Πριν από λίγες μέρες, και συγκεκριμένα στις 10 Αυγούστου, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αποκλείστηκαν τόσο η αρχική μειοδότρια του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ, με προσφερόμενη έκπτωση 53,65%, όσο και η δεύτερη ΤΕΚΑΛ, με ποσοστό έκπτωσης 48,31%, και έτσι η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ αναδείχθηκε νέα μειοδότρια, αναλαμβάνοντας το έργο με έκπτωση 47,59%.
Συνολικά, 11 προσφορές έγιναν δεκτές στον διαγωνισμό: ΟΔΟΣ ΑΤΕ (53,65%), ΤΕΚΑΛ (48,31%), ΑΚΤΩΡ (47,59%), ΘΕΜΕΛΗ (45,09%), ΤΕΡΝΑ (42,74%), Κ/Ξ ΔΟΞΑ – ΑΕΤΕΘ (41,64%), ΙΝΤΕΡΚΑΤ (38%), ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ (36,48%), ΕΚΤΕΡ (36,37%), ΙΝΤΡΑΚΑΤ (33%), και ΑΒΑΞ (21,03%).
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 9 Φεβρουαρίου, με το κόστος να έχει οριστεί στα 30 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η Ε.Ο. Πατρών – Πύργου θεωρείται ένας ιδιαίτερα επικίνδυνος δρόμος, με πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος, γι’ αυτό και στόχος του έργου είναι η γεωμετρική μείωση των τροχαίων και η βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς και τους επιβάτες. Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, ενώ στόχος είναι να θωρακιστεί ο δρόμος μέχρι το τέλος του 2022.
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Το παρόν έργο περιλαμβάνει την υλοποίηση απαραίτητων παρεμβάσεων για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στη Ν.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου. Ο υφιστάμενος οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου (πριν από το αστικό τμήμα Πύργου), έχει μήκος περί τα 80 km. Το αρχικό τμήμα μήκους 12,8 km είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο, ενώ το υπόλοιπο τμήμα της οδού μέχρι το αστικοποιημένο τμήμα του Πύργου με τις διαμορφωμένες παράπλευρες οδούς έχει μήκος 66,7 km.
Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας, είναι τα ακόλουθα:
- κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού,
- εκσκαφή – φρεαζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε πάχος 0,01μ έως 0,06μ σε όλο το μήκος της οδού,
- διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού,
- διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού,
- διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης,
- αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων,
- τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 km συνολικά -και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας,
- φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους,
- κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους,
- κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών,
- λειτουργία του έργου κατά τον χρόνο συντήρησής του.