Στην παράταση θα κριθεί η οριστική υπογραφή της σύμβασης για το ΣΔΙΤ κατασκευής του κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, μετά από σχετική απόφαση του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα. Tον Οκτώβριο του 2023 η ηγεσία του Υπουργείου είχε εγκρίνει το πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης του διαγωνισμού, βάσει του οποίου το έργο καλούνται να υλοποιήσουν Ιντρακάτ και Redex. Το νέο κτίριο που είναι προγραμματισμένο να κατασκευαστεί στην οδό Πειραιώς έχει προϋπολογισμό 139,59 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ. Ωστόσο, έως και αυτή την ώρα δεν έχει υπογραφεί η οριστική σύμβαση, με την κοινοπραξία των Ιντρακάτ-Redex να παραμένει προσωρινή ανάδοχος του έργου.

Σημειώνεται, ότι με βάση τη σχετική πρόσκληση που είχαν λάβει οι δύο εργολάβοι, είχαν προθεσμία εννέα μηνών έως και τις 19 Ιουλίου, προκειμένου να καταθέσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα για την υπογραφή της οριστικής σύμβασης. Όμως, λίγες ημέρες πριν από τη λήξη της σχετικής προθεσμίας και συγκεκριμένα στις 15 Ιουλίου, το ανάδοχο σχήμα κατέθεσε αίτημα παράτασης της προθεσμίας οριστικοποίησης της σύμβασης για πέντε μήνες και συγκεκριμένα έως και τις 19 Δεκεμβρίου του 2024. Το αίτημα έγινε εν τέλει δεκτό με απόφαση του κ. Σταϊκούρα, με την κοινοπραξία να επικαλείται την πληθώρα των εμπλεκόμενων μερών (μελετητές, χρηματοδότες, σύμβουλοι, κ.ά.) και την απαίτηση σημαντικού χρόνου για τον συντονισμό τους, προκειμένου να επιτευχθεί η οριστικοποίηση των βασικών και κυρίων θεμάτων των συμβατικών τευχών του έργου, με στόχο να εξασφαλιστεί η μέγιστη αποδοτικότητα στη διεξαγωγή της διαδικασίας οριστικοποίησης αλλά και το πληρέστερο και ακριβέστερο αποτέλεσμα.

Η εκτίμηση Εξάρχου περί αποχώρησης της Redex από την κοινοπραξία
Κατά την πρόσφατη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων είχε ερωτηθεί σχετικά με το έργο ο διευθύνων σύμβουλος της Ιντρακάτ, Αλέξανδρος Εξάρχου, ο οποίος είχε εκτιμήσει ότι κατά πάσα πιθανότητα θα αποχωρήσει από την κοινοπραξία η Redex και ότι σε μία τέτοια περίπτωση η Ιντρακάτ προτίθεται να αναλάβει το σύνολο του έργου.
Να σημειωθεί, ότι η εξέλιξη του έργου κινείται με αρκετά αργούς ρυθμούς, καθότι η έγκριση για τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου είχε δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών τον Μάιο του 2021 και την ίδια χρονιά είχαν εγκριθεί τα τεύχη δημοπράτησης, ενώ έγινε και η ανάθεση στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων για τη διενέργεια του διαγωνισμού. Θα θυμίσουμε, ότι το έργο είχε προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον αρκετών εταιρειών, μεταξύ των οποίων η Άβαξ, η Τέρνα αλλά και η κοινοπραξία Μυτιληναίος-Dimand, οι οποίες είχαν προκριθεί στη δεύτερη φάση της διαδικασίας, από την οποία είχε αντιθέτως αποκλειστεί η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-Aljihads AL και Μηχανικής.