Παραπάνω από εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται από στελέχη της αγοράς η εξέλιξη του διαγωνισμού για τη νέα περίοδο παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου. Τι σημαίνει για την πλειοδότρια ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Λευκό καπνό είχαμε στη συνεδρίαση της 7ης Σεπτεμβρίου του ΤΑΙΠΕΔ με αντικείμενο την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών από τα έξι επενδυτικά σχήματα που διεκδίκησαν την πολύφερνη νύφη των αυτοκινητοδρόμων, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ που πρόσφερε η πλειοδότρια ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεπέρασε τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Ωστόσο, όσο παράξενο και αν φαίνεται, το χρηματικό ποσό δεν είναι το μόνο στοιχείο έκπληξης του διαγωνισμού…
Κατ’ αρχάς, τόσο η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και του σχήματος Mytilineos-Vinci κινήθηκαν άνω των 3 δισ. ευρώ παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη την υπουργική απόφαση που μείωσε και «πάγωσε» το κόστος διέλευσης στα 2,5 ευρώ στην Αττική Οδό κατά την πρώτη 5ετία της σύμβασης.
Δεύτερον, πλειοδότης αναδείχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ένας αμιγώς ελληνικός όμιλος που έχει πορτοφόλιο παραχωρήσεων μεν, αλλά κυρίως κατασκευαστική «ταυτότητα».
Τρίτον, η συμμετοχή των ξένων funds. Προ του διαγωνισμού υπήρχε η προσδοκία πως η παραχώρηση της Αττικής Οδού θα προσέλκυε ξένα επενδυτικά σχήματα, τα οποία και ήρθαν. Παρ’ όλα αυτά, οι προσφορές που κατέθεσαν απέχουν από τις δύο κορυφαίες προσφορές. Τέταρτον, η διαφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από το δεύτερο σχήμα ξεπερνά το 5%, που ήταν το όριο που έθεσε το ΤΑΙΠΕΔ για να ζητήσει βελτιωτικές προσφορές.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για την πλειοδότρια ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ; Με βάση την αρχική εκτίμηση της ΑΧΙΑ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, καθιστώντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία.
Σε σχέση με την αποτίμηση η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι υπολογίζει το incremental value σε 2,0 έως και 7,0 ευρώ ανά μετοχή (η τρέχουσα τιμή στόχος χωρίς την Αττική Οδό είναι στα 21,20).
Το νέο έργο αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος του τομέα παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου καθιστώντας τον έναν στρατηγικό επενδυτή σε ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο δεδομένων και των άλλων έργων του χαρτοφυλακίου.
Σε επίπεδο κερδοφορίας η ΑΧΙΑ σημειώνει τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη τρέχει με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα αναμενόμενα έσοδα σε υψηλότερα επίπεδα.