Καμία αναφορά δεν θέλησε να κάνει στο θέμα της αύξησης κόστους και το ποια πολιτική ακολουθεί ο όμιλος για έργα τα οποία εκτελεί ήδη και πιθανώς υφίσταται υπέρβαση του αρχικά προϋπολογιζόμενου κόστους ως προς τις ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις, μιλώντας από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ Τέρνα, Γιώργος Περιστέρης.
Σε ό,τι αφορά την επένδυση στο Ελληνικό και την κοινοπραξία με την Hard Rock για το καζίνο, ο ίδιος σε ερώτημα δημοσιογράφων ανέφερε ότι το κατασκευαστικό αντικείμενο δεν έχει οριστικοποιηθεί, ωστόσο εκτιμάται ότι το ακριβές ποσό για την κατασκευή του έργου, θα ανέλθει στα 600 εκατομμύρια ευρώ. «Δεν υφίσταται θέμα χρηματοδότησης της επένδυσης, είναι ήδη εξασφαλισμένη, το απαιτούμενο ποσό βρίσκεται στα ταμεία και θα καταβληθεί κανονικά», πρόσθεσε αναφορικά με τους πόρους που θα χρηματοδοτήσουν την υλοποίηση της επένδυσης στο Ελληνικό για την κατασκευή του σύνθετου project του καζίνο.
Επενδύσεις πάνω από 6,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε παραχωρήσεις και καθαρή ενέργεια
Αναφερόμενος στα δεδομένα του 2022 ο κύριος Περιστέρης είπε ότι η χρονιά ξεκίνησε και πηγαίνει καλά για την εταιρεία παρά τις αντιξοότητες. «Οι τομείς που επενδύουμε είναι οι κλασικοί τομείς δραστηριότητας όπως οι παραχωρήσεις, η ενέργεια, οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή, οι αυτοκινητόδρομοι, το ολοκληρωμένο συγκρότημα στο Ελληνικό κλπ. Το ύψος των επενδύσεων εντός του 2022 θα είναι συνολικά της τάξεως των 4,7 δισ. σε παραχωρήσεις και το υπόλοιπο 2-2,5 δισ. σε καθαρή ενέργεια.
Σε ό,τι αφορά την άνοδο του κόστους υλικών κατασκευής ο Γιώργος Περιστέρης σημείωσε ότι παρατηρείται διακοπή της πορείας στην καμπύλη ανόδου και ελαφρά μείωση κόστους σε ορισμένα υλικά. Εκτίμησε ωστόσο ότι το κατασκευαστικό κόστος δεν θα αλλάξει το πρόσημο της κερδοφορίας της κατασκευαστικής δραστηριότητας του ομίλου, γιατί όπως είπε, δεν είχε την ίδια επίπτωση σε όλα τα έργα λόγω διαφορετικών συμβάσεων, διάρθρωσής κέντρου κόστους και φύσης των έργων. «Κοιτάμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα όσο καλύτερα μπορούμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το 2025 σε λειτουργία το Καστέλι
Για το Καστέλι και την μέχρι στιγμής εξέλιξη των εργασιών ο Γιώργος Περιστέρης ανέφερε ότι το αεροδρόμιο δημοπρατήθηκε το φθινόπωρο του 2016 και για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης και δεν εξαρτώνται από την εταιρεία, η έναρξη παραχώρησης έγινε στις αρχές του 2020. Παρόλ’ αυτά όπως σημείωσε, η κατασκευή έχει αρχίσει εντατικά σε ό,τι αφορά τα έργα υποδομής και μετά τις εκκρεμούσες εγκρίσεις από διάφορες αρχές όπως την υπηρεσία πολεοδομίας θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες. Ως έτος εμπορικής λειτουργίας του αεροδρομίου προσδιόρισε ότι θα είναι το 2025.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build