Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα, ανατέθηκε και επίσημα στη ΓΕΚ Τέρνα το έργο της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο. Με την απόφασή του ο κ. Σταϊκούρας ενέκρινε το, από 07/02/2025, πρακτικό ελέγχου των δικαιολογητικών κατακύρωσης του προσωρινού αναδόχου, όπως επίσης και το αποτέλεσμα του σχετικού διαγωνισμού που «έτρεξε» και, ταυτόχρονα, ανακήρυξε ως ανάδοχο του project τη ΓΕΚ Τέρνα. Θα θυμίσουμε, ότι πλην της τελευταίας το σπουδαίο αυτό έργο είχαν διεκδικήσει και οι ενώσεις Άβαξ-Egis-Meridiam και Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ-Μυτιληναίος ΑΕ (νυν Metlen).

Επιπλέον, με την απόφασή του ο κ. Σταϊκούρας συναίνεσε για την, κατά περίπτωση, υπογραφή, κατάρτιση, εφαρμογή των συμβάσεων και εγγράφων επί των αρχικών δανειακών συμβάσεων. Στα έγγραφα αυτά περιλαμβάνονται, ανάμεσα σε άλλα, πρόγραμμα κοινού εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου για ποσό έως 1.301.000.000 ευρώ (περιλαμβανομένων της σύμβασης κάλυψης και των συμβάσεων ορισμού του εκπροσώπου των ομολογιούχων, του διαχειριστή πληρωμών και τράπεζας λογαριασμών), κύρια σύμβαση αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων μεταξύ των τραπεζών Alpha, Εθνική, Eurobank, Πειραιώς και της ΓΕΚ Τέρνα και απευθείας συμβάσεις βασικού υπεργολάβου μελέτης-κατασκευής, βασικού υπεργολάβου λειτουργίας και συντήρησης και ανεξάρτητου μηχανικού.

Τέλος, με την ίδια απόφαση εγκρίθηκαν και οι ασφαλιστικές συμβάσεις, η εγγυητική επιστολή δεσμευτικής επένδυσης, το καταστατικό της ΓΕΚ Τέρνα, η σύμβαση ανεξάρτητου μηχανικού, η σύμβαση δευτερογενούς δανείου (πρόγραμμα), η σύμβαση διεπαφής, η σύμβαση λειτουργίας-συντήρησης, η σύμβαση μελέτης-κατασκευής, το χρηματοοικονομικό μοντέλο και το χρονοδιάγραμμα της περιόδου μελετών-κατασκευών.

Τι περιλαμβάνει το έργο
Αντικείμενο του έργου αποτελεί η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ από Χανιά έως Ηράκλειο. Στο τμήμα αυτό, ο οδικός άξονας αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο, με μήκος περίπου 155 χλμ. και με παράπλευρο και κάθετο οδικό δίκτυο περίπου 80 χλμ. Τα τεχνικά που περιλαμβάνει το έργο είναι, μεταξύ άλλων, 17 ανισόπεδοι κόμβοι/ημικόμβοι, 75 γέφυρες, 21 σήραγγες και 58 ανισόπεδες διαβάσεις. Η περίοδος παραχώρησης είναι 35 χρόνια. Θυμίζουμε, τέλος, ότι ήδη έχει ενεργοποιηθεί η προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά του ΒΟΑΚ.