Στην επανασύσταση του φακέλου που αφορά στο έργο του Flyover, του νέου περιφερειακού δρόμου της Θεσσαλονίκης, θα προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά την προσφυγή κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με αποτέλεσμα την διακοπή του έργου. Μιλώντας από το βήμα του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι στη διαδικασία εκτέλεσης μεγάλων δημοσίων συμβάσεων πολλές φορές προκύπτουν απρόοπτα, ιδίως όταν αφορά σε δικαστικές αποφάσεις.
Έφερε ως παράδειγμα τη σύμβαση για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, όπου όπως είπε δεν είχε εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο όταν ο ίδιος ανέλαβε Υπουργός. «Αντίστοιχα υπάρχει πρόβλημα τώρα με το Flyover. Ετοιμάζουμε καλύτερα τον φάκελο, τον οποίο θα υποστηρίξουμε αποτελεσματικότερα το προσεχές διάστημα για να ξαναρχίσει το συντομότερο και να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος το έργο». Το έργο του Flyover εκτελείται από την Avax και τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Mytilineos, για λογαριασμό της οποίας μίλησε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Ντίνος Μπενρουμπή, ο οποίος στάθηκε στους λόγους που οδήγησαν τον όμιλο Mytilineos να προχωρήσει σε απόσχιση της κατασκευαστικής δραστηριότητας, δημιουργώντας έναν ισχυρό κατασκευαστικό πόλο με εργοληπτικό πτυχίο 7ης τάξης.
«Γιατί δεν ασχοληθήκαμε νωρίτερα με τις κατασκευές»
«Ο λόγος που δεν είχαμε ασχοληθεί εντονότερα με το αντικείμενο των κατασκευών, είναι γιατί κρίναμε ότι το τοπίο δεν μας εξέφραζε. Στην πορεία διαγνώσαμε αλλαγή στο τοπίο και δημιουργήσαμε μία κατασκευαστική 7ης τάξης. Ο κλάδος βρίσκεται σε φάση επανίδρυσης. Το κομμάτι των εταιρειών 7ης τάξης απαρτίζεται από 4 κατασκευαστικές, δύο παραδοσιακές και μία που γιγαντώθηκε με μία εξαγορά και από εμάς που ακολουθήσαμε τον δρόμο της οργανικής ανάπτυξης. Το εάν θα δικαιωθούμε εξαρτάται από το εάν η οργανική ανάπτυξη θα αποδώσει αυτά που εμείς θέλουμε. Είδαμε ότι θα χωρούσε μία ακόμα εταιρεία όπως η δική μας στον κλάδο των κατασκευών.
Υπάρχει μεγάλο αντικείμενο δραστηριότητας, ενώ το ΙΟΒΕ κάνει λόγο για 52 δισ. σε έργα υποδομών έως το 2026.
Επιπλέον είδαμε ότι τα ΣΔΙΤ είναι κάτι που αλλάζει τη μορφή της αγοράς, διότι μας κάνει και χρηματοδότη εκτός από κατασκευαστή και αυτό έχει σημαντική διαφορά καθότι δεν απαιτείται πλέον μόνο τεχνική επάρκεια που όλες οι άλλες εταιρείες όπως εμείς την έχουν, αλλά χρειάζεται και χρηματοδοτική επάρκεια με ανταγωνιστικούς όρους χρηματοδότησης. Επίσης ένα ακόμα σημείο είναι ότι είδαμε πως θα υπάρξει μεγάλη ανάπτυξη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης». Ο ίδιος ανέφερε ότι οι παθογένειες στον κλάδο είναι καινούργιες για τον ίδιο, γιατί έχοντας αντιμετωπίσει τις ίδιες παθογένειες από την πλευρά του ιδιώτη περίμενε ότι θα λύνονται εύκολα και από την πλευρά του δημοσίου. «Στις κυριότερες παθογένειες είναι επίσης ότι ξεκινάμε έργα και γράφουμε ανεκτέλεστο όλες οι εταιρείες. Εμείς έχουμε 1 δισ. ευρώ ανεκτέλεστο, το οποίο αφορά μόνο έργα υποδομών και όχι έργα παραγωγής ενέργειας που τα κάνει άλλος κλάδος της Μυτιληναίος».