας με την Πάτρα αλλά και την Αθήνα. Ιδιαίτερη μνεία κάνει ο ΟΣΕ στη σημαντικότητα της γραμμής, καθώς θα διασυνδέει σημαντικά λιμάνια κρουαζιέρας όπως το Κατάκολο, θα εξυπηρετήσει ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Αχαΐα και Ηλεία, θα εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές μεταφορές και θα διασυνδέσει τις