Στην τελική ευθεία βρίσκεται η κατάθεση προσφορών για το έργο τμήματος της Ιονίας Οδού, που αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, μετά τις προδικαστικές προσφυγές που προηγήθηκαν από υποψήφιους αναδόχους, οι οποίοι αμφισβήτησαν την διαδικασία και δικαιώθηκαν. Ο, ανοικτός αυτή τη στιγμή για την κατάθεση των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους, διαγωνισμός κλείνει στις 14 Νοεμβρίου. Σε αυτόν, όπως πληροφορείται το Build, προτίθεται να καταθέσει εκ νέου προσφορά το σχήμα των εταιρειών Δομική Κρήτης, ΕΡΕΤΒΟ, ΤΕΝΑ και ΕΚΤΕΡ, οι οποίες είχαν προσφύγει προδικαστικά στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες θεωρείται ιδιαίτερα πιθανό στο αρχικό σχήμα που διεκδικεί το έργο, να προστεθούν και άλλες κατασκευαστικές εταιρείες ιδίου βεληνεκούς, ήτοι 6ης τάξης με σκοπό τον επιμερισμό του ρίσκου. Ο λόγος είναι ότι αποτελεί κατ’ αποκοπή έργο, δηλαδή έχει προϋπολογιστεί εκ των προτέρων η δαπάνη από την διενεργούσα τον διαγωνισμό αρχή για το σύνολο των εργασιών που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν.

Συνεπώς, σε περίπτωση υπέρβασης κόστους, αυτό θα επιβαρύνει τους εργολάβους καθότι στα κατ’ αποκοπή έργα δεν προβλέπεται αναθεώρηση του προϋπολογισμού εκτέλεσης σε περίπτωση υπερβάσεων. Το έργο παρουσιάζει περιπετειώδη χαρακτήρα, καθότι είχε προηγηθεί η γνωμοδότηση της ΕΑΔΗΣΥ για την προδικαστική προσφυγή που είχε καταθέσει η κοινοπραξία των κατασκευαστικών εταιρειών 6ης τάξης, Δομική Κρήτης, ΕΚΤΕΡ, ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ. Η απόφαση της Αρχής που δικαίωνε τις τέσσερις εταιρείες όριζε ταυτόχρονα την ακύρωση της διακήρυξης του διαγωνισμού για την Επέκταση της Ιονίας Οδού. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 310 εκατομμύρια ευρώ.

Και οι μεγάλοι παίκτες στη διεκδίκηση του έργου
Μεταξύ αυτών που θα καταθέσουν προσφορές εκτιμάται ότι είναι και οι μεγάλοι του κλάδου, όπως Άβαξ, Άκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, Ιντρακάτ, Μυτιληναίος.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή του τμήματος της Ιονίας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό έως και την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα, το πρώτο αφορά στην διαδρομή Ιωάννινα-

Καλπάκι και το δεύτερο από Καλπάκι έως Κακαβιά.
Η διαδικασία προδικαστικής προσφυγής είχε ξεκινήσει με το αιτιολογικό από πλευράς της προσφεύγουσας κοινοπραξίας, ότι οι διαγωνισμοί που πραγματοποιούνται για τα οδικά έργα προκρίνουν αποκλειστικά τις κατασκευαστικές εταιρείες με πτυχίο μηχανικού 7ης τάξης, θεωρώντας ότι οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες πραγματοποιούνται με φωτογραφικές διατάξεις. Η αρχική καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους ήταν για τις 14/3/2023, ωστόσο οι υποψήφιοι ανάδοχοι υπέβαλαν αίτημα παροχής διευκρινήσεων για τα τεύχη δημοπράτησης, ζητώντας ταυτόχρονα την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προφορών τους, προκειμένου να έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να τις ετοιμάσουν. Εν τέλει, η παράταση δόθηκε για την κατάθεση προσφορών έως και τις 28/3 και αποσφράγιση στις 30/3 του 2023. Προηγήθηκε ωστόσο η προδικαστική προσφυγή των Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕΝΑ με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων να αναστέλλει την διαγωνιστική διαδικασία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build