Ενδιαφέρον για επενδύσεις στη Χαλκιδική στα επόμενα χρόνια έχουν σημαντικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό τομέα, όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της 7ης Prodexpo North. Στην προοπτική επέκτασης στην αγορά της β. Ελλάδας και ειδικότερα στη Χαλκιδική προκειμένου να μισθώσει νέα ξενοδοχεία, κάτι που εξετάζει αυτή την περίοδο, στάθηκε ο ιδρυτής και πρόεδρος της Hotel Brain, Πάνος Παλαιολόγος. Πρόκειται, ωστόσο, κατά τον ίδιο, για μία αρκετά δύσκολη διαδικασία καθότι οι ιδιοκτήτες είναι συναισθηματικά συνδεδεμένοι με τα ξενοδοχεία τους σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας. Εξάλλου, ο Leon Avigad, επικεφαλής της Brown Hotels, αναφέρθηκε στην προοπτική επέκτασης της εταιρείας του το επόμενο διάστημα, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα το άνοιγμα δέκα νέων ξενοδοχείων. «Η Θεσσαλονίκη έχει τα δικά της θετικά στοιχεία και τα δικά της χαρακτηριστικά, ωστόσο πρέπει να σταματήσουμε να τη συγκρίνουμε με την Αθήνα», σημείωσε.
Έφερε το παράδειγμα της Λυών στη Γαλλία, που όπως είπε έχει τη δική της ταυτότητα και δεν θα πρέπει να συγκρίνεται με το Παρίσι. «Η Θεσσαλονίκη έχει επαφή με το ελληνικό στοιχείο, είναι κοντά σε χώρες και δίνει την δυνατότητα σε πολίτες και εθνικότητες να έρθουν σε αυτήν. Εάν θέλει κάποιος να απευθυνθεί σε μία μερίδα της αγοράς, αυτό θα πρέπει να κάνει. Η επιτυχία της Θεσσαλονίκης στον τουρισμό είναι θέμα συνδυασμού του παράκτιου χώρου με την πόλη και τις παραλίες.
Στην Αθήνα μιλούν τώρα για την Αθηναϊκή Ριβιέρα. Αντίστοιχα, υπάρχει η σύνδεση Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, όπου μπορεί να φτάσει κανείς σε υπέροχα θέρετρα σε μία ώρα». Αναφερόμενος στον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της Brown Hotels, είπε ότι το δύσκολο, βάσει του ρόλου της, είναι να πείσει τους ιδιώτες επενδυτές και τα funds από όλη την Ευρώπη να επενδύσουν. «Το πρόβλημα είναι η έλλειψη ενός σταθμού τύπου one stop shop ή ενός ανθρώπου που θα διευκόλυνε τις διαδικασίες. Κάτι τέτοιο θα ενίσχυε τη διαφάνεια, θα έδινε μία διεθνή νότα και ίσως θα επικοινωνούσε ευκολότερα το μήνυμα», σχολίασε ο L. Avigad.
Brown: Δέκα νέα ξενοδοχεία στους επόμενους δέκα μήνες
Σε ό,τι αφορά στα νέα της βήματα σημείωσε ότι «ως εταιρεία θα ανοίξουμε έξι ξενοδοχεία το 2024 και μέσα στους επόμενους δέκα μήνες. Θα εντείνουμε το αποτύπωμά μας σε Ελλάδα, Κροατία και σε άλλες χώρες.
Για κάποιο λόγο δεν είμαστε εδώ (σ.σ. στη Β. Ελλάδα) πολύ έντονα μα προσπαθούμε να βρούμε ενδιαφέροντα ξενοδοχεία για να τοποθετήσουμε το brand μας. Υπάρχει μία προοπτική στην πόλη και θα θέλαμε να τοποθετηθούμε και εμείς».
Για τη Goldman Sachs, με την οποία συνεργάστηκε η DHR Services, ο Executive Chairman της δεύτερης, Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, ανέφερε ότι υπάρχει η δυναμική της φύσης, της κουλτούρας και ενός γαστριμαργικού προορισμού στη Χαλκιδική, όπου ο τραπεζικός κολοσσός τοποθετήθηκε στον τουριστικό κλάδο. «Μετράει η αξία του ακινήτου, το εργατικό δυναμικό, η κουλτούρα όλων όσων έρχονται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της περιοχής. Από τις κορυφαίες παρουσίες στη Χαλκιδική είναι η Σάνη, που έχει κάνει θαύματα και έχει μεταμορφώσει την περιοχή. Δεν πούλησε την Χαλκιδική, δεν πόνταρε σε αυτήν. Δημιούργησε ένα brand και το ανέπτυξε.
Σήμερα η Χαλκιδική μπορεί να είναι ο προορισμός της επόμενης μέρας σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης».
Επίσης, ο Αννίβας Βασιλόπουλος, επικεφαλής της Anicon, αναφέρθηκε στη συνεργασία της εταιρείας του με τη Goldman Sachs για το project της Χαλκιδικής. Η Anicon μεταξύ άλλων είχε την τεχνική επιμέλεια για τα ξενοδοχεία που απέκτησε η GS στη Χαλκιδική (με 1.100 κλίνες, 140.000 τ.μ.), συγκεκριμένα τα Theophano Imperial Palace, Athos Palace και Pallini Beach. «Η GS αποφάσισε να αγοράσει τα ακίνητα, ακολούθησε ο διαγωνισμός για το σύνολο των υπηρεσιών καi μετά συμπράξαμε με την Acon. Έπειτα, εντοπίσαμε τους πλειοδότες για να προχωρήσει το έργο». Αναφέρθηκε, τέλος, στις προοπτικές που υπάρχουν σε β. Ελλάδα και Θεσσαλονίκη με τον όμιλο Fattal να αποτελεί ένα παράδειγμα με νέο ξενοδοχείο στην οδό Τσιμισκή, που θα λειτουργήσει το 2024.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build